Ik heb van de week een versterker en speakers aangeschaft. De versterker is een Rotel RA-971, tweedehands van de pa van JvS (ben er erg blij mee JvS!). Diezelfde avond kwam ik op marktplaats.nl twee Chario Syntar 200 speakers tegen voor weinig en die heb ik vandaag dus gelijk gekocht. Erg mooi dat ik precies de componenten die ik anders nieuw had willen kopen, tweedehands heb kunnen vinden en in zeer goede staat (scheelt toch een hoop euro's). Om de boel meteen aan te kunnen sluiten ben ik vandaag snel naar Hobo gegaan en daar heb ik 2x 2,5 meter luidsprekerkabel gekocht. Ik wilde gelijk kunnen luisteren en heb me van te voren niet echt verdiept in de verschillende kabels die er op de markt zijn. De kabel kostte 7,5 euro per meter en het enige dat ik weet is dat er zilver in zit. Nu is mijn vraag of ik er goed aan gedaan heb deze kabel te kopen of dat ik er toch misschien wat meer aan uit had moeten geven. Ook weet ik niet zeker hoe ik de kabels het beste aan kan sluiten. Ze zijn te dik om ze aan de versterker of de speakers vast te schroeven. Aan de versterker zitten ze nu met vergulde banaan stekkers vast die pappa JvS mij gegeven heeft en ik heb ze toch maar even in de Chario's geprobeerd vast te schroeven. Volstaan dergelijke banaan stekkers en doe ik er goed aan deze ook aan te schaffen voor de speakers of zijn er betere oplossingen, moet ik ook nog opletten wat voor een plugjes ik precies koop.
Bij studio107.nl heb ik trouwens een tweedehands Pro-ject 1.2 platenspeler besteld met een van den Hul MM1 Element en een gebruikte Rotel RQ-970BX voorversterker. Past prachtig bij mijn simpele budget systeem en zo ben ik voor minder dan 900 Euro al helemaal klaar en heb ik toch een mooi geluid en ook nog eens een stijlvol design (ik hou van eenvoud). Alhoewel ik in de toekomst ook wel een cd-speler wil aanschaffen, maar dat hoeft voorlopig niet, want door mijn DJ verleden heb ik toch vooral platen. Maar dit alles terzijde...
Nog iets: die 900 euro klopt niet helemaal, want ik zal ook nog een interlink voor mijn phono pre-amp moeten kopen. Ook wat betreft deze aankoop kan ik wel weer wat advies gebruiken (en ik geloof dat de Pro-ject geen eraan vast gemonteerde interlink heeft, dus ik zal in totaal nog 2 kabels moeten kopen). Welke kabels passen bij de prijs/kwaliteit verhouding van mijn set?
Bij studio107.nl heb ik trouwens een tweedehands Pro-ject 1.2 platenspeler besteld met een van den Hul MM1 Element en een gebruikte Rotel RQ-970BX voorversterker. Past prachtig bij mijn simpele budget systeem en zo ben ik voor minder dan 900 Euro al helemaal klaar en heb ik toch een mooi geluid en ook nog eens een stijlvol design (ik hou van eenvoud). Alhoewel ik in de toekomst ook wel een cd-speler wil aanschaffen, maar dat hoeft voorlopig niet, want door mijn DJ verleden heb ik toch vooral platen. Maar dit alles terzijde...
Nog iets: die 900 euro klopt niet helemaal, want ik zal ook nog een interlink voor mijn phono pre-amp moeten kopen. Ook wat betreft deze aankoop kan ik wel weer wat advies gebruiken (en ik geloof dat de Pro-ject geen eraan vast gemonteerde interlink heeft, dus ik zal in totaal nog 2 kabels moeten kopen). Welke kabels passen bij de prijs/kwaliteit verhouding van mijn set?