Toon posts:

Zoek een GOEDE Nieuwsserver !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een goede complete nieuwsserver waar je op kunt ZONDER dat je naar die provider hoeft in te bellen.
Het liefst publics, maar pay mag ook als het niet te duur is. Ik hoef dus niet zo'n grote U.S server van $11 de maand!

Heb zelf ook al actief gezocht naar pub's maar er kwam nix bijzonders boven water.

De optie HetNet gaat ook al niet meer op, daar moet je voor inbellen bij HetNet.

d'r zijn vast wel een paar tweakers die weinig of nix betalen voor hun nieuwsgroepjes tog...? >:)

Verwijderd

Topicstarter
komop, jullie kennen best wel een goede gratis of goedkope nieuwsserver (vooral voor de binaries)??! tog...?{kick} >:)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Toen ik nog bij Casema/Wanadoo zat had ik inderdaad ook een andere newsserver nodig. Toen gebruikte ik http://news.fu-berlin.de. Hiervoor moet je je eerst even (gratis) aanmelden op die site, daarna krijg je een user/pass en kun je er gebruik van maken.

De server heeft feed voor veel groepen, welke dat zijn kun je lezen op deze site en in de tijd dat ik de server gebruikte was deze vrijwel nooit down en was de feed erg compleet.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:01

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 24 februari 2002 17:18 schreef intoxicated het volgende:
Toen ik nog bij Casema/Wanadoo zat had ik inderdaad ook een andere newsserver nodig. Toen gebruikte ik http://news.fu-berlin.de. Hiervoor moet je je eerst even (gratis) aanmelden op die site, daarna krijg je een user/pass en kun je er gebruik van maken.

De server heeft feed voor veel groepen, welke dat zijn kun je lezen op deze site en in de tijd dat ik de server gebruikte was deze vrijwel nooit down en was de feed erg compleet.
Maar die heeft geen binaries en dat is volgens mij wat de topicstarter bedoelde ;)

Verwijderd

EasyNews
Kost wel 10 dollar per maand, maar geeft wel ook de binaries door :)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Abotje nemen bij xs4all... Dan heb je Newszilla... :9

Is afgelopen week gecrashed, maar als het goed is moet hij weer draaien... Wel zijn alle binaries van voor vanochtend getrashed...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 17:57 schreef sharpe het volgende:
EasyNews
Kost wel 10 dollar per maand, maar geeft wel ook de binaries door :)
Het probleem is dat je het dan perse via de post moet doen: geld opsturen met identificatiezooi en dan afwachten maar. Daar heb ik dus geen zin in. Bovendien is $10 een beetje te duur voor mij. Is het niet waard. :(
Op zondag 24 februari 2002 19:52 schreef Moartn het volgende:
Abotje nemen bij xs4all... Dan heb je Newszilla... :9
Hoef je daarvoor NIET ingebeld te zijn bij Xs4all ???
En is de binaries van xs4all normaalgesproken compleet?
Hoe duur is zo'n abbootje trouwens daar?

thnx

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zondag 24 februari 2002 19:58 schreef ChRiZzie het volgende:

Hoef je daarvoor NIET ingebeld te zijn bij Xs4all ???
En is de binaries van xs4all normaalgesproken compleet?
Hoe duur is zo'n abbootje trouwens daar?
1. Daar hoef je niet voor ingebeld te zijn, je kunt gewoon met je xs4all username/pass inloggen...
2. De binaries zijn meestal compleet, en blijven erg lang staan (zelfs in de grootste nieuwsgroepen ruim een week (ze hebben 3.5TB opslag :9)
3. Je moet dan dus een standaard dial-up abo nemen van 13 euro in de maand. Krijg je er een e-mail adres en webspace bij...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
newszilla van xs4all is inderdaad erg relaxed, vind het dan ook een prima project van ze (de officele, en kleinere is gewoon news.xs4all.nl).

Dat speelt zeker mee voor mij bij het maken van een keus.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

Wat binaries betreft zijn er echt geen gratis of echt goedkope servers... je moet toch echt een beetje geld uitgeven wil je een fatsoenlijke newsserver met binaries.

Zoals al eerder gesuggereerd, neem gewoon een normaal Xs4all abbo voor zo'n €13 per maand. Ja, ik weet het, da's te duur in jouw ogen maar geloof me - goedkoper zul je niet vinden...

De Xs4all Newszilla server is altijd erg compleet, retentietijd van ongeveer een week en lekker snel... (met de maximaal toegestane drie verbindingen trek ik meestal zo'n 300 kilobyte/sec)

Momenteel is het alleen jammer dat er een paar dagen aan binaries mist op Newszilla omdat ze onlangs een grote crash hadden ondervonden waardoor veel hardware van Newszilla kaduuk was... de newsfeed is weer compleet sinds de vroege uurtjes van afgelopen zondag...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 11:40 schreef Brian Dickens het volgende:
Wat binaries betreft zijn er echt geen gratis of echt goedkope servers... je moet toch echt een beetje geld uitgeven wil je een fatsoenlijke newsserver met binaries.
Dat is jammer maar daar zal ik het dan maar mee moeten doen.
Een standaard surfen abbo kost trouwens 11,5 EURO ongeveer.
Maar het belangrijkste vindt ik dat ik het kan gebruiken terwijl ik ingebeld ben met een andere provider, duzz...
Xs4all it is... (tenzij iemand nog ietz beters weet 8-) )

greetz

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 11:28
Jah ik snap die nieuwsgroepen zooi niet zo.. Altijd in alle groepen kom ik alleen maar incomplete rotzooi tegen?? Ik vind echt nergens iets compleet.. Altijd only 1 of 92 files found enzo.. Ik gebruik tiscali newsserver.. Doe ik iets fout of is die server gewoon bagger?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 12:03 schreef devv05 het volgende:
Jah ik snap die nieuwsgroepen zooi niet zo.. Altijd in alle groepen kom ik alleen maar incomplete rotzooi tegen?? Ik vind echt nergens iets compleet.. Altijd only 1 of 92 files found enzo.. Ik gebruik tiscali newsserver.. Doe ik iets fout of is die server gewoon bagger?
!! ONtopic plz !!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op maandag 25 februari 2002 12:31 schreef ChRiZzie het volgende:

[..]

!! ONtopic plz !!
Maak je niet zo druk... jij hebt je antwoord en devv05 kan gewoon in dit topic z'n vraag stellen omdat het -technisch gezien- ook onder de topictitel valt...

Verwijderd

Newszilla heeft *VEEL* en *LANG* maar enkele high traffic binairy groups worden niet gevoerd, wellicht iets om rekening mee te houden als je speciaal daarvoor een abotje gaat afsluiten.
5.7 Ontbreken van bepaalde binary groepen
Omdat de stroom berichten in een aantal groepen dusdaning hoog is dat ze de ruimte voor andere groepen verdringen, voert newszilla een aantal groepen niet. Deze groepen zijn:

alt.binaries.cd.*
alt.binaries.vcd.*
alt.binaries.movies.divx (onbevestigd)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op maandag 25 februari 2002 13:41 schreef Yarvieh het volgende:
Newszilla heeft *VEEL* en *LANG* maar enkele high traffic binairy groups worden niet gevoerd, wellicht iets om rekening mee te houden als je speciaal daarvoor een abotje gaat afsluiten.
[..]
Pfff... dan nog haal ik zo'n 100gig per maand dus er is zeker meer dan genoeg aan games en films te downloaden! Lang leve crossposting! :)

Sinds kort ligt alt.binaries.games.clonecd er trouwens ook uit... :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 12:59 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Maak je niet zo druk... jij hebt je antwoord en devv05 kan gewoon in dit topic z'n vraag stellen omdat het -technisch gezien- ook onder de topictitel valt...
Ik maak me niet druk, ben juist zeer relaxed :7 , maar dat doet er niet aan af dat zijn vraag zeker NIET ontopic is. Er zijn 1000 verschillende onderwerpen met betrekking tot het nieuws te verzinnen zonder dat er een verband tussen moet zijn.
Hij kan tog gewoon ff een nieuw topicje aanmaken...?!
Pagina: 1