Er was daar net een paar uurtjes geleden nog een topic over, ik dacht als ik thuis ben ga ik het op mijn gemak nalezen en gelijk ff proberen in flash en illustrator. Maar hier word zwaar fanatiek gepost
en ik weet niet meer hoe het topic heette (ik las een paar random topics) ik kan de topic niet meer vinden
Dus bij deze vraag hoe moet het?
Verwijderd
Waarschijnlijk heb je dit topic gelezen, waarin gesuggereerd werd dat er zo'n filter gebruikt zou zijn, wat niet zo is overigens 
[topic=399470/1/100]
[topic=399470/1/100]
Neej dat was het niet het ging echt om een topic waarde topic starter ook vroeg je het getekende effect kon maken. dus eigelijk dat je een vector based plaatje van een foto krijgt daar gaat het mij omOp zondag 24 februari 2002 00:15 schreef Tigereye het volgende:
Waarschijnlijk heb je dit topic gelezen, waarin gesuggereerd werd dat er zo'n filter gebruikt zou zijn, wat niet zo is overigens
[topic=399470/1/100]
Ja leuk met welke progje doe jij dit? PS6 Illustrator of flashOp zondag 24 februari 2002 00:36 schreef gladiool het volgende:
dan moet je het "tracen"
wat ik altijd leuk vind is:
-high pass
-contrast hoger
-threshold
Verwijderd
Zoek op GoT op "vector"EVILSalami:
Ja leuk met welke progje doe jij dit? PS6 Illustrator of flash
Dan vind je dit topic waarin Adobe Streamline wordt genoemd: [topic=137526/1/100]
Zelf gebruik ik heb programma niet, ik trek het gewoon over... dat kan goed in flash schijnt, maar ik werk nog steeds met PSP
Weet iemand eigenlijk of PS goede vector support heeft, ik dacht van niet namelijk
Nee klopt, anders worden ze concurrent van hun eigen Illustrator en er moet natuurlijk wel verkocht worden.Op zondag 24 februari 2002 00:57 schreef Tigereye het volgende:
[..]
Weet iemand eigenlijk of PS goede vector support heeft, ik dacht van niet namelijk
Streamline stamt nog uit het jaar 0 (naja, 1998 gok ik) en ik vind de resultaten die je bv met Flash krijgt door te tracen een stuk beter.
Verwijderd
Zeker wel. Het biedt alleen niet niet de mogelijkheid op te slaan als een vectorbestand (logisch ook).Op zondag 24 februari 2002 00:57 schreef Tigereye het volgende:
Met paths kun je vectorkwaliteit plaatjes krijgen, maar opslaan als vectortekening gaat niet
Verwijderd
Oja, dat was het, paths... mja, als ik tijd heb ga ik nog weles een trial van PS proberen... ergens na mijn examens ofzo... maar ja, ik wil ook nog PHP/MySQL leren, ik wil nog flink veel werken, ik ga nog op vakantie... lekker joh... ik wil nog zoveeeeeeeel doen... maar ja...Op zondag 24 februari 2002 01:01 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Zeker wel. Het biedt alleen niet niet de mogelijkheid op te slaan als een vectorbestand (logisch ook).
Met paths kun je vectorkwaliteit plaatjes krijgen, maar opslaan als vectortekening gaat nietJe kunt overigens wel de paths exporteren naar Illustrator: hét vectorpakket.
Maar eh, EVILSalami: ik zou voor flash gaan, en dan tracen... dan kun je het nog een beetje bijwerken dacht ik ook, en klaar is je vectorimage
waar kan ik die trace vinden in flash 5?
Zo uit de help van flash:
To convert a bitmap to a vector graphic:
1 Select a bitmap in the current scene.
2 Choose Modify > Trace Bitmap.
3 Enter a Color Threshold value between 1 and 500.
When two pixels are compared, if the difference in the RGB color values is less than the color threshold, the two pixels are considered the same color. As you increase the threshold value, you decrease the number of colors.
4 For Minimum Area, enter a value between 1 and 1000 to set the number of surrounding pixels to consider when assigning a color to a pixel.
5 For Curve Fit, select an option from the pop-up menu to determine how smoothly outlines are drawn.
6 For Corner Threshold, select an option from the pop-up menu to determine whether sharp edges are retained or smoothed out.
Pagina: 1