Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tijdelijk stop registreren?

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Al dat gedoe in LA over verongelijkte n00b's is nogal verwarrend. Een tijdelijke registratie-stop zou de mogelijkheid bieden om de kritische massa van de gebruikers toe te laten menen ie de gebruikers van nu de mogelijkheid geven om GoT tot zich te nemen.
Nu steeds vaker googlevragen worden gesteld die ieder los nummer van de CT beantwoord, wordt het nogal lastig om een knap GoT te handhaven. Zeker als een google-vraag zonder pardon op slot gezet wordt. ( * Delerium is anti-slotje ).

ideetje? of is het gewoon tijd.

Als volleerd crewbasher zie ik het wapen der kritiek in LA nogal bot worden. >:)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En hoe wil je dat doen met niet-n00bs die willen registreren :?

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:28

Snow_King

Konijn is stoer!

Het is ASO tegen over de mensen die hier gewoon vragen willen stellen!

Iedereen moet zich kunnen reggen!

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

ik zou het discriminatie vinden. en n00bs moeten juist op weg geholpen worden. maak dan een speciaale kamer voor de n00bs

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 24 februari 2002 00:00 schreef firoz het volgende:
ik zou het discriminatie vinden. en n00bs moeten juist op weg geholpen worden. maak dan een speciaale kamer voor de n00bs
No way, er is prima ruimte voor mensen zonder kennis, alleen moeten ze wel de moeite willen doen.

ik discrimineer wel op mensen die niet zelf hun best willen doen, en durf zelfs te zeggen dat ik die niet welkom heet.

Het idee ben ik persoonlijk helemaal niet op tegen, maar als crew kan je dat denk ik niet verantwoorden...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Danfoss
  • Laatst online: 11:37

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op zaterdag 23 februari 2002 23:00 schreef Ecteinascidin het volgende:
Nu steeds vaker googlevragen worden gesteld die ieder los nummer van de CT beantwoord, wordt het nogal lastig om een knap GoT te handhaven.
Je kan ook een paar speciale noob-mods aanstellen waar een noob eerst de post moet laten zien. Dan kan mod beoordelen op die geplaatst mag worden.

Sys Specs

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 16:46

-Stef-

Slainthe!

Ik ben hier ook tegen. Weliswaar worden vragen vaak gesteld zonder in de search te kijken waarmee ze opgelost kunnen zijn maar dat is geen reden om een (tijdelijke) stop in te voeren. Wat maakt topicstarter mee dan iemand met een probleem die het mbv GOT wil oplossen? Dit riekt naar andere zaken. Bovendien ontkom je niet aan de vragen waar steevast het antwoord op is: UTFS.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• n00b | IA

n00b | IA

multislet

maak een site waar een n00b bijvoorbeeld verplicht is om te zoeken of zo door verschillende stappen op te volgen dat je eerst een site met het faq krijgt en daarna een site met de search erop en als hij dat heeft gedaan dat hij dan pas een nieuw topic kan openen. zoiets dus :P

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 23:01 schreef Robin Vreuls het volgende:
En hoe wil je dat doen met niet-n00bs die willen registreren :?
Ik ben van mening dat geprobeerd moet worden om de "drempel" tot GoT te verhogen. In plaats van Gatering of Tweakers lijkt het tegenwoordig helaas meer op Gathering of Luie Newbies.

Ik vraag mij af of een oplossing zou kunnen zijn:

1. Nieuwe users in beginsel alleen toegang geven tot de verschillende FAQ.

2. Na een bepaalde periode ( bijvoorbeeld 2 weken) een aantal vragen laten beantwoorden die tot de basiskennis van het "tweaken" moeten behoren of die met een normaal zoekprogramma te vinden moeten zijn.

Slaagt men hiervoor dan ontvangt men het felbegeerde toegangsbewijs tot GoT :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 24 februari 2002 00:19 schreef firoz het volgende:
maak een site waar een n00b bijvoorbeeld verplicht is om te zoeken of zo door verschillende stappen op te volgen dat je eerst een site met het faq krijgt en daarna een site met de search erop en als hij dat heeft gedaan dat hij dan pas een nieuw topic kan openen. zoiets dus :P
Ik blijf dit ook geen slecht plan vinden. Bij invoering van het nieuwe forum IEDEREEN uitloggen en dan 10-20 vragen over gedrag en regels beantwoorden en dan alleen toegang als je ze alle 20 goed hebt...

• Robin
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 00:19 schreef firoz het volgende:
Dan komen ze al helemaal niet meer omdat ze dan zoveel moeite moeten doen voor een vraag.

Heuj, best wel een goed idee }) :P

• n00b | IA

n00b | IA

multislet

Op zondag 24 februari 2002 00:21 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

Dan komen ze al helemaal niet meer omdat ze dan zoveel moeite moeten doen voor een vraag.

Heuj, best wel een goed idee }) :P
ik heb soms nog wel is goede ideen maar ik ga zlapen en droom wel over een nieuwe oplossing *D

en het is juist goed als ze er wat moeite voor doen je wil toch van je problemen af zijn ?

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 00:23 schreef firoz het volgende:
ik heb soms nog wel is goede ideen maar ik ga zlapen en droom wel over een nieuwe oplossing *D
offtopic:
Was helaas 1 minuutje te laat ( story of my life >:) )

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ik denk dat al die ideeen kansloos zijn. Moeilijk toegankelijk moet het ook niet worden. En ondanks welke verplichting de FAQ/search te lezen er blijven UTFS-topics bestaan. Huidige toestand en accepteren is denk ik wat men moet doen.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 00:21 schreef JvS het volgende:
Ik blijf dit ook geen slecht plan vinden. Bij invoering van het nieuwe forum IEDEREEN uitloggen en dan 10-20 vragen over gedrag en regels beantwoorden en dan alleen toegang als je ze alle 20 goed hebt...
Mag ik dan wel mijn UIN houden? :P

Ik vind dat wel een goed id. Ik ben van mening dat je niet een test kan houden waarin techvragen voorkomen omdat het een zeer wijd gebied is. Een test over gedragsregels daarentegen lijkt mij al een stap in de goede richting.

• Robin
  • Niet online
Bekijk het eens van de andere kant:

Als n00bs zoveel moeite moeten doen om op GoT een vraag te kunnen stellen, dan zullen die weer wegblijven wat dus een stuk minder bannerviews zijn dan gepland (ondanks dat de users die er dan al zijn maar die zullen natuurlijk elke dag wel een paar banners blijven klikken *D) en dan heb je dus minder inkomsten voor T.net (ik mag toch wel aannemen dat tussen de exchange-banners ook betaalde banners zitten :P).

Het kan zijn dat ik een beetje doordraaf :+

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zondag 24 februari 2002 00:29 schreef Robin Vreuls het volgende:
Bekijk het eens van de andere kant:

Als n00bs zoveel moeite moeten doen om op GoT een vraag te kunnen stellen, dan zullen die weer wegblijven wat dus een stuk minder bannerviews zijn dan gepland (ondanks dat de users die er dan al zijn maar die zullen natuurlijk elke dag wel een paar banners blijven klikken *D) en dan heb je dus minder inkomsten voor T.net (ik mag toch wel aannemen dat tussen de exchange-banners ook betaalde banners zitten :P).

Het kan zijn dat ik een beetje doordraaf :+
Sluw. Dat zal idd een groot deel van hun inkomsten zijn.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 24 februari 2002 00:28 schreef saviour het volgende:

[..]

Mag ik dan wel mijn UIN houden? :P

Ik vind dat wel een goed id. Ik ben van mening dat je niet een test kan houden waarin techvragen voorkomen omdat het een zeer wijd gebied is. Een test over gedragsregels daarentegen lijkt mij al een stap in de goede richting.
En techvragen goed kunnen beantwoorden heb je geen goede bezoekers mee, daarnaast heb je kans dat er antwoordenlijstjes gaan komen. Dus dan is het ook niet nuttig.

Antwoordenlijstjes bij een test over gedragsregels zijn helemaal niet erg, omdat dat in principe allemaal minisamenvattinkjes van de FAQ zijn dan :7. En als het zo is dat het door die vragen, die vragen steeds bekender worden, is het al HELEMAAL niet erg...

Het is alleen wel zwaar kinderachtig enzo. Dus moet je er even bijzetten "klik hier om te weten waarom je deze test moet doen" en dan een uitleg erbij en een link naar dit soort topics :7.

Moet je er technisch alleen voor zorgen dat de 10 vragen gerandomized zijn, elke keer en de 5(?) keuzemogelijkgheden ook, dan krijg je iig geen "1a, 3d, 5t" antwoordenblaadjes :P.

* JvS vraagt zich soms wel af of en hoe dit mogelijk is en wat er dan in die vragen moet.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 16:17
Kunnen we niet een regel instellen dat een nieuwe gebruiker als eerste alleen maar kan reply-en, en na bijv. 25 replies een topic kan openen. Zo komen de kenners en de welwillenden wel binnen, en worden dus niet gediscrimineerd, maar de niet-welwillenden blijven zo buiten de deur.

Een ledenstop vind ikzelf discriminatie, het is maar een klein deel (maar wel een opvallend deel) dat zich 'misdraagt'. Vergelijk het maar eens met bijv. de Marokkaanse jongeren-problematiek: het valt op, maar het is een relatief gezien klein deel. (In dit topic niet verder gaan over het wel of niet juist zijn van deze stelling, ik gebruik het alleen als vergelijking)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kunnen we niet een regel instellen dat een nieuwe gebruiker als eerste alleen maar kan reply-en, en na bijv. 25 replies een topic kan openen
Nee, dat werkt spammers in de hand. Dat hadden "we" bij de statusverandering na 100 posts ook, dat werkt echt niet.

En de allernieuwste newbies zijn het probleem ook niet en het aantal posts zegt ook niet echt heel erg veel..

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Mwoah. Ik moet zeggen dat mijn kennis over computers aardig gestegen is sinds ik hier de fora lees. Niet alleen computers trouwens maar ook bv. audio. Dat had dus niet gekunt wanneer ik als newbie geweerd werd. Kortom, niet alle newbies posten hier al-heel-vaak-beantwoorde-vragen. Die paar die er door komen moeten danmaar met een verwijzing naar de search worden afgedaan. Is dat teveel gevraagd dan moeten er gewoon meer Modjes worden aangenomen. Bijna 50.000 gebruikers is idd veel maar ook iets om trots op te zijn.

• Robin
  • Niet online
Imo blijf je dan bezig met restricties. Er zijn al restricties voor Stuffis Generalis en de Huiskamer.
Om dan nu nog eens restricties op te gaan leggen voor n00bs lijkt mij overdone.

En n00b heb je meestal al na de eerste keer posten eruit, is het dan niets om na constatering van een n00b een test dan af te leggen als jullie met restricties willen werken :?

Samengevat:
Reggen >> Is user na eerste (of aantal) posts/topics een n00b >> dan test >> lukt het dan is het goed, lukt het niet dan een soort van "straf".

Verwijderd

Tijdelijke stop op het registreren vind ik overbodig. Het lijkt me dat er nu niet veel meer n00bs bijkomen, dan pakweg een half jaar terug. Wat is nu het werkelijke probleem :? Dat GoT te groot wordt, of dat er teveel n00bvragen gesteld worden :?

Zoals ik in een ander topic al zei: Meer rood op straat!!!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 24 februari 2002 00:42 schreef -Stef- het volgende:
Mwoah. Ik moet zeggen dat mijn kennis over computers aardig gestegen is sinds ik hier de fora lees. Niet alleen computers trouwens maar ook bv. audio. Dat had dus niet gekunt wanneer ik als newbie geweerd werd. Kortom, niet alle newbies posten hier al-heel-vaak-beantwoorde-vragen.
Klopt, daarom ben ik tegen "verhoudingen/ratio's" in posts starten en antwoorden. Het is niet zo dat je daarmee recht moet verdienen om een topic te starten. Maar zo'n klein overhorinkje ben ik (hoe kinderachtig dan ook) helemaal niet op tegen. Niet over Techkennis dus, maar over de "spelregels" van het forum. "the basics, a forum survival guide" uit de FAQ moeten er gewoon bij iedereen inzitten, vind ik. En bij de meeste zitten ze dat ook (common sense, noemen ze dat weleens) dus die fluiten door die vragen heen en de anderen moeten eventjes de FAQ lezen.
Die paar die er door komen moeten danmaar met een verwijzing naar de search worden afgedaan. Is dat teveel gevraagd dan moeten er gewoon meer Modjes worden aangenomen. Bijna 50.000 gebruikers is idd veel maar ook iets om trots op te zijn.
klopt, maar verwijzingen naar de search lopen in LA weleens (ofzo) uit in grote discussies...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 24 februari 2002 00:32 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Sluw. Dat zal idd een groot deel van hun inkomsten zijn.
Nope, de frontpage is meer bannergevoelig, op het forum zitten we niet om een bannerviewtje verlegen hoor :P.
Om dan nu nog eens restricties op te gaan leggen voor n00bs lijkt mij overdone.
Ben ik ook tegen.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zondag 24 februari 2002 00:47 schreef JvS het volgende:

[..]

Klopt, daarom ben ik tegen "verhoudingen/ratio's" in posts starten en antwoorden. Het is niet zo dat je daarmee recht moet verdienen om een topic te starten. Maar zo'n klein overhorinkje ben ik (hoe kinderachtig dan ook) helemaal niet op tegen. Niet over Techkennis dus, maar over de "spelregels" van het forum. "the basics, a forum survival guide" uit de FAQ moeten er gewoon bij iedereen inzitten, vind ik. En bij de meeste zitten ze dat ook (common sense, noemen ze dat weleens) dus die fluiten door die vragen heen en de anderen moeten eventjes de FAQ lezen.
[..]
Ok dat is idd iets anders. Maar is dat te verwezenlijken vraag ik me af?

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 16:17
Op zondag 24 februari 2002 00:40 schreef JvS het volgende:
Nee, dat werkt spammers in de hand. Dat hadden "we" bij de statusverandering na 100 posts ook, dat werkt echt niet.
*zucht* Helaas heb je van die mensen...
En de allernieuwste newbies zijn het probleem ook niet en het aantal posts zegt ook niet echt heel erg veel..
Je kunt over het algemeen wel zeggen dat een user met 50 posts de regels beter kent dan een user met 2 posts.
Op zondag 24 februari 2002 00:47 schreef JvS het volgende:
Maar zo'n klein overhorinkje ben ik (hoe kinderachtig dan ook) helemaal niet op tegen. Niet over Techkennis dus, maar over de "spelregels" van het forum. "the basics, a forum survival guide" uit de FAQ moeten er gewoon bij iedereen inzitten, vind ik.
Een test is misschien wel handig, zo krijg je alleen mensen die er echt de moeite voor nemen. Maar stel dat iemand één antwoord net verkeerd geeft, komt er dan ook een herkansing? :?

Verwijderd

Ik denk dat niemand een afkeer heeft van newbies. We zijn het tenslotte op bepaalde gebieden allemaal. En niemand is ook te beroerd om een newbie even op de goede weg te helpen.

Het is alleen tegenwoordig niet meer genoeg, het kant-en-klare antwoord moet meteen gegeven worden anders is men zwaar in de kuif gepikt ( mweh, waarom word ik niet geholpen, of waarom wordt deze wel gesloten .... topics)

Deze users kunnen we wat mij betreft missen als kiespijn.

Een "toelatingsexamen" op kennis van de gedragsregels ( de normen en waarden van GoT) lijkt mij dan ook wel het minste.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Men moet niet vergeten dat dit is om newbies te weren. Iedereen is newbie geweest, dit is simpelweg om de mensen te weren die zelf te lui zijn om iets uit te zoeken en niets bij kunnen dragen aan het forum.

Basiskennis is echter wel een vereiste, dus vragen als "Hoe verander ik mijn startpagina?" zijn niet echt gewenst. Waarom niet? omdat dit voor Tweakers is (klinkt lame, ik weet het). Het feit blijft dat we hier toch wel een iets hoger niveau willen veroorzaken dan op een forum als CID waar men nog moet vragen hoe je de resolutie of iets in die richting kan veranderen.

Zoals eerder gezegd is het instellen van een grens waarop nieuw-geregistreerden (ik zeg express geen newbies) pas topics kunnen openen, geen goede oplossing. Dit simpelweg omdat uit ervaring gebleken is dat het slechts voor meer forumvervuiling zorgt.

Dat slechts een klein deel van de users zich niet weten te gedragen ben ik het op zich mee eens aangezien we hier met een zeer groot forum te maken hebben, aan de andere kant ben ik het er niet mee eens, vooral als je bekijkt hoeveel van de nieuw-geregistreerden de afgelopen maanden slechts tot een bepaald niveau qua posts komen of slechts hier zijn voor de HK etc. Dan heb ik het nog niet gehad over het 'gezeur' wat de afgelopen tijd een trend schijnt te worden, over gesloten topics en het 'o zo' slechte beleid dat hier gevoerd wordt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een test is misschien wel handig, zo krijg je alleen mensen die er echt de moeite voor nemen. Maar stel dat iemand één antwoord net verkeerd geeft, komt er dan ook een herkansing?
't is maar een hersenspinsel :P. Dan wordt het knopje van "ga door" gewoon niet actief, net zolang tot je ze allemaal goed hebt :P.
Dan heb ik het nog niet gehad over het 'gezeur' wat de afgelopen tijd een trend schijnt te worden, over gesloten topics en het 'o zo' slechte beleid dat hier gevoerd wordt.
Dat levert helaas vanzelf wel hardere reacties op.

Bij PW LA topics over niveau ga ik nu gewoon standaard verwijzen naar het "niveau in PW" topic met een slot. we blijven niet uitleggen :P.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik weet niet of het uberhaupt kan hoor, maar zijn de volgende ideeën niet wat?

Idee 1:

Stel, ik heb een probleem met het verzenden van bestanden met MSN. :z Dus dat ga ik vragen @ GoT. Search doe ik niet aan, en www.google.com intikken heb ik ook geen zin in. :P

Ik ga naar SA, klik op New Topic, tik een onderwerp in, tik een berichtje in en klik op verzenden. MAAR....

Van GoT kant, worden er nu een aantal veel gebruikte woorden en termen uit mijn onderwerp en bericht geplukt, daarna wordt er gechecked of die termen ook gedurende het afgelopen half uur (ofzo) vanaf mijn IP-adres in de search ingevoerd zijn.

Zo niet, niks geen topic plaatsen, dan komt er een search scherm met een aantal relevante topics tevoorschijn. Waarvoor dan weer die trefwoorden gebruikt zijn.

Zo voorkom je dus een shitload aan dubbele topics die elke week wel een aantal keer voorbij komen.

Of denk ik nou te simpel?

Idee 2:

Ik heb van GoT gehoord, en ga me daar registreren. Maar vanaf de dag dat ik me registreer tot 2 weken na mijn registratie datum, heb ik alleen maar leesrechten. Ik zal eerst (bijv.) 50 threads moeten lezen, zodat ik weet wat er zoal not-done is @ GoT.

Met name van de LA (en ook SU) topics zijn erg nuttig om te weten te komen wat er wel en niet kan. Ook de gesloten topics zouden tijdens die eerste 2 weken niet onderaan maar bovenaan moeten staan. Ook van slotjes leer je veel.

Zo, dat was het dan alweer, tot de volgende keer :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 24 februari 2002 01:45 schreef BreadFan het volgende:

Jah, want zo maak je de servers zegmaar dood :P.
Idee 2:
Soort van vertraging... Ik denk niet dat dat echt heel veel helpt. Daar leren de meesten niet van. In de FAQ staat waarom het zo gaat. Veel mensen willen dat niet accepteren en als ze geen kleine onderbouwing krijgen doen ze dat al helemaal nie.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023

Idee 1:

Stel, ik heb een probleem met het verzenden van bestanden met MSN. :z Dus dat ga ik vragen @ GoT. Search doe ik niet aan, en www.google.com intikken heb ik ook geen zin in. :P

Ik ga naar SA, klik op New Topic, tik een onderwerp in, tik een berichtje in en klik op verzenden. MAAR....

Van GoT kant, worden er nu een aantal veel gebruikte woorden en termen uit mijn onderwerp en bericht geplukt, daarna wordt er gechecked of die termen ook gedurende het afgelopen half uur (ofzo) vanaf mijn IP-adres in de search ingevoerd zijn.

Zo niet, niks geen topic plaatsen, dan komt er een search scherm met een aantal relevante topics tevoorschijn. Waarvoor dan weer die trefwoorden gebruikt zijn.

Zo voorkom je dus een shitload aan dubbele topics die elke week wel een aantal keer voorbij komen.

Good thinking! Dit is inderdaad een erg mooie oplossing, die waarschijnlijk ook best wel gaat werken voor de posts met als inhoud iets dat inderdaad bijna identiek is aan een google query.. :)
Idee 2:

Ik heb van GoT gehoord, en ga me daar registreren. Maar vanaf de dag dat ik me registreer tot 2 weken na mijn registratie datum, heb ik alleen maar leesrechten. Ik zal eerst (bijv.) 50 threads moeten lezen, zodat ik weet wat er zoal not-done is @ GoT.
Over de precieze aantallen dagen kun je twisten, maar dit is interessant. Wat je in feite oplegt aan de user is wat hij uit zichzelf al zou moeten doen, namelijk eerst zwijgen tot je wat kunt bijdragen...
Met name van de LA (en ook SU) topics zijn erg nuttig om te weten te komen wat er wel en niet kan. Ook de gesloten topics zouden tijdens die eerste 2 weken niet onderaan maar bovenaan moeten staan. Ook van slotjes leer je veel.
Dat is zeker waar. :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het enige wat praktisch en moreel haalbaar is, is waarschijnlijk een wachttijd om te mogen posten. Bijvoorbeeld pas 30 dagen na registratie mag je je eerste post doen. In die 30 dagen lezen ze natuurlijk al wel en verwerven daarmee de broodnodige kennis over de gang van zaken op het forum.

Verwijderd

Ik vind het eerlijk gezegd bijna 'wishful thinking' om een registratiestop voor te stellen. In je achterhoofd wetende dat er in de toekomst allerlei commerciele activiteiten zullen gaan plaatsvinden, weliswaar niet direct op het forumgedeelte betrokken, is het toch juist van groot belang dat er zoveel mogelijk inschrijvingen plaatsvinden :? >:)

Dat is nou net de fout die hier naar mijn mening gemaakt wordt, die test/toelatingseisen/examen-dingen hadden er naar mijn weten allang moeten zijn, wil je een gerichte doelgroep blijven aanspreken.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 23:02 schreef Snow_King het volgende:
Het is ASO tegen over de mensen die hier gewoon vragen willen stellen!

Iedereen moet zich kunnen reggen!
Treu! (8>

• Nazgul
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Idee 1:

Helaas zijn het meestal de n00bs die hun topic 'Het werkt niet...' noemen. :(
Ik neem aan dat er weinig op die termen gezocht wordt in de search. :)

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Waar ik me het meest aan erger is dat de search praktisch waardeloos wordt.

Je zoekt ergens op.

Vervolgens krijg je alleen topics met: gebruik de search, gebruik google.

Ja, waar denk je dat ik mee bezig ben? Is het geen idee om als de topics een maand oud zijn een waardeoordeel te geven? Als er interessante dingen instaan +1, heel interessant +2 alleen maar search en google -2, etc?
Dan uiteraard kunnen zoeken op een waarde.

Op die manier heb je wat aan de duizenden hits die de search er uit gooit.

• JT
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Idee 1:

Ja, want waarschijnlijk levert dat een gigantische serverload op...
Idee 2:

Zo, dat was het dan alweer, tot de volgende keer :P
Hier ben ik het wel mee eens...Je houd wel degelijk een hoop noobs tegen, vooral die die ff reggen om iets te vragen en vervogens nooit meer terugkomen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 16:37

Milmoor

Footsteps and pictures.

Een ander idee: bij aanmaken van een topic een tussenschermpje met de vraag of men de search al gebruikt heeft en de opmerking dat hij anders snel op slot gaat.
Of beter, de vraag waarop gezocht is. En bij het bericht wordt dit toegevoegd.
Voorbeeld:

Topic: mijn scherm blijft zwart
Gezocht op: stroomstoring, contrast, pot verf
Geplaatst door Dombo:
Mijn scherm doet het niet, ik krijg geen beeld. Dat is erg vervelend als mijn computer straks terug komt van reparatie, wat doe ik daaraan?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 14:18 schreef diddel het volgende:
Waar ik me het meest aan erger is dat de search praktisch waardeloos wordt.

Je zoekt ergens op.

Vervolgens krijg je alleen topics met: gebruik de search, gebruik google.

Ja, waar denk je dat ik mee bezig ben? Is het geen idee om als de topics een maand oud zijn een waardeoordeel te geven? Als er interessante dingen instaan +1, heel interessant +2 alleen maar search en google -2, etc?
Dan uiteraard kunnen zoeken op een waarde.

Op die manier heb je wat aan de duizenden hits die de search er uit gooit.
dit is een heel irritant probleem ja, als je zoekt kom je heel veel topics tegen waar UTFS word geroepen.

Dat zoeken op waarde systeem lijkt me zo gek nog niet. Als een moderator bijvoorbeeld een topic sluit omdat het puur UTFS is, dan krijg het gewoon de status "UTFS"(bijvoorbeeld). Als er dan in de search een moglijkheid is om de "UTFS" topics eruit te filteren, is het zoeken een stuk makkelijker.

Nog iets anders, zou het geen idee zijn om gewoon een paar n00b fora te maken(software en hardware bijvoorbeeld) zoals op het ComputerTotaal forum. Er moeten dan wel een soort stappenplan komen, waarin staat hoe je het beste een antwoord op je vraag kunt krijgen(dmv zoeken).

of is dit ook te ver gezocht?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 21:14
Op zondag 24 februari 2002 14:51 schreef SH007 het volgende:

[..]

dit is een heel irritant probleem ja, als je zoekt kom je heel veel topics tegen waar UTFS word geroepen.

Dat zoeken op waarde systeem lijkt me zo gek nog niet. Als een moderator bijvoorbeeld een topic sluit omdat het puur UTFS is, dan krijg het gewoon de status "UTFS"(bijvoorbeeld). Als er dan in de search een moglijkheid is om de "UTFS" topics eruit te filteren, is het zoeken een stuk makkelijker.

Nog iets anders, zou het geen idee zijn om gewoon een paar n00b fora te maken(software en hardware bijvoorbeeld) zoals op het ComputerTotaal forum. Er moeten dan wel een soort stappenplan komen, waarin staat hoe je het beste een antwoord op je vraag kunt krijgen(dmv zoeken).

of is dit ook te ver gezocht?
Ik ben bang dat niemand zin heeft om die vragen te beantwoorden... Ik in ieder geval niet

• Danfoss
  • Laatst online: 11:37

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Volgens mij zijn er 2 opties:

1
Je maakt een 'Hoe-open-ik-een-topic-leer-forum' waar een nieuweling mag posten. In dit forum wordt zeer streng gemod op de manier van posten en op search gebruik.
Als je hier 10x goed een topic geopend hebt mag je in alle fora nieuwe topics openen.

Hierdoor 'drill' je de nieuwelingen hoe en wanneer ze een topic mogen openen.

2
De nieuwe topics van een nieuweling verdwijnen automagisch in een beoordeel forum. Hier kan een mod beoordelen of het topic geplaatst mag worden op GOT. Voldoet hij niet aan de regels, krijgt de nieuweling uitleg wat er verkeerd aan was en mag hij het opnieuw proberen.
Na 10x een goed topic krijgt hij het recht om zonder controle topics te maken.

Sys Specs

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

2
De nieuwe topics van een nieuweling verdwijnen automagisch in een beoordeel forum. Hier kan een mod beoordelen of het topic geplaatst mag worden op GOT. Voldoet hij niet aan de regels, krijgt de nieuweling uitleg wat er verkeerd aan was en mag hij het opnieuw proberen.
1) Noob post topic
2) Topic gaat naar beoordeelforum
3) Noob: hee, topic weg? Hmm, nog maar eens posten
4) Zie stap 2
5) Zie stap 3
6) Zie stap 2
7) etc.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Het zijn allemaal wel goede oplossingen, maar de meeste brengen een partij werk/serverload met zich mee... Ik denk dat de oplossingen wat kleiner gezocht moeten worden, de Delta-werken zijn al gebouwd, het heeft alleen af en toe wat versteviging nodig ;)

Een kleine uitvoerbare oplossing zou zijn om bijvoorbeeld de surival guide mee te sturen bij het registreren (dit gebeurt geloof ik nog niet :?). Misschien niet de meest effectieve oplossing, maar wel op de korte termijn realiseerbaar en ik denk dat het wel enig positief effect heeft.

[edit]
Ow ja, was het bijna vergeten te herhalen, meer rood op straat :P

• Steven
Op zondag 24 februari 2002 15:27 schreef wildhagen het volgende:

[..]

1) Noob post topic
2) Topic gaat naar beoordeelforum
3) Noob: hee, topic weg? Hmm, nog maar eens posten
4) Zie stap 2
5) Zie stap 3
6) Zie stap 2
7) etc.
Misschien is een Carbon Copy dan geen slecht idee? Zo houd je wel controle op dit soort topics, maar heb je dit probleem niet.

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Dat is waarschijnlijk weer te veel werk voor de modjes.

NB Ik doelde dus op de post van Danfoss

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 24 februari 2002 15:35 schreef Steven het volgende:

[..]

Misschien is een Carbon Copy dan geen slecht idee? Zo houd je wel controle op dit soort topics, maar heb je dit probleem niet.
Op zich een goed idee, maar aangezien 95-96 procent van alle topics door dit soort luie noobs worden gepost mag je dan wel een stuk of 10-15 extra mailservers gaan wegzetten om de load te verwerken...

Virussen? Scan ze hier!

• Steven
* Steven noteert een niet FAQ-lezer:
[topic=421119/1]

(dit even ter illustratie)

• Steven
Op zondag 24 februari 2002 15:37 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Op zich een goed idee, maar aangezien 95-96 procent van alle topics door dit soort luie noobs worden gepost mag je dan wel een stuk of 10-15 extra mailservers gaan wegzetten om de load te verwerken...
Ik bedoelde niet per mail hoor, ik bedoel dat er een forum komt waar alleen moderators (nieuwe-users-beoordelaars?!?) mogen/kunnen komen waar automatisch een link naar dat topic verschijnt. Op die manier heb je een hele strenge controle op de eerste 10 topics van de gemiddelde users...

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het gedrag van een n00b is snel opvallend, en serieuze newbies (die zich dus willen inzetten, niet lui zijn, gedragsregels willen leren ed) pik je er ook best snel uit.

Mijn ergste hersenspinsel (een illusie, maargoed): een 'sollicitatie'-mailtje voordat je acces krijgt. Mail maar eens waarom je zo graag op GoT wil komen. Wat je interesses, vakgebieden zijn ed. Of je al ervaring hebt met fora, en netiquette in het algemeen...

Zo zie je al snel of een potentiele user serieus is en een welkome aanvulling.

Maarja, een echte hersenspinsel dus.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn ergste hersenspinsel (een illusie, maargoed): een 'sollicitatie'-mailtje voordat je acces krijgt. Mail maar eens waarom je zo graag op GoT wil komen. Wat je interesses, vakgebieden zijn ed. Of je al ervaring hebt met fora, en netiquette in het algemeen...
Neehoor. Ik zie dat niet zitten :P.

Ik zie nog steeds wel wat in mijn "10 lamme vragen" waardoor je met je neus op de meest basic regels wordt gedrukt. Toegang pas na goede beantwoording van die 10 vragen, vragen die je met common sensne ZO beantwoord, maar waardoor je die dingen wel even onder je neus gewreven krijgt :).

Vragen als:
gewoon de vraag:
Je zit met een groot probleem, je opent een topic. Welke titel neem je:
a: een met "HELP GROOT PROBLEEM SNEL HULP NODIG" want dat valt op
b: een met als titel het programma waarmee je het probleem hebt
c: een met als titel "vraagje"
d: een met als titel een beknopte omschrijving van het probleem, eventueel vergezeld van een "tag" waarin staat waarmee je het probleem hebt, zoals: "[MxStream]inloggen op de alcatel modem lukt niet meer"

Verwijderd

Ik denk dat er misschien een nieuw soort maatregel ingevoerd moet worden. Mensen die topics van te laag niveau openen kun je geen OW gaan geven, omdat ze in principe niet echt de regels overtreden. Je kunt ze misschien wel tijdelijk de mogelijkheid ontnemen een nieuw topic te starten. Ik denk aan een soort puntensysteem:

In x dagen mag je y topics openen. Dat lijkt me redelijk aangezien de meeste GoTters niet heel snel veel topics openen. Als een topic wordt gesloten wegens te laag niveau raak je punten kwijt. Is er iemand die het gewoon niet wil begrijpen, dan ontneem je tijdelijk alle punten. (In LA posten kost geen punten uiteraard). Zo kun je ook eventueel een 'overall ratio' berekenen.

Iemand met weinig punten redirect je bij een ram op het 'new topic' knopje naar een pagina met uitleg over het systeem.

Niet mogelijk met Topix, ik weet het, het is dan ook een idee voor het nieuwe forum. Dit systeem hoeft niet veel meer werk te zijn voor een moderator. Een hokje aanvinken bij het sluiten is genoeg.

• Steven
Op zondag 24 februari 2002 15:59 schreef JvS het volgende:

[..]

Neehoor. Ik zie dat niet zitten :P.

Ik zie nog steeds wel wat in mijn "10 lamme vragen" waardoor je met je neus op de meest basic regels wordt gedrukt. Toegang pas na goede beantwoording van die 10 vragen, vragen die je met common sensne ZO beantwoord, maar waardoor je die dingen wel even onder je neus gewreven krijgt :).

Vragen als:
[..]
Moet me denkenaan de tip die ik altijd op school krijg: Weet je het echt niet neem dan het langste antwoord :p

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 16:01 schreef Steven het volgende:

[..]

Moet me denkenaan de tip die ik altijd op school krijg: Weet je het echt niet neem dan het langste antwoord :p
:D
Maar het is wel gelijk; die mensen kijken echt wel ff voor het goede antwoord. En wat met de gedacht om moeilijke vragen te stellen? Waar je dus echt op de site van de fabrikant van de seagate 320X versie 4; om te kijken wat daar de jumperinstellingen zijn.
Weet je meteen of ze google kunnen gebruiken.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Op zondag 24 februari 2002 16:49 schreef Nielsz het volgende:

[..]

:D
Maar het is wel gelijk; die mensen kijken echt wel ff voor het goede antwoord. En wat met de gedacht om moeilijke vragen te stellen? ....
We geven ze gewoon een lijstje met veelgestelde vragen over een willekeurig onderwerp. Als ze 90 % goed beantwoorden zijn ze toegelaten :P Zo houdt je de n00bs wel weg :D

• n00b | IA

n00b | IA

multislet

Op zondag 24 februari 2002 17:05 schreef MikeN het volgende:

[..]

We geven ze gewoon een lijstje met veelgestelde vragen over een willekeurig onderwerp. Als ze 90 % goed beantwoorden zijn ze toegelaten :P Zo houdt je de n00bs wel weg :D
en als ze willen heranssen moeten ze eert op een heele zooi banners klikken. >:)

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 17:05 schreef MikeN het volgende:

Wat maakt het nou als iemand die registreert geen bal van computers weet?

Het gaat erom dat ze niet een topic gaan openen zodra ze even iets niet weten.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 24 februari 2002 19:16 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Wat maakt het nou als iemand die registreert geen bal van computers weet?

Het gaat erom dat ze niet een topic gaan openen zodra ze even iets niet weten.
Precies. n00bs zijn prima welkom hoor, als ze maar wel even weten hoe we graag hebben dat je je op dit forum gedraagt.

Verwijderd

Maar dat idee van n00b begeleiders lijkt me wel werken. Iets wat met de Lite Mod's te vergelijken valt. Je krijgt bijv. 50 nieuwe users toegewezen, waarvan je +/- 4 weken de posts even bekijkt en waar nodig bijstuurt. Zo voed je ze snel op denk ik.

• JT
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Op zondag 24 februari 2002 20:39 schreef Sepans het volgende:
Maar dat idee van n00b begeleiders lijkt me wel werken. Iets wat met de Lite Mod's te vergelijken valt. Je krijgt bijv. 50 nieuwe users toegewezen, waarvan je +/- 4 weken de posts even bekijkt en waar nodig bijstuurt. Zo voed je ze snel op denk ik.
Maar wie wil dat doen :o

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 24 februari 2002 20:47 schreef JT het volgende:

[..]

niemand, en dan nog. Dan moeten we elke dag zo iemand vinden die we geschikt vinden, de tijd ervoor heeft en er zin in heeft...

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 20:48 schreef JvS het volgende:

[..]

niemand, en dan nog. Dan moeten we elke dag zo iemand vinden die we geschikt vinden, de tijd ervoor heeft en er zin in heeft...
Die n00b's die je enkele weken begeleid vallen daarna weer af en dan ben je aan nieuwe verse n00b's toe, dus ik denk dat het wel meevalt.

• MIster X
  • Laatst online: 25-09 21:57
Op zondag 24 februari 2002 20:39 schreef Sepans het volgende:
Gewoon een zooi Lite-Mod's aanstellen (ik zag iemand pas de term 'post-politie' gebruiken) die topictitels kunnen veranderen en zaken op slot kunnen zetten. Desnoods alleen maar van users die bijv. nog geen 100 posts hebben. Dat laatste is makkelijk te realiseren lijkt me. Ik vrees alleen dat het hier in LA wat drukker gaat worden: "Waarom is mijn topic dicht?" Maar eigenlijk vind ik dat ze hier in LA best strenger mogen zijn en dergelijke topics onherroepelijk moeten sluiten. Wat ook weer aan die post-politie-lite-mod-n00b-begeleiders overgelaten zou kunnen worden.
Op zondag 24 februari 2002 20:47 schreef JT het volgende:
Volgens mij zijn er hier genoeg tweakers die het modschap ambieren ;) en post-politie-lite-mod-n00b-begeleiderschap oid kan voor hen een mooie opstap zijn eh ... lijken.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 01:34 schreef MIster X het volgende:
Volgens mij zijn er hier genoeg tweakers die het modschap ambieren ;) en post-politie-lite-mod-n00b-begeleiderschap oid kan voor hen een mooie opstap zijn eh ... lijken.
Ehh, dus jij wilt hier ongeveer 100 mensen met modrechten zien? Lijkt me een beetje veel te veel. Het gaat op dit moment redelijk goed, en met een extra HA mod is elk forum goed bezet op dit moment. Het is niet een kwestie van hoe snel kan een topic dicht, maar hoe voorkom ik dat iemand een topic opent als dat helemaal nergens voor nodig is.

Dan kun je 40.000 mods hebben rondlopen, maar die nieuweling opent toch lekker zijn topic. De eerste 3, 5 of 10 keer mag je best foutjes maken, maar er zijn ook mensen die niets anders doen dan topics openen. Anderen helpen? Nee joh, dat kan ik niet, jullie moeten mij helpen.

Bovendien kun je als een topic dicht moet ook even in SU posten, of effe ICQ aanslingeren. Daar heb je geen modrechten voor nodig hoor :)

• MIster X
Klopt idd wel. Maar als een soort aanvulling op een eerder geopperd idee:

N00b (<100 posts) wil een vraag stellen:
<New topic>
Bla Bla
<Verstuur>
"Uw topic is verstuurd en wordt momenteel beoordeeld."

Het lijkt me een heidens karwei voor de mods om dat allemaal te gaan beoordelen. Juist hiervoor zouden post-politie-lite-mod-n00b-begeleiders in het leven geroepen kunnen worden. De topics zijn alleen zichtbaar voor begeleiders en mods. Wordt het topic goedgekeurd dan verschijnt hij gewoon. Wordt hij afgekeurd, dan wordt hij ook voor iedereen zichtbaar, maar dan met een slotje.

Dat van die <100 posts zou trouwens helemaal weggelaten kunnen worden. Waarom eigenlijk niet gewoon altijd beoordelen? Hoeveel topics worden er trouwens op een dag geopend? En hoeveel hiervan door newbies? Ben daar in dit verband eigenlijk wel nieuwsgierig naar.

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Dat van die <100 posts zou trouwens helemaal weggelaten kunnen worden. Waarom eigenlijk niet gewoon altijd beoordelen? Hoeveel topics worden er trouwens op een dag geopend? En hoeveel hiervan door newbies? Ben daar in dit verband eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Alle posts eerst beoordelen? Daar is geen beginnen aan. Dan mag je wel honderd extra mods aanstellen.

• MIster X
Schop...

Ik ben eigenlijk benieuwd wat de mods van het bovenstaande idee vinden (d.w.z. het beoordelen van newbie-topics voor de plaatsing).
Op maandag 25 februari 2002 08:27 schreef polaris het volgende:
Alle posts eerst beoordelen? Daar is geen beginnen aan. Dan mag je wel honderd extra mods aanstellen.
Ik had het niet over alle posts, stel je voor :'(
Alleen de openingsposts, de nieuw aangemelde topics... Zoveel kunnen dat er toch niet zijn op een dag? 100 à 200 in de techforums? De helft daarvan door newbies. En de actie voor de mod is simpel: klik op OK of Dump. Dat hoeft niet eens binnen een minuut te gebeuren, want de newbie zal niet beter weten dan dat hij ff een uurtje of zo moet wachten. Je kunt desnoods een stukje code inbouwen dat als er binnen een uur niet naar gekeken is, hij sowieso wordt geplaatst.

Het lijkt misschien meer werk dan het nu is, maar doordat alle openingsposts worden beoordeeld voor ze verschijnen voorkom je later veel werk.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook nog een ideetje om de zogenaamde FAQ/UTFS/RTFM posters danwel topicstarters tegen te houden. Dit zou geimplementeerd moeten worden in het/een nieuw toekomstig forum.

Het idee is ongeveer hetzelfde als op de frontpage. Iedereen kan gewoon zonder een toets vooraf posten of whatever, alleen er komt een moderatieknop bij voor mensen die zich bewezen hebben dat ze goede posters zijn.

Bij elke reactie moet een knop +1 en -1 komen, of positief/negatief om een reactie danwel post te kunnen waarderen. Dit kan dan net als op de frontpage tot een bepaald niveau.

Als je dan het aantal behaalde punten per user deelt door zijn aantal posts, krijg je een ratio, wat bijna hetzelfde is als karma op de frontpage. Als dit karma onder een bepaald punt ligt, mag de topicstarter bijvoorbeeld geen topics meer openen, maar wel reageren (die dan behulpzaam moeten zijn, om zijn karma omhoog te halen).
Eventueel kan een topic-start-post zwaarder (zeg 2 of 5 keer) worden aangerekend/gewogen dan een reply, aangezien je als je een topic start behoorlijk wat info moet geven voor er zinnige reacties op komen.

Wat betreft de moderaties: dat zou je door die-hard GoTters kunnen doen, of moderators (maar die hebben misschien betere dingen te doen). Eventueel hiervoor een nieuwe status voor aanmaken.

Dit, mits het goed wordt geimplementeerd, kan er toe leiden dat:
1. zogenaamde n00b topics (luie topicstarters) snel een lage ratio krijgen, waardoor ze geen topics meer kunnen starten, maar eerst hun 'bereidheid om deel te nemen aan het forum' moeten tonen door goede replys te geven.
2. UTFS / slotje roepers krijgen ook een lagere ratio aangezien je reply ook wordt beoordeeld, en zo ook voor een lagere ratio kan zorgen.
3. voordat iemand een topic opent je wel gaat nadenken wat er in een topic moet staan om een goede ratio te behalen, aangezien een topic-start-post zwaarder is gewogen dan een reply.

Ik weet niet of dit een bruikbaar idee is, aangezien je hier voor moderators nodig hebt om topics helemaal door te lezen en te modereren.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 25 februari 2002 08:27 schreef polaris het volgende:

[..]

Dat lijkt me een fantastisch plan, honderd extra mods!
Een community staat of valt met de betrokkenheid van de deelnemers.

Who is John Galt?

• Erazzzer
  • Laatst online: 09:51

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Gewoon registratiekosten in gaan voeren.
Eenmalig een bedrag van 10 Euro bij het registreren (en huidige geregistreerde users) En alle L4m0rz ben je kwijt.

En Tweakers houdt een leuk bedrag over :)

• Hoicks
  • Laatst online: 30-11 21:44

Hoicks

Techno!

tsja.. meestal heb je geen beeld als je computer er niet aanhangt hé :? ;) --> domme grap als je de bron kwijtbent waarop die grap gebaseerd was |:( :+

Maar ff ontopic.

Ik denk idd een toelatingstest of een maximum van 1 topic p.d / p.w. kunnen openen over een bep. periode...

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Dommel
  • Laatst online: 28-11 00:33

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op dinsdag 26 februari 2002 16:33 schreef Erazzzer het volgende:
Eenmalig een bedrag van 10 Euro bij het registreren (en huidige geregistreerde users) En alle L4m0rz ben je kwijt.

Heel leuk idee maar dan zul je ook een deel van je kennis kwijtraken doordat er toch ook users zullen zijn die niet willen betalen voor GoT. Die gaan dan wel verder zoeken naar een ander forum waar ze antwoorden kunnen krijgen/geven :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:33 schreef Erazzzer het volgende:

Ja, en dan zijn er mensen die te lui zijn om te zoeken, en wel een beetje een antwoord gaan eisen omdat ze betaald hebben. Dat gaat _niet_ werken.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ben voorstander van een maxium aantal topics dat een nieuw lid per dag kan openen. Bijv de eerste maand slechts een topic in de 2 dagen. Voorkomt spammers en gekloot zoals deze user: http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/46050 die 3 keer een topic over Morpheus creeert terwijl er al een topic liep |:(

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• whoami
  • Laatst online: 10:52
Op zondag 24 februari 2002 15:44 schreef LuNaTiC het volgende:
Het gedrag van een n00b is snel opvallend, en serieuze newbies (die zich dus willen inzetten, niet lui zijn, gedragsregels willen leren ed) pik je er ook best snel uit.

Zo zie je al snel of een potentiele user serieus is en een welkome aanvulling.

Maarja, een echte hersenspinsel dus.
'k denk dat dat wel een goed idee is. Dat is meteen ook al een drempel die moet genomen worden en die er misschien voor zal zorgen dat mensen die niet tot de Got-doelgroep behoren dan al afhaken.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 00:20 schreef Evolution het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat geprobeerd moet worden om de "drempel" tot GoT te verhogen. In plaats van Gatering of Tweakers lijkt het tegenwoordig helaas meer op Gathering of Luie Newbies.

Ik vraag mij af of een oplossing zou kunnen zijn:

1. Nieuwe users in beginsel alleen toegang geven tot de verschillende FAQ.

2. Na een bepaalde periode ( bijvoorbeeld 2 weken) een aantal vragen laten beantwoorden die tot de basiskennis van het "tweaken" moeten behoren of die met een normaal zoekprogramma te vinden moeten zijn.

Slaagt men hiervoor dan ontvangt men het felbegeerde toegangsbewijs tot GoT :)
het probleem met #2 is dat men van het een veel weet, en van het ander niets

als je me in dat toelatingsexamen vragen stelt over HTML en Javascript, dan kan ik het wel beantwoorden
ga je me CM vragen stellen over weerstandjes, ledjes, zekeringen, weet ik wat, dan haal ik een dikke 1

dan zou je dus voor elk/bijna elk forum een toelatingsexamen moeten maken, en bij de eerste keer het forum ingaan dat 'examen' krijgen, wat je elke 5 dagen opnieuw mag proberen als het fout gaat de eerste keer ofzow

dan kan je nml in de tussentijd nog iets bijleren...

blah, maar misschien wel nuttig...
Pagina: 1