I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
kun je niet ff gaan fotosoepen of iig code gebruiken, zo is het nogal onduidelijk (ik begrijp er niets van)
de layout maakt iig niet zoveel uit maar ik wil dus 3 standentuimel schakelaar voor 3 standen van de fan. laag, middel, hoog. En aan elke stand een led voor de baybus.
maarre en zit zo'n rpm monitor op en doet die het dan nog? en zo ja, hoe moet ik em dan aansluiten?
Dit duidelijker?
maarre en zit zo'n rpm monitor op en doet die het dan nog? en zo ja, hoe moet ik em dan aansluiten?
Dit duidelijker?
* FragFrog begrijpt er helemaal nix van 
maarre, het mobo gebruikt het gele draadje dat van je fan komt voor de meeting. Let op: wanneer je het voltage van de fan verandert kan het zijn dat de meeting niet meer goed doorkomt. Mijn Delta's bijvoorbeeld geven alleen een meetwaarde op 12V
Gele draadje met rust laten
edit:
Owj, so! Da's duidelijker ja!
Owj, so! Da's duidelijker ja!
maarre, het mobo gebruikt het gele draadje dat van je fan komt voor de meeting. Let op: wanneer je het voltage van de fan verandert kan het zijn dat de meeting niet meer goed doorkomt. Mijn Delta's bijvoorbeeld geven alleen een meetwaarde op 12V
Gele draadje met rust laten
Hmmm dan bedoel je zeker een 4 standen schakelaar, want normaal is 1 van de standen gewoon OFF, dus heb je nog maar 2 snelheden over.
Gewoon de + draad (rode of gele) door de schakelaar laten lopen en de plug op het mainboard laten, aan die schakelaar kun je dan altijd een 5v knopen om tussen 12 en 5 volt te kiezen.
Als je 7v wil moet je ook met de ground klooien dus dan is enkel de rpm draad nog verbonden met het moederboard met het plugje en knoei je met de 5v en 12v iets ineen, gebruik de search, denk dat dit al vaak voorbijgekomen is.
BTW die baybussen zouden in de faq moeten voorkomen, zal een heleboel mensen helpen
Gewoon de + draad (rode of gele) door de schakelaar laten lopen en de plug op het mainboard laten, aan die schakelaar kun je dan altijd een 5v knopen om tussen 12 en 5 volt te kiezen.
Als je 7v wil moet je ook met de ground klooien dus dan is enkel de rpm draad nog verbonden met het moederboard met het plugje en knoei je met de 5v en 12v iets ineen, gebruik de search, denk dat dit al vaak voorbijgekomen is.
BTW die baybussen zouden in de faq moeten voorkomen, zal een heleboel mensen helpen
Me, myself & I
Hangt van je schakelaar afOp zaterdag 23 februari 2002 23:19 schreef Bestiole het volgende:
Hmmm dan bedoel je zeker een 4 standen schakelaar, want normaal is 1 van de standen gewoon OFF, dus heb je nog maar 2 snelheden over.
+ is roodGewoon de + draad (rode of gele) door de schakelaar laten lopen en de plug op het mainboard laten, aan die schakelaar kun je dan altijd een 5v knopen om tussen 12 en 5 volt te kiezen.
Wanneer je 7V wilt moet je - (zwart) op de +5, da's het rode draadje uit je voeding. Voor 12V moet de zwarte op zwart, da's dus nie moeilijk. Met 3 standen (aan, aan, uit) moet je dus het rode fan-draadje in de gele voedingskabel stoppen, en de zwarte fan-draad laten schakelen tussen rood of zwart.Als je 7v wil moet je ook met de ground klooien dus dan is enkel de rpm draad nog verbonden met het moederboard met het plugje en knoei je met de 5v en 12v iets ineen, gebruik de search, denk dat dit al vaak voorbijgekomen is.
Duidelijk?
IddBTW die baybussen zouden in de faq moeten voorkomen, zal een heleboel mensen helpen
edit: dank je dat was een hele hulp. ik zag het pas toen ik deze post gepost had. ik typte zeker niet snel genoeg 
ik heb* dus een MSI K7T266Pro2-Ru mobo en ik wil NIET me fan uitschakelen. ALs ik dat wil kan ik ook gewoon een potmeter aansluiten voor een traploze instelling.
w8 even, lukt het ook met verschillende weerstanden op alleen de 12V? en dan gewoon 2 draadje onderbreken en die varaibele weerstand er tussen doen? (rode draadje bijv.)
* vandaag gebeld, dinsdag wordt ie ECHT gebracht
dan pas? ja
ik heb* dus een MSI K7T266Pro2-Ru mobo en ik wil NIET me fan uitschakelen. ALs ik dat wil kan ik ook gewoon een potmeter aansluiten voor een traploze instelling.
w8 even, lukt het ook met verschillende weerstanden op alleen de 12V? en dan gewoon 2 draadje onderbreken en die varaibele weerstand er tussen doen? (rode draadje bijv.)
* vandaag gebeld, dinsdag wordt ie ECHT gebracht
Pagina: 1