Ik ga binnenkort een nieuw systeem erbij kopen, en dan wil ook een aparte fileserver gaan draaien voor MP3/DIVX enz.
Nu had ik dit ongeveer in gedachte als fileserver (heb nog geen precieze details!!):
- Als processor iets van een P166/P200
- Geheugen 64mb RAM (SIMM), heb ik namelijk nog liggen
- Mobo...tjah ff één van pc beurs ofzo halen
- 80gig 7200rpm HD (Zou ik dan moeten kopen)
- evt IDE controller????
- 10/100mbit netwerkkaart @ 10/100mbit SWITCH
Ik heb dus nog geen precieze detail van de fileserver omdat ik eerst wil weten welke (oude) hardware goed genoeg is ervoor (moet niet te duur zijn).
Ik wilde dan waarschijnlijk LINUX erop gaan draaien omdat de meeste hier zeggen dat dit qua performance/stabiliteit goed is voor servertjes.
Maar nu is dus mijn vraag of ik met deze hardware @ linux een leuke fileserver bij elkaar heb...
Het hoeft geen echte high performance fileserver te worden BTW
maar een aangename snelheid is wel vereist...
Nu had ik dit ongeveer in gedachte als fileserver (heb nog geen precieze details!!):
- Als processor iets van een P166/P200
- Geheugen 64mb RAM (SIMM), heb ik namelijk nog liggen
- Mobo...tjah ff één van pc beurs ofzo halen
- 80gig 7200rpm HD (Zou ik dan moeten kopen)
- evt IDE controller????
- 10/100mbit netwerkkaart @ 10/100mbit SWITCH
Ik heb dus nog geen precieze detail van de fileserver omdat ik eerst wil weten welke (oude) hardware goed genoeg is ervoor (moet niet te duur zijn).
Ik wilde dan waarschijnlijk LINUX erop gaan draaien omdat de meeste hier zeggen dat dit qua performance/stabiliteit goed is voor servertjes.
Maar nu is dus mijn vraag of ik met deze hardware @ linux een leuke fileserver bij elkaar heb...
Het hoeft geen echte high performance fileserver te worden BTW
edit:
Het is voor MAX 5 p33ps.....(maar meestal maar 2 dus...)
Het is voor MAX 5 p33ps.....(maar meestal maar 2 dus...)