Toon posts:

Overclocken Pentium 933 FSB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo Tweakers,

Ik heb hier het systeem met de volgende specs:

http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=10

Ik heb net de faq doorgelezen en aan de hand daarvan zitten spelen met de jumpers op mijn mobo. Ik heb ze ingesteld dat die 1 ghz moet draaien. Het probleem is echter dat sandra, de bios en windows nog steeds 933 mhz aangeven.

Hoe komt dit en wat is er aan te doen?

P.S. Phreak!, ik heb de search gebruikt. Mocht die toch overbodig zijn wil je dan ff de juiste topic hier neerzetten voordat je m lockt. Thanks !

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 22:25

Scatman_II

R9500 Pro >:)

in principe zou je je FSB gewoon zonder moeite omhoog moeten kunnen gooien... alleen als je aan de MP wilt gaan klooien moet je unlocken.

waaromie het bij jou duz niet doet: :?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik de jumpers precies verkeerd om heb gezet. Ik ga het ff proberen en je hoort het :)

BRB

Verwijderd

Hard een slot... SCATMAN_II JE KAN EEN PENTIUM NIET UNLOCKEN!!! Heb je de FSB of de multiplier ingesteld?? Je moet de FSB hebben

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik ga met de FSB kloten. Natuurlijk ga ik niet iets doen wat gewoon weg niet kan.

Ah nu: Als ik met die jumpers kloot krijg ik m draaiend op:

700 mhz
533 mhz

Lager wil die wel, maar hoger helaas niet.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.atteveld.cistron.nl/probleem1.jpg

Misschien dat jullie hier iets aan hebben.

Mobo:

Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com.tw/products/img/6vx7+.jpg

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt standaard een FSB van 133 nie waar? Als je board niet hoger kan dat...dan houdt het op, helaas..

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Jah standaard 133. Maar in die handleiding staat dat je met die jumpers dat ding op 1 ghz/133 kan krijgen.

• Scatman_II

Scatman_II

Op zaterdag 23 februari 2002 22:26 schreef JanMaster het volgende:
Hard een slot... SCATMAN_II JE KAN EEN PENTIUM NIET UNLOCKEN!!! Heb je de FSB of de multiplier ingesteld?? Je moet de FSB hebben
WHOOOPS :) een Pentium... jah sorry hoor, ik heb net 10 uur in de auto vanuit Zwitserland gezeten, ben niet helemaal lekker meer...

EXUSES EXUSES

• Scatman_II

Scatman_II

Op zaterdag 23 februari 2002 22:49 schreef Tuxus het volgende:
Jah standaard 133. Maar in die handleiding staat dat je met die jumpers dat ding op 1 ghz/133 kan krijgen.
uhM, in mijn handleiding staat dattie tot 800Mhz gaat, das puur hoe hoog de MP kan met een andere cpu... denk maar niet dat ik mijn 450 @ 800 kan krijgen ;)

Kun je niet in de BIOS je FSB verhogen?

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Ja.... maar als je een 933 op 133 hebt draaien, dan kan je hem nooit op 1000/133 draaien, omdat dat betekent dat de multiplier met 0,5 omhoog zou moeten, wat bij een P3 dus gewoon niet kan..... en als je bordje niet hoger gaat dan 133, dan moet je gewoon een snellere CPU kopen....

Verwijderd

of je pentium3 ruilen tegen een die op 100bus loopt
voorbeeld

pen3 800 op 100bus
loopt op 133bus 1045 (1g)
als je met iemand een deal kan maken dan heb je massel

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 23:11 schreef Scatman_II het volgende:

[..]

uhM, in mijn handleiding staat dattie tot 800Mhz gaat, das puur hoe hoog de MP kan met een andere cpu... denk maar niet dat ik mijn 450 @ 800 kan krijgen ;)
je p3 (en alle p3's ) zijn MPgelocked, dus ook een 900 (9*100) werkt bij jou goed. En ook voor de topicstarter, kijk of je je p3 kan ruilen voor een 100 mhz fsb p3, daar kan je veel verder mee komen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is al 1,5 jaar oud :(

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die dingen met een 100 Mhz bus zijn best wel duur dacht ik. Zelf heb ik er nu ook een met 133 bus, ik denk dat ik liever af wacht tot ik een heel nieuw systeem koop, met een p4/athlon. Je zit eigenlijk meteen weer met best wel verouderde techniek als je die p3 koopt en de snelheidswinst is niet echt zo groot gezien de prijs.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06
Zo te zien zijn die jumpers voor 1GHz alleen maar voor de multiplier, en die kun je dus net niet veranderen bij een P!!!. Staat er verder ook niets over FSB instellingen? Zo niet, dan kun je niet overclocken met dat ding.

• Scatman_II

Scatman_II

yezz, close topic now ;)

(btw, fsb overclocken kan ook softwarematig, is alleen zow klote om dat elke keer weer onder windows te doen ;))

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de bios geen optie zien staan om mijn FSB over te clocken.

Laat maar zitten want jullie zeggen dat het zowiezo niet zou kunnen. Dat neem ik dan maar aan.

Alsnog bedankt allemaal :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 19:19

LopeZ

Too much is never enough

Je kan je cpu wel overclocken, ik keek even op de website van je mobo maker hier dus en daar staat dat je moet kunnen kiezen tussen Auto/66/75*/83*/100/112*/124*/133/140*/150* MHz FSB. Het staat vermoedelijk wel ergens in je bios.

/edit, niet in je bios maar wel met jumpers:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hdos/fsbspeeds.gif
Nu nog hopen dat je nog 1x terug kijkt in dit topic :)

• Scatman_II

Scatman_II

hehe :D

Pagina: 1