Toon posts:

Waarom...???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe systeempje is niet echt 100% stabiel. Zeg maar gerust bagger. Ik ben altijd opgelucht als ik wat zie. Maar ik heb geen idee waarom.

Soms reboot hij op hele rare momenten. En ik heb dan geen id waarom. Laats wou ik gaan CS'en. Dus ik start CS op. En inloggen verbinding en net voor ik kon beginnen rebooten mijn systeem. Oke.. Ik was weer ik windows. Ik deed alleen ff Dial-Up en starte weer CS op. En weer rebooten hij.:(

Nu kom ik iedereen keer als hij spontaan reboot in het BIOS te recht krijg ik de melding van Internal Error en worden mijn waarde op default gezet. Dus geheugen op 100Mhz en dergelijke.

Ik snap echt niet wat er mis gaat. Het is nu zo dat iedere keer als ik hetzelfde doet dat hij crashed, maar hij crashed random.

Systeem:

ASUS A7V
AMD Thunderbird700@700
128MB 133Mhz (Winbond chippies zitten er op)
Viper770Ultra
Adaptec 2904
ASUScom ISDN geval
SB Live! 1024
Plextor UltraPlex40
Yamaha8424E
NEC Zip geval

MTEK nietwerkkaart (zit er niet in, werkte niet in WinME)

(Alles heeft nog zijn orginele BIOS)

Wie heeft de nieuwste BIOS er geprobeert. Er zit een disable Promise optie in schijnt. En hoe Update je je BIOS als je ME draait?? Me is BIOS update lake.

Verwijderd

ik weet wel wat er mis is,

dat wordtie gewoon te heet...

heeft een vriend van me ook, die heeft zijn proc ook oc't, en als hij te heet word reboot z'n pc gewoon automatisch ineens.

dat is gewoon een soort beveiliging ofzo (?)

grtz
AHl

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-09 09:16
Heb je misschien een voeding die niet genoeg levert? dus een 230 voeding? Misschien kan het dus zijn dat al die componenten in je pc teveel van de voeding vragen. :\

Verwijderd

Er kunnen een aantal redenen zijn natuurlijk

Is je voeding niet voldoende misschien?

Wat bij mij hielp was de Optimal Settings in het BIOS veranderen naar Normal Settings, dat maakt oa van AGP4x AGP2x.

BIOS updaten kan je t beste doen zoals in de handleiding van de A7V staat, met een schijfje en in DOS.
v1004 heeft idd de optie om die promise controller uit te schakelen.

Verwijderd

Ik had dit probleem ook met een cellie, maar daar lag het een het converter kaartje... ook allemaal spontane resets en dan de bios in en alles weer op standaard snelheid zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke..

..mijn voeding is 250Watt.

De settings die stonden al op normale. Die van AGP weet ik niet.

Warmte...zou kunnen. Mijn CPU is nu 46graden C. Sensor zit net onder de core. Mijn mobo is 37graden C.

[UPDATE]
Warmte : Denk het niet. Ik heb wat xtra koeling aan gebracht.
[/UPDATE]

Ben bezig met het maken van een koeling. Ik heb een motor van een afzuigkap. En die komt er in. Dat schatje kan meer dan 300cub per uur verzetten op zijn hoogste stand.>:) Maar ik wacht nog op mijn bedieningspaneel. En welke manier ik hem beter in kan bouwen.

Al vast bedankt. Maar meer tips zijn altijd welkom.

[UPDATE]
Nu start CS helemaal niet meer op.GVD:(
[/UPDATE]

Verwijderd

probeer eens een intel

oh sorry ,ik liet me weer gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
InnerSelf : Get a life boy....

Verwijderd

Topicstarter
Oke....ik heb net weer een onderzetter gebrand.:(

Xaran wordt langzamerhand een beetje gek van dit. En in het vervolg NOOIT meer zo'n ANUS plank.

Verwijderd

Ik denk dat het je voeding is. Bij een athlon word altijd een 300 wat voeding aangeraden dus..

Verwijderd

Topicstarter
Hum...zal er eens een paar kaarten uitrukken. Kijken wat er dan gebeurt.

[UPDATE]
Na het verwijderen van mijn SCSI-kaart en dan ook CD-ROM. En ZIP drive is het weer gelukt om CS te spelen. Mijn systeem draait nu ook wel weer aardig.

Kan ee SCSI-kaart voor deze probz zorgen??
[/UPDATE]

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 september 2000 04:06 schreef MANFiELD het volgende:
Ik denk dat het je voeding is. Bij een athlon word altijd een 300 wat voeding aangeraden dus..[/quote]Ik heb zelf een 230 Watt voeding en een Athlon 700
AopenAK72
TNTII ultra
20 GB 7200 rpm udma 66
realtek
sb 1024

en dat trekt ie zonder problemen....

Don't You stare there, Operate!

Pagina: 1