[Civ3] Probleempjes

Pagina: 1
Acties:

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09-2025

Masterfvz

AKA Freakazoid

Topicstarter
Ik speel al een tijdje Civilization 3, maar ik blijf met een paar probleempjes zitten:

1. Die Scientific advisor loopt altijd maar te zeuren dat ik te weinig uitgeef aan de scientific gedoe, maar zelf al staat dat op 100% blijft hij zeuren. Kan het nog hoger dan?

2. Niet echt een probleempje, maar een vraag om een tip; Wat is de beste Happy/Scientific uitgave in %? want als je bijv scientific op 60% staat kan die andere niet verder als 40%

3. Als ik een nieuwe stad bouw in de een woestijnachtig gebied, dan duurt het zo lang voordat het groeit. Dat komt natuurlijk omdat er wijnig eten te halen is, maar er moet toch wel 1 of andere manier zijn om het een beetje te laten opschieten. Weet iemand die?

4. Is het wel mogelijk om die space race te doen? Toen ik in 2050 zat, toen zat ik net aan het einde van de industrial age. Het was wel me eerste potje Civ3 van me leven, maar toch |:(

SPECS

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dat laatste is precies mijn probleem met het spel: zelfs op Warlord gaat het l-a-n-g-z-a-a-m. Het schiet gewoon niet op. Ik ben weer terug gegaan naar Civ2, dat blijft toch leuker.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe snel je research gaat verandert wanneer je van regeringsvorm verandert. Mijn enige advies is veel steden bouwen/veroveren. Hoe meer steden, hoe meer je verdient/uitvindt. Het viel me op dat het beter is 3 steden van 5 te hebben dan 1 van 15.

Always outnumbered, never outgunned!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had na 5 games al in 1875 een spacerace.. nouja, niet echt een race want m`n tegenstanders waren niet aanwezig :) En met een Chariot kom je niet veel verder de ruimte in denk ik..

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:26
Op zaterdag 23 februari 2002 21:28 schreef Masterfvz het volgende:
1. Die Scientific advisor loopt altijd maar te zeuren dat ik te weinig uitgeef aan de scientific gedoe, maar zelf al staat dat op 100% blijft hij zeuren. Kan het nog hoger dan?
Nee, meer dan 100% van je belastinggeld uitgeven aan wetenschap kan niet. Wat inderdaad helpt is een andere staatsvorm kiezen (bijv. democratie), en city-improvements als libraries, universities etc. bouwen. Ook kun je in grote steden een aantal inwoners handmatig veranderen in wetenschappers.
2. Niet echt een probleempje, maar een vraag om een tip; Wat is de beste Happy/Scientific uitgave in %? want als je bijv scientific op 60% staat kan die andere niet verder als 40%
Naar mijn mening alijd zoveel mogelijk science (zolang de burgers tevreden zijn natuurlijk). Soms loont het de moeite om een beetje te spelen met het wetenschaps-percentage, omdat het soms niet uitmaakt of je 60% of 100% uitgeeft aan wetenschap. De uitvindingen duren soms even lang 8-)
3. Als ik een nieuwe stad bouw in de een woestijnachtig gebied, dan duurt het zo lang voordat het groeit. Dat komt natuurlijk omdat er wijnig eten te halen is, maar er moet toch wel 1 of andere manier zijn om het een beetje te laten opschieten. Weet iemand die?
Irrigeren is het enige dat een beetje helpt (en dan vooral het woestijngebied langs een rivier, als dat er is). Als het echt alleen maar zand is, zal er nooit veel voedsel vanaf komen. Irigeren, weg en spoorleg aanleggen is het enige wat je kan doen, en dan nog zal de stad niet veel groter dan 3 a 4 worden.:'(
4. Is het wel mogelijk om die space race te doen? Toen ik in 2050 zat, toen zat ik net aan het einde van de industrial age. Het was wel me eerste potje Civ3 van me leven, maar toch |:(
Jawal hoor, als je technologische ontwikkeling goed gaat, kun je ergens in de 20ste eeuw meestal wel beginnen :)

Voor de algemene ontwikkeling van je beschaving (zowel cultuur, score, macht en wetenschap) is het idd van belang om ze snel mogelijk zo veel mogelijk steden te stichten. Dat is zo ongeveer het belangrijkste dat er is aan het begin van het spel.