[CM][PAINTJOB]Is een egaal oppervlak onmogelijk?!

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Motip/Dupli Color gehaald.. metallic blue en blanke lank.

Oude verfvlaag met korrel 400 schuurpapier gladgeschuurd.
Stof en vetvrij gemaakt met verdunde ammonia.
6 lagen metallic blue (30 cm afstand, kruiselings gespoten).
Tussen elke laag heb ik 25 minuten gewacht.
Resultaat: Het oppervlak is NIET egaal..
Bepaalde delen zijn donkerder dan anderen als ik de zijplaat in 't licht houd. Waarom krijg ik niet gewoon een egaal, strak oppervlak zoals 't hoort?
Ik heb geen primer gebruikt.. maar 't lijkt me sterk dat dat zo'n groot verschil maakt aangezien motip/dupli color al supergoed helpt...

Wat doe ik nu weer fout?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als je je arm beweegt gaat hij soms iets sneller, soms iets langzamer. De afstand is ook niet echt constant.
De verfspuit gaat dan ook sneller/langzamer en gaat ook verder/dichterbij het te spuiten object.
Daar zal wel het probleem zitten.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• RedruM
Op zaterdag 23 februari 2002 21:22 schreef Resistor het volgende:
Als je je arm beweegt gaat hij soms iets sneller, soms iets langzamer. De afstand is ook niet echt constant.
De verfspuit gaat dan ook sneller/langzamer en gaat ook verder/dichterbij het te spuiten object.
Daar zal wel het probleem zitten.
En ik ben de enige die daar last van heeft?
Hoe corrigeer je zoiets? Bionische arm?
Iedereen op GoT heeft zo'n beetje mooie egale paintjobs en daar hoef je volgens mij echt geen professional voor te zijn.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ze ZEGGEN dat het mooi egaal is, of dat zijn gewoon de lucky few. Ik weet heel zeker dat er heel wat mislukte gevallen zijn.
Het kan ook zijn dat de verf in de bus weer bezinkt, en dat er verschillende verflagen in de bus ontstaan, waardoor er verschillen ontstaan.

• RedruM
Afbeeldingslocatie: http://freakin.rentone.nl/mod/mod6.jpg

Het is zoiets als dit.. bepaalde delen zijn lichter of donkerder van kleur dan anderen.
Met weinig licht valt 't niet op, maar als je em in de zon houdt, of een met een lamp erop schijnt zie je heel duidelijk dat het geen egaal oppervlak is.
Zou 't dan toch liggen aan de wisselende spuitafstanden?
If so.. dan zou iedereen die geen robot is/tot zijn beschikking heeft mijn probleem hebben..

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik vind het toch heel mooi, dat niet zo egale geeft juist een mooi effect er aan, alsof het van massief gesmeed ijzer is gemaakt. Of glanst het op een hinderlijke manier?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 02:51

DinX

Motormuis

Goed schuren.
Heel dun laagje primer (hoeft niet helemaal bedekt zijn)
Nog een dun laagje primer in de andere richting (bijvoorbeeld verticaal op en neer als je ervoor horizontaal deed).
Daarna hetzelfde met de verf. Dus heel veel ffijne laagjes doen, allemaal in een andere richting (1 x horizontaal, 1 x verticaal, 1 x diagonaal,...)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• RedruM
Even iets wat ik net tegenkwam in een guide:

Afbeeldingslocatie: http://bit.ukgn.org/images/article/30/9.jpg

Dit is toevallig precies dezelfde kleur die ik heb.
Enige verschil is dat die gast wel primer heeft gebruikt.
Dit vind ik er dus egaal uitzien..
Als ik recht met m'n neus op mijn zijplaat kijk, ziet et er ook egaal uit.. Van een afstandje zie ik op verschillende plekken lelijke donkere gebieden.

Die oneffenheden komen dan toch misschien omdat er dus nog een blauw kleurtje onder zat (geen primer gebruikt).

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dan maar toch primer gebruiken.
dan weet ik dat ook weer.
En de voorkant, is die metaal of plastic? en is die wel goed?

• RedruM
Op zaterdag 23 februari 2002 22:04 schreef Resistor het volgende:
Dan maar toch primer gebruiken.
dan weet ik dat ook weer.
En de voorkant, is die metaal of plastic? en is die wel goed?
Heb alleen nog maar de zijkant geprobeerd (godzijdank).

Verwijderd

Natuurlijk krijg je dat!
De metallic flinterjes moeten allemaal in dezelfde richting liggen.
Dit krijg je alleen voor mekaar als je steeds de zelfde richting in spuit.
metallic spuiten is een vak apart.
suc6.

• RedruM
zucht

• DinX
  • Laatst online: 21-08 02:51

DinX

Motormuis

Op zaterdag 23 februari 2002 22:07 schreef RedruM het volgende:

[..]
Je moet ook schuren.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• RedruM
Op zaterdag 23 februari 2002 22:06 schreef flippie.ff het volgende:
Natuurlijk krijg je dat!
De metallic flinterjes moeten allemaal in dezelfde richting liggen.
Dit krijg je alleen voor mekaar als je steeds de zelfde richting in spuit.
metallic spuiten is een vak apart.
suc6.
Dus links-rechts, links-rechts enz?

Verwijderd

Ugotit!!

• RedruM
Op zaterdag 23 februari 2002 22:12 schreef flippie.ff het volgende:
Ugotit!!
i'm a fooking genius!
ennehm.. kan ik nu beter nog wel voor de zekerheid primer gebruiken?

Verwijderd

Je moet ook zeker niet vergeten om alle oneffenheden tussen de lagen ff lichtjes weg te schuren. Je hebt dan minder last van lelijke plekken.

• RedruM
Op zaterdag 23 februari 2002 22:14 schreef BananeKoning het volgende:
Je moet ook zeker niet vergeten om alle oneffenheden tussen de lagen ff lichtjes weg te schuren. Je hebt dan minder last van lelijke plekken.
Mja.. nou die oneffenheden zie je niet zo heel goed op 't donkere zoldertje met 2 kleine raampies..
Voortaan misschien buiten spuiten? Is wel kouder..

• RedruM
Woei.. nog een blunder begaan..
Volgens deze guide:
http://www.pc-workshop.net/articles/paint102/paint102-1.shtml
moet ik de plaat gewoon op de grond leggen en er zo op spuiten.. ik heb em gewoon op z'n kant gezet en van de zijkant er tegen aan gespoten.. dan krijg je dus gezeik met die metallic deeltjes.. Het blauw zit er namelijk wel overal goed op.

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

One day a hasty tweaker made a case modification.
He was not satisfied with the result.
It was not Tao.

He came to the masters who made case modifications.
"What is the path to a proper paint job?", the hasty tweaker asked the masters.

"Patience", answered a master.

The hasty tweaker who was full of yang was still not satisfied.

"But I was patient when i painted my case", said the tweaker.

"Yes," replied a master
"But were you also patient when you were not painting your case?"

The hasty tweaker was puzzled by this answer, and replied
"Tell me, wise master, which is the path to a proper paintjob?"

The master then replied:
"Preparation is the only path."

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik ben naar een schadeherstelbedrijf gegaan en gevraagd welke spuiter ze hebben.
ben naar die spuiter gegaan( met een kratje grolsch :r )
en gevraagt of ze een uurtje over hadden.
ik was 2 dagen en 1 kratje armer, wel 1 in PARELMOER gespoten kast rijker. en die gasten deden het goed.
als ik een cam had....... maar ja, ik mot zo'n ding niet...
als ik een scanner had... maar ja, ik mot zo'n ding niet...
ik heb wel een normale camera, maar niks om het op de pc te zetten, als ik het had had ik allang wat gepost, maar ja...

editje:

hij: welke kleur mottie zijn?
ik: doe maar wat. :Z
hij: ik pak die kleur wel die er nog inzit als we met deze auto klaar zijn.
ik: best. (ik had toen nog niet in de gaten dat het parelmoer was |:( )

/edit

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• RedruM
hehe

"First be sure you point almost directly down onto the surface. Get a lot of paint on there, it should be very wet looking."

"Now is where the important part comes in: spray in two directions; example: north to south, then east to west. Why? Metallics and metal flakes have got an extra element to them; the little flakes in there. By spraying in two directions youre minimizing the chances of getting those little guys into a pattern. Ive seen many a paint job where a person laid down metal flake paint in one direction, didnt overlap well, and resulted in a paint job that resembled a glittery representation of Jupiters clouds. As entertaining as that may sound, Ill concentrate on making intentional results ;) "

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 22:21 schreef RedruM het volgende:
Woei.. nog een blunder begaan..
Volgens deze guide:
http://www.pc-workshop.net/articles/paint102/paint102-1.shtml
moet ik de plaat gewoon op de grond leggen en er zo op spuiten.. ik heb em gewoon op z'n kant gezet en van de zijkant er tegen aan gespoten.. dan krijg je dus gezeik met die metallic deeltjes.. Het blauw zit er namelijk wel overal goed op.
Hehe jah dat klopt, die metallic deeltjes zijn zwaarder en zitten pas echt vast als de hele verflaag uitgehard is. Het is zowiezo beter om je plate plat te leggen, droogt de verf veel mooier op en is de kans op druppels veeeeel kleiner, zoals ik gemerkt heb bij de eerste keer mn case painten. Was trouwens met gewone HEMA paint die op zich wel goed bleef zitten hoor. Zit er nu nog steeds op, maar dan wel een strakke laag. Het enige probleem is dat hij er nu een beetje af begint te komen, vooral de powerbutton. Binnenkort nog een keer doen en dan maar wel met fatsoenlijke paint EN blanke lak :)

SuCCeS

• RedruM
I'm gonna need it :)
Kga maandag primer halen.. extra spuitbus blue metallic.. zooi schuurpapier..
Enneh.. is dat polish spul echt aan te raden? Om 't glimmender te maken?

Verwijderd

/me heeft hetzelfde probleem ,

motip , zon beetje de zelfde kleur ook , ( kleurcode 04037)

het gekke is echter , ik heb het maar op 1 stuk , alle plastic delen zijn perfect , de kant van me raam ook , bovenkant ook , maar de andere kant heeft exact wat jij zegt ,als je van een meter zonder de het licht erop valt kijkt , is ut mooi , maar zet je hem in het licht zie je een aantal donkere vlekken ,

ik heb maar besloten niet opnieuw te gaan spuiten , want het heeft me al teveel geld gekost aan mislukte paintjobs , dinsdag krijg ik me bestelde bus , en is me casemodje klaar :P

het lijkt me btw wel onzin over de liggend verfen of staan , bepaalde richting of nie , neh, want dan zouden al me gespoten delen slecht moeten zijn , en dat is nie zo

suc 6 iig .

edit:
draadje nie goed gelezen , maar wel zelfde problemen , ik had ook een andere verflaag erond en nie geprimed ..
maar dan blijft het raar dat de rest wel perfect is :?

GrEeTZ

• RedruM
Op zaterdag 23 februari 2002 22:44 schreef WaXWeAzLE het volgende:
/me heeft hetzelfde probleem ,

motip , zon beetje de zelfde kleur ook , ( kleurcode 04037)

het gekke is echter , ik heb het maar op 1 stuk , alle plastic delen zijn perfect , de kant van me raam ook , bovenkant ook , maar de andere kant heeft exact wat jij zegt ,als je van een meter zonder de het licht erop valt kijkt , is ut mooi , maar zet je hem in het licht zie je een aantal donkere vlekken ,

ik heb maar besloten niet opnieuw te gaan spuiten , want het heeft me al teveel geld gekost aan mislukte paintjobs , dinsdag krijg ik me bestelde bus , en is me casemodje klaar :P

het lijkt me btw wel onzin over de liggend verfen of staan , bepaalde richting of nie , neh, want dan zouden al me gespoten delen slecht moeten zijn , en dat is nie zo

suc 6 iig .
Het is logisch m8.
Op zo'n grote plaat zie je die vlekken natuurlijk veel beter.
Als je een plaat met een groot gat voor een raam hebt, heb je een veel grotere kans dat je daar alles mooi egaal hebt, lijkt me.

Op grote oppervlakken zie je 't dus gewoon beter denk ik..

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 22:47 schreef RedruM het volgende:

[..]

Het is logisch m8.
Op zo'n grote plaat zie je die vlekken natuurlijk veel beter.
Als je een plaat met een groot gat voor een raam hebt, heb je een veel grotere kans dat je daar alles mooi egaal hebt, lijkt me.

Op grote oppervlakken zie je 't dus gewoon beter denk ik..
zit wel wat in ja , ach , als ik een x geld over heb kan ut nog wel een keer opnieuw , ik ben voor zover er best tevreden mee , pics komen woensdag oid

motip dekt wel verdomde goed ! :D ..daar is de prijs ook wel naar :)

suc6

• DAMAGE
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik wil dus ook me case gaan spuiten... metalic denk ik blue en zilver..... wordt wel moeilijk zoals ik et nu even lees en spuiten is ook moeilijk i know..... je moet het precies goed doen...

ik wens jou veel suc6 redrum en laat iig wat zien van je meester werk..... bij mij zal het ook wel niet in eenkeer goed komen :D maar ja, dat zien we dan wel weer. ik ga iig me hele case eerst schuuren dan cleanen.... en dan ff afplakke niet tevergeten (of zelf leds er uit hale.... dan primer en dan de lak.... auto lak ga ik gebruiken..... schijnt beter tezijn (weet niet precies wat jij gebruik of dat jij dat ook gebruikt? ik heb het gehoord... en tis natuurlijk sterk he auto lak!)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

motip is tog wel een heel eind autolak d8 ik sow

mai

• RedruM
Op zaterdag 23 februari 2002 22:50 schreef DAMAGE het volgende:
ik wil dus ook me case gaan spuiten... metalic denk ik blue en zilver..... wordt wel moeilijk zoals ik et nu even lees en spuiten is ook moeilijk i know..... je moet het precies goed doen...

ik wens jou veel suc6 redrum en laat iig wat zien van je meester werk..... bij mij zal het ook wel niet in eenkeer goed komen :D maar ja, dat zien we dan wel weer. ik ga iig me hele case eerst schuuren dan cleanen.... en dan ff afplakke niet tevergeten (of zelf leds er uit hale.... dan primer en dan de lak.... auto lak ga ik gebruiken..... schijnt beter tezijn (weet niet precies wat jij gebruik of dat jij dat ook gebruikt? ik heb het gehoord... en tis natuurlijk sterk he auto lak!)
Thx.. ondanks alle teleurstellingen (en al 40 piek ofzo verspild) heb ik er al weer zin in.. ga 't maandag weer proberen.
En jah.. ik heb autoverf gebruikt ..
Kan je o.a. bij de Halfords krijgen..
Merk: Dupli-Color.. maar dat is volgens mij 't zelfde als het befaamde Motip. (www.motip.nl). Succes :)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

hmm heb wat gevonden je ken ook hamer slag gebruike? check dit ff at er staat :) :

* Snel drogende effectlak
* Hoge dekkracht
* Camoufleert oneffenheden
* Goede benzine en chemicaliënbestandheid (na volledige uitharding)
* Goede water en corrosiewering
* Goede buitenbestendheid

ik zeg zeker wat doms ? :D

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

nee, je typt het >:)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Als je het echt perfect glad wil hebben, is er maar 1 goede oplossing imho : Spuitplamuur !
Te verkrijgen bij betere verfhandelaars. Je spuit gewoon twee lagen, schuur je de spuitplamuur op met 1200 (nat) totdat je een perfect egale oppervlakte hebt met geen enkel porie. Dan je lak erover en je hebt een perfect gespoten case !

Verwijderd

je zou eens kunnen proberen om de laatste laag "na te nevelen" what means het laatste laagje de spuit in dezelfde richting houden dus inderdaad lr lr lr alleen dan eigenlijk van boven naar beneden enz enz. Dat van boven naar beneden doe je vanwege de lichtval en de positie waar vanaf jij de
computerkast bekijkt (vanaf de voorkant naar achteren neem ik aan )mocht het dan geen egaal opp. zijn dan lijkt het lichtval. Ten tweede moet je er blanke lak overheen spuiten en die kun je tussen schuren maar NOOIT je metalic tussenschuren |:( dat gaat absoluut fout. verder tussen de lagen niet te lang wachten als je hem op ziet drogen wacht je nog ff en de volgende laag kan er weer op, alleen met de blanke lak moet je iets langer wachten

sloezz zit erover te denken om eens een faq te schrijven voor heftig en speciaal spuitwerk 8-) (als hier genoeg interesse voor is hoor ik het wel)

• RedruM
Op zondag 24 februari 2002 09:12 schreef sloezz het volgende:
je zou eens kunnen proberen om de laatste laag "na te nevelen" what means het laatste laagje de spuit in dezelfde richting houden dus inderdaad lr lr lr alleen dan eigenlijk van boven naar beneden enz enz. Dat van boven naar beneden doe je vanwege de lichtval en de positie waar vanaf jij de
computerkast bekijkt (vanaf de voorkant naar achteren neem ik aan )mocht het dan geen egaal opp. zijn dan lijkt het lichtval. Ten tweede moet je er blanke lak overheen spuiten en die kun je tussen schuren maar NOOIT je metalic tussenschuren |:( dat gaat absoluut fout. verder tussen de lagen niet te lang wachten als je hem op ziet drogen wacht je nog ff en de volgende laag kan er weer op, alleen met de blanke lak moet je iets langer wachten

sloezz zit erover te denken om eens een faq te schrijven voor heftig en speciaal spuitwerk 8-) (als hier genoeg interesse voor is hoor ik het wel)
DEZE MISLUKKELING HEEFT INTERESSE :o :D :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Heb niet het hele draadje gelezen, te veel geblaat, paar tips van een zeer ervaren prof. spuiter.

Eigenlijk kan je niet goed spuiten met spuitbus want is een ronde tip, beter is een ovale tip (spuitdopje van spuitbus) maar het gaat wel.

Primer of niet maakt niet uit, primer = voor hechting of om egale niet zuigende ondergrond te krijgen. Zit het vast dan zit het vast.

Metalic spuiten een aantal lagen tot het dekkend is (2 a 3) en dan de laatste laag metalic spuiten, aan laten trekken (paar minuten) en dan van afstand nevelen (de laag waarop je nevelt moet nog nat zijn), niet gericht in patronen spuiten dus niet kruislings maar echt zig zag nevelen en zorgen dat de metalic neerdaalt in de natte laag, tada... mooi egaal :)

De truuk komt nou met de blanke lak... ben daar heel voorzichtig mee. Alleen voor hooglans resultaat of beter bescherming blanke lak gebruiken want het is niet echt nodig vind ik voor een comp..

Oh ja, en je hoeft niet helemaal overnieuw te beginnen vanaf de primer hoor...
Suc6

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• RedruM
Op zondag 24 februari 2002 09:47 schreef MRic3 het volgende:
Heb niet het hele draadje gelezen, te veel geblaat, paar tips van een zeer ervaren prof. spuiter.

Eigenlijk kan je niet goed spuiten met spuitbus want is een ronde tip, beter is een ovale tip (spuitdopje van spuitbus) maar het gaat wel.

Primer of niet maakt niet uit, primer = voor hechting of om egale niet zuigende ondergrond te krijgen. Zit het vast dan zit het vast.

Metalic spuiten een aantal lagen tot het dekkend is (2 a 3) en dan de laatste laag metalic spuiten, aan laten trekken (paar minuten) en dan van afstand nevelen (de laag waarop je nevelt moet nog nat zijn), niet gericht in patronen spuiten dus niet kruislings maar echt zig zag nevelen en zorgen dat de metalic neerdaalt in de natte laag, tada... mooi egaal :)

De truuk komt nou met de blanke lak... ben daar heel voorzichtig mee. Alleen voor hooglans resultaat of beter bescherming blanke lak gebruiken want het is niet echt nodig vind ik voor een comp..

Oh ja, en je hoeft niet helemaal overnieuw te beginnen vanaf de primer hoor...
Suc6
En de lagen voor het nevelen doe je gewoon van links naar rechts?

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zondag 24 februari 2002 10:06 schreef RedruM het volgende:

[..]

En de lagen voor het nevelen doe je gewoon van links naar rechts?
ja, maar zorg vooral dat het al redelijk dekkend is en een beetje egaal. Je kan ook proberen over de laag die je nu hebt hierover een beetje heen te nevelen, probeer het maar eens.

• RedruM
Op zondag 24 februari 2002 10:14 schreef MRic3 het volgende:

[..]

ja, maar zorg vooral dat het al redelijk dekkend is en een beetje egaal. Je kan ook proberen over de laag die je nu hebt hierover een beetje heen te nevelen, probeer het maar eens.
Ik heb gewoon ff snel nog een nat laagje gedaan.. en dan snel ff nevel na een minuutje ofzo (motip zooi is in 4 minuten keihard :) )
Ff kijken wat nu het resultaat is.

Kom anders ff op icq als je wilt, praat wat makkelijker :)

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb ICQ niet meer geinstaleerd staan dus da komp nog wel een keer...

Is het ondertussen wel een beetje beter gelukt...???

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op zondag 24 februari 2002 09:12 schreef sloezz het volgende:

zou inderdaad handig wezen ja ik heb nog nooit gespoten (niet door denken plz :D :D) en dan is het wel handig om een FAQ er bij tehebben :)

• RedruM
Op zondag 24 februari 2002 17:51 schreef MRic3 het volgende:
Ik heb ICQ niet meer geinstaleerd staan dus da komp nog wel een keer...

Is het ondertussen wel een beetje beter gelukt...???
Jah.. ziet er (redelijk) goed uit

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem :(

zelfde kleur ook volgens mij (120-08).
Ik ga morgen nieuw busje halen en eerst de blanke lak eraf schuren met schuurpapier 220 of 400 ff kijken wat beter gaat en daarna lekker nevelen en hopen dat het dan goed komt :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cashman/casemod/verf1.jpg

Ik heb ook die kleur gespoten op mijn kast en heb iets van 8 lagen gespoten, om maar dat verschil weg te krijgen en het is gelukkig aardig gelukt.

• Leroy
  • Laatst online: 19-08 22:41
Op zaterdag 23 februari 2002 23:52 schreef D-dayzz het volgende:
Als je het echt perfect glad wil hebben, is er maar 1 goede oplossing imho : Spuitplamuur !
Te verkrijgen bij de *reclame* praxis */reclame* :)

Verwijderd

[b]Op zaterdag 23 februari 2002 22:44 schreef het lijkt me btw wel onzin over de liggend verfen of staan , bepaalde richting of nie , neh, want dan zouden al me gespoten delen slecht moeten zijn , en dat is nie zo
Ik denk van wel... want als je er van die glinster pixels in hebt zitten gaat die rechtop staat allemaal naar beneden wijzen maar die ligt blijven liggen zoals ze gespoten zijn... zit dus volgens mij wel verschil in, dit is gewoon een stukje logica dus als het niet klopt... zegget maar...

• RedruM
Op maandag 25 februari 2002 18:38 schreef Hitpoint het volgende:
[afbeelding]

Ik heb ook die kleur gespoten op mijn kast en heb iets van 8 lagen gespoten, om maar dat verschil weg te krijgen en het is gelukkig aardig gelukt.
Jep heb precies dezelfde.. ben nu al met de 2e bus bezig.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Na, nog een paar tips misschien helpt het.

• probeer de allerlaatste metalic nevel laag eens op een droge metalic ondergrond. De bedoeling is dat de nevellaag het oppervlak NIET nat maakt maar eigenlijk bijna meteen droog is. Het wordt dan iets grover maar dat kan je redelijk weer goed krijgen met 2 lagen blanke lak die dan echt nodig zijn.

• Metalic dekt niet goed, spuit de eerste laklaag in een dekkende kleur en dan 1 of 2 lagen metalic, scheelt werk en centen. ZOrg wel dat de lakken elkaar verdragen natuurlijk (zelfde basis allebei acryl ofzo)

• Spuit geen metalic over spuitplamuur, spuitplamuur is redelijk poreus waardoor de metalic deeltjes ongelijkmatig in de ondergrond worden gezogen dus dan moet je weer een extra laag spuiten.

• probeer een ovale spuittip te krijgen, dit is niet echt nodig maar maakt de kans op een beter eindresultaat groter.

• houd de spuitbus tijdens het spuiten zoveel mogelijk op de zelfde afstand van, dus, parralel aan, het te spuiten oppervak.

• als je gaat spuiten, stop dan nooit OP het oppervlak maar stop (of maak een bocht) erachter/naast het oppevlak, dit voorkomt onregelmatige laagdikte waardoor kleurverschil, lopers voorkomen kunnen worden.

Hopenlijk dat er wat aan hebt. De FAQ hier op tweakers is vrij beperkt en indien er meer vraag voor is wil ik weel een zeer uitgebriede FAQ maken. (Verf)Spuiten is toch een oude liefde waar ik pas recent mee ben gestopt... na 10 jaar mag dat ook wel he.

• Recoil
  • Niet online
Jah en wat bedoelen ze nou met kruislings spuiten?

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 09:11
Ik heb die kleur ook gebruikt en ong. 5 laklagen gespoten.

En met kruislinks bedoelen ze van boven naar beneden en van links naar rechts.
En dan krijg je zoiets.

Afbeeldingslocatie: http://62.45.64.217:8080/casemod/casemod.jpg

ps. plaatje laadt traag

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Pagina: 1