K7T266pro2 gaat niet samen met GF4MX440?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb voor mijn ouders net een nieuw systeem inelkaar gezet, met een MSI K7T266pro2 moederbord en een GF4MX440, alleen wil het systeem niet altijd booten, soms krijg ik bij de poweron een piepcode en blijven de D-leds staan op booting operating system. De beepcode is 2x kort en 8x lang (amibios) ik kwam er niet helemaal uit wat het moest betekenen, of ik die 2x kort wel of niet moest meerekenen. 8 beeps stond voor video memory R/W error, dus heb ik de videokaart vervangen door een SiS videokaart en toen was alles goed. Heeft iemand ervaring met de combindatie K7T266pro2 en GF4MX? Zou mijn videokaart stuk zijn of moet ik nog ff wachten op een biosupdate van MSI...

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
kan je de gf4mx niet eens proberen in een andere pc? want het kan idd dat ie gewoon kapot is

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

ff over die gf4mx

heb deze kaart gezine, winxp + pIV 1.6A
vond het een zware KUT prestatie....

3d mark 2001 + nvidia driver -> 5000 puntjes....

ok, weet rest vd specs niet, maar vond het verd8 weinig eigenlijk.....

[ontopic]

blijkbaar is je videokaart niet 100% ! test hem even in andere pc, daar zelfde probleem? videokaart ruilen!
[/ontopic]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Verwijderd

Het probleem is bekend bij MSI dat hij niet werkt in combinatie met een GF4 MX440.... ze zijn bezig om er een bios voor te fixen..
Er is dus nu nog niks aan te doen...

dus als je ff wacht komt het wel goed

• Gabriel-LG
Op zaterdag 23 februari 2002 21:38 schreef -InFiNiOn- het volgende:
Het probleem is bekend bij MSI dat hij niet werkt in combinatie met een GF4 MX440.... ze zijn bezig om er een bios voor te fixen..
Er is dus nu nog niks aan te doen...

dus als je ff wacht komt het wel goed
OK bedankt O+, ik zal de biosupdates in de gaten houden is er dus niks stuk :Y)

• Gabriel-LG
Als alles opstart wil het kaartje ook geen direct3D doen (XP met detonator 27.10, 27.20 en 27.42) ligt dat ook aan die bios of is dat windows XP (ik heb dus al 3 verschillende drivers geprobeert, lijkt me stug dat het daaraan ligt) OpenGL werkt overgens prima...

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op zondag 24 februari 2002 00:49 schreef Gabriel-LG het volgende:
Als alles opstart wil het kaartje ook geen direct3D doen (XP met detonator 27.10, 27.20 en 27.42) ligt dat ook aan die bios of is dat windows XP (ik heb dus al 3 verschillende drivers geprobeert, lijkt me stug dat het daaraan ligt) OpenGL werkt overgens prima...
Dus het werkt wel, lijkt mij ook wel weer sterk dat een systeem dan weer niet werkt met d3d, alleen met opengl, ik vraag me af of dat met een bios update te verhelpen is, ik zou toch nog wat met dx en via drivers kloten .
Of bedoel je dat het systeem soms alsnog niet aanwilt, tsja, dan wordt het w8ten op een bios update idd.

• Crazy-
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

ben op verder onderzoek gegaan,

gf4mx440 == een GeForce 2!!! Vind je het gek zo verd8 weinig punten in 3d mark...

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Gabriel-LG
Op zondag 24 februari 2002 10:24 schreef Carel het volgende:

[..]

Dus het werkt wel, lijkt mij ook wel weer sterk dat een systeem dan weer niet werkt met d3d, alleen met opengl, ik vraag me af of dat met een bios update te verhelpen is, ik zou toch nog wat met dx en via drivers kloten .
Of bedoel je dat het systeem soms alsnog niet aanwilt, tsja, dan wordt het w8ten op een bios update idd.
Hij start nog steeds 1 van de 2x niet op... Nieuwe VIA drivers helpen ook niet...
Op zondag 24 februari 2002 10:41 schreef CIOMrCrazy het volgende:
ben op verder onderzoek gegaan,

gf4mx440 == een GeForce 2!!! Vind je het gek zo verd8 weinig punten in 3d mark...
Klopt, de NV17 is gewoon een vernieuwde GeFOrce2 core met een pixel shader (kost ook niet voor niks maar 30euro meer dan een GF2Ti)

• Maartz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 07:58
Ik werk zelf in een computerwinkel en heb precies hetzelfde probleem ondervonden. Bij het bouwen van pc's met een GeForce 4 MX440 en een MSI K7T266 Pro2 of een Gigabyte GA-7VTXE wilde het systeem 1 op de 2 keer niet booten. Met een Asus A7V266-E gaf dit geen problemen. Andere mobo's heb ik tot op heden nog niet geprobeerd. Waar het precies aan ligt weet ik niet. Misschien heeft het er mee te maken dat de GeForce 4 op 1,50 V werkt?

Verwijderd

Nee.. het ligt aan MSI ;)

Verwijderd

Hou een oogje op het MSI forum.
Mijn thread daar is http://cweb.msi.com.tw/eforum/?target=article&tid=13160

Gaat over hetzelfde!

Verwijderd

tijdens de bootup als het systeem aangaat dan heeft de agp nog maar 1volt op dit mobo(en nog wat andere mobo's)maar die gf4mx heeft er 3,3 voor nodig om op te starten.

kijk maar eens op de msi site,daar heb je een forum en staat er meer over,maar dit is een heel bekend probleem met dit mobo

• Gabriel-LG
Het lijkt mij dat het te verhelpen moet kunnen zijn door een delay in te lassen tussen het opstarten van de bios en de AGP kaart zodat het voltage zich eerst kan stabiliseren voor de AGP-bios opstart, ik denk dat het bij de eerstvolgende biosupdate wel eens opgelost kan zijn... Ik vind het alleen wel vreemd dat MSI geen antwoord geeft op mijn vraag, en er ook nergens melding van maakt dat dit probleem bekend is en dat er aan gewerkt wordt :( Het zou dus netzogoed zo kunnen zijn dat MSI het in de doofpot probeert te stoppen omdat er geen andere oplossing voor is behalve een PCB wijziging (bekende handelswijze bij MSI :r,denk hierbij ook aan de USB-bug bij de K7T266pro)

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

[offtopic --> sorry]

Zou er een GF4 (MX of TI --> waarschijnlijk TI4200 :P ) op mijn A7V266 passen (niet de E-versie) met bios 1006 :?
thnx people

[/offtopic --> sorry]

De meeste mensen deugen!

• Gabriel-LG
Op zondag 03 maart 2002 19:17 schreef marzzman het volgende:
[offtopic --> sorry]

Zou er een GF4 (MX of TI --> waarschijnlijk TI4200 :P ) op mijn A7V266 passen (niet de E-versie) met bios 1006 :?
thnx people

[/offtopic --> sorry]
[offtopic --> foei :P]
Het probleem van het inzakkend AGP-voltage is typerend voor de MSI-K7T266pro2. Ik zou dus niet inzien waarom niet ;)
[offtopic --> foei :P]

Verwijderd

Misschien AGP eens op 4x zette

BTW: Check sig 3d mark score! *D

• Gabriel-LG
Ik heb net een mailtje gekregen van MSI dat ze een nieuwe bios-update hbeen voor de K7T266pro2 die het probleem misschien kan oplossen. Heeft iemand die nieuwe bios al geprobeerd? (ik moet tot het weekend wachten voor ik hem kan proberen omdat het de PC van mmijn ouders is)

Verwijderd

en wat was het resultaat, ik kan geen nieuwe bios vinden op de site van msi :(
zit met het zelfde probleem
Pagina: 1