[pics] Voor de liefhebbers van stilte...

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Nu eens niet een casemod, en geen spectaculaire overclock cijfers ofzoiets. Maar gewoon lekkere stilte.

Nou, eindelijk de grote stap maar eens gezet. Na het spul van de praxis geprobeerd te hebben, nu maar het professionele spul. Ik heb bij Comex magic fleece gehaald en voor al mijn fans een Papst als vervanger. Verder nog een temp. control unit voor mijn CPU fan.

Ik kan zeggen dat als je jouw PC graag stil wilt hebben dan is dit spul echt een aanrader. En zoals altijd is niet alleen dat spul genoeg. Je zal ook naar de rest moeten kijken. Dus niet alleen isolatie, maar ook de bron aanpakken. Dus kijk of je het niet afkan met wat minder fans, of wat stillere componenten. Een CPU op 21 graden houden is leuk, maar bij 40 graden doet ie het ook nog perfect hoor.

In totaal denk ik dat het geluid nog maar 1/5de is van wat het was. Het is echt super. Ik zal er wat foto's bijzetten.

En alvast vooruit. Nee, het heeft de temperatuur van mijn kast en CPU niet verhoogd. Zolang je maar airflow hebt is het goed.

Mijn CPU en GF fan staan beide op 12 volt, mijn casefans staan op 5 volt. Het zijn Papst 8412 NGM's (80mm) en een Papst 512F/2 (50mm).

Pics zijn niet super maar toch... Ze zijn hier te vinden

Verwijderd

Ik vind het best strakke pics hoor. Best grappig spul, maar werkt het nou echt zoveel beter dan die praxis geluidsisolatie?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 20:52 schreef BananeKoning het volgende:
Ik vind het best strakke pics hoor. Best grappig spul, maar werkt het nou echt zoveel beter dan die praxis geluidsisolatie?
Zeker weten dat het beter werkt. Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk aangezien ik ook alle fans vervangen heb, maar dit spul dempt zowel hoge als lage tonen. Het is ook erg makkelijk te verwerken aangezien je kant en klare sets kunt kopen voor Antec/Chieftec/Alienware kasten. Met handleiding erbij is het echt een fluitje van een (euro)cent. ;)

Ik heb helaas geen mic om het geluidsniveau te testen, maar ja..

Verwijderd

Alleen wel jammer dat het ongelooflijk duur is. Weet je toevallig niet wat voor soort spul het is? Misschien iets wat ze bij geluidsstudio's gebruiken ofzo?

Verwijderd

Helpt die fleece nou echt ?

Ik intussen ook het eea bij comex gehaald (2x papst 80x80 op 1500 rpm, Noise Control CPU koeler en een Enermax / Noise Control voeding met temperauur gestuurde 92x92 fan)
Verder heb ik nog een Silent drive van Silent System (Informatique) die dus geen temeratuur problemen geeft.

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

waar kan je dat kopen ik heb een chieftec kast :D Alianware dan :D maar das aleen overgespoten en een case fan meer maarjah :D waar te koop leuk spul :D

ergens anders dan jij zegt ik wil dat spul cheaper :D

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Verwijderd

Cool. (jawel, cool idd) Goeie info, ben er zelf ook mee aan 't klooien.

offtopic:
Euj obsidian, van wie is die absurd goeie kont in godsnaam??? :P Ik ben altijd een kwartier van slag als ik een post van jou heb gezien.

Geez wat een ass!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:32
dempt het ook geluid van hd?
die hoor ik hier namelijk nog :(

mmm, en die meuk kost 50 euro??
beetje veel

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 20:58 schreef BruceLee het volgende:
waar kan je dat kopen ik heb een chieftec kast :D Alianware dan :D maar das aleen overgespoten en een case fan meer maarjah :D waar te koop leuk spul :D
www.comex-sales.com Ligt in Vaals [Limburg aan de Duitse grens].

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mja, dat fleece gedoe lijkt me ook heel interessant
idd jammer dat het zo verrekte duur is (nouja, tis tenslotte wel gewoon een theedoek in andere vorm)
dus of het het prijsverschil met bijv noppenschuim waard is..??
volgens mij als je een hele berg noppenschuim koopt (tuurlijk wordt warmer maar boeie) zit je redelijk op zelfde niveau kwa geluidsdemping, en stuk goedkoper uit (toch :?)

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 20:59 schreef monkel het volgende:
dempt het ook geluid van hd?
die hoor ik hier namelijk nog :(

mmm, en die meuk kost 50 euro??
beetje veel
Daar kun je oa die Silent drive van Informatique voor gebruiken. Werkt echt goed.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 20:58 schreef frytzzz het volgende:
Cool. (jawel, cool idd) Goeie info, ben er zelf ook mee aan 't klooien.

offtopic:
Euj obsidian, van wie is die absurd goeie kont in godsnaam??? :P Ik ben altijd een kwartier van slag als ik een post van jou heb gezien.

Geez wat een ass!
Is van een chick op wickedweasel :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Het is wel duur ja, maar het dempt dus echt veel beter dan dat noppenspul. Dat heb ik ook gehad, maar dit is super. En jongens komop. Wel 1000 piek uitgeven aan een videokaart, maar 50 euro voor je oren is teveel?

Ik vind het echt wel de moeite waard. Ik vond het ook veel geld, maar ik heb er totaal geen spijt van.

En als je dat te duur vind, dan is misschien dat noppenspul wel iets voor je. Maar neem maar van mij aan dat dit veel beter werkt.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 21:02 schreef VeldKoe het volgende:
mja, dat fleece gedoe lijkt me ook heel interessant
idd jammer dat het zo verrekte duur is (nouja, tis tenslotte wel gewoon een theedoek in andere vorm)
dus of het het prijsverschil met bijv noppenschuim waard is..??
volgens mij als je een hele berg noppenschuim koopt (tuurlijk wordt warmer maar boeie) zit je redelijk op zelfde niveau kwa geluidsdemping, en stuk goedkoper uit (toch :?)
Je moet dat noppenspul natuurlijk wel kwijt kunnen. Dit spul is maar iets van 8 mm dik, en het werkt super. Het is kurk in het midden met 2 lagen vilt eromheen. (of ik denk tenminste dat het vilt is)

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ok dat wou ik effe weten
dan neem ik het ook maar denk..
heb alleen geen a-merk kast.. dat een probleem? (ivm afmetingen fleece)
kan je het ook aan stukken knippen/snijden? ik bedoel gaat dat niet tenkoste van je demping.. heb vreemde case namelijk moet waarschijnlijk zelf beetje knutselen

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Op zaterdag 23 februari 2002 20:55 schreef obsidian het volgende:

[..]

*knip*

Ik heb helaas geen mic om het geluidsniveau te testen, maar ja..
Jammer, ik wilde net vragen of je misschien een sampeltje zou kunnen maken. Kun je er niet ff een lenen van je pa z'n pc ofzo :?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 21:40 schreef VeldKoe het volgende:
ok dat wou ik effe weten
dan neem ik het ook maar denk..
heb alleen geen a-merk kast.. dat een probleem? (ivm afmetingen fleece)
kan je het ook aan stukken knippen/snijden? ik bedoel gaat dat niet tenkoste van je demping.. heb vreemde case namelijk moet waarschijnlijk zelf beetje knutselen
Je hoeft niet perse een set voor een chieftec kast te kopen. Je kan ook een normale (nog niet op maar gesneden) set kopen. Die hebben ze ook. En met een scherp stanleymes kan je het simpel op maat snijden hoor. En zolang je maar zoveel mogelijk met dat spul bedekt gaat het goed.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 21:44 schreef Access het volgende:

[..]

Jammer, ik wilde net vragen of je misschien een sampeltje zou kunnen maken. Kun je er niet ff een lenen van je pa z'n pc ofzo :?
Nope. Heeft er ook geen. Je kunt het geluid wat nog over is vergelijken met een stofzuiger op 100 meter afstand :)

Eigenlijk hoor ik alleen de luchtverplaatsing van mijn voeding. Heel zachtjes.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
iets van 50€ per vierkante meter dus :(

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

werkt piepschuim eigenlijk goed ?

BTW

mooi gedaan joh :D netjes afgewerkt

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 21:54 schreef Dark0z het volgende:
ik denk het niet

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter

BTW

Mmm, denk het niet. Is te compact om hoge tonen te dempen, en te licht om trillingen tegen te gaan. Plus dat het verrekte lastig te verwerken is.

Verwijderd

Piepschuim = statisch.

Verwijderd

BTW

Werkt absoluut niet.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Op zaterdag 23 februari 2002 21:44 schreef Access het volgende:

[..]

Dan ligt het nog steeds aan jouw afspeel volume van je speakers om te kijken hoe hard het geluid is |:( (hij kan beter een dba meter pakken en het resultaat ff posten)

Taal fouten inbegrepen ;)

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Op zaterdag 23 februari 2002 21:59 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Dan ligt het nog steeds aan jouw afspeel volume van je speakers om te kijken hoe hard het geluid is |:( (hij kan beter een dba meter pakken en het resultaat ff posten)
Swans, ik kan toch hier ook ff een sampeltje opnemen op ongeveer dezelfde manier, en dat dan vergelijken |:(.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:44

ChUcKiE

Dus........

Hmm, als ik eens rondkijk op die site, zie ik een big-tower staan, met dempingsmateriaal, zonder voeding voor ene kleine €150.

Bij OC-shop verkopen ze een Addtronics, inclusief dempingsmateriaal voor de zelfde prijs, ook exclusief voeding.

Welke zou beter dempen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Errug chaaf man! op maat gefixed voor Chieftec!

En van wie is die kont nou????
Serieus!!! ik wil het écht weten!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 13:11 schreef Gman het volgende:
Errug chaaf man! op maat gefixed voor Chieftec!

En van wie is die kont nou????
Serieus!!! ik wil het écht weten!
Heb ik al een paar keer gezegd dude. Wel opletten he? Is van een chick op wickedweasel. Alleen nu staat ze er niet meer op. En nee, het origineel heb ik ook niet meer. :)

En inderdaad ja, ze hebben het voor verschillende maten chieftec kasten. En het werkt super en is ook makkelijk aan te brengen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 12:59 schreef ChUcKiE het volgende:
Hmm, als ik eens rondkijk op die site, zie ik een big-tower staan, met dempingsmateriaal, zonder voeding voor ene kleine €150.

Bij OC-shop verkopen ze een Addtronics, inclusief dempingsmateriaal voor de zelfde prijs, ook exclusief voeding.

Welke zou beter dempen?
Welke beter is? Geen idee. Ik weet wel dat alle reviews van dat magic fleece zeer goed waren. Ik heb geen reviews gezien van dat addtronics spul.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Tsja ik sta op het punt een nieuwe kast te kopen. Het project wordt dan een ultiem stille PC.

P4 + Zalman , silentdrive, Papst ventilatoren en stille voeding. De voeding wordt of een standaard met papst, of een zalman en anders een Enermax.

Nu dacht ik een AOpen HQ45 te kopen en deze te gaan dempen. kastje kost me tegen de €90. Dan kan ik volgens mij beter een complete midi/big-tower bij Compex kopen, inclusief aangebracht dempingsmateriaal!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Zal je geen spijt van krijgen denk ik. Ik vind alleen de voedingen daar nogal prijzig...

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Klopt ja, maar dan heb je (zoals te lezen is) een gemodde Enermax 350W. Daar zit dan blijkbaar een Papst fan in.

Maarja 146euro + 135euro maakt een enorme berg geld! Ik weet niet hoe duur bijvoorbeeld die Koolance kasten zijn....maaruh dit wordt zo ook prijzig!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Na deze site en die van pcsilent te hebben doorgespit, weet ik nog niet wat ik ermee ga doen!

Of zelf een kast kopen, bijvoorbeeld en AOpen miditower, met daarin Magic Fleese, of een compleet voor gemodde kast van een van deze sites.
Op de site van PCsilent staat ook nog zo'n leuk ding om achter je big-tower te zetten, om het geluid van je voeding tegen te gaan.

Dit alles inclusief 2 papst fans kom je ongeveer (exclusief voeding) op een €250 uit ;( *slik* hebbie alleen een zeer stille kast, zonder inhoud :(

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 13:20 schreef ChUcKiE het volgende:
Na deze site en die van pcsilent te hebben doorgespit, weet ik nog niet wat ik ermee ga doen!

Of zelf een kast kopen, bijvoorbeeld en AOpen miditower, met daarin Magic Fleese, of een compleet voor gemodde kast van een van deze sites.
Op de site van PCsilent staat ook nog zo'n leuk ding om achter je big-tower te zetten, om het geluid van je voeding tegen te gaan.

Dit alles inclusief 2 papst fans kom je ongeveer (exclusief voeding) op een €250 uit ;( *slik* hebbie alleen een zeer stille kast, zonder inhoud :(
Tja, zoals ik al eerder zei. Het is maar wat je wilt. Het is natuurlijk het makkelijkste om een complete kast daar te bestellen. Als je tenminste een echt stille PC wilt hebben. Je kan ook zelf aan de slag gaan, maar dan haal je nooit dezelfde resultaten als je met zo'n kast zou halen.

En bedenk wel. Een kast gaat meerdere PC's mee, dus dat geld wat je daaraan uitgeeft moet je uitsmeren over 5 of misschien wel meer PC's. En dan valt het best mee. Lijkt misschien veel omdat het een uitgave is die je ineens doet, maar dan heb je ook wel wat, en je kan er voorlopig mee vooruit.

Je kan ook mijn kast kopen, dan koop ik daar ene nieuwe met zo'n achterzetstuk erbij. :) Nog stiller. (en nee, mijn kast is niet godkoop over te nemen! al dacht iemand mij vorige keer 45 euro te kunnen bieden... |:( )

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Nouw jah ik hoop dat een kast 5 pc's mee kan.
Ik zie het echter nog wel gebeuren dat ze op een nieuwe ATX standaard moeten overgaan.

Maar dat je zelf niet zo'n stille pc kunt bouwen als kant en klaar daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Hun schroeven alles in elkaar wat jij ook kunt doen.
Die papst fan in een Enermax zetten is niet echt teveel werk.
Dempmateriaal kan je zelf aanbrengen en instelbare casfan's van Enermax doen ook een wonder.
Dan hebben we nog mijn toekomstige waterkoeling om helemaal weinig over te houden.

* Gman ziet het helemaal zitten 8-)

Ik ben van plan om een inkoop actie te houden volgende maand voor dat spul dus hou het in de gaten.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ze hebben ook speciale achterzet delen om het geluid van je outtake fans en voeding te dempen. Dat kan je dan alleen maar zelf maken. Maar je kan het wel zelf. Maar dan moet je wel alles los kopen, en ook zelf wat dingen maken. Terwijl die kasten er speciaal voor gebouwd worden om stil te zijn.

ps. welk spul bedoel je?

Verwijderd

Je hebt op maat spul voor chieftec, maar als je kijkt is het alleen voor de big :?

http://www.comex-sales.com/dutch/chieftech.htm

hier dus, en als je op de link voor de midi klikt krijg je standaard platen te zien... ik weet het niet meer :(

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:54 schreef vwk het volgende:
Je hebt op maat spul voor chieftec, maar als je kijkt is het alleen voor de big :?

http://www.comex-sales.com/dutch/chieftech.htm

hier dus, en als je op de link voor de midi klikt krijg je standaard platen te zien... ik weet het niet meer :(
Wij hebben het MagicFleece ook voor de Midi van Chieftec. Wij hebben alleen geen afbeeldingen van A Conto gekregen voor de Midi, dus daarom alleen de standaard afbeelding.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 17:57 schreef comex het volgende:

[..]

Wij hebben het MagicFleece ook voor de Midi van Chieftec. Wij hebben alleen geen afbeeldingen van A Conto gekregen voor de Midi, dus daarom alleen de standaard afbeelding.
En het past uitstekend. :)

Ik ben alleen vergeten om ook een grondmat (vloerdemping) te bestellen voor mijn kast. |:(

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

En toch ga ik het proberen met tapijttegels met een bitumen achterkant :)

Dit alles is een AOpen H600a, indien dit niet voldoende is, plak ik er nog een laag noppenschuim van de gamma tegenaan.

Als dit nog niets is, bestel ik Magic Fleece.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 09:07 schreef ChUcKiE het volgende:

Als dit nog niets is, bestel ik Magic Fleece.
We horen wel van je ;)

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ja.....blijft toch prijzig vind ik en dan probeer ik liever eerst zelf iets.

De enige ventilatoren in mijn kast zijn een Zalman die je niet hoort en een voedingsventilator, die vervangen wordt.

Mijn hdd zit in een Silentdrive, dus die hoor ik toch al niet meer.

Mijn CPU en VGA-kaart zijn voorzien van Zalman koelblokken, dus ook daar geen herrie.

Wat ik wel als verbetering direct ga doorvoeren: Tussen elk "los" metalen onderdeel, bijvoorbeeld tussen de voeding en het geraamte van de kast rubber plaatsen. Gewoon van een post elastiekje of van een oude fietsband. Dit gaat de resonantie tegen. Ik hoop dat dit gaat passen bij de DVD-rom en de brander, zodat ik eens rustig een DVD kan kijken. :z

Tot slot ga ik denk ik eens proberen of de uit de audiowereld bekende spikes gaan werken onder een Computer kast.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Mag ik dit even omhoogtrappen? ;) Erg interessant topic namelijk, en er zouden nu wel eens meer mensen kunnen zijn die wat hebben gekloot met dit spul. :) Plus Gman wilde een inkoopactie houden??

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Absurd duur!

Een bitumenplaat en tandenschuim doet hetzelfde, maar dan voor circa 20 gulden.
Of neem desnoods een tapijttegel met rubber onderlaag -voor 5 gulden.

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 23:41
Is zo'n Papst fan nou veel stiller dan een Enermax UC-8FAB case fan 80mm ??

Daar heb ik er 4 van in mijn kast namelijk, en ik zou het een beetje zonde vinden om die alle 4 te vervangen als het verschil minimaal is.

Ik vind dat Magic Fleece ook erg interessant, maar ook erg duur voor wat je ervoor krijgt, ik vraag me af of je dat spul niet makkelijk zelf kan maken.

Iemand met technische kennis een idee?

vinifinder.nl

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20
Weet misschien iemand de dikte van dat Magic Fleece ?

Verwijderd

stilte roeleert
Rust is leven

nijs hoor >:)

Verwijderd

Ik heb zelf de AOpen H600a volgeplakt met magic fleece. De extra ventilator achterin de kast is eruitgehaald. De ruimte met ventilatiegaten ( voor 2 x 8 cm fans) heb ik bekleed met magic fleece wat ik er zo vanaf kan halen omdat er twee magneetstrippen op zitten. De rest van de achterkant is dichtgeplakt. Verder heb ik de ventilatiegaten op de zijpanelen ook afgeplakt.

De 2 harde schijven zijn verplaatst van de bodem naar het rack waar de diskdrive gemonteerd is. Wanneer ze onderin stonden hoorde ik ze een verdieping lager resoneren. Natuurlijk gelijk de bodem ook maar bekleed :)

Wat mijn bevindingen zijn?
De Aopen voeding was en is zeer lawaaierig. Dat is dus ook wat ik nogsteeds hoor. Maar goed, de Enermax Silentplus is in bestelling. Hopelijk is het daarna lekker stil. Maar zelfs met deze voeding erin is het een stuk stiller geworden. Helaas kan ik niet ook nog eens silent drives halen aangezien ik geen vrije bays over heb (dvd, scsi cd & writer, dmx 6 fire 24/96 ).

Voor degenen die dit halen, doe goed je huiswerk. Plak het in ene goed, dit spul gaat er waarschijnlijk niet meer af.

Verwijderd

Vind die Magic Fleece hoe dan ook toch erg duur spul.

Verwijderd

Inkoop aktie magic vlees :P kan je dan niet beter het on voorgeknipte pakken? hebben meer mensen er wat aan?

50 pleuro vind ik wel erg duur! voor een bekleding van 1 vierkante meter!
Pagina: 1