Op zaterdag 23 februari 2002 20:14 schreef emkedouwe het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de micro modular ???
Ik heb er nu ongeveer een half jaar een en het is de beste aanschaf die ik ooit heb gedaan. Nou moet ik bekennen dat ik (nog) niet heel veel heb aangeschaft, maar dit was wel iets dat ik het liefst wilde hebben, omdat ik de manier van werken/denken met modulaire synths supervet vind
Is het het aanschaffen waard ?
Ligt eraan wat je ermee wilt doen en waar je naar op zoek bent. Als je gewoon een leuk synthje wilt waar een paar leuke presets in zitten voor wat basjes of leadgeluidjes kun je beter voor iets anders gaan. Als je het leuk vindt om allemaal modules te koppelen en zo patches te maken die bv uit zichzelf van alles doen, is het absoluut een Aanrader
Kan je ook met meerdere midi kanalen verschillende geluiden laten klinken ?
Met de Micro Modular kan dat niet, met de grotere versies wel, dan kun je 4 patches onafhankelijk vanelkaar laten draaien. Maar daar betaal je dan ook wel een stuk meer voor.
Wat zijn je bevindingen ? voordelen / nadelen ?
mijn bevindingen: supervet apparaat, ben er helemaal weg van en wil nu ook graag de grote Modular
voordelen:
-niks ligt vast, je kunt je eigen ideeen uitvoeren precies zoals jij het wilt
-werkt erg snel
-draaiknoppen zijn heel makkelijk overal aan toe te wijzen
-de sequencertjes die er in zitten zijn op vele manieren op elkaar aan te sluiten zodat heel makkelijk patronen te maken zijn die langzaam veranderen of langs elkaar heen schuiven (dit vind ik zelf het grootste voordeel en beleef ikzelf de grootste lol aan; het is iets dat je met een sequencer en een "gewone" synth NIET voorelkaar krijgt)
-zitten 2 audioinputs op die je voor van alles kunt gebruiken (kunt er bv je eigen effecten programmeren voor een inputsignaal)
-zit een vocoder in!
nadelen:
-enige kennis van geluidssynthese is vereist
-gebruikt een volledige midipoort (in&uit), voor communicatie met de editor (als je hem tegelijkertijd ook nog aan wilt sturen met een sequencer zul je er eentje extra moeten hebben)
-zitten maar 3 toewijsbare knoppen op (tegenover 18 bij de grote Modular)
Ikzelf vind hem dus verschrikkelijk koel, maar degene van wie ik hem kocht bv absoluut niet. Die kon er niks mee en wilde al helemaal niks gaan bouwen (wat ook alleen met de editor kan), die was gewoon op zoek naar wat leuke geluidjes en dan is het geen goede keus.
Wat wil je er zelf mee gaan doen?