[Zelfbouw] Infrarood ontvanger - werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik heb net de infrarood receiver van

http://www.tweakhardware.com/guide/remote/

gemaakt, twee keer zelfs, maar hij ehm, doet het niet. Zou het kunnen dat de seriele poorten anders worden benaderd in XP, of dat een MSI moederbord zijn seriele poorten anders aanstuurt?

Zou ik in het bios iets moeten veranderen of zo?

Ik heb:

MSI K7T Turbo
Windows XP Pro UK

Geprobeerd:

IRAssistant
PCRemote
WinLirc

Maar nichts arbeitet. Hellup :/

Peace is not simply the absence of war.

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ligt hoogstwaarschijnlijk aan winxp. Probeer hem eens op een win98 bak, als ie het daar ook niet doet weet je zeker dat je zelf iets fout doet.

Doet ie het in win98 wel, dan moet je eens op zoek naar DirectIO drivers, heb ik tijdje terug in w2k mee zitten spelen en dat werkte vrij goed.

You're so fucking special. I wish I was special.

• KroeT
  • Nu online
Heb net bij iemand anders op W98 geprobeerd, werkte nog steeds niet. De conclusie dat ik zelf iets fout doe had ik idd ook maar getrokken. Het kan zijn dat ik een verkeerde condensatortje heb gehaald hoor, dat zal ik maandag eens even gaan navragen bij de radioshop.

Ze zijn nu onderweg naar een w95 en een w2k bak, ik hoor morgen of ze t daar wel doen maar t lijkt me sterk. Damn. Het zag er namelijk wel mooi uit :)

Koning der soldeerbouten :P

Verwijderd

Maar nichts arbeitet. Hellup :/

Misschien effe een kijkje nemen in apparaatbeheer ? :Z

Laat het me effe weten als je iets gevonden heb *D

• KroeT
  • Nu online
Apparaatbeheer was niets bijzonders in te zien. Wrs gewoon een fout condensatortje, ik laat het overmorgen wel ff weten.

Verwijderd

Al andere afstandsbedieningen geprobeerd?

Ik heb deze zelf ook ooit eens gebouwd en sommige afstandsbedieningen werken beter dan anderen.

Welk ic heb je gebruikt?
Pagina: 1