Welke soort SCSI gebruik je dan?Op zaterdag 23 februari 2002 19:44 schreef Cereal het volgende:
SCSI roelt!
kost een paar centen meer, maar dan heb je ook wat
A wise man's life is based around fuck you
Qua kosten IDE.
Maar vind je dit niet een beetje naar de bekende weg vragen ? niet echt een topic waard he
ook zonder die 15000 rpm overigens, (kheb nog 7200rpm disken hier, die lopen als een speer)Op zaterdag 23 februari 2002 19:47 schreef bwe het volgende:
scsi schopt kont grote tijd! zeker op 15000rpm
zolang als je maar meerdere disken hebt is scsi gewoon heel snel (paralelle toegang op meerdere disken is ideaal!)
En hoe zit het dan met IDE-RAID?Op zaterdag 23 februari 2002 19:49 schreef zwelgje het volgende:
[..]
ook zonder die 15000 rpm overigens, (kheb nog 7200rpm disken hier, die lopen als een speer)
zolang als je maar meerdere disken hebt is scsi gewoon heel snel (paralelle toegang op meerdere disken is ideaal!)
Verwijderd
moet je maar eens gaan branden van scsi, je hebt gewoon geen burnproof nodig!
maar ja, 10 x zo duur als ide...:(
ide is en blijft een systeem wat maar 1 disk tergelijkertijd kan aanspreken (met raid LIJKT het alsof ie er meerdere aanspreekt maar in werkelijkheid is dat niet zo)Op zaterdag 23 februari 2002 19:51 schreef DennieXP1 het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met IDE-RAID?
bij scsi kan de hostadapter gewoon een scsi schijf een opdracht geven, hem van de bus 'disconnecten' en vervolgens een andere schijf aanspreken. de andere schijf meldt zich weer bij de host adapter als ie klaar is met zijn opdracht.
dat is de kracht van scsi (stop maar eens 15 devices op 1 hostadapter...) kick ass!
SCSI werkt dus niet met losse kanalen zoals IDE?Op zaterdag 23 februari 2002 19:53 schreef zwelgje het volgende:
[..]
ide is en blijft een systeem wat maar 1 disk tergelijkertijd kan aanspreken (met raid LIJKT het alsof ie er meerdere aanspreekt maar in werkelijkheid is dat niet zo)
bij scsi kan de hostadapter gewoon een scsi schijf een opdracht geven, hem van de bus 'disconnecten' en vervolgens een andere schijf aanspreken. de andere schijf meldt zich weer bij de host adapter als ie klaar is met zijn opdracht.
dat is de kracht van scsi (stop maar eens 15 devices op 1 hostadapter...) kick ass!
Verwijderd
Daar heb ik nog nooit van gehoord, waar heb je dat vandaan?Op zaterdag 23 februari 2002 19:55 schreef wieikke het volgende:
Ik denk dat Serial-ATA ook heel vet gaat worden. Dan heb je ook niet meer van die brede kabels. En je hebt geen master en slave meer. Alleen maar master.
scsi is 1 kanaal, (de scsi bus) hieraan sluit je je aparaten, (15 aparaten zijn de max wat je aan kan sluiten op een uw/uw2>> adapter)Op zaterdag 23 februari 2002 19:55 schreef DennieXP1 het volgende:
[..]
SCSI werkt dus niet met losse kanalen zoals IDE?
net als scsi dus, maar als er alleen maar een 'master' is hoe moet de host adapter dan het juiste aparaat (hdd) vinden?Op zaterdag 23 februari 2002 19:55 schreef wieikke het volgende:
Ik denk dat Serial-ATA ook heel vet gaat worden. Dan heb je ook niet meer van die brede kabels. En je hebt geen master en slave meer. Alleen maar master.
tenzij je met id's gaat werken (ala scsi dus)
En hoe zit het met U160 SCSI?Op zaterdag 23 februari 2002 19:57 schreef zwelgje het volgende:
[..]
scsi is 1 kanaal, (de scsi bus) hieraan sluit je je aparaten, (15 aparaten zijn de max wat je aan kan sluiten op een uw/uw2>> adapter)
Hey ... maar dan heb je ook wat!
hoe bedoel je? das nog steeds 1 kanaal, maar de maximale snelheid is 160mb (met speciale dure lvd kabels natuurlijk)Op zaterdag 23 februari 2002 19:58 schreef DennieXP1 het volgende:
[..]
En hoe zit het met U160 SCSI?
Kan je daar ook max 15 apparaten aansluiten of meer?Op zaterdag 23 februari 2002 19:59 schreef zwelgje het volgende:
[..]
hoe bedoel je? das nog steeds 1 kanaal, maar de maximale snelheid is 160mb (met speciale dure lvd kabels natuurlijk)
Verwijderd
Ik ben stelselmatig alles aan het overschakelen op fiber,hd's, nic,switches kortom alles.
Volgens mij is dit de toekomst voor de eerstvolgende 10 jaar zeker wanneer fiber rechtstreeks binnenkomt dan zijn al mijn systemen allemaal volledig op fiber
Die Adaptec 160 SCSI ... die heeft toch twee kanalen van 160? Zo'n ding doe je toch niet in je desktoppie ?!?!Op zaterdag 23 februari 2002 19:59 schreef zwelgje het volgende:
[..]
hoe bedoel je? das nog steeds 1 kanaal, maar de maximale snelheid is 160mb (met speciale dure lvd kabels natuurlijk)
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Wat is in hemelsnaam fibrechannel?Op zaterdag 23 februari 2002 20:02 schreef liebert het volgende:
Fibre channel is nog sneller zeker in raid 0+1 zoals ik het gebruik.
Ik ben stelselmatig alles aan het overschakelen op fiber,hd's, nic,switches kortom alles.
Volgens mij is dit de toekomst voor de eerstvolgende 10 jaar zeker wanneer fiber rechtstreeks binnenkomt dan zijn al mijn systemen allemaal volledig op fiber
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
'k wou alleen maar discussietje beginnen.Op zaterdag 23 februari 2002 20:06 schreef limoentje het volgende:
compleet onzinnige topicvraag dit, slotje!
dit had je ook wel wat subtieler kunnen brengenOp zaterdag 23 februari 2002 20:06 schreef limoentje het volgende:
compleet onzinnige topicvraag dit, slotje!
nou eigenlijk wel, want dit is al vele jaren een welbesproken onderwerp,Op zaterdag 23 februari 2002 20:09 schreef DennieXP1 het volgende:
Hiervoor is dus echt geen slotje nodig.
ja kan overigens voor meer info ook de search gebruiken.
'k heb hem niet kunnen vinden in het forumOp zaterdag 23 februari 2002 20:12 schreef zwelgje het volgende:
[..]
nou eigenlijk wel, want dit is al vele jaren een welbesproken onderwerp,
ja kan overigens voor meer info ook de search gebruiken.
tsssss....Op zaterdag 23 februari 2002 20:08 schreef zwelgje het volgende:
dit had je ook wel wat subtieler kunnen brengen
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Dit topic is gesloten.
![]()