Weet iemand wat het probleem is van deze armada serie die krijgen nogal eens witte schermen?? Hoe en wat is dat nog te reparen?? Hoop ut wel
!! Kwanta koste??
Witte schrermen in de zin van lcd scherm helemaal wit ???
en ook met wat drukken er niet op komen.. klinkt als het andere kwaaltje, en dat is helaas nieuw mainbord...
controleer de flatcables goed......
en ook met wat drukken er niet op komen.. klinkt als het andere kwaaltje, en dat is helaas nieuw mainbord...
controleer de flatcables goed......
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Ja helemaal wit ja,
schijnt dat ze na verloop van tijd allemaal last van krijgen???
Weet hier echt niemand een andere oplossing voor?
Greetz Rob
schijnt dat ze na verloop van tijd allemaal last van krijgen???
Weet hier echt niemand een andere oplossing voor?
Greetz Rob
Verwijderd
Hier hetzelfde probleem met een compaq armada 1700, die heeft een collega van me open gemaakt, en zei dat er wel 10 schroefies binnenin loszaten, bij de zijne ook, dus slechte dingen van compaq, nadat deze uit mekaar is geweest heeft ie er eigenlijk geen last meer van, denk dat het iets van een los contact is geweest, want als je ef met je scherm gaat klappen wordt ie weer normaal
uuhm die schroefjes kan helpen maar dit is een bekend probleem met de aramada 17xx serie en inderdaad alleen vervanging van het moederbord helpt permanent
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Ja maar heeft dat nieuwe mobo na verloop van tijd dan niet weer hetzelfde probleem???
Of iets anders nog wat ik kan proberen?
Of iets anders nog wat ik kan proberen?
Verwijderd
ik heb hetzelfde met een 1750.. het zijn de draadjes in de scharnierpunten van het beeldscherm die brak worden...
fixen schijnt evenveel te kosten als het typenummer is (in guldens dan)
tijd voor een nieuwe laptop dus..
fixen schijnt evenveel te kosten als het typenummer is (in guldens dan)
tijd voor een nieuwe laptop dus..
Ik zou eens beginnen met de scharnieren los te schroeven.
1 EERST STROOMKABEL LOS EN AKKU ER UIT.
Onder de linker vind je twee stekkers. Grote kans dat deze los zitten of juist geoxideerd zijn. Een paar keer los en vast prikken kan al helpen.
Tweede: Het scherm zelf openen. Scharnieren er af, stekkers los, rubber dopjes er uit en de schroeven links en rechts onder er uit draaien. Dan voorzichtig de helften van het scherm van elkaar trekken (plastic klemmetjes).
Onder het eigenlijke scherm zit een kartonnen koker met High voltage. Dat schroef je los en daar zitten dus aan weerszijden contactjes van kabeltjes. Die kunnen ook geoxideerd zijn. Ook even los en vast maken en dan alle stekkkers weer verbinden. Het zijn wel brosse stekkertjes dus doe niet te ruw. Geeft hij dan nog problemen dan zitten de problemen op het moederbord (videochip) en moet je de hele bovenkant er van af slopen. (zover gaan we op mijn werk overigens niet)
Een laatste optie is een oproep te plaatsen voor een defecte 1750 en dan daaruit de kabelboom van moederbord naar scherm te slopen zoals beurdy opmerkt.
1 EERST STROOMKABEL LOS EN AKKU ER UIT.
Onder de linker vind je twee stekkers. Grote kans dat deze los zitten of juist geoxideerd zijn. Een paar keer los en vast prikken kan al helpen.
Tweede: Het scherm zelf openen. Scharnieren er af, stekkers los, rubber dopjes er uit en de schroeven links en rechts onder er uit draaien. Dan voorzichtig de helften van het scherm van elkaar trekken (plastic klemmetjes).
Onder het eigenlijke scherm zit een kartonnen koker met High voltage. Dat schroef je los en daar zitten dus aan weerszijden contactjes van kabeltjes. Die kunnen ook geoxideerd zijn. Ook even los en vast maken en dan alle stekkkers weer verbinden. Het zijn wel brosse stekkertjes dus doe niet te ruw. Geeft hij dan nog problemen dan zitten de problemen op het moederbord (videochip) en moet je de hele bovenkant er van af slopen. (zover gaan we op mijn werk overigens niet)
Een laatste optie is een oproep te plaatsen voor een defecte 1750 en dan daaruit de kabelboom van moederbord naar scherm te slopen zoals beurdy opmerkt.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
He thnx victorvo!
Zijn bij jullie meestal de problemen opgelost dan?
Als het de videochip is dan is het natuurlijk het mobo wat moet worden vervangen!
Zijn bij jullie meestal de problemen opgelost dan?
Als het de videochip is dan is het natuurlijk het mobo wat moet worden vervangen!
Idd zijn na deze stappen de problemen opgelost of niet op te lossen zonder MoBo transplantatie.
Economisch totall-loss heet dat dan binnen ons bedrijf> we gaan over op de Armada E500 series met inmiddels 900 MHz.
Wel worden dan de kapotte notebooks bewaard voor onderdelen voor de nog in service zijnde.
Economisch totall-loss heet dat dan binnen ons bedrijf> we gaan over op de Armada E500 series met inmiddels 900 MHz.
Wel worden dan de kapotte notebooks bewaard voor onderdelen voor de nog in service zijnde.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Bekend probleem dus. En niet alleen die Armada 1750 series geven "witte schermen" vanaf de 1592DT series tot en met de E500.. Naar verloop van tijd komt dit probleem vanzelf naar voren en dan moet er inderdaad of een nieuw mobo in of zelfs een nieuw scherm
Kortom: COMPAQ SUX!
ik heb hier een 1580DT, met een defeckt mobo.. graf. chip is doorgebrand, wel dus alles verder 100%
Ik zoek dus of een laptop met een goed mobo of ben bereid de mine te verkopen...
mail maar, zie user details...
Ik zoek dus of een laptop met een goed mobo of ben bereid de mine te verkopen...
mail maar, zie user details...
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
En ik maar denken dat het een simpel software probleem was, dacht het door een oudere driver op te kunnen lossen
Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Pagina: 1