Toon posts:

Dual Display Radeon 8500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om de Ati Radeon 8500 retail te kopen, heeft iemand ook een Ati radeon 8500 (LE, retail of oem) die ervaring heeft met Dual Display??

Kun je dan per monitor aparte programma's instellen of hoe gaat dit in zijn werk... Want ik heb nu een 15" monitor en ik wil ook binnekort een NEC MultiScreen FE750+ gaan kopen... dus die Dual display komt dan goed van pas.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07
jahoor werkt perfect hier je hebt gewoon een stretched desktop naar je 2e monitor waar je programma's en vensters in kan slepen dus.
moet je vooral t programma ultramon erbij gebruiken kan je een boel instellen een eigen taakbalk ook voor de 2e monitor.
hier te halen
http://www.realtimesoft.com/

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
ok dus het werkt wel goed, maar ook met de LE versie? want die is namelijk een stuk goedkoper... en als ik toch de radeon 8500 ga kopen is het dan misschien verstandiger om de Radeon 8500 128 mb DDR te kopen, of maakt dat geen verschil

Verwijderd

Ik heb zelf een 8500 LE en ik ben uitermate tevreden over dual display. Ik gebruik overigens ook Ultramon.

Volgens mij maakt het voor dual display niets uit of je de 8500 / 8500 LE of de 8500 met 128 MB RAM hebt.
De mogelijkheden v.w.b. dual display zijn gelijk.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 12:35

The PyroPath

Go Tweak your ass off

HOOOOOOOOOOOOO

Let op dat e 128 MB modellen LE geen 2e monitor aansluiting hebben, alleen een TV out, kijk maar op de site van ATi

Alleen de Retail 128MB heeft nog een 2e uitgang.

Hoe dat zit bij 128 MB modellen van andere producenten weet ik niet, maar hier maakt het wel degelijk uit

de 64 MB modellen zijn wel gelijk wat dat betreft.

Breek je nek voorzichtig

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 07-08 21:22
Ik heb dat ultramon ook net geinstalleerd, alleen ik kan m'n 2e monitor niet instellen op een hogere resolutie en kleur.
Hoe stel ik dit in?

• Turismo
Op zondag 03 maart 2002 20:53 schreef ScooBY_DoO het volgende:
Ik heb dat ultramon ook net geinstalleerd, alleen ik kan m'n 2e monitor niet instellen op een hogere resolutie en kleur.
Hoe stel ik dit in?
uhm gewoon in je display properties
je klikt gewoon je 2e monitor en kiest je resolutie daarvoor, hoef je niet met ultramon te doen.
zo is t veel simpeler

• ScooBY_DoO
Volgens mij werkt het ook nog niet want ik kan niks op die 2e monitor doen!
Zoals bij verkleinen enzo rechtsboven blijven het pijltje en dat centreerdingetje onverlicht!

• ScooBY_DoO
Op zondag 03 maart 2002 21:01 schreef Turismo het volgende:

[..]

uhm gewoon in je display properties
je klikt gewoon je 2e monitor en kiest je resolutie daarvoor, hoef je niet met ultramon te doen.
zo is t veel simpeler
Dat gaat dus niet, 8bits staat ie op en 640x480, verander ik iets dan springt ie weer terug naar die 8bits toestand!
Kan ook niks veranderen verder

• Turismo
Op zondag 03 maart 2002 21:25 schreef ScooBY_DoO het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet, 8bits staat ie op en 640x480, verander ik iets dan springt ie weer terug naar die 8bits toestand!
Kan ook niks veranderen verder
monitordrivers geinstalleerd voor je 2e scherm?

• ScooBY_DoO
Nee tis een Targa 15inch schermpje die die als plug&play heeft neergezet.
Normaal draait ie ook gewoon als plug & play alleen dan op 1024x768 16 bits

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

hmmz...je moet wel uitkijken, het 2e scherm dat je aansluit (op de DVI) moet wel DDC compatible zijn, anders kan je hem niet gebruiken (heb hier een 17" Targa, waarbij het niet werkt).

Ikzelf heb een 19" en een 20" op mijn LE en ben niet 100% tevreden. Als ik ze beide op 1600x1200@85Hz zet dan zie ik duidelijk dat de gesharde RAMDAC van de radeon het niet trekt. Als ik de 2e op 1280 zet trekt hij het wel...

...gamen blijft leuk...

• ScooBY_DoO
Op maandag 04 maart 2002 13:01 schreef Selachii het volgende:
hmmz...je moet wel uitkijken, het 2e scherm dat je aansluit (op de DVI) moet wel DDC compatible zijn, anders kan je hem niet gebruiken (heb hier een 17" Targa, waarbij het niet werkt).

Ikzelf heb een 19" en een 20" op mijn LE en ben niet 100% tevreden. Als ik ze beide op 1600x1200@85Hz zet dan zie ik duidelijk dat de gesharde RAMDAC van de radeon het niet trekt. Als ik de 2e op 1280 zet trekt hij het wel...
Wat is DDC?
Hij pakt dat no-name orgel wel gewoon alleen ik kan dus geen instellingen wijzigen.
Ook na install van bijv. Ultramon blijven de opties verstopt!!
Ik heb verder ook nog geen idee wat ik met 2 monitoren zou willen doen maar deze had ik over en ik wilde wat gaan experimenteren.
Ik heb op m'n andere pc de radeon(vivo) aangesloten op mijn tv dus om te clonen heeft weinig zin op een 15inch schermpje.
Dingen als tekenen met de opties op scherm 1 en de tekening op 2 (of andersom!) oid schijnt hier mooi mee te kunnen dat wil ik dus proberen.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

Hmm zit hier met een 8500 LE, maar ik krijg de 2e monitor niet aan de praat :/ is wel een ouwe monitor die op de DVI zit. Maar het lijkt net of windows denkt dat ie het wel doet, muis kan ik gewoon uit beeld slepen, alleen ik heb gewoon geen beeld.. helemaal niks.. geen eens no-input ofzo.. echt lelijk.. maar misschien ff kijken of dat DCC idd klopt. ff monitoren switchen :D ... en daarna nog ff ultramon proberen..

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Ik weet dat dit een HEEL oud topic is, maar ik zit met ongeveer eenzelfde probleem. In geen enkele (dual monitor) faq is iets te vinden.

Ik heb ook een radeon 8500, 64MB. Ik heb 2 beeldschermen die (één voor één) wel werken op de normale VGA-out.
Als ik echter via een DVI-VGA plugje de 2e monitor erop wil zetten doet hij gewoon NIETS.
Je kunt bij zo'n schermpje wel instellen dat je 2 monitoren aan wilt sluiten. Maar de 2e gaat niet aan. TV kun je daar ook aanzetten (ipv 2e monitor). Dit werkt allemaal prima icm Ultramon.

Ik heb ergens iets over dcc gelezen. Het lijkt erop dat de monitor die in standby staat geen DCC info stuurd (duh), maar ik heb wel gewoon goede instellingen 800*600*16 @60HZ. Dit kunnen beide monitoren wel aan.

Zie ik nou iets over het hoofd? en ja ik ben Admin en heb gereboot (10x..). Verder nieuwste drivers erop, winXP Sp2.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wat voro merk 8500 is het? De hercules 8500le kan voor zover ik weet niet 2 schermen tegelijk aansturen, omdat ie maar 1 ramdac heeft. Wellicht zijn er wel meer merken die dit niet kunnen.

Het kan ook zijn dat die dvi aansluiting alleen digitale schermen ondersteunt (je hebt dvi-i en dvi-b, de 1 kan digitaal en analoog en de ander alleen digitaal).

Verwijderd

De TV als 2e monitor werkt ook, dus waarom zou dat bij DVI niet kunnen?
Er zit wel een Hercules kaart in. Volgens mij geen LE. Met sisoftsandra of 3dmark of dxdiag zegt hij:
Description RADEON 8500 SERIES
Manufacturer ATI Technologies Inc.

Dit kan komen omdat er standaard ATI drivers geinstalleerd zijn.

Verder kan je wel (softwarematig) aanzetten dat hij 2 monitoren aan moet sturen, zou vreemd zijn als hij dat hardwarematig niet ondersteund.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anders moet je dat even nazoeken. Want toen ik die kaart destijds kocht kwam ik bij reviews e.d. toch aldoor als nadeel tegen dat ie maar 1 ramdac heeft en dus maar 1 monitor tegelijk weer kan geven.

Tv-out kan idd wel tegelijk, maar dat zal wel op een andere manier werken dan een monitor.

[edit] even snel gekeken met google.

http://www.digit-life.com/articles/anyr2002/index4.html
Unlike the reference card, the Hercules 3D Prophet FDX 8500LE lacks for the second RAMDAC! That is why you can't use two monitors to display an image. Probably this is because it's named 8500LE instead of 8500
andere site:
the 8500LE only contains one RAMDAC, so the 3D Prophet FDX 8500LE doesn't natively support dual monitors
Misschien dat het voor jouw kaart niet van toepassing is als het geen LE is. Hij geeft in windows idd niet weer of het een LE is, maar dat kun je wel zien aan de kloksnelheid. Geheugen is bij de LE 240 oid.

[ Voor 62% gewijzigd door Palomar op 22-02-2005 15:09 ]

Verwijderd

Ik heb idd de LE versie :-(.
Wat ik vreemd blijf vinden dat er op de ati site zelf niets staat, als je mijn kaart aanklikt en manual doet staan gewoon de stappen die je moet ondernemen. Heb ik ook gedaan maar hij doet niets. Staat zelfs dat je een standaard DVI-VGA plugje moet gebruiken!

Hij herkend wel van de 2e monitor wat merk is en de rest van de DCC info.
Maarja, dan staak ik hierbij mijn zoektocht naar meer info, jammer ;(
Pagina: 1