Toon posts:

[cm] Houten case mod, met allu.folie??

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ben van plan een houten case te maken, omdat mijn huidige case te klein is en ik het gewoon leuk vind.

Maar ik vraag me af of ik de case aan de binnenkant moet beplakken met alluminium folie ofzo.
Dit om de straling tegen te gaan. Ik woon namelijk in een nieuwbouwwijk genaamd Zenderpark in Ijsselstein (Utr)
Die naam is uiteraard niet uit de lucht komen vallen, er staan hier:
2 korte golf radiozenders,
1 middengolf '
De grootste televisietoren van Nederland.

zoals je ziet nogal wat radiostraling die normaal door een metalen case wordt opgevangen.
ik dacht zelf dat allu folie aan de binnenkant wel zou helpen, maar daar krijg je misscien weer kortsluiting van??

Ik heb eens gelezen dat je een case aan de binnenkant ook niet mag verfen ivm kortsluiting.
Dus:
Is alluminiumfolie goed om aan de binnenkant te plakken tegen straling??
Of weet iemand een andere methode om de straling tegen te gaan?
Of vind je het hele stralignsverhaal onzin en moet een computer het gewoon doen, ongeacht straling???

alvast bedankt.

Verwijderd

Nee, het magnetisch coefficient van alu is verwaarloosbaar.
Ijzer of beter ferriet moet je hebben.

bovendien heb je een bepaalde dikte nodig.

Verwijderd

koop een gewone stalen kast en plak er fineer op :)
ben je van alle problemen af :Y)

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:33
Op zaterdag 23 februari 2002 19:20 schreef Masta-T het volgende:
Nee, het magnetisch coefficient van alu is verwaarloosbaar.
Ijzer of beter ferriet moet je hebben.
Leg mij dan eens uit waarom er in telefoons etc een aluminium afscherming om het hf gedeelte ( wat het meest storingsgevoelig is voor straling van bv zendmasten) zit... Net als in de betere televisiekabel (die het in zenderpark uistekend doet...)

Verwijderd

Topicstarter
[..]

Leg mij dan eens uit waarom er in telefoons etc een aluminium afscherming om het hf gedeelte ( wat het meest storingsgevoelig is voor straling van bv zendmasten) zit... Net als in de betere televisiekabel (die het in zenderpark uistekend doet...)

Idd, dat dacht ik ook. in een boekje van Casema wordt zelfs aangeraden om als je storing hebt, je kabels of zelfs je complete video in te pakken in alluminium folie.
Dus het zal toch wel een of andere werking als een schild hebben!?

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb eigenlijk nog geen antwoordt op mijn vragen.
Zijn er modders die een houten case hebben, en zo ja, hoe
heb je dat met straling opgelost??

Ik voel er eigenlijk weinig voor om aan de binnenkant van de houten case een hele ijzeren laag te maken.
Kan ik idd net zo goed plakplastic over een metalen case plakken. Maar daar is dus net niks aan, ik wil graag zelf mijn case inrichten en modden.

Dus, iemand nog goed advies??
en als alluminium folie geen goed middel is, WAAROM dan niet??

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Heb je je al afgevraagd of de straling uberhaupt wel kwaad kan. Als er zoveel straling is dat jij het inwendige van een PC daartegen moet beschermen dan vraag ik me af of het er dan wel veilig wonen is.
Of is het een soort nucleaire warzone waar jij woont :).
Ik durf te wedden dat je gerust je houten case kan bouwen zonder die te beschermen tegen allerlei woeste stralen.
TEST: laat een PC draaien en haal het stalen omhulsel eraf. Doet ie het dan OK, zo niet: Naaah dat geloof ik niet eens.
Wat is er trouwens zo stralingsgevoelig in je PC-tje.

Werkt de test echt niet dankzij de straling dan zou je volgens mij een paar lagen aluminiumfolie kunnen gebruiken. Zal dan waarschijnlijk de kooi van Farraday nabootsen. Hiervoor kun je overigens ook kippengaas gebruiken. Of dit laatste geschikt is voor alle golflengtes zou ik echt niet meer weten.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op zondag 24 februari 2002 22:19 schreef Disciplus-Simplex het volgende:
Heb je je al afgevraagd of de straling uberhaupt wel kwaad kan. Als er zoveel straling is dat jij het inwendige van een PC daartegen moet beschermen dan vraag ik me af of het er dan wel veilig wonen is.
Of is het een soort nucleaire warzone waar jij woont :).

Nou, nucleaire warzone is wat overdreven, maar een goedkoop autoalarm of garagedeur doet het hier ook niet.
Ook iets dat met chips werkt, volgens mij....

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
idd, ik zou het gewoon proberen zonder alu folie. krijg je allemaal rare fouten, dan pas isoleren.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Volgens mij is de metalen case van een pc om andere apparaten te beschermen tegen de straling van je pc, zodat je radio niet zo snel gaat storen enzo, aangezien jij bij van die leuke zendmasten woont zal dat ook niet zo snel gebeuren lijkt me.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-03 17:46

Eguna

AMD is liev

als het echt zo erg is als jij zeg dan moet het toch wel wat uit maken, ik heb hier zo'n neo lamp achtig dingetje, dat als je et met je vinger aan raak dat er daan van die lightning achtige dingen naar je vinger toe komen, en als ik die bij me pc of me stereo zet gaan die dingen echt flippen, dus het KAN licht schadelijk zijn

My life for hire!

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 22:07 schreef Athlon-Rules het volgende:
Maar ik heb eigenlijk nog geen antwoordt op mijn vragen.
Zijn er modders die een houten case hebben, en zo ja, hoe
heb je dat met straling opgelost??

Ik voel er eigenlijk weinig voor om aan de binnenkant van de houten case een hele ijzeren laag te maken.
Kan ik idd net zo goed plakplastic over een metalen case plakken. Maar daar is dus net niks aan, ik wil graag zelf mijn case inrichten en modden.

Dus, iemand nog goed advies??
en als alluminium folie geen goed middel is, WAAROM dan niet??
Gewoon een houten kast maken zonder iets erin.

Ik heb het hier ook gedaan en zonder problemen 2 maanden 24/7 aan laten staan, dus dat verhaal over straling tegenhouden is gewoon gezeik dat niet klopt.

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pboer/Cellybinnen.jpg
(Het witte wat je ziet is alleen een foam voor geluidwering, helpte alleen niet omdat de celeron een beetje te warm erdoor werd |:( )

En over de omstandigheden: ik woon hier in Goes met op 150m ook een Televee toren, dus dat maakt helemaal niets uit. en storing op andere apparaten heb ik ook nog niets van gemerkt.

Dus gewoon in een houten kast zetten en draaien met die hap.

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik weet nog iets beter neen LOOD >:) >:) En dan je PC meenemen voor een LAN Party Suc6

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

en als je toch met folie aan de gang gaat, maak die folie dan tussen 2 dunne houten platen in. zie je meteen die folie niet meer

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• lama
  • Laatst online: 31-07 13:13
googElen
staat zoveel over straling op inet
gezeik over EMI en andere magetische stralingen zijn nogal enige onzin, korte en middengolf zenders werken op eeeh, weinig, stuk minder als wat voor klokgenerator in je pc dan ook , maar wel veeeeeel sneller als 50/60 hz, dit betekent dat stralingsfrequentie zelf geen kwaad kan, enkel de spiegels, maar radiozenders zijn relatief zwak en een prof. zewnder zoals daar heeft perfcte afstraling, nauwelijks spiegels, het enige wat kwaad ozu kunnen doen is magnetische straling, en je magnetron in de keuken kan samen met je stereo 2 meter verderop meer kwaad als dat hele zenderpark, en die magnetische invloed heeft enkel effect op harde schijven, bijna niet op andere apparaTUUR , nou jah, als je niet een ibm deskstar hebt, dan hoef je je nergens zorgen over te maken :+ , het verhaal van die stralingen komt uit het serverwereldje, als jij een hostingprovider bent met 80 2u kastjes in een ruimte, dan moet je wel kwaliteitskasten nemen, die hebben laagje ferriet op de cqase, en je moet alle externe kabels van ferrietkralen voorzien, want onderlinge invloed(emi en frequentiestraling) zijn extreem in dieruimtes, en het verhaal over gsm's, die leveren zo verdomd weinig straling dat velletje aluminium het net onder de ideale waarde houd(alu houdt bijna niets tegen, maar wel een beetje), en waarom?, er is nog nooit bewezen dat die straling gevaarlijk is

• RetepV
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

[b]Op maandag 25 februari 2002 10:00 schreef lama staat zoveel over straling op inet
gezeik over EMI en andere magetische stralingen zijn nogal enige onzin, korte en middengolf zenders werken op eeeh,
We hebben in Nederland iets als de RCD, De Radio Controle Dienst. Die zijn de hele dag bezig met zoeken naar ongewenste radiobronnen. Dat doen ze omdat iedereen in Nederland recht heeft op het ontvangen van radio, en iedere hulpdienst in Nederland ongestoord moet kunnen zenden en ontvangen.

Als jouw PC'tje te veel radiostoring uitstraalt, dan krijg je ze vanzelf een keer op bezoek. Als je PC'tje stil is (radiogolf gezien), dan krijg je ze niet op bezoek :-).

Gewoon proberen. Ik heb vaak genoeg gewerkt met een moederbord met kaarten en drives los op een tijdschrift (vanwege de aan de onderkant uitstekende slotplaatjes :)), en ik heb nog nooit de RCD op bezoek gehad.

Maar je loopt natuurlijk die kans. Ik geloof dat als ze je vinden, ze de storingsbron gewoon meenemen. Dus als je systeempje veel geld waard is zou ik hem toch netjes in een kastje inbouwen :).

Overigens gaat het inderdaad om de storing die je PC oplevert. Dat kun je horen op radio's (maar een dot-matrix printer stoort wel heeeeeel wat meer :)). Je zou het ook kunnen merken aan dat je GSM niet goed kan connecten met de serviceprovider.

Macbook Pro

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Op zaterdag 23 februari 2002 19:18 schreef Athlon-Rules het volgende:

Dit om de straling tegen te gaan. Ik woon namelijk in een nieuwbouwwijk genaamd Zenderpark in Ijsselstein (Utr)
Die naam is uiteraard niet uit de lucht komen vallen, er staan hier:
2 korte golf radiozenders,
1 middengolf '
De grootste televisietoren van Nederland.
Da's radio-activiteit. Daar moet je lood voor hebben. :+

Wanbeleid is ook beleid.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

1cm dikke loden platen :D wedden dat dat tegenhoudt :P

• lama
Op maandag 25 februari 2002 10:15 schreef RetepV het volgende:

[..]

We hebben in Nederland iets als de RCD, De Radio Controle Dienst. Die zijn de hele dag bezig met zoeken naar ongewenste radiobronnen. Dat doen ze omdat iedereen in Nederland recht heeft op het ontvangen van radio, en iedere hulpdienst in Nederland ongestoord moet kunnen zenden en ontvangen.

Als jouw PC'tje te veel radiostoring uitstraalt, dan krijg je ze vanzelf een keer op bezoek. Als je PC'tje stil is (radiogolf gezien), dan krijg je ze niet op bezoek :-).

Gewoon proberen. Ik heb vaak genoeg gewerkt met een moederbord met kaarten en drives los op een tijdschrift (vanwege de aan de onderkant uitstekende slotplaatjes :)), en ik heb nog nooit de RCD op bezoek gehad.

Maar je loopt natuurlijk die kans. Ik geloof dat als ze je vinden, ze de storingsbron gewoon meenemen. Dus als je systeempje veel geld waard is zou ik hem toch netjes in een kastje inbouwen :).

Overigens gaat het inderdaad om de storing die je PC oplevert. Dat kun je horen op radio's (maar een dot-matrix printer stoort wel heeeeeel wat meer :)). Je zou het ook kunnen merken aan dat je GSM niet goed kan connecten met de serviceprovider.
:? ik dacht dat ik vaag was, ik bedoel met die zender die zenders uit dat zenderpark daar... , en vertel mij wat over de rcd, zij mogen boete's uitdelen heb ik ondevonden(tsjah, hoe moet ik nou weten dat je op fm27mhz niet meer als 4 watt mag gebruiken, mijn pre jackson en pres lincoln(20 en 81 watt) zijn in beslag genomen :'( , en een boete van 900 gulden(ssb?? wat is dat, zit dat ectht op mijn bak?) ;( ik kan wel :r van die lui, en mijn buurman heeft nog zwaarder spul, die hebben ze niet gepakt(pin-point peiling is niet zo precies en ze dachten dat ik de enige breon was :()

• lama
een pc zendt nooit(nooit) op de econtroleerde frequeties uit :) , alleen verwaarloosbare waarden(je procewssor zendt op de gsm band als ie 900 of 1800 mhz exact is :+) readiobanden zijn in vergelijking et computerapparatuur zo smalbandig dat die computer slechts ruis kan veroorzaken, hoogfreqeutn is ander verhaal, dat oet goed afgeschermd zijn anders gaat alles gek doen, maar hf-onderdelen zijn altijd al afgeschermd)ook zondr kast eromheen)
Pagina: 1