Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
werkt ook met 9 leds, dus ik denk dat er iets mis met je ic'sOp zaterdag 23 februari 2002 19:08 schreef Terror het volgende:
Hi all,
Ik ben bezig met de volgende HD- vu meter.
http://home.wish.net/~degouw/
nu heb ik per ongeluk de gele 12 volt ipv de rode 5 volt gebruiktPuntje bij paaltje schoot ook nog de zwarte draad los en deze raakte 2 ledjes. Deze ledjes zijn nu dood. (in schema d9 en 10). Voeding ging ook gelijk uit
Leuke vonkjes rond mijn ledjes. Nu is mijn vraag. Hoe schatten jullie de overlevings kans van die ic'tjes in? Deze kan ik nl hier niet los testen. De andere onderdelen kunnen het wel hebben.
Verder. Kan iemand afleiden of dit schema ook werkt met een led minder aangesloten? Kan nu nl geen extra led meer kopen. En met een led minder geeft ie op dit moment geen kick. In de overload situatie deed ie dat ook niet. Terwijl je toch een led verwacht op te lichten, al is het maar even
Ben er bang voor ja ....Op zaterdag 23 februari 2002 19:54 schreef badpinguin het volgende:
[..]
werkt ook met 9 leds, dus ik denk dat er iets mis met je ic's
Dat ictje moet die 12V wel kunnen hebben
je zult met die kortsluiting wel wat meer gesloopt hebben dan een paar leds ben ik bang
Wat hebben we nou geleerd ?
altijd icvoetjes gebruiken !!
kep ff de datascheet van de lm3914/5 door gelezen, beveiligt tot 35 volt overspannig, op de signaal ingang, dus die 12 volt op de voedings ingang zal ie ook wel overleeft hebben (hoop ik voor je
)
en met een led minder zou tie t gewoon moeten doen, als ie nix doed is je ic idd dood
en met een led minder zou tie t gewoon moeten doen, als ie nix doed is je ic idd dood
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
voedings ingang komt meestal vrij nou, zit tussen de 4.75 en 5.25 volt, ga hier niet overheen want dan wordt het
. de signaal ingang kan meer hebben (volgens de specs). dus maar een nieuw ic'tje plaatsen.
ik hoop voor je dat je een voetje gebruikt hebt, anders veel plezier met het los solderen!!
ik hoop voor je dat je een voetje gebruikt hebt, anders veel plezier met het los solderen!!
ic's zijn zwaar klote met vast solderen. Als je begint met een voetje en verder er niets bij kun je lekker verknallen
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
hoe werkt dat schema eigelijk? op de frequentie van dat hd lampje? (neem aan dat hd lampje = lampje voor in de kast en niet op de hd zelf)
K, die LM is dus vast en zekers dood. Iemand nog ideeën over die optocoupler? Het transistor gedeelte van dat ding zit nl tussen een weerstand en een condensator.
Waar HD led staat word idd de aansluiting op je mobo bedoelt. De schakeling reageert op de frequentie van het mobo signaal.
IS los solderen is btw zwaar lelijkwoord
Waar HD led staat word idd de aansluiting op je mobo bedoelt. De schakeling reageert op de frequentie van het mobo signaal.
IS los solderen is btw zwaar lelijkwoord
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
De Lm3914 meet de spanning over c1, en laat aan de hand van de spanning een aantal leds branden.Op zaterdag 23 februari 2002 20:38 schreef ericjanssen het volgende:
hoe werkt dat schema eigelijk? op de frequentie van dat hd lampje? (neem aan dat hd lampje = lampje voor in de kast en niet op de hd zelf)
Wanneer er een spanning op de opto komt zal c1 via R4 worden opgeladen.
C1 word weer lanzaam ontladen via R3.
R1 en R2 zijn een spannings deler voor de instelling hoeveel lampjes per volt.
iig is die lm3914 nog goed die kan 28V hebbenOp zaterdag 23 februari 2002 19:08 schreef Terror het volgende:
Hi all,
Ik ben bezig met de volgende HD- vu meter.
http://home.wish.net/~degouw/
nu heb ik per ongeluk de gele 12 volt ipv de rode 5 volt gebruiktPuntje bij paaltje schoot ook nog de zwarte draad los en deze raakte 2 ledjes. Deze ledjes zijn nu dood. (in schema d9 en 10). Voeding ging ook gelijk uit
Leuke vonkjes rond mijn ledjes. Nu is mijn vraag. Hoe schatten jullie de overlevings kans van die ic'tjes in? Deze kan ik nl hier niet los testen. De andere onderdelen kunnen het wel hebben.
Verder. Kan iemand afleiden of dit schema ook werkt met een led minder aangesloten? Kan nu nl geen extra led meer kopen. En met een led minder geeft ie op dit moment geen kick. In de overload situatie deed ie dat ook niet. Terwijl je toch een led verwacht op te lichten, al is het maar even
Pagina: 1