Toon posts:

[ellende] IBM DLTA 307030

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een paar IBM-etjes 75GXP 30 Gb draaien.

Eentje gaat er na 1,5 jaar trouwe dienst stuk. Maar goed, 36 maanden garantie en leverancier gebeld (Informatique). Geen probleem, stuur hem maar op.

Gedaan en binnen 3 dagen, na het ontvangen van een mailtje van Informatique, staat de postbode aan de deur. Perfecte service dus. De harddisk zit uitstekend verpakt, alleen is het een refurbished exemplaar. Maakt mij niet uit.

Gelijk inbouwen dus. En ja hoor: tik tik tik tik tik tik tik tik tik en niet eens te benaderen. :(

Aargh! Nu ben ik er redelijk van overtuigd dat Informatique geen defecte harddisk zal opsturen. Waarschijnlijk is het weer gooi en smijtwerk geweest in het sorteercentrum.

Sorry moet even mijn gal spuwen.

Verwijderd

Je had em naar IBM moeten sturen, daar krijg je voor een 30GB 75GXP een 40GB 60GXP terug :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 19:02 schreef TweakGuy het volgende:
Je had em naar IBM moeten sturen, daar krijg je voor een 30GB 75GXP een 40GB 60GXP terug :9~
W'rom? Ik hem hem bij Informatique gekocht en die hebben het keurig opgelost. BTW ik heb een stripesetje.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 19:03 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

W'rom? Ik hem hem bij Informatique gekocht en die hebben het keurig opgelost. BTW ik heb een stripesetje.
omdat die sneller is, meer ruimte, minder lawaai.
nieuwer, waarschijnlijk niet refurbished...

en iets minder brak :{

zelfs al heb je raid, dan is het nog wel fijn om een 60GXP terug te krijgen. Als die andere dan later ook nog kapot gaat (dikke kans), dan heb je lekker weer 2 identieke, snellere en grotere schijven.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm. Ik heb niet de insteek er "beter" van te worden; ik kan zo'n nieuwe IBM ook gewoon kopen.
Ik wil gewoon een werkende nieuwe!

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 19:13 schreef Michaeltjuh het volgende:

Ik wil gewoon een werkende nieuwe!
daar heb je weinig kans op met een 75GXP :'(
Kheb er zelf zoals velen ook 1tje gehad die veel te snel kapot ging. Ik heb toen een 60GXP gekregen van IBM, maar ook die geeft nu weer problemen terwijl die serie wel betrouw- baarder zou moeten zijn. Ik vind eigenlijk dat je gewoon nooit een 75GXP had moeten accepteren als je een degelijke schijf verwacht (want daar betaal je tenslotte ook voor).

Ikzelf ga mijn hd binnenkort ook maar weer ruilen.
Net zolang totdat ik eindelijk eens een betrouwbare krijg.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je? een DTLA 307030 is een 75GXP 30,0 GB. Ik heb althans exact dezelfde terug gekregen. Alleen doet de "nieuwe" het nog minder dan de oude :r

Verwijderd

Ik bedoel dat die serie bekend staat om z'n onbetrouwbaarheid.
IBM heeft zelfs een rechtzaak aan z'n broek hangen omdat ze deze schijf ten onrechte geadverteerd hebben als betrouwbaar.

Ik zou dus ook geen medelijden hebben en gewoon een 60GXP eisen, niet om er beter van te worden qua snelheid maar om gewoon een betrouwbare schijf in handen te krijgen waar je ook voor hebt betaald. IBM wist dat die serie niet goed was, maar toch bleven ze stug alles ontkennen en die krengen maar verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 19:27 schreef PsyFlux het volgende:
Ik bedoel dat die serie bekend staat om z'n onbetrouwbaarheid.
IBM heeft zelfs een rechtzaak aan z'n broek hangen omdat ze deze schijf ten onrechte geadverteerd hebben als betrouwbaar.

Ik zou dus ook geen medelijden hebben en gewoon een 60GXP eisen, niet om er beter van te worden qua snelheid maar om gewoon een betrouwbare schijf in handen te krijgen waar je ook voor hebt betaald. IBM wist dat die serie niet goed was, maar toch bleven ze stug alles ontkennen en die krengen maar verkopen.
Aha. Op die fiets. Ik zal het probleem gewoon eens voorleggen bij Informatique. :)

Verwijderd

Precies, of je stuurt 'm gewoon gelijk terug naar IBM.
Die geven tegenwoordig al geen 75GXP's meer terug omdat die dingen uit productie zijn genomen. Terwijl winkels 'm vaak nog wel in het magazijn hebben liggen en je dus gewoon weer eenzelfde terug geven die naar alle waarschijnlijkheid net zo hard kapot gaat.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik zit nu ook dus met dat af en toe getik gedoe. Krijg ik dan ook 100% zeker weten eentje uit de GXP60 serie als ik mijnes nu opstuur, zodadelijk 'repareren' ze hem alleen. Ik hoor dus af en toe getik veder werkt hij nog perfect.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 15:00
Op zaterdag 23 februari 2002 19:02 schreef TweakGuy het volgende:
Jep ik ook, nu geen probs meer

ps ik heb VIJF!!!!!! 75gxp versleten in een klein half jaar

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 22:23 schreef E-MANs het volgende:

[..]

Hehe, da's wel kut.

Mijn IBM's doen het gelukkig nog steeds in RAID-0(2x 60GB 60gXP)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 22:23 schreef E-MANs het volgende:

[..]

Ai. Da's minder mooi. Dan ben ik blij dat ik er al 1,5 jaar mee doe!
Pagina: 1