Videoplank gezocht bij deze o/c combinatie

Pagina: 1
Acties:

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Topicstarter
Ik ga de volgende combinatie kopen:
- Asus CuBX mamaplank @ 133MHz FSB
- Pentium III 700E (FC-PGA) @ 933MHz
- 128MB PC133 SDRAM
Hierbij zoek ik een videoplank die voldoende heeft aan z'n standaard koeling. Ik heb gelezen dat de Viper 770 (lekker goedkoop) en de Viper II erg slecht tegen een AGP-bus van 89MHz kunnen en dat bijvoorbeeld de GeForce-kaarten dit prima trekken. Ik vind de GeForce echter veel te duur, want ik ga er nagenoeg geen spellen op spelen.
Any ideas?

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

dan zou ik een matrox nemen (g400 single head 32 mb)

• Concrete

Concrete

Just press the button...

Topicstarter
Heeft iemand een Matrox G400 zonder problemen en zonder aktieve koeling op een AGP-bus van 89MHz lopen?
<edit>
Maakt het qua stabiliteit of warmteontwikkeling nog uit of er 16 of 32MB geheugen op zit? Theoretisch zou 32MB meer warmte moeten ontwikkelen, toch?
</edit>

Verwijderd

idd kun je beter Matrox G400 of V3 nemen.
Waarom V3? deze heeft grotere ramdac (350mhz) dan de Viper (300) dus vaak wat betere beeldkwaliteit.
Op een 19inch is het in de hogere res duidelijk merkbaar (maar ja ik ben dan ook redelijk kritisch) m.a.w het moet nagenoeg perfect zijn.

Oh ja bijna vergeten, de Viper 770 loopt bij mij wel stabiel op 105mhz bus en dan ook nog het zaakje overgeklokt naar 175/205

Verwijderd

Geforce is 1 van de meest onstabiele kaarten op hogere FSB, omdat ie al zo warm wordt(veel transistoren).

Een TNT2 (Viper770 dus) is veel stabieler met oc'en.

Verwijderd

mijn g-force2 ruilen voor jouw viper dan Baal? ;)

• Concrete

Concrete

Just press the button...

Topicstarter
Paashaas:
Heb je jouw V770 stabiel lopen op een 105MHz AGP-bus? Da's wel erg veel of begrijp ik je verkeerd?

Typo...

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Geen GF2MX voor jouw ?

PVoutput

Verwijderd

Viper heb ik niet maar je mag m best ruilen tegen mn GeForce DDR of Savage 4 :)

Damn ik wil trouwens wel een Voodoo 5 6000 of een Geforce 2 Ultra. gaat tenminste een beetje snel op 1600x1200x32 :)

• Concrete

Concrete

Just press the button...

Topicstarter
Nee, een GeForce 2 MX is me echt veel te duur.

Verwijderd

Als je geen spellen gaat spelen kun je het ook af met een Viper330PCI, dan heb je geen problemen met de bus.

Bij mij draait trouwens de Viper550AGP op mijn MSIPIII550E@825/150MHz, dus de AGP 100MHz..... ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb hier wel eens verhalen gelezen over de G400, dat ie alles sneller dan 75 Mhz slecht lust...overigens heerlijk kaartje.

• Concrete

Concrete

Just press the button...

Topicstarter
Harry:
Begrijp ik goed dat je op jouw V550 een Blue Orb hebt zitten? Ik ben juist niet van plan om aktieve koeling te gaan gebruiken, dus dan weet ik niet of die Viper het bij mij gaat uithouden....

Pagina: 1