welke koptelefoon?

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
ik zoek een goede&goedkope koptelefoon voor lanfeesten enzo.
meer als rond de 50€ wou ik er eigenlijk niet voor uitgeven, want zovaak ga ik hem niet gebruiken.
ik wil ook niet zo'n geval met grote schelpen dat heel je oor opslokt.

ik hoorde dat sennheiser wel een goed merk is. hebben die ook goedkope modellen? en zijn die dingen een beetje te verkrijgen bij de normale audio zaak?

/edit
heb trouwens nu een sony mdr-g52(zo'n koptelefoon die in je nek ligt) die na een half jaar in m'n schooltas te hebben gezeten, aan vervanging toe is :D
ding maakt ook niet zoveel herrie, vandaar...

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij sennheiser zijn de goedkope modellen niet zo goed, daarbij hebben ze allemaal wel grote schelpen dat heel je oor opslokt.

Als ik jou was zou ik voor de sony streatstyle gaan, die zijn klein en klinken nog best lekker.

Zie http://www.sonystyle.com/electronics/ssctypg.jsp?hierc=8632x8746x8754&catid=8754 en let niet op die vage gast ;)

[edit] Ow die had je dus al :P

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

sony en philips zijn in de lagere prijsklassen idd beter dan die goedkope sennheisers, mijn HD-270 kost 200piek. daar begint het ongeveer als je een beetje sennheiser wilt

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 18:48

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 23 februari 2002 19:43 schreef AtomicShockwave het volgende:
sony en philips zijn in de lagere prijsklassen idd beter dan die goedkope sennheisers, mijn HD-270 kost 200piek. daar begint het ongeveer als je een beetje sennheiser wilt
Dat heb ik ook voor mijn HD-570 betaald. Ik vind daar goed geluid uitkomen. Ik heb langdurig vergeleken met diverse andere Senn's maar ook met Sony en Philips. Bovendien vind ik (niet onbelangrijk) dat deze fantastisch op je hoofd zit. Moeiteloos kan ik hem een paar uur op mijn hoofd hebben door zijn zachte oorschelpen terwijl andere modellen al na een minuut of 10 pijn begonnen te doen. Voor die prijs was dit mijn winnaar.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op zaterdag 23 februari 2002 19:49 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Dat heb ik ook voor mijn HD-570 betaald. Ik vind daar goed geluid uitkomen. Ik heb langdurig vergeleken met diverse andere Senn's maar ook met Sony en Philips. Bovendien vind ik (niet onbelangrijk) dat deze fantastisch op je hoofd zit. Moeiteloos kan ik hem een paar uur op mijn hoofd hebben door zijn zachte oorschelpen terwijl andere modellen al na een minuut of 10 pijn begonnen te doen. Voor die prijs was dit mijn winnaar.
heb jij ook zo'n dicht afgesloten model? met zo'n band helemaal om je oren, die geven de bruutste bas

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Band om mij oren? Nee, ik hen gewoon dit model. Bas wil ik niet overdreven en dat is bij deze dus perfect.
Afbeeldingslocatie: http://www.happymedium.com/hd570.gif

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

ik heb hier een goedkope (50 euro) sennheiser liggen (HD455). Deze is licht, en als je em een tijdje op het merk je niet eens dat je een koptelefoon op hebt. Het geluid vind ik voor 50 euro uitstekend, kan lekker hard, zonder hoorbaar te vervormen (zowel bas als trebel blijft lekker klinken). ik betwijfel of ie nog te koop is (de mijne is 3 jaar oud) maar zo ja, dan vind ik het een aanrader.
http://www.epinions.com/elec_Audio-Headphones_Sennheiser_HD-Sennheiser_HD_455

voor als je eventueel nog zou twijfelen ;)

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.epinions.com/images/newworld/3855/508475-elec_lg-resized180.jpg
deze dus

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op zaterdag 23 februari 2002 20:09 schreef -Stef- het volgende:
Band om mij oren? Nee, ik hen gewoon dit model. Bas wil ik niet overdreven en dat is bij deze dus perfect.
[afbeelding]
bespeur ik hier een kleine overeenkomst :D
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/(allinfo)/4479ger/$file/04479_pro2.jpg
Btw topicstarter: je ken nou wel voor 50 euro een goedkope halen. maar ik denk dat als je een sennheiser koopt voor bijna het dubbele dat je er dan langer plezier van zult hebben. en ze verkopen werkelijk elk onderdeeltje los enzo.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op zaterdag 23 februari 2002 20:24 schreef bwe het volgende:
[afbeelding]
deze dus
LOL t plaatje wil niet echt he :D
edit: ow toch wel |:(

Verwijderd

hou op,
koste me 12 keer met me dronke kop... :+

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op zaterdag 23 februari 2002 20:30 schreef bwe het volgende:
hou op,
koste me 12 keer met me dronke kop... :+
Geniet maar drink met mate :+

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

*plaatje*
deze dus
ja die ja :)
Btw topicstarter: je ken nou wel voor 50 euro een goedkope halen. maar ik denk dat als je een sennheiser koopt voor bijna het dubbele dat je er dan langer plezier van zult hebben. en ze verkopen werkelijk elk onderdeeltje los enzo.
nou, voor 50 euro heb ik hier anders al heel lang (3 jaar)plezier van hoor. Alleen is de kabel gebroken nadat ie een dag klem onder m'n comp-kast had gezeten (:'(), maar zoals AtomSchockwave zelf al zei: ze verkopen elk onderdeeltje los, duzzz...

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Ga niet voor een Sennheiser. De goedkopere modellen zijn niet van de kwaliteit die je van de duurdere mag verwachten.

Philips maak vooralsnog de beste goedkope koptelefoons, naar mijn mening, maar er zijn natuurlijk ook andere goede goedkope headphones.

Ik heb zelf de ProDJuser SPL127. Ik gebruik hem voor LAN-parties, presentatie bij de lokale radio en DJ-werkzaamheden. Ik geloof dat dat ding €59 kost ofzo. Kijk maar op www.prodjuser.com

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

maar nu we het toch over koptelefoons hebben, maar deze is meer dan € 50...
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.com/catalog/photos/Ahd950.jpg
errug mooi geluid, ook voor films, cdman, pc, stereoinstallatie, verzin het maar...

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op zaterdag 23 februari 2002 20:35 schreef DiMension het volgende:
Ga niet voor een Sennheiser. De goedkopere modellen zijn niet van de kwaliteit die je van de duurdere mag verwachten.

Philips maak vooralsnog de beste goedkope koptelefoons, naar mijn mening, maar er zijn natuurlijk ook andere goede goedkope headphones.

Ik heb zelf de ProDJuser SPL127. Ik gebruik hem voor LAN-parties, presentatie bij de lokale radio en DJ-werkzaamheden. Ik geloof dat dat ding €59 kost ofzo. Kijk maar op www.prodjuser.com
ja dat is waar dat zei ik net ook al. in een vorig topic was er al iemand errug ontevreden over een goedkope sennheiser. dat wil ik wel geloven al heb ik nog nooit zo'n goedkoopt type op mijn kop gehad. dus mocht je voor een sennheiser gaan. ga dan niet onder de 200 piek zitten ik zeg niet dat alle goedkope types stront zijn hoor maar dit om evt teleurstellingen te voorkomen. als je er echt maar 50 euro aan wil besteden, neem dan philips of sony ofzo. oh en ook geen draadloze shit nemen :P

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 20:40 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

. oh en ook geen draadloze shit nemen :P
helemaal waar, draadloos onder de 200 € is bagger..

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

Op zaterdag 23 februari 2002 20:40 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

ja dat is waar dat zei ik net ook al. in een vorig topic was er al iemand errug ontevreden over een goedkope sennheiser. dat wil ik wel geloven al heb ik nog nooit zo'n goedkoopt type op mijn kop gehad. dus mocht je voor een sennheiser gaan. ga dan niet onder de 200 piek zitten ik zeg niet dat alle goedkope types stront zijn hoor maar dit om evt teleurstellingen te voorkomen. als je er echt maar 50 euro aan wil besteden, neem dan philips of sony ofzo. oh en ook geen draadloze shit nemen :P
het lijkt wel alsof ik hier de enige ben die tevreden is met z'n 50 euro Sennheise :?. Geloof me nou, er komt echt goed geluid uit!!!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op zaterdag 23 februari 2002 20:43 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

het lijkt wel alsof ik hier de enige ben die tevreden is met z'n 50 euro Sennheise :?. Geloof me nou, er komt echt goed geluid uit!!!
die sennheiser van die andere gast kostte ook maar 35 euro :o Tuurlijk geloof ik je wel echte troep maakt sennheiser niet :D

Verwijderd

daarom, wat je altijd het beste kan doen is met een cd'tje naar stafhorst of raf of wat voor grote tent dan ook toe gaan en *L*U*I*S*T*E*R*E*N*....

smaken verschillen

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 23 februari 2002 20:45 schreef bwe het volgende:
daarom, wat je altijd het beste kan doen is met een cd'tje naar stafhorst of raf of wat voor grote tent dan ook toe gaan en *L*U*I*S*T*E*R*E*N*....

smaken verschillen
Absoluut. Ik heb mijn Senn ook bij Staffhorst gekocht tijdens aktiedagen die ze vaak hebben. Gewoon een halve dag gaan luisteren bij zo'n wand waar al die hoofdtelefoon hangen. Luister dan niet naar 1 nummer maar diverse stijlen muziek. Dan komt de koptelefoon volledig tot zijn recht. Erg opvallend hoeveel de koptelefoons van elkaar verschillen. Ook binnen 1 merk valt dit op.

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

Op zaterdag 23 februari 2002 20:45 schreef bwe het volgende:

smaken verschillen
dit is eigenlijk wel de beste tip ja. Zo moet je al je audio-zooi eigenlijk aanschaffen (kost wel veel tijd, maar dan ben je ook wel zeker van een goede koop :).

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Beyerdynamic DT411 :7

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
iedereen bedankt voor jullie reacties.

weet iemand waar ik in utrecht kop telefoons kan uittesten? ik zie ze maar altijd ingepakt in een vitrine liggen :(

ik hoef er trouwens geen super kwaliteit eruit te hebben, daarom ook het bedrag van 50€ ;) moet gewoon beetje hard kunnen (maar ik hoef ook niet doof te worden) en vooral lekker zitten. dat ding wat ik nu heb (die sony streetstyle) gaat na een uurtje al pijn doen :(

zijn die goedkope sennheisers dan echt zo bagger? ik was vandaag bij informatique en zag daar een demo van de beatman 2 (gaat ik ook nog halen ;) ) met volgens mij een goedkope sennheiser koptelefoon. kwam een lekker geluidje uit en zat errug lekker...

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 23 februari 2002 22:27 schreef weareborg het volgende:
iedereen bedankt voor jullie reacties.

weet iemand waar ik in utrecht kop telefoons kan uittesten? ik zie ze maar altijd ingepakt in een vitrine liggen :(

ik hoef er trouwens geen super kwaliteit eruit te hebben, daarom ook het bedrag van 50€ ;) moet gewoon beetje hard kunnen (maar ik hoef ook niet doof te worden) en vooral lekker zitten. dat ding wat ik nu heb (die sony streetstyle) gaat na een uurtje al pijn doen :(

zijn die goedkope sennheisers dan echt zo bagger? ik was vandaag bij informatique en zag daar een demo van de beatman 2 (gaat ik ook nog halen ;) ) met volgens mij een goedkope sennheiser koptelefoon. kwam een lekker geluidje uit en zat errug lekker...
In Utrecht heb je Staffhorst. Daar had ik hem dus ook vandaan. Tegenover het Vredenburg en naast het politiebureau Paardeveld. Precies op de hoek.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 08:48
Haal gewoon de prodjuser bij feedback ofzo, 60 euro, nog teminste want hij is zo populair, ik denk dat de prijs over een paar maanden klink omhooggaat, hij is egt ijzersterk en er komt helder geluid uit man..... en hij heb vergulde connectoren enzo eg een ijzersterk ding, zoek es op www.licht.nl op dat ding, hij word trouwens ook door veel bekende dj's gebruikt

>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 23 februari 2002 20:09 schreef -Stef- het volgende:
[afbeelding]
die heb ik ook :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Ik zit hier op het werk de godsganse dag met een Sennheiser HD414 op m'n kop, en die was niet zo duur meen ik. Dat ding heb ik al jaaaaren, en ik heb nog *nooit* een kabelbreuk oid gehad. Alleen mijn oorschelpen beginnen te verkruimelen van ouderdom.

Thuis heb ik een AKG K100, en da's ook een erg lekker ding. Gewoon bij een lokale hifi-shop gekocht.

Beide koptelefoons kan ik de hele dag ophouden als ik wil, en beide laten omgevingsgeluid door. Die AKG is wel een heel stukkie beter dan die Sennheiser, BTW.

Verwijderd

gewoon een philips of sony, dingen zijn goed, anders gewoon naar een computer zaak gaan en daar ff een headset kopen van 25 euro ofzow, heb je ook nog mic erbij :D

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:35

FFF

Op zaterdag 23 februari 2002 20:38 schreef bwe het volgende:
maar nu we het toch over koptelefoons hebben, maar deze is meer dan € 50...
[afbeelding]
errug mooi geluid, ook voor films, cdman, pc, stereoinstallatie, verzin het maar...
Ik heb een sony opgehad, eigenlijk niet ehct mijn merk, maar dat ding van 1400,- (NL gulden) klonk werkelijk perfect (hoog iets te schel vond ik dan :D) topper.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:35

FFF

Ik heb btw een labtec headset gekocht, voor €35,- dan heb je ook al wat leuks en niet zo'n heel groot ding op je hoofs. btw de 502 heb ik.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 10:39 schreef djgero het volgende:
Haal gewoon de prodjuser bij feedback ofzo, 60 euro, nog teminste want hij is zo populair, ik denk dat de prijs over een paar maanden klink omhooggaat, hij is egt ijzersterk en er komt helder geluid uit man..... en hij heb vergulde connectoren enzo eg een ijzersterk ding, zoek es op www.licht.nl op dat ding, hij word trouwens ook door veel bekende dj's gebruikt

>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z
Die dingen onder in je scherm staan er voor de handigheid, niet om in z'n geheel te copy-pasten |:(

Ik wil idd ook een keer een koptelefoon voor LAN's ed. kopen, maar dat komt wel met een LAN een keer :)
Pagina: 1