Boxen slecht voor monitor?

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Okay, ik heb hier twee yamaha boxen naast m'n monitor staan voor m'n laptop (mp3 server) en nog 4 van die cambridge boxen met subwoofer.

Probleem is nu dat ik nogal hou van m'n boxen wat harder te zetten alleen als ik dit doe trilt m'n monitor soms een beetje (horizontale lijn trilling).

Alsof vloeistof een beetje heen en weer geschud wordt, zo ziet het er uit, alleen dan heel erg lichtjes.

Nou lijkt me dit niet echt gezond voor m'n monitor, maar misschien maakt het ook wel niet zo gek veel uit.

De vraag is dus nu of dit schadelijk is, en in welke mate.

Verwijderd

uhm....probeer eens een woofer of een zware adapter ernaast te zetten
dan slaat je monitor ook op tilt
....

Het doet hem geen goed iig

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ja boxen zijn slecht ja.
had een LG 17" 77M dus met de boxen erin verwerkt.
nou als je die dingen keihard zette, zag je het beeld een beetje "golven" in de hoeken.
het is ook een beetje verkleurd daardoor

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 19:13
Ik heb dus ook een Creative Fourpoint surround set.
Subwoofer stond ongeveer 25cm van mijn monitor af.
De subwoofer zou magnetisch afgeschermd zijn. Nou mooi niet dus. Na een klein jaartje begon er een lichte kromming zichtbaar te worden aan de kant waar de subwoofer stond. Nadat ik de subwoofer aan de andere kant vlakbij mijn monitor hield bleek ook daar het beeld naar beneden te trekken plus dat het beeld zwart/blauw verkleurde.
De monitor was een 17 inch Philips.
Heb nu een LCD die daar geen last van heeft :9

Verwijderd

heb hier 9 boxen
en die gaan echt hard, staan al lang naast de monitor en ik heb 2 boxen in de monitor, geen probs hier, soms wel een problem dat de magnetisch afgeschermde boxen het beeld laten trillen, maar ja gewoon boxen wat naar achter zetten.