Win2K IRQ probleem

Pagina: 1
Acties:

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Hoi ik heb hier een computer staan met een SBLive (eenouwe) en een Elsa GF3. Het probleem is dat ze allebei hetzelfde IRQ willen en je dit niet kan veranderen :'(.
Ik heb het een keer voorelkaar gekregen om het IRQ te veranderen, maar ik weet niet meer hoe |:( en ik kan het maar niet vinden ;(. Het systeem is zo instabiel als de tyfus nou :'(.
Iemand suggesties??

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

PCI bus IRQ toewijzing in BIOS uitzetten en door Windows laten toewijzen of juist andersom ?

The Flat Earth Society has members all around the globe.

Verwijderd

Ja in het BIOS IRQ's goed zetten. Weet uit ervaring dat SBLive kaartjes erg eigenwijs zijn met irq's.
Met een Terratec kun je gewoon via DOS een irq geven en die pakt de kaart dan gewoon om op te werken :)
Weet niet of er ook zoiets is voor de SBLive, zou anders ook een oplossing kunnen zijn.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

win2k heeft standaard acpi geinstalleerd staan, dus dat regelt alle irq's in win2k Als je win2k installeert kun je op f2 drukken en kiezen voor standaard pc i.p.v. acpi pc.

Als je effe vermeld welke pc je hebt... i.v.m plaatsing kaart in pcislots..

De kick van Electric!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:05

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hier werken een aantal kaarten ook op 1 IRQ. Totaal geen problemen mee, deze pc is mega stabiel! 8-)
En heb toch de volgende kaarten in me pc:
Geforce AGP
3Com nic
SB Live
Firewire kaart

Dus zoveel maakt het eigenlijk niet uit.

ennuh, in vervolg even zoeken. :z

Whatever.

• Bert-Jan
Op zondag 24 februari 2002 14:38 schreef Ossenaar het volgende:
win2k heeft standaard acpi geinstalleerd staan, dus dat regelt alle irq's in win2k Als je win2k installeert kun je op f2 drukken en kiezen voor standaard pc i.p.v. acpi pc.

Als je effe vermeld welke pc je hebt... i.v.m plaatsing kaart in pcislots..
tis een AMD TB 1000 op een Abit kt7a, met 2*256mb infineon, SBlive dus en een elsa GF3ti200 + ibm 60gxp 60GB.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 16:41 schreef Bert-Jan het volgende:

[..]

tis een AMD TB 1000 op een Abit kt7a, met 2*256mb infineon, SBlive dus en een elsa GF3ti200 + ibm 60gxp 60GB.
Hmm, standaard zou je zeggen dat je dus aan de gang moet gaan met de kaart in een ander PCI slot te doen, kijk eens of je nogsteeds zo'n gekloot hebt met de IRQ's als je de kaart in het laatste of het op een-na laatste slot doet. (deze 2 slots worden meestal gebruikt voor een geluidskaart).

• Bert-Jan
Op zondag 24 februari 2002 15:14 schreef meendering het volgende:
ennuh, in vervolg even zoeken. :z
waar maak jij uit op dat ik niet gezocht heb?

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Meerdere apparaten op één IRQ hoeft geen enkele reden te zijn voor instabiliteit. Ik heb hier vijf devices op één IRQ en Win2K is hier rocksolid.

Ik zou proberen wat Aikeleer zegt en die SBLive eens in een ander PCI slot doen.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Bert-Jan
Op zondag 24 februari 2002 16:50 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
Meerdere apparaten op één IRQ hoeft geen enkele reden te zijn voor instabiliteit. Ik heb hier vijf devices op één IRQ en Win2K is hier rocksolid.

Ik zou proberen wat Aikeleer zegt en die SBLive eens in een ander PCI slot doen.
die SbLive ligt er nou uit en hijs nog instabiel :'( ;(

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Op zondag 24 februari 2002 18:09 schreef Bert-Jan het volgende:

[..]

die SbLive ligt er nou uit en hijs nog instabiel :'( ;(
Zet hier anders het lijstje van jou irq's even neer.
Pagina: 1