Toon posts:

Kan een mysql tabel/database vol??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik ben bezig met een webcrawler die alle keyword ed stored in een mysql db. Dit gaat echt errug hard, en ik vroeg me af of het misschien zou kunnen dat strax m'n hele searchengine in de soep loopt door een volle tabel ofsow.. Zoiets heb ik nl ooit eens gehoord..

Heeft iemand hier ervaringen mee of denk iemand dit te weten??

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Denk dat hij eerder vol loopt door een volle hdd dan door doordat de tabel vol. ik heb zelf nog nooit gehoord van een mysql die vol zat, maar misschien dat het helpt om eens te gaan zoeken www.mysql.com :)

Verwijderd

Ik denk niet dat een tabel vol kan raken. Ik denk dat je database aleen steeds trager wordt. Het is iig handig om je keywords te splitsen door bijv. voor elke letter van het alfabet een tabel te maken die dan overeenkomt met de eerste letter van een keyword

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Op zaterdag 23 februari 2002 18:08 schreef 00fly747 het volgende:
Ik denk niet dat een tabel vol kan raken. Ik denk dat je database aleen steeds trager wordt. Het is iig handig om je keywords te splitsen door bijv. voor elke letter van het alfabet een tabel te maken die dan overeenkomt met de eerste letter van een keyword
CU2.nl heeft het wel eens gehad

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 18:10 schreef razor-x het volgende:

[..]

CU2.nl heeft het wel eens gehad
eheh... vertel :)... sensatie ;)..

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
razor-x: CU2.nl heeft het wel eens gehad
Ze hebben het nu ook zo te merken... :z

• Quenda
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Quenda

(overleden)
Bij 4mln records ofzo zit hij vol, net als bij SQL Server .. Het ligt eraan hoe je je indexes op bouwt..

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zaterdag 23 februari 2002 18:08 schreef 00fly747 het volgende:
En wat denk je dat hier het nut van is? Denk jij dat je een grotere snelheidswinst boekt door in je applicatie de juiste tabel te kiezen en vervolgens je data uit een iets kleinere tabel te lezen tenopzichte van het gelijk opvragen uit een grotere tabel?

Hoe denk jij dat een DB werkt?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• razor-x
Op zaterdag 23 februari 2002 23:19 schreef Quenda het volgende:
Bij 4mln records ofzo zit hij vol, net als bij SQL Server .. Het ligt eraan hoe je je indexes op bouwt..
Das als ik ~4miljoen keer " . " in mysql zet is hij vol? :?
Lijkt me erg vaag :)

• Quenda
  • Niet online

Quenda

(overleden)
Op zondag 24 februari 2002 00:02 schreef razor-x het volgende:

[..]

Das als ik ~4miljoen keer " . " in mysql zet is hij vol? :?
Lijkt me erg vaag :)
Oeps, of waren het er nou 4 miljard ?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 24 februari 2002 00:08 schreef Quenda het volgende:

[..]

Oeps, of waren het er nou 4 miljard ?
4 miljard lijkt me idd erg waarschijnlijk: 32 bits, 4294967296 entries

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• razor-x
:X :X (hier stond iets doms :P )

edit: elnino wie was er nou eerder ;) maar ik zal voortaan eerst op je wachten :P

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Zie ook http://www.mysql.com/doc/T/a/Table_size.html.

Maar ik kan in ieder geval zeggen dat wanneer je harde schijf vol is, MySQL niet meer data kan opslaan.

edit: En razor-x moet natuurlijk net met dezelfde link komen... Willen jullie alstublieft niet meer posten als ik van plan ben te reply'en? :P

edit2: Het staat in ieder geval vast dat wanneer een tabel te groot wordt, hij trager wordt, tenzij je goed gebruik maakt van indeces.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 23 februari 2002 23:19 schreef Quenda het volgende:
*kuch*

In de zoekwoorden-messages combotabel van topix:
41.423.224 records as we speak.

Ik denk dat er geen echt limiet is, tenzij er een rowid bijgehouden wordt dat niet groter kan zijn dan een bepaalde waarde.

[edit]
Bovenstaande link gaat uit van MyIsam tabellen, die worden per tabel in een file gezet. Bij InnoDB kunnen meerdere files per tabel gebruikt worden, dus kunnen de tabellen waarschijnlijk ook groter worden.
Zo te zien dus 8TB |:(
Pagina: 1