FXP

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:09
Kan iemand mij misschien uitleggen wat het precies inhoud??
Voor zover ik vernomen heb zijn het server naar server downloads.
Hoe stel ik dat bv. in?
Heb je daar aparte software dan voor nodig?
Hoe moet je dan je account instellen op je ftp?

• Ceaser
er is toch vast wel iemand die weet hoe dit in elkaar steekt

Verwijderd

Ik weet het ook niet :(

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

FXP is inderdaad van ftp server naar ftp server.
Je kunt dit doen met het proggie FlashFXP, is vast wel ergens te vinden.
Het is namelijk zo dat je met de ene server verbindt en met de ander en dan kun je van de een naar de ander bestandjes overhevelen en terug natuurlijk ook.
Het wordt vaak gebruikt (BIG FOEI) in de illegale scene (hoop dat ie niet geclosed wordt :) ) om zo de upload cap van de verschillende kabelmaatschappijen te omzeilen, dat is ongeveer alles wat ik ervan weet.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
zo, dan kun je dus ook om die ratio troep heen op bv mp3 servers??

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

just for the info

FXP staat voor File X'fer Protocol

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 23:39

Infinithlon

i was there!

Neenee je kunt geen ratio's omzeilen, je kunt alleen iets van de ene server naar de andere verplaatsen zonder dat het langs jou gaat....

Je kunt iets van een public server op internet rechtstreeks naar de FTP server van je Tripod account of wat dan ook sturen, zonder het eerst te downloaden

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

FXP wordt inderdaad het meeste door de illegale scene gebruikt. Het is een manier om direct van de ene naar de ander server te uploaden. Heb jij een tergend trage modempje of een chello abbo >:) dan kun je de trage upload omzeilen door een fxp progje te gebruiken.

FLAshFXP is inderdaad het bekenste maar wat de meeste mensen niet weten is dat je het ook gewoon met WinCommander (vanaf versie 4.01)kan doen ;)
Je moet dan de sender in het rechter schermpje zetten de ontvanger in het linker en dan COPY >:)

Als de zender dan een T1 is en de ontvanger ook dan upload je dus heel erg snel! 8-)Het is dus uploaden met de snelheid van een andere server!

• Ceaser
Dus ik zou bv. als er legale mp3's;) op een server staan, deze fxpen naar mijn wanadoo account met de upload snelheid van die server omdat mijn gasema modem het anders niet trekt. Vervolgens kan ik dus vanaf mijn wanadoo account alles op m'n dooie gemak downloaden.

verder al bedankt voor de info:):)

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Even een opmerking tussendoor:

Niet alle severs ondersteunen FXP.....helaas

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Theoretisch wel maar ik denk dar je wanadoo server geen FXP ondersteunt :(

p.s Dankjewel Sir dat was ik ff vergeten te vermelden ;)

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
FXP staat voor File X'fer Protocol ofwel File eXchange Protocol.
Ik vind het wel een prettige scene, maar ze zijn op de boards nog veel strenger als hiero.
Echt waar. :)

Verwijderd

Ik begrijp het nog steeds niet. Van server naar server copieeren. Wat heb je daar dan aan? Je moet het toch thuis binnen kunnen krijgen?

Als ik thuis een FTP server heb staan, vol met zelf-ingezongen-MP3tjus die ik wil delen over het internet, moet ik dan ook naar een fxpboard gaan?

Verwijderd

Op woensdag 06 september 2000 20:57 schreef Exterminator het volgende:
Ik weet het ook niet :(
Haha, wat een lol :D
Hier in het verleden een beetje een overbodige reactie gepost en tegenwoordig heb ik een eigen fxp board :D

Verwijderd

Dan kan jij mij het vast en zeker duidelijk maken.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 24 juli 2001 10:53 schreef Dunne_Hein het volgende:
Dan kan jij mij het vast en zeker duidelijk maken.
FXP is dus bedoelt voor server to server transfers. Waarom is dat handig vraag je je af? Vrij simpel :P Het is dus ideaal voor warez te verspreiden.
Stel een stelletje ventjes schuilgaand onder de naam Deviance crackt een nieuw spel. Omdat ze dit graag met anderen willen delen gooien ze het spel op een server. Die server staat op een universiteit en is wat je noemt 'minder legaal'. Maar die server ondersteunt wel FXP.
Nou is het niet fijn als er maar 1 server is waar iets opstaat dus wat gebeurt. Een persoon FXP'ed die warez vanaf thuis (bijv) naar nog 25 FTP servers (maar hij hoeft het dus zelf NIET steeds te downloaden/uploaden). Op die manier verspreidt het zich SNEL zonder dat er mensen zijn die het eerst met hun thuis modempje moeten downloaden en dan weer moeten uploaden naar een snellere server.

Beetje te volgen? :)

Verwijderd

en dan heb je nog de FXP boarden waar ik nooit lid kan worden :(

Verwijderd

hehe...toen ik dit topic las toen had ik zoiets van: hoe hier een comment op te geven zonder een slotje te veroorzaken :) maar IceStorm had het niet beter kunnen verwoorden >:) .

/me houdt zen mond maar netjes dicht voordattie een waarschuwing/ban aan zen broek heeft :9

nog 1 ding:
Ik vind het wel een prettige scene, maar ze zijn op de boards nog veel strenger als hiero.
Echt waar.
moet je het voor de grap hier es over zoiets als "warez" hebben, daar doen ze over die fxpboards toch iets minder moeilijk over >:)
Pagina: 1