pentium 133 passief of actief koelen?

Pagina: 1
Acties:

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ik heb een oud socket 7 moederbordje binnen gekregen dat mogelijk kapot is, dit wil ik natuurlijk wel even testen. Het bordje ligt gewoon op mijn bureau op een stukje karton met de voeding eraan en wat geheugen + videokaart er in :)
Vlak voordat ik stroom er op wilde zetten dacht ik nog bij mezelf: hmmm het is misschien wel handig als ik er ook ff een processor in steek |:(

OK ik heb dus alleen een pentium 133 cpu liggen en nog een bijpassend koelblokje. Een ventilator heb ik helaas niet liggen. De huiskamervraag: kan ik deze processor even een minuutje of 10-20 zonder actieve koeling laten draaien zonder dat er iets gaat stinken/smelten/branden/vul maar in?

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 17:51 schreef Sailorman het volgende:
OK ik heb dus alleen een pentium 133 cpu liggen en nog een bijpassend koelblokje. Een ventilator heb ik helaas niet liggen. De huiskamervraag: kan ik deze processor even een minuutje of 10-20 zonder actieve koeling laten draaien zonder dat er iets gaat stinken/smelten/branden/vul maar in?
Ik heb een P133 als linux routertje draaien... zonder fan, wel met koelblok. Draait zo al een kleine 5 maanden... dus jouw 10 minuten zullen net lukken denk ik :)

• hereweare67893
  • Niet online
Same here. Kan makkelijk.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 23 februari 2002 17:51 schreef Sailorman het volgende:
Ik heb een oud socket 7 moederbordje binnen gekregen dat mogelijk kapot is, dit wil ik natuurlijk wel even testen. Het bordje ligt gewoon op mijn bureau op een stukje karton met de voeding eraan en wat geheugen + videokaart er in :)
Vlak voordat ik stroom er op wilde zetten dacht ik nog bij mezelf: hmmm het is misschien wel handig als ik er ook ff een processor in steek |:(

No problem, als je heatsink maar groot genoeg is (dus niet zo'n heatsink van 0,5 cm hoog). Als je heatsink toch wat klein is kun je, als het alleen voor test is, ook wel even underclocken naar 90 mhz ofzo.

Ik heb trouwens een heleboel dode Socket 7 mobo's liggen ;(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

die 133 van mij draait al 2 jaar zonder koeler, wel een groot koelblok erop

Verwijderd

Mijn 233 draait Zonder koeling op 188mhz enhij doet ut nog steeds goed en stabiel

• Sailorman
  • Laatst online: 03-08 21:49
Nou mijn vraag kwam eigenlijk naar aanleiding van een pentium 90 die ik een tijdje geleden had. Deze werd echt gloeiend heet (zo heet dat ik de heatsink niet met blote handen aan kon raken). Ik dacht: als die P90 al zo heet wordt dan kan ik het met een P133 al helemaal vergeten.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 23 februari 2002 18:38 schreef Sailorman het volgende:
Nou mijn vraag kwam eigenlijk naar aanleiding van een pentium 90 die ik een tijdje geleden had. Deze werd echt gloeiend heet (zo heet dat ik de heatsink niet met blote handen aan kon raken). Ik dacht: als die P90 al zo heet wordt dan kan ik het met een P133 al helemaal vergeten.
Je moet er wel een flinke heatsink opzetten, qua oppervlakte 1 die groter is dan de socket. En koelpasta! Mijn P133 heeft een flinke heatsink, een dot koelpasta en die heeft een tijdje gedraait, en nu bleek ook dat de heatsink aan de cpu gelijmt zat...ach, hij werkt...

Ik zie nog wel als ik die heatsink er ooit weer af moet krijgen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1