Goed gekoeld, toch artefacts?

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:21

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik Koolance waterkoeling op mijn videokaart. In vergelijking met het standaard koelertje is de temperatuur hierdoor met zo'n 10 graden gezakt (volgens Asus SmartDoctor)

Ook heb ik het voltage van mijn GPU verhoogd volgens de mod van Xbit-labs.

Toch krijg ik nu al bij een GPU freq van 250 artefacts te zien. Ter vergelijking, met de standaar koeler liep hij ook al stabiel op 220.

Waarom geeft die core al zo snel artefacts? Er zijn toch zat mensen die hem probleemloos veel hoger geklokt hebben?

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat ding kan gewoon niet sneller.

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

wat voor een videokaart is het?

"Luie mensen worden ook moe!"

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:42
Op zaterdag 23 februari 2002 17:53 schreef Pindkaas het volgende:
wat voor een videokaart is het?
Ik denk een Asus Ti-200 pure, aangezien dat in z'n sig staat...

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hij heeft gewoon zijn top bereikt.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Artefacts (sneeuw, strepen) zijn meestal het gevolg van fouten door te hoog geklokt geheugen: gewoonweg uitlezen van corrupte data.

Dus misschien kan je watergekoelde core nog wel verder, je RAM in ieder geval niet.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Nah, het is toch echt bij het overclocken van mijn core dat dat gebeurt. Bij gelijkblijvende freq voor het mem.

Nah ja, misschien heb ik gewoon pech dat ik een slecht exemplaar getroffen heb. :'(

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02-2025

visboer32

Koen

Op zaterdag 23 februari 2002 19:39 schreef hneel het volgende:
Nah, het is toch echt bij het overclocken van mijn core dat dat gebeurt. Bij gelijkblijvende freq voor het mem.

Nah ja, misschien heb ik gewoon pech dat ik een slecht exemplaar getroffen heb. :'(
Vind ik niet slecht als ie op 250 loopt. Dat ding is gemaakt om op 175 te lopen. Er zijn ook zat mensen die niet verder dan 210 komen.

Ik kom al tot 240@510 met gewone koeling. Alleen Artic Silver II er tussen i.p.v. van die koelprut van Asus.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:14

Wimo.

Shake and Bake!

Je kunt proberen om er een echt waterblok op te zetten

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
lol.. dis heel normaal hoor
en waarom o/c je je core?
gewoon mem oc'en, meer performance winst als met core oc'ing en ook minder warmteproducering

edit: natuurlijk wel eerst je core weer naar standaard snelheid als je je mem gaat oc'en, beinvloed elkaar namelijk onafhankelijk, dus als je je core oc'ed dan is gevolg dat je mem minder oc'baar is, en andersom
oftewel alleen maar mem oc'ing tot zijn top is effectiefst

Verwijderd

Volgens mij is dat bij de GF3 juist andersom.....

Hogere core snelheid meer winst....

Tenminste bij mij...... 270/600 geeft nagenoeg dezelfde score in 3dmark als 270/263...

Maar ja, wie ben ik :) misschien zit ik er wel helemaal naast 8-)

Verwijderd

als je strepen en zo op het beeld krijg en vlekken is je mem snelheid te hoog en wordt het te warm.
waarom maak je dan niet nog een water blok op je mem kun je misschien nog wel hoger en mem kan niet zo heel veel warme hebben core kan veel beter tegen warmte.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 20:50 schreef Natte_beschuitbol het volgende:
Volgens mij is dat bij de GF3 juist andersom.....

Hogere core snelheid meer winst....

Tenminste bij mij...... 270/600 geeft nagenoeg dezelfde score in 3dmark als 270/263...

Maar ja, wie ben ik :) misschien zit ik er wel helemaal naast 8-)
ow?
nouja, heb ook maar oc 'ervaring' t/m de gf2 reeks dus zou best kunnen.. :)

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 20:24 schreef visboer32 het volgende:

[..]

Vind ik niet slecht als ie op 250 loopt. Dat ding is gemaakt om op 175 te lopen. Er zijn ook zat mensen die niet verder dan 210 komen.
T'is toch gewoon dezelfde core als op de TI500? Daar loopt ie standaard al op 240...

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 23 februari 2002 23:07 schreef hneel het volgende:

[..]

T'is toch gewoon dezelfde core als op de TI500? Daar loopt ie standaard al op 240...
ja en nee: Die dingen worden na produktie getest.

Theoretisch voorbeeld:

10% van de GF3 chips haalt niet eens de 200 Mhz, die worden weggedonderd.
40% zit tussen 200 en 250 Mhz, die worden dan gebruikt in de Ti200s
Nog eens 49% zit tussen 250 en 280 Mhz, die worden als Ti500 gebruikt

En de laatste 1% die nog verder komt, die zijn dusdanig stabiel dat ze 'omgetoverd' worden tot Quadro DCC.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1