Toon posts:

[php] imap_open + gelrevision??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
2
3
<?
$mailbox = imap_open("{pop.gelrevision.nl:110/pop3}","login","pass") or die("can't connect: ".imap_last_error());
?>

dit is de code die ik gebruik om een connectie te maken naar mijn gelrevision mailserver. De code op zich is goed, want als ik dit probeer naar mijn andere pop3 mailbox, dan gaat t prima, en krijg ik goede resultaten terug.
Als error krijg ik:
Warning: Couldn't open stream {pop.gelrevision.nl:110/pop3} in /export/www/htdocs/mail/mail.php on line 18
can't connect: Can not authenticate to POP3 server: authentication exchange failed
als eerste dacht ik dat mijn login en pass fout waren, maar dan zijn ze zeker weten niet, omdat ik via telnet wel met dat login/pass erin kom.
is er iemand die dit probleem kent, en er ook een oplossing bij weet :? :P

Verwijderd

Topicstarter
eenmalige boost ^^^

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

hij zegt ook niet dat je l/p verkeerd is :)

hij kon geen verbinding openen... ik zou eens naar die { kijken, misschien ff ' ipv " gebruiken?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 13:02 schreef chem het volgende:
hij zegt ook niet dat je l/p verkeerd is :)

hij kon geen verbinding openen... ik zou eens naar die { kijken, misschien ff ' ipv " gebruiken?
dat is t ook niet. Die { en " zijn wel goed, aangezien t wel werkt als ik een andere pop3 server opgeef.

Verwijderd

probeer deze eens:
PHP:
1
2
3
<?
$mailbox = imap_open ("{localhost:110/pop3}INBOX", "gebr", "pass");
?>

wijzig wel gebr en pass in je eigen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 16:37 schreef jurriebur het volgende:
probeer deze eens:
PHP:
1
2
3
<?
$mailbox = imap_open ("{localhost:110/pop3}INBOX", "gebr", "pass");
?>

wijzig wel gebr en pass in je eigen :P
can't connect: Can not authenticate to POP3 server: Bad authentication
k heb bij mijn eigen mailserver nog niks geconfigged.

maar waarom localhost? t moet juist bij andere pop3 servers werken, wat in principe wel goed gaat, behalve bij gelrevision/chello :(

Verwijderd

sorry, localhost is een foutje, het was een copy/paste...
er moet natuurlijk pop.gelrevision.nl komen te staan... pop.~ linkt trouwens naar mail.gelrevision.nl, misschien moet je die proberen? Of het IP-nummer: 195.86.58.10. Het zou ook nog kunnen dat ze een beveiliging hebben gebouwd, dat je alleen vanaf een gelrevision account/ip kunt inloggen, dat is dus niet vanaf een webserver...

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Gelrevision???

Chello toch? Of doet het netwerk van GV het toch nog, na die migratie naar Chello :?

* brammus heeft nog alle gegevens; es kijke of ik nog kan connecten >:)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 17:28 schreef brammus het volgende:
Gelrevision???

Chello toch? Of doet het netwerk van GV het toch nog, na die migratie naar Chello :?

* brammus heeft nog alle gegevens; es kijke of ik nog kan connecten >:)
mail.gelrevision.nl werkt nog steeds, net als smtp.gelrevision.nl :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 17:21 schreef jurriebur het volgende:
sorry, localhost is een foutje, het was een copy/paste...
er moet natuurlijk pop.gelrevision.nl komen te staan... pop.~ linkt trouwens naar mail.gelrevision.nl, misschien moet je die proberen? Of het IP-nummer: 195.86.58.10. Het zou ook nog kunnen dat ze een beveiliging hebben gebouwd, dat je alleen vanaf een gelrevision account/ip kunt inloggen, dat is dus niet vanaf een webserver...
ik ben er ook bang voor dat ze zoiets hebben ingebouwd, aangezien t via 195.86.58.10 ook niet werkt.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:26
gelrevision? w00t, mij hebben ze van gelrevision naar chello gekickt :( :( :(

Gelrevision roelt!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
mail.gelrevision.nl werkt nog steeds
Behalve dat ie sinds een tijdje vindt dat ie mail.dekker-brommershop.nl heet. Ze hebben die bak gewoon inclusief gebruikers verkocht en die winkel vraagt zich nu af waarom ze zoveel bandbreedte verbruiken ofzo. :P
Pagina: 1