[ASP.NET] Failed to start monitoring directory....

Pagina: 1
Acties:

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik heb net het ASP.NET framework opnieuw geinstalleerd maar ik heb nu de IIS root niet in c:\inetpub\enz.. maar in c:\....\my documents\my projects\

Als ik nu localhost/projectnaam in IE probeer aan te roepen krijg ik deze error..
code:
1
2
3
4
Access denied to 'C:\Documents and Settings\Marcel Vogel\My Documents\My Projects\' directory. Failed to start monitoring directory changes. 
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code. 

Exception Details: System.Web.HttpException: Access denied to 'C:\Documents and Settings\Marcel Vogel\My Documents\My Projects\' directory. Failed to start monitoring directory changes.

Nu heb ik al op www.asp.net gelezen hoe je dat zou moeten fixen, maar na dat gedaan te hebben werkt het dus nog steeds niet.

weinig tot niks..

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
ik heb in het begin ook geprobeerd om webprojecten vanaf een andere locatie dan inetpub/wwwroot te gebruiken maar daar werd visual studio niet bepaald blij van. voorlopig gebruik ik dan ook gewoon de standaardlokaties zoals microsoft die bedacht heeft (in combinatie met sourcesafe is dat ook niet echt een probleem) maar het is inderdaad een aspect van visual studio.net wat nog enige aandacht vereist. als ik de standaardlokaties gebruik werkt het verder prima

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Inderdaad, in inetpub/wwwroot werkt het prima, maar met de beta versies ging dit wel gewoon..

Het moet toch kunnen, vs.net zeurt nergens over, alleen als je je project aanroept in IE..

weinig tot niks..

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 17:03

Yannick

Bub MC

In tegenstelling tot beta 2 wordt het asp.net gedeelte in RTM gedraait met een speciaal windows user account. in beta 2 gebeurde het nog met het SYSTEM account (met alle security problemen van dien) maar in RTM wordt gebruik gemaakt van het ASPNET account. Zorg dus dat dit windows account rechten heeft in je custom webroot.

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 23:26 schreef Yannick het volgende:
In tegenstelling tot beta 2 wordt het asp.net gedeelte in RTM gedraait met een speciaal windows user account. in beta 2 gebeurde het nog met het SYSTEM account (met alle security problemen van dien) maar in RTM wordt gebruik gemaakt van het ASPNET account. Zorg dus dat dit windows account rechten heeft in je custom webroot.
Dat weet ik, ik heb het aspnet account ook de rechten gegeven die hij nodig heeft, ik heb zelf even full control geprobeerd, maar helaas..

Ik hoopte hier iemand te vinden die ook zijn wwwroot verplaatst had en waar het bij werkte.

Ik wil dit graag omdat ik dan makkelijk alles kan backuppen. Al mijn data staat nu in de my documents map, 1 directory backuppen en al mijn data is safe.

weinig tot niks..

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 18:36
Mijn root staat op E:\www\[site dir] en die dirs worden gemapped naar E:\www\127.0.0.1\[sitenaam].

Als ik de dir rechten voor everyone op fullcontrol zet dan werkt het perfect. Geef ik alleen Admin's, IIS accounts en ASPNET_wp account toegeng Admins full, iis en aspnet allen read & exec & List rechten werkt het nog steeds.

Ik denk dat het aan een brakke instalatie van de .NET runtime ofzow.

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 09:17 schreef KoeKk het volgende:
Mijn root staat op E:\www\[site dir] en die dirs worden gemapped naar E:\www\127.0.0.1\[sitenaam].

Als ik de dir rechten voor everyone op fullcontrol zet dan werkt het perfect. Geef ik alleen Admin's, IIS accounts en ASPNET_wp account toegeng Admins full, iis en aspnet allen read & exec & List rechten werkt het nog steeds.

Ik denk dat het aan een brakke instalatie van de .NET runtime ofzow.
Dus bij jouw werkt het wel gewoon.. kan je misschien een lijstje maken welke accounts je precies in je aan die dir hebt gekoppeld.

Ook als ik everyone full control geef werkt het niet.

weinig tot niks..

• Yannick

Yannick

Bub MC

Hmm vreemd, bij mij werkte het out of the box in een custom directory.
Al geprobeerd om in de machine.config the user aan te passen van ASPNET naar SYSTEM?

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 17:40 schreef Yannick het volgende:
Hmm vreemd, bij mij werkte het out of the box in een custom directory.
Al geprobeerd om in de machine.config the user aan te passen van ASPNET naar SYSTEM?
Is dat deze regel?
"machine": run as low privilege user account named "ASPNET".

Die heb ik net veranderd in SYSTEM maar helaas..

weinig tot niks..

• Yannick

Yannick

Bub MC

Nee dat stukje is commented, dus dat heeft geen zin. Dat zijn voorbeeld attributes. Die kun je dus in de processModel tag daaronder toepassen. Wat je moet doen is dus
userName="machine"
vervangen door
userName="SYSTEM"

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 12:12 schreef Yannick het volgende:
Nee dat stukje is commented, dus dat heeft geen zin. Dat zijn voorbeeld attributes. Die kun je dus in de processModel tag daaronder toepassen. Wat je moet doen is dus
userName="machine"
vervangen door
userName="SYSTEM"
Helaas, ook geprobeerd en ook niets, ik denk dat er niets anders op zit dan alles weer in de wwwroot te plaatsten..

weinig tot niks..

Verwijderd

De oplossing is te lezen op deze pagina:

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=317955

"bottom line": de foldernamen moeten een lengte hebben van max. 8 karakters.
Pagina: 1