Toon posts:

[Duron] Unlocken wil niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het wil me maar niet lukken om me Duron 800 te unlocken. Heb een MSI K7T Pro2a, dus daar ligt het niet aan. Ik probeer dan die puntjes bij de L1 vertikaal te verbinden m.b.v. een HB potlood.

Ik doe het erg precies en het lijkt helemaal goed verbonden te zijn en ik heb ook hard genoeg gedrukt denk ik zo. Nog steeds elke keer als ik in BIOS de multiplier verhoog dan start 'ie niet op. Als ik dan weer de multiplier op 8 of op default zet doet 'ie het wel weer.

Iemand tips? Kan ik het ook ergens anders mee doen zonder te hoeven solderen of moet ik nog een andere instelling doen, of is mijn duron gewoon niet te unlocken?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
doe je het zo?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-unlock.jpg

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20
Op zaterdag 23 februari 2002 17:26 schreef RadioHoofd het volgende:
Het wil me maar niet lukken om me Duron 800 te unlocken. Heb een MSI K7T Pro2a, dus daar ligt het niet aan. Ik probeer dan die puntjes bij de L1 vertikaal te verbinden m.b.v. een HB potlood.

Ik doe het erg precies en het lijkt helemaal goed verbonden te zijn en ik heb ook hard genoeg gedrukt denk ik zo. Nog steeds elke keer als ik in BIOS de multiplier verhoog dan start 'ie niet op. Als ik dan weer de multiplier op 8 of op default zet doet 'ie het wel weer.

Iemand tips? Kan ik het ook ergens anders mee doen zonder te hoeven solderen of moet ik nog een andere instelling doen, of is mijn duron gewoon niet te unlocken?
wat bedoel je met verticaal? voor mijn gevoel zet je ze horizontaal!

het moet dus zoals SH007 het aangeeft

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 17:27 schreef SH007 het volgende:
doe je het zo?
[afbeelding]
Horizontaal/vertikaal, ik doe het in iedergeval zo als in het plaatje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het dus wel op de goede manier, maar het lijkt niet te werken... Kan ik iets anders gebruiken dan een potlood zonder mijn duron drastisch te modden?

• SH007
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 17:48 schreef RadioHoofd het volgende:
Ik doe het dus wel op de goede manier, maar het lijkt niet te werken... Kan ik iets anders gebruiken dan een potlood zonder mijn duron drastisch te modden?
probeer eens ipv een HB potlood een 2B, dat geleid wat beter.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 17:53 schreef SH007 het volgende:

[..]

probeer eens ipv een HB potlood een 2B, dat geleid wat beter.
Heb ik ook geprobeerd. Werkte niet en is moeilijker om nouwkeurig te zijn.

• InfoTracer
  • Laatst online: 17-08 22:20
het schijnt dat er nog een klein bescherm laagje over zit probeer hem anders eerst met nagellak remover schoon te maken en dat stukje een beetje op te scheuren.
en dan de potlood lijntjes te trekken

Verwijderd

Topicstarter
Ík ben een dikke debiel en kan niks zonder jullie hulp! als mn prossessor begint te smelten maakt dat wat uit?

• InfoTracer
Hoe wou je een cpu late smelten?
Doorbranden is een ander verhaal.
Maar wat heb je dan al geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 18:46 schreef InfoTracer het volgende:
Hoe wou je een cpu late smelten?
Doorbranden is een ander verhaal.
Maar wat heb je dan al geprobeert?
Sorry, die reactie is geplaatst door mijn broeder. Maarreh, thanx anyway. Er is dus niets gesmolten.

Helpt het echt om het met nagellak remover dat beschermlaagje weg te halen? Wegschuren is een beetje drastisch niet? Als dat fout gaat dan is het ook goed fout.

• InfoTracer
Ik heb het zelf ook gedaan eerst een beetje opscheuren met heel fijn scheur papier en ook met nagellak remover schoon gemaakt en hij doet het nog steeds maar kwam er later achter dan me a7v geen mp verandering ondersteund
want dan moet ik er wat dingen op gaan solderen en dat vind ik net iets te ver gaan dus ik koop wel eens een nieuw mobo.

Verwijderd

Topicstarter
euh jaja kutje kut

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 19:07 schreef RadioHoofd het volgende:
euh jaja kutje kut
Aldus opnieuw mijn broeder, maar als je het niet hebt kunnen testen op je moederbord, hoe weet je dan dat je je duron goed hebt unlocked?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry dat ik allemaal niet zo serieus overkom, maar de vragen zijn toch echt serieus. Heb alleen een irritanta broer die stomme replies intypt als ik even wegloop... Tinner heeft hetzelfde effect als nagellakremover toch? En is dat schuren nou echt nodig?

• SH007
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 19:27 schreef RadioHoofd het volgende:
Ja, sorry dat ik allemaal niet zo serieus overkom, maar de vragen zijn toch echt serieus. Heb alleen een irritanta broer die stomme replies intypt als ik even wegloop... Tinner heeft hetzelfde effect als nagellakremover toch? En is dat schuren nou echt nodig?
Lock je computer, of log gewoon even uit, want dit is erg irritant(straks gaat je broer ook nog allemaal onzin topics openen enzo).

En dat schuren, als je dat heel voorzichtig met fijn schuurpapier doet, kan er net zoveel misgaan als bij unlocken, dus dat valt wel mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 19:32 schreef SH007 het volgende:

[..]

Lock je computer, of log gewoon even uit, want dit is erg irritant(straks gaat je broer ook nog allemaal onzin topics openen enzo).
Zal ik doen ;)
Verder schreef SH007 nog wat:
En dat schuren, als je dat heel voorzichtig met fijn schuurpapier doet, kan er net zoveel misgaan als bij unlocken, dus dat valt wel mee.
En heeft dat echt zin? Is dat de oplossing voor mijn probleem of kan het ook zo zijn dat deze duron niet unlockable is?

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 13:09
toffe moeder heb je !..
leer 'r eens een beetje netter taalgebruik ! :)

Verwijderd

Als het unlocken niet wil...dan doe je iets verkeerd!

Gebruik een fineliner en kras goed! zorg dat er niet overal potlood gruis zweeft!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 19:36 schreef superjoost het volgende:
toffe moeder heb je !..
leer 'r eens een beetje netter taalgebruik ! :)
Moeder, broeder, een pot nat. Maar ik zal hem(!) even wat beter taalgebruik leren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 19:38 schreef NoStra het volgende:
Als het unlocken niet wil...dan doe je iets verkeerd!
Maar wat, dat is de vraag! Ik heb geen idee, alles lijkt heel goed verbonden te zijn, maar misschien zit er inderdaad een soort van beschermlaagje overheen.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Maken die potloodlijntjes toevallig contact?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 19:45 schreef SONiCB00M het volgende:
Maken die potloodlijntjes toevallig contact?
Tja, als ik er zo naar kijk lijken ze goed verbonden te zijn. Heb redelijk goede ogen, dus... Helemaal zeker weten doe ik het niet, als je ziet dat het nog steeds niet lijkt te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 19:53 schreef RadioHoofd het volgende:

[..]

Tja, als ik er zo naar kijk lijken ze goed verbonden te zijn. Heb redelijk goede ogen, dus... Helemaal zeker weten doe ik het niet, als je ziet dat het nog steeds niet lijkt te werken.
Ohohoh, ik begrijp wat je bedoelt, neen, de lijntjes onderling maken geen contact.

• InfoTracer
je kan het beter eerst nog ff proberen met dat scheur papier en met die nagellak remover. En je kan denk ik beter geen tinner gebruiken wat dat is weer een stuk sterker gebruik dan wasbenzienen ofzo
veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 20:17 schreef InfoTracer het volgende:
je kan het beter eerst nog ff proberen met dat scheur papier en met die nagellak remover. En je kan denk ik beter geen tinner gebruiken wat dat is weer een stuk sterker gebruik dan wasbenzienen ofzo
veel suc6
Kee, thanx. Ga het even proberen. Heb alleen geen nagellak remover meer (vorig weekend opgemaakt ;) ), maar denk m'n vriendin nog wel heeft. Als het niet lukt dan hoor je het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me lui, maar ook de nagellakremover en het schuurpapier hebben niet geholpen. Ik doe toch echt iets fout, maar heb geen idee wat. Zijn er naast het instellen van de multiplier nog andere dingen die ik moet wijzigen in Bios ofzo of kan het zijn dan deze duron gewoon niet te unlocken is?

Verwijderd

Als je de multiplier verhoogt en op de zelfde fsb blijft draaien, is het waarschijnlijk dat je duron te weinig stroom krijgt (verhoog de Vcore) en daarom niet opstart, zeker wanneer je de multiplier wel kunt verlagen, dan zou het unlocken wel gelukt zijn.

Verwijderd

Hopelijk heb je een gummetje. Even het gummetje goed over de L1 bruggen halen zodat al het "potlood" weg is gegumd. Daarna opnieuw proberen. Het probleem is vaak dat je niet nauwkeurig genoeg werkt. Volgens mij is dat verhaal over schuurpapier e.d. niet nodig. 't moet gewoon werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 16:11 schreef florisson het volgende:
Als je de multiplier verhoogt en op de zelfde fsb blijft draaien, is het waarschijnlijk dat je duron te weinig stroom krijgt (verhoog de Vcore) en daarom niet opstart, zeker wanneer je de multiplier wel kunt verlagen, dan zou het unlocken wel gelukt zijn.
Tja, ik weet dus niet of ik de multiplier wel kan verlagen. Het default is 8. In bios kan ik "default" dus wel vervangen door "x8" en dan start 'ie wel op, maar wanneer ik hoger kies niet, maar dat begreep je al wel. Mijn moederbord wil dus waarschijnlijk niet dat ik onder de default ga zitten, want dat kan ik niet eens kiezen in bios.

De vcore staat nu op 1.5V. Kan ik die dan gewoon op 1.60V zetten? Helpt het ook als ik het 'gewone' voltage van 3.3V opschroef?

Wat Klausewitz zei heb ik dus al wel 40 keer geprobeerd en het MOET wel goed zijn...

Verwijderd

mijn duron draait nu 900@1118 en met de Vcore van 1,6 kwam ie niet verder dan 990 (9x110). Nu met een Vcore van 1,8 komt ie dus op een FSB van 124 (ECS K7S5A heeft belachelijk grote stappen in fsb en kan multiplier en Vcore niet in bios aanpassen, dus ben gaan kleuren met L7 (Vcore), L3, L4 en L6 bruggen (multiplier), maar het lukte me niet bruggen te verbreken)

Wanneer je de Vcore verhoogt (max=1.85), moet je voeding het wel trekken, dit is de 5V lijn. Die 3,3 is Ram :?, maar daar zou ik vanaf blijven tezij je een hoge fsb gaat draaien. Bij hogere Vcore wordt je proc wel warmer.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 16:27 schreef florisson het volgende:
mijn duron draait nu 900@1118 en met de Vcore van 1,6 kwam ie niet verder dan 990 (9x110). Nu met een Vcore van 1,8 komt ie dus op een FSB van 124 (ECS K7S5A heeft belachelijk grote stappen in fsb en kan multiplier en Vcore niet in bios aanpassen, dus ben gaan kleuren met L7 (Vcore), L3, L4 en L6 bruggen (multiplier), maar het lukte me niet bruggen te verbreken)

Wanneer je de Vcore verhoogt (max=1.85), moet je voeding het wel trekken, dit is de 5V lijn. Die 3,3 is Ram :?, maar daar zou ik vanaf blijven tezij je een hoge fsb gaat draaien. Bij hogere Vcore wordt je proc wel warmer.
Ik heb iig een 300W voeding. Wat is er aan de hand met die 5V lijn dan? Hoe kan ik daar rekening mee houden?

Verwijderd

Door te kijken in een monitoring prog (zoals motherboard monitor) naar de 5 V lijn, als die het niet trekt fluctueert die namelijk, het is in principe de bedoeling dat ie niet verder dan 0,25V afwijking vertoont. Met mijn noname 300W voeding wijkt ie bij Vcore van 1,8 0,04V af, dus niet echt dramatisch. Gewoon proberen dus. Wat zijn je temps nu?

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Als ie niet goed unlocked is start ie gewoon op maar dan op de standaard multiplier instelling, 8 dus.
Dus dat ie niet opstart geeft aan dat er iets anders aan de hand is.
Dus of de bruggen maken onderling contact of je voltage staat niet goed.
Mijn duron 700@900 zit op 1,85 volt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 16:37 schreef florisson het volgende:
Door te kijken in een monitoring prog (zoals motherboard monitor) naar de 5 V lijn, als die het niet trekt fluctueert die namelijk, het is in principe de bedoeling dat ie niet verder dan 0,25V afwijking vertoont. Met mijn noname 300W voeding wijkt ie bij Vcore van 1,8 0,04V af, dus niet echt dramatisch. Gewoon proberen dus. Wat zijn je temps nu?
Mijn Vcore wijkt als ik hem op default (=1,50) zet 0,05V af (=1,55). Mijn temps zijn rond de 35 graden, maar ik heb hem niet constant aan staan, dus dat zegt niets. Mijn cooler loopt op 4500 RPM. Is dat wel voldoende?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 16:39 schreef sjuk het volgende:
Als ie niet goed unlocked is start ie gewoon op maar dan op de standaard multiplier instelling, 8 dus.
Dus dat ie niet opstart geeft aan dat er iets anders aan de hand is.
Dus of de bruggen maken onderling contact of je voltage staat niet goed.
Mijn duron 700@900 zit op 1,85 volt.
Ik denk niet dat dat zo is. Voordat ik begon met klooien met dat unlocken en ik veranderde de multiplier gebeurde hetzelfde als dat er nu gebeurd. Ik herstart, pc maakt wel het geluid dat 'ie loopt, maar lijkt op stand-by te staan. Krijg ook geen beeld.

De bruggen maken geen onderling contact, dat weet ik zeker en het voltage heb ik op diverse standen uitgeprobeerd, maar dit maakt ook geen verschil.

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 16:48 schreef RadioHoofd het volgende:

[..]

Mijn Vcore wijkt als ik hem op default (=1,50) zet 0,05V af (=1,55). Mijn temps zijn rond de 35 graden, maar ik heb hem niet constant aan staan, dus dat zegt niets. Mijn cooler loopt op 4500 RPM. Is dat wel voldoende?
Cooling is ok. Zet je Vcore op 1,65 of 1,7 Duron heeft stroom nodig om overgeklokt te worden. Probeer anders op FSB te tweaken als MP echt niet lukt, maar ook daarvoor moet je de Vcore verhogen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 16:59 schreef florisson het volgende:

[..]

Cooling is ok. Zet je Vcore op 1,65 of 1,7 Duron heeft stroom nodig om overgeklokt te worden. Probeer anders op FSB te tweaken als MP echt niet lukt, maar ook daarvoor moet je de Vcore verhogen
Ik heb de MP op 8,5 gezet en vervolgens elke Vcore instelling geprobeerd die mijn BIOS ondersteund. Heeft niet geholpen, dus ik neem aan dat toch het unlocken niet goed is gegaan.

Wat die FSB betreft, snap dit ook niet echt meer. Ik had em eerst voordat ik met de MP begon de klooien op 110 FSB draaien, dus op 880 Mhz. Dit liep wel redelijk stabiel. Nu heeft mijn systeempje al problemen als ik em boven de 106 FSB zet. Hij vertoond dan dezelfde symptonen als wanneer ik de MP verhoog, dus ook dan gaat het systeem op standby. Ook nu heeft het verhogen van de Vcore geen zin. Heb ik iets ernstig vernaggeld?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet zo zijn dat ik een bepaalde jumper op mijn moederbord moet omzetten voordat ik de MP kan verhogen? Ik heb dus een MSI K7T Pro-2a.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer een idee?

Verwijderd

Heb met mijn DURON 750 zelfde gedaan, nix geen beschermlaagjes oid, gewoon HB met scherpe punt!! onder de loep en strakke lijntjes trekken (werkt perfect, had m op 900 toen geprobeerd of uitgummen ook werkt en ja hoor hij is weer gelocked :) )
Pagina: 1