Toon posts:

Hoe ntwrkkabeluittrekken softwarematig onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein netwerkje van 3 PC's
Eentje op Win95, eentje op Win98 en eentje op Win2K Pro.
Nu wil ik het graag zo voor mekaar krijgen dat de netwerkkabel ingestoken MOET zijn, gedurende de hele sessie, om de PC te kunnen gebruiken.
Zodra deze dus uitgetrokken wordt, moet de PC niet meer te gebruiken zijn en pas weer verdergaan wanneer de kabel teruggestoken wordt.

Mocht dit allemaal niet te realiseren zijn had ik graag wat suggesties voor hardwarematige oplossingen.

Alvast hartelijk bedankt, ook namens de gebruikers >:).

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Leg misschien eens uit WAAROM je dit wilt doen.
Leg eens goed uit wat je wil bereiken en waarom.
Er vast wel een nette oplossing :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• I_stealth_I
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

er zijn vast kleine vervelende broertjes in het spel >:) Maar...vertel eens idd :)

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Over het waarom:

Ik moet dit netwerkje beheren en ik doe dat absoluut niet met tegenzin, maar als men mij gaat dwarsbomen dan wordt dit een ander verhaal.

Voorbeeld:
Als er op de Win98 PC, die beneden in de woonkamer staat, de netwerkkabel is uitgetrokken, kan ik geen bestanden meer van de HDD afhalen die daar zijn opgeslagen. Dit is heeeeeeeeeel irritant en ik kan me er heel erg op ergeren. Dan moet ik dus die hele trap weer af en ff duidelijk maken dat dat absoluut niet de bedoeling is.

Iedereen wil wel gebruik maken van mijn fijne netwerkje (lekker Half Life spelen enz.), maar niemand wil zich aan de procedures houden.

Vandaar dat ik deze maatregel wil treffen.

Ik hoop dat jullie me ermee willen helpen.

edit:

Er zijn idd kleine vervelende broertjes in het spel die denken dat ze ook iets te zeggen hebben.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Win XP detecteerd ook, of de netwerkkabel er inzit of niet, dus het is zeker mogelijk, lijkt met zo...

Hoe moet je niet aan mij vragen :P

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Hmm, kan je die kabel niet gewoon vastlijmen?? Lijkt me handiger.

Maar ik vind eigenlijk wel dat je het wat diplomatieker zou kunnen aanpakkken...

Kan je die bestanden eigenlijk ook niet handiger op je eigen pc zetten?

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:56
Op de hoge school haarlem kun je je computer ook niet gebruiken als de netwerk-kabel eruit is.

Niet dat dat ooit de bedoeling is geweest hoor. Dat is gewoon het resultaat van een team belabberde netwerkbeheerders.

• Predator
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 23 februari 2002 18:12 schreef michiel100 het volgende:
Op de hoge school haarlem kun je je computer ook niet gebruiken als de netwerk-kabel eruit is.

Niet dat dat ooit de bedoeling is geweest hoor. Dat is gewoon het resultaat van een team belabberde netwerkbeheerders.
Zijn dat gewoon geen terminals ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Dit is wel te doen, maar je moet er wel wat voor klooien (lees: Solderen).

Het ledje op de NIC geeft namelijk aan of de kabel er in zit. Als je nou een beetje handig vogelt met een relais, een tor en wat draadjes kun je het vrij eenvoudig zo maken dat de computer continu reset als er geen netwerkverbinding is..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 18:45 schreef hezik het volgende:
Dit is wel te doen, maar je moet er wel wat voor klooien (lees: Solderen).

Het ledje op de NIC geeft namelijk aan of de kabel er in zit. Als je nou een beetje handig vogelt met een relais, een tor en wat draadjes kun je het vrij eenvoudig zo maken dat de computer continu reset als er geen netwerkverbinding is..
Als je Windows gewoon reset zijn er bepaalde risico's die je loopt.
Ik zat meer te denken aan een progje dat je een melding geeft dat de kabel terug erin moet en dat je dan pas verder kunt met werken.
Is dit niet te realiseren?

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe je netwerk in elkaar steekt, maar als je een of ander programma kan schrijven wat in een bepaalde tijdsinterval pingt naar je server, en zodra deze een timeout krijgt een melding geeft ofzo?

Hoe dat te realiseren is een ander verhaal :)

Enne, wat dacht je van gewoon afspraken maken met je broertjes?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Op zaterdag 23 februari 2002 19:05 schreef VaagOH het volgende:
Ik weet niet precies hoe je netwerk in elkaar steekt, maar als je een of ander programma kan schrijven wat in een bepaalde tijdsinterval pingt naar je server, en zodra deze een timeout krijgt een melding geeft ofzo?
Das ook wel een aardige :) Wat minder mooi, maar wel makkelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 19:05 schreef VaagOH het volgende:
[...]

Enne, wat dacht je van gewoon afspraken maken met je broertjes?
Zoals ik al zei zijn er procedures aanwezig. Maar als mensen zich er niet aan houden dan is het einde zoek.
Ook wat installeren van allerlei nooit gebruikte troep betreft houden ze zich niet aan de afspraken.
Daarvoor heb ik als consequentie neergezet dat ik geen hulp meer bied bij problemen na het (meestal verkeerd) installeren van programma's die ze zomaar ergens vandaan toveren op internet.

edit:

Het is idd een creatieve vinding, maar ik denk dat je gewoon kan verder werken als je dan op OK klikt ofzo.

Maar nu zit ik zelf te denken...
Als je nou om de 10 seconden laat pingen :)...

• mhr-zip
  • Laatst online: 17:11
is om de 10 sec niet wat veel?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 19:20 schreef mhr-zip het volgende:
is om de 10 sec niet wat veel?
Dat is het nou net. Dan gaat het zo erg irriteren dat je de kabel er maar al te graag in laat zitten. Maar ik ga eerst nog ff opzoek naar progjes die er speciaal voor zijn.

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:56
Op zaterdag 23 februari 2002 18:27 schreef Predator het volgende:

[..]

Zijn dat gewoon geen terminals ?
neej :D :D :D

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

je kan natuurlijk ook het volgende doen:

1: maak een domein waarop je moet aanmelden.
als je xp pro hebt, kan je dat instellen. de luchtmacht heeft een nieuw netwerk dat die functie ook heeft, je komt er niet in zonder user/pass. komt er nog een keer bij dat alle info NIET op die pc zijn opgeslagen maar op een centrale server.

2: zeg het volgende tegen je broertjes: you remove, you die very slowly.

3: breek het laatste 3 mm van het clipje ervan af, kan ie er niet meer uit zonder tangetje of zo.

3: die een gaasje om de kabel en zet die onder stroom (380 of zo >:) )

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 22:16 schreef the_virus het volgende:
je kan natuurlijk ook het volgende doen:

1: maak een domein waarop je moet aanmelden.
als je xp pro hebt, kan je dat instellen. de luchtmacht heeft een nieuw netwerk dat die functie ook heeft, je komt er niet in zonder user/pass. komt er nog een keer bij dat alle info NIET op die pc zijn opgeslagen maar op een centrale server.

2: zeg het volgende tegen je broertjes: you remove, you die very slowly.

3: breek het laatste 3 mm van het clipje ervan af, kan ie er niet meer uit zonder tangetje of zo.

3: die een gaasje om de kabel en zet die onder stroom (380 of zo >:) )
een end hout pakken als ze het weer fliken van de trap aflopen een knal uitdelen kabel erin

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ehh misschien een stop idee (is t zeker weten :P)
Maar gewoon vastlijmen? >:)

Ja okay losmaken is niet meer zo eenvoudig maar eruithalen zal ze ook niet lukken :7

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Op zaterdag 23 februari 2002 22:23 schreef computerboer22 het volgende:

[..]

een end hout pakken als ze het weer fliken van de trap aflopen een knal uitdelen kabel erin
hoe raad je het zo?

je bent zeer geschikt voor de officierenopleiding, wist je dat?

ps: heb je ervaring?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Topicstarter
Om nog ff terug te komen op dat idee met dat pingen om de zoveel tijd, dan moet hij wel naar een IP pingen dat altijd on-line is of dat op dezelfde tijden on-line is.
Zou je dan ook naar je eigen IP-adres kunnen pingen of is dat ook on-line als je geen kabel erin hebt?
Verder had ik graag nog wat ideetjes als oplossing voor mijn probleem.

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Domein opzetten gaat niet met wat je nu hebt staan. Of je moet een pc willen switchen naar winNT of 2k server. W2k professional heeft als server alleen p2p faciliteiten, dus je kunt weinig afdwingen vanaf die w2k machine. Zoiezo is het bij win98 makkelijk om op esc te drukken, en alle dwang is weg.
Er zijn wel zat programma's om win98 iets meer 'restricted' te maken. Poledit is van MS zelf, en krijg je er geloof ik bij. SafeGuard is er ook eentje.
In dit topic staat er ook het een en ander.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37
Op zaterdag 23 februari 2002 17:58 schreef R1cksson het volgende:
Over het waarom:

Ik moet dit netwerkje beheren en ik doe dat absoluut niet met tegenzin, maar als men mij gaat dwarsbomen dan wordt dit een ander verhaal.

Voorbeeld:
Als er op de Win98 PC, die beneden in de woonkamer staat, de netwerkkabel is uitgetrokken, kan ik geen bestanden meer van de HDD afhalen die daar zijn opgeslagen. Dit is heeeeeeeeeel irritant en ik kan me er heel erg op ergeren. Dan moet ik dus die hele trap weer af en ff duidelijk maken dat dat absoluut niet de bedoeling is.

Iedereen wil wel gebruik maken van mijn fijne netwerkje (lekker Half Life spelen enz.), maar niemand wil zich aan de procedures houden.

Vandaar dat ik deze maatregel wil treffen.

Ik hoop dat jullie me ermee willen helpen.

edit:

Er zijn idd kleine vervelende broertjes in het spel die denken dat ze ook iets te zeggen hebben.
Je doet erg intressant het is gewoon een thuisnetwerk en beheren :? wat beheer je dan heb je een mailserver staan of een webserver :?

Hoeveel PC's zijn het :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 11:43 schreef dhm00 het volgende:

[..]

Je doet erg intressant het is gewoon een thuisnetwerk en beheren :? wat beheer je dan heb je een mailserver staan of een webserver :?

Hoeveel PC's zijn het :?
Ik wil niet vervelend zijn, maar scroll heel even helemaal naar boven en dan lees je wat er staat.
En wat betreft dat beheren en het volgens jou zo interessant doen:
Het is veeeeel meer werk dan je denkt als er van die ventjes achterkruipen die er de ballen verstand van hebben en die dan ook nog even leuk gaan kijken wat er in het configuratiescherm te zien is (en nee, ik wil dat niet allemaal gaan dichttimmeren met Security Officer oid, want dan kunnen ze helemaal niks leren van hun fouten enz).

Ik ben erover aan het denken om een LINUX internetservertje te gaan opzetten, zodat de kabel er wel in moet blijven zitten.
Dit kost alleen een extra systeem dat ik niet zomaar even neerzet.
Vandaar dat ik nog steeds hunker naar een goede oplossing!

• dhm00
Gebruik poledit om de boel te verbergen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 12:31 schreef dhm00 het volgende:
Gebruik poledit om de boel te verbergen.
LEZEN!
(en nee, ik wil dat niet allemaal gaan dichttimmeren met Security Officer oid, want dan kunnen ze helemaal niks leren van hun fouten enz)

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:12
is het niet mogelijk een soort login te gebruiken? En als de kabel eruit is dat hij het wachtwoord niet meer kan valideren en dus zichzelf reboot?

Maw de pc moet steeds contact zoeken met jouw pc om in te kunnen loggen?? Ik weet alleen niet hoe dit in zijn werk gaat maar zo werkt het bij ons op de universiteit maar dan hebben we dus ook een password/login server

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Volgens mij is hier best een makkelijke source voor te schrijven. Aangezien de computer zelf al detecteerd of de kabel eruit is kun je een prog schrijven dat de status in de gaten houdt en als de kabel eruit is een schermpje pop-upt. Je kan niet meer in Win klikken en moet op OK klikken om verder te gaan. Als de kabel er niet inzit popt het schermpje weer up.

Lijkt me niet zo moeilijk, maar ik zelf zou het ook niet kunnen dus...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 12:36 schreef miel het volgende:
is het niet mogelijk een soort login te gebruiken? En als de kabel eruit is dat hij het wachtwoord niet meer kan valideren en dus zichzelf reboot?

Maw de pc moet steeds contact zoeken met jouw pc om in te kunnen loggen?? Ik weet alleen niet hoe dit in zijn werk gaat maar zo werkt het bij ons op de universiteit maar dan hebben we dus ook een password/login server
Hier heb ik ook aan zitten denken, dmv een key in het register kun je aangeven dat je een password moet ingeven, anders kom je er niet in.
Maar er is dan een probleem!
Er moet een server aanwezig zijn die altijd aan moet staan en als je dan na het inloggen de kabel eruit haalt kun je toch gewoon verder.

Zijn er echt geen programma's die er speciaal voor zijn om te detecteren of er een kabel inzit en die een "always on top" melding (oid) geven als de kabel eruit is?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 12:46 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Volgens mij is hier best een makkelijke source voor te schrijven. Aangezien de computer zelf al detecteerd of de kabel eruit is kun je een prog schrijven dat de status in de gaten houdt en als de kabel eruit is een schermpje pop-upt. Je kan niet meer in Win klikken en moet op OK klikken om verder te gaan. Als de kabel er niet inzit popt het schermpje weer up.

Lijkt me niet zo moeilijk, maar ik zelf zou het ook niet kunnen dus...
BlueAngelGoT heeft het helemaal begrepen.
Beter kan ik het niet onder woorden brengen.

Iemand die de woorden van BlueAngelGoT in praktijk kan laten werken?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hmm de detectie van een aangesloten kabel is nog redelijk nieuw, en zit pas in winxp. Dus ik denk dat je daar geen programma's voor kan vinden, en dat niemand dat ook voor je kan maken.
Maarja je kan altijd ff in "Programming & ..." kijken en vragen of iemand dat voor je zou kunnen maken :7

Alleen misschien is het makkelijk om jouw pc altijd aan te laten staan, en een programma te maken voor de andere workstations, dat CTRL-ALT-DEL uitschakelt, en bij ping timeouts naar jouw pc een melding/waarschuwing daarvan geeft. Als ze dan op OK drukken laat je em weer pingen, een stuk of 3 keer. En als hij weer alleen timeouts krijgt, wéér de melding ervoor gooien :9

Je ziet zoiets als dit wel bij internethallen, waar je natuurlijk een beperkte tijd hebt om te internetten, voordat je je tegoed moet opwaarderen.

Anyways, ik zou voor de ping optie gaan als ik jou was. *D

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 15:35 schreef Wolkjeh het volgende:
Hmm de detectie van een aangesloten kabel is nog redelijk nieuw, en zit pas in winxp. Dus ik denk dat je daar geen programma's voor kan vinden, en dat niemand dat ook voor je kan maken.
Windows 2000 heeft dat ook al hoor, zo nieuw is dat niet.

Verwijderd

Maar ik begrijp het probleem niet zo, als zij hun netwerkaansluiting eruit halen, waar zit jij dan mee??

Enne..ik "beheer" thuis 3 werkstations, en 2 servers, en tis echt niet zoveel werk, als je het maar goed opzet.

Bij bedrijven beheer ik ook netwerken (stuk groter) en daar heb ik ook niet zoveel werk aan.

Als je een echt goeie oplossing wilt :
Windows 2000 Server, domein aanmaken, policies instellen en zorgen dat alles vanaf de server draait (dus dat je nx lokaal hebt staan)...nou dan laten ze die kabel wel zitten :P

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op zondag 24 februari 2002 16:23 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Windows 2000 heeft dat ook al hoor, zo nieuw is dat niet.
oops :) ik heb win2k in mijn reis door de windoozen overgeslagen :P
Foutje dan, maar de rest klopt wel :9 toch ?

Maar ik vind dit:
Op zondag 24 februari 2002 16:25 schreef VipTweak het volgende:
[...]
Als je een echt goeie oplossing wilt :
Windows 2000 Server, domein aanmaken, policies instellen en zorgen dat alles vanaf de server draait (dus dat je nx lokaal hebt staan)...nou dan laten ze die kabel wel zitten :P
Ook een hele nette oplossing, zonder enig programmeer werk :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• dhm00
Op zondag 24 februari 2002 12:35 schreef R1cksson het volgende:

[..]

LEZEN!
[..]
Ik probeer te helpen hoor, zoek het ook uit

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 17:30 schreef dhm00 het volgende:

[..]

Ik probeer te helpen hoor, zoek het ook uit
Hartelijk bedankt voor de waardevolle informatie dan...
Pagina: 1