Ik ben vergeten op mijn website frames in te bouwen nou is dat niet zo erg, want ik gebruik dan wel <? include ("news.php"); ?> dan geeft die ook news.php weer, maar als ik dan op bijv. comments klik bij die news pagina dan wordt er een nieuwe pagina geopend. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze ook op dezelfde plaats wordt geopend waar de include staat. (dus openen in dezelfde pagina/frame)
Verwijderd
je wilt dus als ik t goed begrijp dat ie de link niet in een nieuw venster opent, maar in t zelfde frame. lijkt mij meer W&G, aangezien php hier totaal geen invloed op kan hebben, want frames etc is html en geen php.
code:
1
| <base target="naamvanframe"> |
Het probleem is ik heb geen frames dus heb ik een soort "frame" gemaakt met php, include dus. In die include wordt een nieuwe pagina geopend, maar als ik vanuit die pagina weer een link klik opent die hem in een nieuwe pagina. Ik denk niet dat het met target gaat lukken.
Verwijderd
uhm? code?Op zaterdag 23 februari 2002 16:37 schreef Xof het volgende:
dus heb ik een soort "frame" gemaakt met php
<? include ("news.php"); ?>
Dit bedoel ik, ik weet niet hoe je het anders moet noemen als een soort 'frame'
Die opent dus een pagina (news.php) in een table en in die table moet weer een nieuwe pagina geopend worden. (als ik bij op een link in news.php klik dat die dan in diezelfde table word geopend
)
Die opent dus een pagina (news.php) in een table en in die table moet weer een nieuwe pagina geopend worden. (als ik bij op een link in news.php klik dat die dan in diezelfde table word geopend
Verwijderd
ohOp zaterdag 23 februari 2002 16:43 schreef Xof het volgende:
<? include ("news.php"); ?>
Die opent dus een pagina (news.php) in een table en in die table moet weer een nieuwe pagina geopend worden. (als ik bij op een link in news.php klik dat die dan in diezelfde table word geopend)
wat ik dan zou doen, is een php file maken, waar de layout instaat, en waarmee ik met bijv. main.php?file=news.php de inhoud van de tabel (die include) kan vullen.
De pagina is sowieso nog leeg, ik heb alleen nog maar een design, met lege tables
Verwijderd
ja en?Op zaterdag 23 februari 2002 16:47 schreef Xof het volgende:
De pagina is sowieso nog leeg, ik heb alleen nog maar een design, met lege tables
Dus dan hoef ik niet overnieuw te beginnen 
Dus met welke andere include moet ik precies die tabel vullen?
Dus met welke andere include moet ik precies die tabel vullen?
Verwijderd
Op zaterdag 23 februari 2002 16:49 schreef Xof het volgende:
Dus dan hoef ik niet overnieuw te beginnen
als t design dan wijzigt, heb je daar geen last van. 1 bestand wijzigen en klaar.
Daar was ik dus ook mee bezig die include voegt dat gewoon een pagina in die table zoals het hoort, maar wanneer ik op een link klik dan neemt die de hele pagina over
dus dan zie je niks meer van het design.
Zo is het cirkeltje weer rond
Dan moet je hem dus linken naar blaat.php3?site=includebestandOp zaterdag 23 februari 2002 16:56 schreef Xof het volgende:
Daar was ik dus ook mee bezig die include voegt dat gewoon een pagina in die table zoals het hoort, maar wanneer ik op een link klik dan neemt die de hele pagina overdus dan zie je niks meer van het design.
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Verwijderd
je moet natuurlijk wel van die link zoiets als main.php?file=Op zaterdag 23 februari 2002 16:56 schreef Xof het volgende:
Daar was ik dus ook mee bezig die include voegt dat gewoon een pagina in die table zoals het hoort, maar wanneer ik op een link klik dan neemt die de hele pagina overdus dan zie je niks meer van het design.
Aha nu kom ik verder 
Ik zal het eens uitproberen
Ik zal het eens uitproberen
mooi leuk geweest
dit heeft weinig toegevoegde waarde hier imho
tis imho gewoon html
dit heeft weinig toegevoegde waarde hier imho
tis imho gewoon html
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.