Toon posts:

printerpoort wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
printer: HP 690C
hardware: p133, 16 mb, en ja ik weet dat win98 er te zwaar voor is :)
Driver: HP driver of windows driver, probleem blijft bestaan
Bios instellingen: geen idee

Probleem: als ik de printer installeer wordt er gevraagd op welke poort de printer is aangesloten, ik kon alleen kiezen FILE (naar bestand afdrukken), voor de rest stond er niks, dus ik voegde de parallelle poort toe, er is maar 1 parallelle poort, ik voeg LPT1 dus toe en kies die optie, maar achter LPT1 staat (onbekende lokale poort), ik neem aan dat dat betekent dat de poort niet wordt gevonden... nouja ik ga door met de installatie en hoe kon het ook anders er kan geen communicatie tussen de computer en de printer gemaakt worden. De printer doet het en de kabel is ook goed (ik had geen problemen op mijn 'nieuwe' computer)
De printer is al eens geinstalleerd geweest op die computer...toen deed hij het wel gewoon. Iemand enig idee hoe ik het kan oplossen ?

Bij voorbaat dank.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

staat de poort wel in BIOS op ECP modus?

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je tip, in de bios moest ik LTP1 even aanzetten, nu vindt hij de poort wel in windows, de poort is dus goed geinstalleerd, maar nog steeds kan hij de communicatie niet aanmaken :( ik snap het niet, kheb alle instellingen ongeveer aangepast, en nog steeds geen communicatie

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 17:17

Neoz

Neoz & Hobbes

waarop staat je ECp op 1,7 of 1,9 :? Volgens mij was het 1,7 die je moet hebben

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de laatste drivers geinstalleerd en de opties op het moederbord geprobeerd: Onboard parallel Port: 3BCH/IRQ7
Onboard parallel Port: ECP | EPP/SPP | SPP | ECP/EPP
dan de opties respectievelijk: ECP MODE USE DMA/PARALLEL PORT EPP TYPE: 1/3| EPP 1,7/EPP 1,9 | 1/3 EPP1,7 EPP 1,9

ECP geprobeerd ECP/EPP geprobeerd EPP geprobeerd, maar nog steeds werd de printer niet gevonden, aan de kabel kan het toch echt niet liggen eergister er nog mee geprint vanaf deze PC , ik weet het niet meer, ongeveer alle drivers geprobeerd nu, poort geinstalleerd, een stuk of 20x de printer opnieuw geinstalleerd, bios aangepast :S

Weet iemand nog wat ?

edit:
even een nieuwe topic openen, de titel is opgelost, hiervoor mijn dank, de titel slaat niet meer op het probleem dat ik nu heb :S