[C++]Parallelle poort aansturen wil niet

Pagina: 1
Acties:

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ik heb eens wat zitten klooien met devc++, en ik wil daarin de parallelle poort aansturen. Na wat zoeken kwam ik bij de volgende commando's:

• out(0x378, 1);
• outb(0x378, 1);
• outport(0x378, 1);
• outportb(0x378, 1);
Geen van allen werkt. Ik krijg steeds de volgende error bij het compileren:
"implicit declaration of function `int out(...)'".

mijn programmatje ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#include <iostream.h>
#include <stdlib.h>
#include <stdio.h>
#include <conio.h>

int main()
{
    out(0x378, 1);
    system("PAUSE");
    return 0;
}

Misschien wat veel dingen included, maar beter te veel dan te weinig in dit gevan d8 ik. De bovenste 2 staan er trouwen standaard in als je "new source file" doet. De onderste 2 heb ik er zelf bij gedaan. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Verwijderd

Heb je al naar de post van Arien op:

[topic=106463/1/50]

Gekeken?

• Krankenstein
De site die daarin staat heb ik al eens gezien, maar het lijkt wel of die commando's niet bij mij helpen (is danook DevC++, ik weet niet of dat wat uitmaakt).

Of moet ik er "void" of "int" voor zetten?

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Win NT, 2000 of XP?
Vergeet het maar!

Ik ben toevallig bezig met het schrijven van een driver, zodat dit wél gewoon gaat. Mail me, dan houd ik je op de hoogte van mijn progressie.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Krankenstein
Nee, dit is niet onder W2k, maar onder Win98.

Onder W2k lijkt me wel leuk voor als het eenmaal werkt, maar dat is nu niet zo belangrijk. Ik wil die parallelle poort gewoon aansturen met DevC++ als compiler.

Eventueel kan ik wel Borland oid gebruiken maar die is een stuk gebruiksonvriendlijker voor zover ik weet (DevC++ heeft gewoon 1 knop "Compile" die erg simpel werkt :) )

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

http://www.lvr.com/jansfaq.htm
In C, use inp and outp, if available. Some 32-bit compilers don't support these. In that case, use in-line assembly code, or an inpout DLL.
Voor direct poorten aan kunnen sturen onder winNT/2000 gebruik ik DriverLinx Port I/O. Hebben een eigen site.. weet allee zo 123 niet waar, dus check ff de site in m'n sig. Daar is DL Port I/O ook te downloaden. Kan je ook gebruiken voor win9x/me.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1