Toon posts:

Maxtor opeens alles weg!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik starte na 3 dagen me pc weer op, ga ff naar me d schijf
(dat is een Maxtor 32049h2 YAH814y0) En opeens is alles weg!!!

op zich stonden er nie zoveel belangrijke dingen op, maar wel films enzo... tog irri,

nu is mijn vraag:
mijn garrantie is volges mij al verlopen.
kan ik hem terug sturen voor een nieuwe ofzo??
wat dit vind ik geen stijl!!!!
als je een harde schijf koopt, verwacht je tog dat hij het gewoon doet!! stel ik was een doktor geweest, waar alle gegevens van mijn patienten instonden?!?!

Verwijderd

daarom hebben ze het maken van backups uitgevonden

Verwijderd

Topicstarter
WOOOOOOOOOOO
WAT EEN OPLOSSING!!!

jonge wat heb ik nou aan zo een reply!!!
zeg anders niets!!

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:35

Jox444

Honestly....

Viral probleempje? killhdd.exe gedraaid?
Het hoeft namelijk niet een hardware matig probleem te zijn, kun je nog wel op de schijf schrijven?

Het is FRIET!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 23 februari 2002 15:43 schreef Da borg het volgende:
stel ik was een doktor geweest, waar alle gegevens van mijn patienten instonden?!?!
Als je een dokter was dan zorg je elke dag voor een goede backup en sla je de gegevens veilig op op meerdere schijven.

Je gaat als dokter namelijk niet alle gegevens op 1 schijf zetten en wachten tot het vanzelf een keer misgaat.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 15:47 schreef Da borg het volgende:
WOOOOOOOOOOO
WAT EEN OPLOSSING!!!

jonge wat heb ik nou aan zo een reply!!!
zeg anders niets!!
neen JIJ klaagt dat het geen stijl is, een harddisk is iets wat altijd stuk kan gaan, dat JIJ te laks bent om backups te maken is je eigen schuld. kom eerst eens met goede argumenten ipv met je" wat als ik dokter was"

grow up & get a life

Verwijderd

Topicstarter
jah...
ik kan er op schrijven!!

Verwijderd

Geeft de schijf met scandisk errors.

• Jox444
  • Laatst online: 06:35

Jox444

Honestly....

keer formateren, paar hd benches draaien, want als ie het gewoon nog doet en dit maar 1 keer is voorgekomen lijkt me het een of ander software probleem. Als er voor de rest niet mis is met da ding krijg je echt geen nieuwe zonder er centen voor te dokken.

Het is FRIET!

Verwijderd

Topicstarter
k.....

wel jammer... stond 8 gig aan muziek op.....

maarja...

neeh, hij geeft geen scandisk errors!!
heb norton systemworks gedraaid....

maar ik krijg dus geen neiuwe?
want stel dat dit nog een keer gebeurd.. ben ik de lul

Verwijderd

Jij moet echt je attitude veranderen.
Je krijgt absoluut geen antwoorden op je vraag als je zo reageert.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op zaterdag 23 februari 2002 15:59 schreef waxem het volgende:
Jij moet echt je attitude veranderen.
Je krijgt absoluut geen antwoorden op je vraag als je zo reageert.
Zo is het!
En voortaan eerst goed analyseren wat er nu mis is en dan pas het eigenlijke probleem voorleggen.
Ik bedenk me net dat het een ware openbaring zou zijn als er naast een topictitel een waarde zou staan die het niveau aangeeft van de post en het verloop daarvan. Het niveau moet uiteraard worden bepaald door een grote groep dedicated modjes. Misschien iets voor de toekomst.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 15:55 schreef Da borg het volgende:
k.....

wel jammer... stond 8 gig aan muziek op.....

maarja...

neeh, hij geeft geen scandisk errors!!
heb norton systemworks gedraaid....

maar ik krijg dus geen neiuwe?
want stel dat dit nog een keer gebeurd.. ben ik de lul
Dit zijn zo de leukere problemen. Het ziet er naar uit dat je HD in orde is. Waarom wil je eigenlijk een nieuwe? Ben je er al achter wie van je huisgenoten je harde schijf geformatteeerd heeft? Die loopt waarschijnlijk met een glimlach rond. Sterkte!

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm... ik hoop niet dat iemand em geformat heeft, anders heeft hij een bigges probleem....
nee maar serieus... mijn attitude verandere?!?!
mischien.. maar denk je dat het leuk is als alles opeens weg is?!

Verwijderd

proost moet gelijk hebben, het lijkt me vrijwel onmogelijk dat je zomaar 8 gig aan bestanden kwijt bent en voor de rest werkt je schijf nog! Kan gewoon niet, ik zou idd. maar eens even flink iemand pijn gaan doen in jou naaste omgeving om de waarheid eruit te krijgen!!!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Staat er ergens niet toevallig wanneer je HDD voor het laatst geformatteerd is? En als dit nog een keer gebeurd zorg jij natuurlijk dat je dan wel alles gebackup-ed heb wat je niet kwijt wil.

Verwijderd

Raar maar waar, ik heb het zelfde gehad. Opeens was er zo'n 8Gb aan data van mijn schijf weg. ( Dmax 40 plus 40 Gb ), de icoontjes stonden er nog gewoon maar als ze geopent dienden te worden kwam er een Foutmelding "sector not found"

Nieuwe schijf gekocht en data overgezet, vervolgens de oude schijf door een aantal checkprogjes heengehaalt waaronder ook maxdiag ( niet maxblast maar wel zoiets ) van maxtor zodat ik een rma nummer kan aanvragen bij maxtor. Echter geen foutmelding, en de hdd werkt weer normaal, zit nu gewoon te w88 tot hij definitief overlijd.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Toen alles ineens weg was, was de partitie zelf toen ook weg? of was de partitie er nog wel maar stond er geen data meer op? want als dat laatste het geval is zou ik ook zeggen dat iemand je een geintje heeft geflikt!

Catch a smile out there!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat het een hardwareprobleem is? Een hd gooit zichzolf niet zomaar in en keer leeg, dan zou je hem zolfs helemaal niet meer zien (geen partities enzo. Heb je een beetje en recente virusscanner?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 09:45
Hij maakt al geen backups, dan verwacht ik ook geen virusscanner. Harddisks kondigen gebreken aan meestal met rare geluiden. dan moet je al weten hoe laat het is.
in één keer een partitie weg zonder aankondiging? Meer een virus die je eerste sectoren van je HD heeft gewist oftewel je complete partitietabel.

Oftewel ga eerst een scannen voordat je C ook foetsie is. Dan bij maxtor een drive-fitness-test-toolje downloaden. Die kan je meer vertellen. Zo niet formateren die hap en opnieuw beginnen met downloaden. Of rippen natuurlijk want je bezit toch netjes het origineel ook ? :+

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:00
heb ik ook wel eens gehad.. Ineens partitie weg. Norton zei nog: " hee, er is een partitie weg. Zal ik hem terughalen? " Ik met mijn stomme hoofd nee gedrukt want ik kon het niet geloven.

Wel dus.
partitie weg.
hmz.. opnieuw aangemaakt. Nooit meer last van gehad daarna.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 12:53 schreef PROnline het volgende:
Hij maakt al geen backups, dan verwacht ik ook geen virusscanner. Harddisks kondigen gebreken aan meestal met rare geluiden. dan moet je al weten hoe laat het is.
in één keer een partitie weg zonder aankondiging? Meer een virus die je eerste sectoren van je HD heeft gewist oftewel je complete partitietabel.

Oftewel ga eerst een scannen voordat je C ook foetsie is. Dan bij maxtor een drive-fitness-test-toolje downloaden. Die kan je meer vertellen. Zo niet formateren die hap en opnieuw beginnen met downloaden. Of rippen natuurlijk want je bezit toch netjes het origineel ook ? :+
tuurlijk..

maar heb net een virusscanner erover heen gehaald, en hij vond niets.

Jullie zitten de hele tijd te zeiken over backups, maar ik wou het dit weekend wegbranden... dus heb daar nog geen tijd voor gehad.

het was btw geen partitie, maar gewoon een schijf.

ik ben bang dat ie binnekort dood gaat.. maarja hij is pas 1.5 jaar oud ofzo.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 09:45
-- rare geluiden opgevallen de laatste tijd?

-- Drive fitness test gedraaid?

• Chandler479
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Op zaterdag 23 februari 2002 15:43 schreef Da borg het volgende:

nu is mijn vraag:
mijn garrantie is volges mij al verlopen.
kan ik hem terug sturen voor een nieuwe ofzo??
wat dit vind ik geen stijl!!!!
als je een harde schijf koopt, verwacht je tog dat hij het gewoon doet!! stel ik was een doktor geweest, waar alle gegevens van mijn patienten instonden?!?!
Ik heb mijn huisarts geleerd om backups te maken met norton ghost. :P Iets dat jij ook moet leren, vanaf nu gewoon minstens maandelijks backups maken.

Je doet net alsof dit ondenkbaar is, maar dit kan gewoon gebeuren, je moet je daar op gewoon voorbereiden.

thunderstruck

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 15:47 schreef kwaaaK het volgende:
daarom hebben ze het maken van backups uitgevonden
:7
Pagina: 1