Toon posts:

mini-review stille koelers........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal stille koelers besteld omdat ik op zoek ben naar de ultieme stille PC.. met luchtkoeling..

De volgende koelers deden mee:

- Noise Control Silverado werkend op 8 volt

- Spire Superrock

- Arctic Super Silent 2000

- Smart Cooler 1170H

Deze koelers moesten de volgende testen doorstaan :

- (1) TB 1000 AXIA core op 1,41 volt full load met RC5 half uur

- (2) TB 1000 AXIA core op 1366 Mhz@1,92 volt full load met RC5 half uur

Alle koelers zijn in een goed gekoelde PC geplaatst (zie pic) en allemaal op een kamer temperatuur van 19 graden.

Afbeeldingslocatie: http://home.pscw.uva.nl/stoter/kast.gif

Hier komen de resultaten:

Silverado (1) - 32 graden (2) - 56 graden

Spire Superrock (1) - 30 graden (2) - 52 graden

Arctic SS2000 (1) - 35 graden (2) - no go, blue screens

Smartcooler 1170 H (1) - 36 graden (2) - 63 graden

De 2 fans van de Silverado liepen allebei op 2800rpm
De fan van de Superrock liep op 4800rpm
De fan van de Arctic SS2000 liep op 2000rpm
De fan van de Smartcooler liep op 4200rpm

En dan, belangrijk in deze review, het geluid.. Helaas heb ik geen metertje om de decibellen te meten, maar mijn huisgenoot heeft goede oren dus ik ging op zijn mening af.. en die van mijzelf dus ook >:)

- Silverado @ 8 volt, hoorbaar, maar zeker niet storend
- Superrock, 31dBa volgens de site, maar ik vond het buitengewoon irritant,..
- Arctic SS2000, net hoorbaar, maar stiller dan de Silverado.. uit ervaring is tie ongeveer gelijk aan een Silverado op 6 volt
- Smartcooler, zeker hoorbaar, net iets minder irritant als de Superrock, maar omdat de fan sneller gaat draaien als de processor warmer wordt, eigenlijk veel irritanter... Zelfs bij muisbewegingen gaat tie sneller draaien.. :(

Conclusie : Die Silverado rockt nog steeds, stil en ook bij hogere temperaturen blijft de Pc werken. Superrock is ok als je altijd muziek aan hebt en de SS2000 is een hele mooie, stille koeler voor mensen die niet hoog klokken.. De Smartcooler kan ik niemand adviseren.. geef liever je geld uit aan een van de andere coolers..

Mijn keuze : SS2000,... dan maar op 1133 Mhz ipv 1366.. :P

Hieronder nog een paar plaatjes van de koelers.. let effe op de makkelijke en vooral goede klem van de Arctic SS2000..

Afbeeldingslocatie: http://home.pscw.uva.nl/stoter/koeler1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.pscw.uva.nl/stoter/doosjes.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.pscw.uva.nl/stoter/arctic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.pscw.uva.nl/stoter/spire.jpg

Verwijderd

Nuttige review, jammer dat het resultaat niet te objectiveren was. Aan de andere kant is dat juist weer leuk omdat het uiteindelijke resultaat in de praktijk ook weer voor iedereen verschillend kan zijn, de 1 ergert zich meer aan bepaald geluid dan anderen. Good work!

Verwijderd

Goeie actie!

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
yaps mooi werk
leuk dat je de tijd neemt om effe hier te komen melden

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja, zo'n zaterdag dat je niks te doen hebt.... ;-)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 12:19

JT

VETAK y0

Ik vind het eigenlijk niet supernuttig, aangezien je dus Zalman hebt die het beter schijnt te doen dan de Silverado en compleet geruisloos is, ik had die 2 graag naast elkaar gezien.

Dus voor mij niet echt supernuttig, omdat ik dus een Zalman wil, maar wel leuk dat je het ff neerzette.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
JT, stuur mij een zalman en ik review hem voor je... :P

Verwijderd

netjes gedaan, nu nog een pal8045 en een swiffie erbij met een 80mm koeler @7v :P

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
dit zouden meer mensen moeten doen >:)

Verwijderd

Jammer dat je geen Zalman Flower heatsinks in je test hebt gedaan. Ik heb zelf een Zalman CNPS3100G en een Silverado, maar die Silverado maakt flink wat meer geluid dan die Zalman. Helaas koelt hij ook een stuk minder... maar nog wel voldoende voor een athlon 1Ghz in een goed geventileerde kast (rond de 60 graden).

Ik heb het idee dat die nieuwe + serie van Zalman aardig in de buurt komt van Silverado qua koelresultaten maar dus wel stiller zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Zalman zou best stil zijn, maar als een 1gieg rond de 60 graden komt vind ik dat ook echt te warm... Ik vind dat een 1 gieg full load echt niet boven de 50 graden mag komen... 1366Mhz. is natuurlijk anders.. :-)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Aan de layout te zien heb je een Chieftec kast :9~
Koel dat je een mini review maakt!

Ik heb er ook 1 gemaakt totdat de TB1200 doorfikte vanwege een scheve koeler :'( (van buiten zag je niet dattie scheef zat).

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 17:28 schreef roelandstoter het volgende:
Zalman zou best stil zijn, maar als een 1gieg rond de 60 graden komt vind ik dat ook echt te warm... Ik vind dat een 1 gieg full load echt niet boven de 50 graden mag komen... 1366Mhz. is natuurlijk anders.. :-)
het is idd behoorlijk warm.
Maar wat maakt het uit? Hij mag het ruimschoots hebben en het is wel stil :)

Verwijderd

Topicstarter
Psyflux, das inderdaad wel zo,.. 60 graden zou niks uit moeten maken, maar omdat niet elke temp sesor even nauwkeuzig is, probeer ik met mijn temps altijd onder de 60 graden te blijven....

Gman, inderdaad... eigenlijk een Alienware... >:)

Verwijderd

Is er met de prijs ook rekening gehouden? Volgens mij moet een Alpha 8045T + papst fan zich qua koeling en geluid makkelijk kunnen meten met diegene die jij getest heb. Punt is alleen dat die Alpha's niet echt (echt niet) goedkoop zijn :(

Verwijderd

Wat kosten ze?

Verwijderd

Topicstarter
Silverado is 66 Euro
Spire Superrock is 20 Euro
Arctic Super Silent 2000 is 22,50 Euro
Smart Cooler 1170H is 22 euro

De Spire is in de Pricewatch trouwens maar 12 Euro... voor mensen die goede koeling nodig hebben voor een lage prijs is Spire de absolute winnaar...

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 20:09 schreef roelandstoter het volgende:
Silverado is 66 Euro
Spire Superrock is 20 Euro
Arctic Super Silent 2000 is 22,50 Euro
Smart Cooler 1170H is 22 euro

De Spire is in de Pricewatch trouwens maar 12 Euro... voor mensen die goede koeling nodig hebben voor een lage prijs is Spire de absolute winnaar...
ik denk dat je in dat geval zeker coolermaster niet moet vergeten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, coolermaster is ook goedkoop, maar geen van hun produkten (excl. de heatpipe HHC001 dan...) kan tippen aan de Superrock qua performance...

De meesten zijn ook wel stil... maar ja, die heb ik niet zelf besteld...dus..

Als iemand graag wil dat ik ook Coolermasters ga reviewen... stuur ze naar mij op en ik zal ze reviewen...

Verwijderd

ook al is het 7 dagen verder.

Maar mooi gedaan!

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort komt er een Geforce 4 MX 440 review aan,.. dus, stay tuned..
Pagina: 1