ik zoek een goede performance radiator voor mn aan te schaffen WC setup. Kwil geen sloop radiator, teveel gezeik, don't ask. Nu zag ik die blackice2 radiator, heeft iemand ervaring met deze radiator? Lijkt me namelijk wel flex ding.
Er heeft ooit eens een waterkoeling inbouw review op de frontpage gestaan met een black ice 2. Moet je ff zoeken. Hij presteerde geloof ik wel goed, maar er zaten dan ook 2 dikke 120mm's op..
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
ja idd, daar scheen de recencist er wel tevreden mee te zijn... maar graag zou ik review ervan lezen ofzo... een vergelijking met andere radiatoren....
't is een mooie rad, ik heb em besteld bij oc-shop, heb em alleen nog niet ingebouwd (gebrek aan WC blok.. balle douane
).
bij de oude blackice is het wel zaak de fan ongeveer 3 tot 5 cm van de rad af te zetten en er een duct omheen te bouwen. dus bij deze waarschijnlijk ook.
bij de oude blackice is het wel zaak de fan ongeveer 3 tot 5 cm van de rad af te zetten en er een duct omheen te bouwen. dus bij deze waarschijnlijk ook.
Je kunt ook een nieuwe kachelradiator bestellen bij een autodealer...ben je (meen ik) een euro of 70 kwijt
I reject your reality, and substitute my own.
Hmmm, waarom is dat dan. Heb je het zelf getest dat het beter werkt met een fanduct op de rad.?? Of heb je er een review van ofzo?Op zondag 24 februari 2002 00:53 schreef Sinlath het volgende:
't is een mooie rad, ik heb em besteld bij oc-shop, heb em alleen nog niet ingebouwd (gebrek aan WC blok.. balle douane).
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Verwijderd
is niet nodig om hem een paar cm van je rad af te zetten zolang je geen tec gebruikt kan de temp toch niet lager dan de kamer temp komen en al je een tec gaat gebruiken gewoon aan weerszijde fans bevestigen en op 5v laten draaien (heb ik ook met een blackice)
//OFF TOPIC welk geheugen heb jij dat jij 167 kan halen..........? |
Lijkt me niet zo lastig als het in zijn sig staatOp zondag 24 februari 2002 12:33 schreef ScHrOeFjE het volgende:
Maar je kan ook Corsair halen, die doen het ook lekker. Zeker als je een Epox hebt en het Mem voltage flink kan opvoeren
hmm dus die blackice2 is wel goed.... toch raar dat er bijna geen recenties van zijn. Naja whatever ik denk datik gewoon dat ding bestel + 2x 120 mm delta's
btw, zou het uitmaken of ik dan 2 of 4 delta's erop gooi, dus boven en onderop?
dat is zelf getest toen ik de black-ice I nog hadOp zondag 24 februari 2002 11:15 schreef TD-DMZ het volgende:
[..]
Hmmm, waarom is dat dan. Heb je het zelf getest dat het beter werkt met een fanduct op de rad.?? Of heb je er een review van ofzo?
Ik denk dat als je 2 van die delta fans hebt dat je al niet meer normaal kanOp zondag 24 februari 2002 16:11 schreef SiQDiZ het volgende:
hmm dus die blackice2 is wel goed.... toch raar dat er bijna geen recenties van zijn. Naja whatever ik denk datik gewoon dat ding bestel + 2x 120 mm delta's

Aangezien ik er 1 heb. 4 lijkt mij iig HEEEEEL erg overbodig.
Of je moet er potmeters tussen zetten ofzo.
Heeft er trouwens niemand foto's van de black ice 2? Is hij gewoonweg 2x zo groot als de black ice 1, of zijn het er 2 achterelkaar met een fan ertussen ofzo? Als hij 2x zo breed of hoog is lijkt het mij iig niet makkelijk om hem in je kast te bouwen. Erbuiten moet dan uiteraard wel lukken

Nee, volgens mij is dat gewoon dezelfde als die ik heb, al lijken de aansluitingen iets dichter bij elkaar te zitten.
Verwijderd
Of 1tje bij de sloop van 5 euro...doen het er nix minder om..Op zondag 24 februari 2002 03:27 schreef _sNaRs_ het volgende:
Je kunt ook een nieuwe kachelradiator bestellen bij een autodealer...ben je (meen ik) een euro of 70 kwijt
D'r zijn 3 BlackIce radiators:
* BlackIce I, voor 1 120 mm fan
* BlackIce II, voor 2 120 mm fans
* BlackIce Xtreme, voor 1 120 mm fan, maar betere prestatie dan BlackIce I
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Fanduct werkt altijd beter op een radiateur!...tenminste..als je de fan wel ZUIGEND zet...HEEL belangrijk! Dan trekt de fan echt de lucht er doorheen..zonder ook maar ergerns 'valse' lucht te trekken.Op zondag 24 februari 2002 11:15 schreef TD-DMZ het volgende:
[..]
Hmmm, waarom is dat dan. Heb je het zelf getest dat het beter werkt met een fanduct op de rad.?? Of heb je er een review van ofzo?
Als je de fan blazend zet...dan blaast hij meer TEGEN de rad. aan dan er doorheen...
Dus je Fan zuigend zetten

Features:
4-pass Radiator specifically developed for PC watercooling based on the same high-performance Black Ice design.
DOUBLE the performance: rated for 720KCal per hour (2856 BTU per hour) or 837Wh
240 mm (9.44 inch) Copper core consisting of flat tubes for maximum heat conductivity
High-density louvered copper fin configuration for enhanced heat dissipation
Built-in plenum chamber for increased performance and noise reduction
Self-tapping and case mounting holes for easy installation of 2 120mm fans
9.5 mm (3/8 inch) pre-angled inlet/outlet barbed hose connectors
Svelt 150.4 x 248.6 x 25 mm (5.9 x 9.79 x 0.98 inch) dimensions allows it to fit inside most mid-tower cases
Specifically designed for the case mod enthusiast.
Dat met die fanduct zuigen/blazen ga ik maar eens uittesten.
Verder vind ik de black ice 2 geen optie aangezien hij te groot is om in te bouwen. De enige plek waar hij zou kunnen is in het 'dak' van de pc, maar dat vind ik persoonlijk lelijk
Verder vind ik de black ice 2 geen optie aangezien hij te groot is om in te bouwen. De enige plek waar hij zou kunnen is in het 'dak' van de pc, maar dat vind ik persoonlijk lelijk
is wel van invloed ook als je geen tec gebruikt.Op zondag 24 februari 2002 12:33 schreef ScHrOeFjE het volgende:
is niet nodig om hem een paar cm van je rad af te zetten zolang je geen tec gebruikt kan de temp toch niet lager dan de kamer temp komen en al je een tec gaat gebruiken gewoon aan weerszijde fans bevestigen en op 5v laten draaien (heb ik ook met een blackice)
geteste setup
Blackice I met duct (5cm) Panaflo @110CFM 39 graden
Blackice I met duct (3cm) Panaflo @110CFM 41 graden
Blackice I met duct (5cm) Panaflo @ongv.80cfm(7v)39 graden
Blackice I met duct (3cm) Panaflo @ongv.80cfm(7v)43 graden
Blackice I zonder duct Panaflo @ongv.80cfm(7v)48 graden
Blackice I zonder duct Panaflo @110cfm 46 graden
dit is getest op een:
MSI K7T Turbo rev 3.0
Athlon XP1500+@1600Mhz
Vcore@1.91
2x256 Kingston SD-Ram
temps gemeten met een digidoc.
zoals je ziet kan de black-ice gewoon niet genoeg warmte afvoeren op een bepaald punt.
dan hebben extra fans (of meer CFM)geen nut.
helaas heb ik niet verder kunnen testen met langzamere pompen
[waterkoel n00b]
Ik neem aan dat je dan je fans op zuigen zet, dwz dat de lucht door je radiator getrokken wordt, of zet je em op blazen zodat de lucht er doorheen geduwt word?
[waterkoel /n00b]
Ik neem aan dat je dan je fans op zuigen zet, dwz dat de lucht door je radiator getrokken wordt, of zet je em op blazen zodat de lucht er doorheen geduwt word?
[waterkoel /n00b]
dat maakte in mijn setup niets uit, ik heb namelijk mijn 120mm met een klein ductje naar de voorkant zitten.Op donderdag 07 maart 2002 12:19 schreef SiQDiZ het volgende:
[waterkoel n00b]
[waterkoel /n00b]
buiten dat denk ik dat het zowiezo niets uitmaakt. een fan van 110 CFM blijft 110 CFM offie nou blaast of zuigt.
Waar ik nu heel erg benieuwd naar ben is hoeveel het scheelt als die radiator ligt of staat.
Gedachtegang: Warme lucht stijgt op dus als je de radiator neerlegt dan gaat de lucht langs de vinnen af (vergelijkbaar met de vinnen op je hifiversterker) als je de radiator neerzet, blijft de warme lucht "hangen" tegen de vinnen. Nu zal het niet veel schelen omdat er toch een fan blaast, maar ik was toch benieuwd (alle beetjes helpen
)
Als je de radiator neerlegt dan lijkt het me het beste als je een zuigende fan erboven op legt of een blazende eronder.
Kan iemand dit eens proberen?
(Misschien praat ik wel poep, maar ik was gewoon aan het breinstormen
)
Gedachtegang: Warme lucht stijgt op dus als je de radiator neerlegt dan gaat de lucht langs de vinnen af (vergelijkbaar met de vinnen op je hifiversterker) als je de radiator neerzet, blijft de warme lucht "hangen" tegen de vinnen. Nu zal het niet veel schelen omdat er toch een fan blaast, maar ik was toch benieuwd (alle beetjes helpen
Als je de radiator neerlegt dan lijkt het me het beste als je een zuigende fan erboven op legt of een blazende eronder.
Kan iemand dit eens proberen?
(Misschien praat ik wel poep, maar ik was gewoon aan het breinstormen
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
Na het zien van die testresultaten ga ik nu zeker maar een fanduct maken. Ik ga de fan aan de binnenkant van de kast buitenlucht door mijn rad laten zuigen met een fanduct. Volgens de "metingen" op de vorige pagina zou dat toch wel een paar graden moeten gaa schelen. Als het werkt post ik het hier of in een nieuwe topic!
Verwijderd
betekent dit dat de Black Ice XTREME minder goed presteert dan de Black Ice II??Op dinsdag 26 februari 2002 09:36 schreef Demoniac het volgende:
D'r zijn 3 BlackIce radiators:
Verwijderd
Nope , Xtreme kan nog 70Kcal meer afvoeren/uur dan Black Ice 2Op donderdag 07 maart 2002 21:09 schreef LoPoZ het volgende:
[..]
betekent dit dat de Black Ice XTREME minder goed presteert dan de Black Ice II??
nee,Op donderdag 07 maart 2002 21:47 schreef real_raichu70 het volgende:
[..]
Nope , Xtreme kan nog 70Kcal meer afvoeren/uur dan Black Ice 2
stel BI 1 heeft warmte afvoer X
BI 1 extrrem heeft warmte afvoer 43/25 (diktes) x X
BI 2 heeft 2X
if broken it is, fix it you should
staat op die website hoor van hwlabs dat de Extreme beter is dan de Blackice2, nu is mijn vraag, welke kan ik beter nemen, de extreme of blackice2, aangezien ik cpu+chipset wil chillen met TEC.
Die extreme is nie in nederland te koop tog? Bij ocshop staatie al lang op unavailable en price unknown
Die extreme is nie in nederland te koop tog? Bij ocshop staatie al lang op unavailable en price unknown
staat er idd, foutjeOp dinsdag 19 maart 2002 13:51 schreef SiQDiZ het volgende:
staat op die website hoor van hwlabs dat de Extreme beter is dan de Blackice2, nu is mijn vraag, welke kan ik beter nemen, de extreme of blackice2, aangezien ik cpu+chipset wil chillen met TEC.
de bi2 kan je wel beter koelen mbv fans, wat beter is in de praktijk weet ik niet, maar als je de ruimte en geld hebt (12cm fan extra) dan zou ik de bi2 nemen.
ik heb van ellende ook de bi2 genomen ipv extreme maar het bevalt me prima.
if broken it is, fix it you should
tzou geen probleem moeten zijn, kheb hier nog een bergje (stuk of 15) compleet metalen papst fans liggen 120 mm, en die blazer ZEER hard.
mwa, xou ook kunnen proberen een axiale fan erop aan te sluiten, dat ding dat zuigt lucht aan, dat wil je niet weten.
mwa, xou ook kunnen proberen een axiale fan erop aan te sluiten, dat ding dat zuigt lucht aan, dat wil je niet weten.
Ik kan binnenkort hopelijk meer info geven over de prestatie van de BlackIce II, want ik heb die van Hielko overgekocht
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Dude, je sig liegtOp zaterdag 23 maart 2002 14:54 schreef Peltier het volgende:
Ahhhhh dus JIJ was me voor
Volgens mij gewoon een die hij al gekregen had voor ze officieel te koop waren...Op zaterdag 23 maart 2002 15:21 schreef SiQDiZ het volgende:
dat was toch een prototype?
Op zaterdag 23 maart 2002 15:41 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Dude, je sig liegt
Verwijderd
Als je voor 3/8 gaat koop dan een Xtreme , anders een 2 . Ik ben al 65€ ver voor zo'n Black Ice 2 aan te schaffen ..
Verwijderd
De Black Ice 1 heeft 3/8" aansluitingen.
De Black Ice 2 heeft 3/8" aansluitingen.
De Xtreme heeft 1/2" aansluitingen.
Voor alle 3 de radiatoren geldt dat de laatste revisie iets grotere waterkanalen heeft, dit verbetert de performance in vergelijking met de orginele versies.
Zelf ben ik de gelukkige bezitter van deze (alleen de goud-kleurige):
http://www.hwlabs.com/contests/images/BI-Gold.jpg
http://www.hwlabs.com/contests/images/BI1_3_of_a_kind2.jpg
(De radiator is trouwens te koop. Er zijn er maar een paar van op de wereld.
)
Begin april zou de Xtreme bij OC-shop moeten aankomen, dit heb ik vernomen van Willie (eigenaar HWLabs). Ik heb er in ieder geval al 1 gereserveerd.
De Black Ice 2 heeft 3/8" aansluitingen.
De Xtreme heeft 1/2" aansluitingen.
Voor alle 3 de radiatoren geldt dat de laatste revisie iets grotere waterkanalen heeft, dit verbetert de performance in vergelijking met de orginele versies.
Zelf ben ik de gelukkige bezitter van deze (alleen de goud-kleurige):
http://www.hwlabs.com/contests/images/BI-Gold.jpg
http://www.hwlabs.com/contests/images/BI1_3_of_a_kind2.jpg
(De radiator is trouwens te koop. Er zijn er maar een paar van op de wereld.
Begin april zou de Xtreme bij OC-shop moeten aankomen, dit heb ik vernomen van Willie (eigenaar HWLabs). Ik heb er in ieder geval al 1 gereserveerd.
kneem tochmaar een sloop kachel rad
voor de prijs van een blackice2 hebik een berg andere kopere radiators
zal de blackice 2 zonder Fans in staat zijn om een Thunderbird 1333@ 1333 + toekomstige harddiskkoeling koud te houden? Het gaat mij uiteraard om stilte, OC-en heeft totaal geen prioriteit. Zijn er eigenijk veel watertweakers zonder fans op hun rad?
geen fan = geen radiator. Herman heeft het onderzocht, met radiator word dan je cpu 1 graadje koeler dan zonder radiator.
ok das duidelijk. Dus een stil goed werkend waterkoelingssysteem bestaat dus niet?
hmzz
ik ga een black ice extreme bestellen op dangerden.com (inkoop actie)
als goed is is die extreme beter als de black ice 2.. bovendien is ie stukken kleiner
dus ik ben benieuwd
ik ga een black ice extreme bestellen op dangerden.com (inkoop actie)
als goed is is die extreme beter als de black ice 2.. bovendien is ie stukken kleiner
dus ik ben benieuwd
he cryptapix, heb je al ervaring met waterkoeling + sloopradiator? Zoja, wil je dan een vergelijkingkje maken op GOT ajb?
Pagina: 1