tv out: SVHS ------>(via videorecorder) SCART ??

Pagina: 1
Acties:

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 20:52
ik zit met het volgende. ik heb een tv en deze is nog niet echt oud maar wel goedkoop, deze heeft alleen tulp aansluiting voor mijn AV.

Nou ben ik overal in de stad geweest om een kabeltje te krijgen van SVHS naar tulp maar dit blijkt zo goed als onmogelijk te zijn.

Dus kwam ik op het idee om mijn video recorder op mijn tv aan te sluiten en dan en dan de tv out van mijn videokaart aan te sluiten op de scart van mijn videorecorder. Met de hoop dat ik dan mijn videorecorder op aux zet en dan het beeld krijg te zien op het videokanaal van mijn tv.

nu mijn vraag is dit mogelijk? :?

Verwijderd

Jah zoals jij het beschrijft is het mogelijk. al zit je misschien wel het probleem van je video recorder die een auto power off functie kan hebben. Dit kun je omzeilen door het beeld op te nemen...

• chrissis
je bedoelt dat mijn videorecorder vanzelf uit gaat? nee dat doet ie niet blijft gewoon op bijv. het aux kanaal staan. dus dat moet dus geen probleem op leveren denk ik. maar kan ik nu nog problemen krijgen met zwart- wit beeld ofzo?

Verwijderd

Je video moet natuurlijk wel weten wat ie moet doen met een Y/C signaal.
- Is het een S-vhs recorder?
- Heeft hij geen aparte Y/C-ingang?
De meeste (S-video)videorecorders halen Y/C namelijk niet uit de scart-ingang, maar uit een aparte ingang.
Als je fout zit, en de video kan dus geen Y/C uit de scart-ingang halen, dan heb je inderdaad zwart/wit beeld aangezien de recorder dan alleen het Y-signaal (de luminantie) uitleest, de C (de kleuren) worden dan weggelaten.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
je video recorder moet de functie
"TUNER" hebben
als ie dat niet heeft uhhhhhh dan is ie gaar ;)
Ff zonder dollen 90% kans dat ie het heeft :)

ff nog een edit
Tuurlijk zit er een tuner in je video recorder doh,
maar dit houdt in dat ie er gewoon op blijft staan
en niet afslaat na XXX min.

• chrissis
met tuning bedoel je gewoon dat je zenders afstelt op je videorecorder? dat je ze dus opslaat....?

hmmmzzz zo'n aansluiting heeft ie niet maar ik heb nog wel een hele oude videorecorder staan, die dat dat wel geloof ik heeft. dus dan zou ik gewoon moeten proberen. zo'n Y/C aan sluiting lijkt heel veel op SVHS toch?

Verwijderd

Y/C = S-video = S-vhs = Hi8 enz. Lijkt op PS2

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Om je vraag te beantwoorden : Ja dat is mogelijk. Als je videorecorder S-VHS ondersteund en het beeld kan converteren naar composiet dan zal het wel werken. Maar de beeldkwaliteit zal nooit beter zijn dan composiet. Ik zou dus gewoon het hele zwikkie met composiet aansluiten, tenzij je met je VCR (ALS die S-VHS is) computerbeelden wilt opnemen.

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1