Toon posts:

compu dood....oorzaak?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win98se draaien op ee P1 233 met 32 MB intern.
Vanmorgen liep hij nog perfect kom ik er net bij is ie dood, hij wou graag booten van de systeemdisk/cd-rom maar als ik dat probeerde was hij heel C: kwijt.
Ik kan hem dus wel opstarten maar veel verder dan de BIOS komt ie niet.
Als ik windows opnieuw probeer te installeren lukt dat ook niet omdat hij te weinig ruimte heeft om het weg te zetten dus dat is ook geen optie.

Geboot vanaf D: en toen register laten controleren en gescand maar dan zegt hij dat ie een probleem heeft gevonden maar het niet kan oplossen.....oplossing intalleer windows opnieuw.....maar ja zoals eerder gezegd wil dat niet.

Weet iemand hoe dit is gekomen?, en nog veel belangrijker; hoe ik het op kan lossen???

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22

Wom

Klinkt als een fout in je Master Boot Record.

Opstarten met opstartdiskette en
Partitie verwijderen
fdisk /mbr
Nieuwe partitie aanmaken.
Zou moetem werken. Ik heb zoiets soortgelijksgehad na een bootvirus.

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt maar ik ben nog een beeje een newby dus zou je het iets duidelijker kunnen uitleggen......?
Volgens mij heb ik namelijk geen partities of is dit onmogelijk??

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:00
heb je wel, alleen heb je je hd ingedeelt als 1 paritie. Het is ook niet egt slim om een 1.2 gig in te delen met meerdere parities.

Maar ff een vraag aan jou, sambalbijen, heb je verstand van cyrix?? ;) :+

Verwijderd

Topicstarter
ik bne erachter hoor, de HD is gecracht nou ja was toch maar 850 MB maar goed, cyrix....een klein beetje hoezo?

Verwijderd

Topicstarter
ha ha marsian zeker weer, nou kom maar op.
zeker problemen met een cyrix 200+ die je probeert in een server te stoppen geregeld door the one and only sambalbijen
ha ha voltage is 2.9 of wil je toch die pentium 120 kome halen?????
zeg het maar

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->HA
Pagina: 1