Digicam als webcam?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Is het mogelijk video's te maken met je digicam. Maar dan niet op te slaan op je geheugenkaartje maar gewoon (met bv. usb kabelje) direcht op je pc?

Ik wilde namelijk ook een webcam gaan kopen maar als dat met digicam ook kan zou dat erg handig zijn. Als ik hem niet gebruik staat hij toch altijd bij mijn pc.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

is mogelijk...staat wel op de site van de camera die je wil kopen...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Yokozuna
Kun je iets concreter zijn? Nee er staat geen duidelijk informatie van bij...

Ik wil gewoon wat opnemen met 24 fps ofzo in 320x200... Of dat zou kunnen.

• Yokozuna
Zeg stelletje die hards... Weten jullie dat echt niet?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Hangt van de cam af die je gaat kopen. M'n G2 kan het standaard niet, maar ik verwacht dat als ik een beetje ga zoeken, ik wel software vind die het mogelijk maakt (er zit standaard wel software bij waarmee ik direct foto's kan maken die over USB naar de pc worden gezet).

Vind het op zich niet echt geweldig om m'n digitale fotocamera als webcam te gaan gebruiken.

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

lol zet ff een webcam van 2000 piek op je monitor >:)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Yokozuna
Ik ga hem ook niet standaard als webcam gebruiken ofzo. Maar af en toe wat opnemen lijkt me zeker tof.

Dit stond ook bij de Olympus C700-UZ
Movie Mode: provides two frame sizes, both at 15 frames per second: (HQ) 320 x 240 and (SQ) 160 x 120. Using an 8MB memory card, approximately 15 seconds can be recorded in HQ mode with sound, and 16 seconds without sound. While in SQ format, approximately 70 seconds can be recorded without sound and 62 seconds with sound.
Dat is de op de memory stick, maar kan het niet direct op de pc met usb kabeltje?

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Nee.

• Yokozuna
Dan neem ik waarschijnlijk een webcam (na koop van de digicam natuurlijk). Mag je in het gadgettalk forum ook vragen stellen over webcams?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Op zondag 24 februari 2002 14:43 schreef Yokozuna het volgende:
Mag je in het gadgettalk forum ook vragen stellen over webcams?
Voor deze keer ;)

Eerst ff zoeken hé. :)

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 14:43
Dit ligt dus echt aan 't merk van je cam. Ik heb maar een hele goedkope Agfa CL20 (eigenlijk niet eens digi-cam te noemen). Maar ik kan dus wel filmpjes opnemen. (Gebruik hem eigenlijk alleen voor Netmeeting/webcam op internet). & Als foto toestel natuurlijk.

Voor foto's voor op internet is deze camera voldoende (mits 't niet donker is). Voor profesionele foto's --> Koop een Dure prof cam!!

Verwijderd

Weten jullie misschien of de =Canon Ixus V= ook als een soort webcam kan fungeren? Dus continu opnemen enzo?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

mijn digicam fuij finepix a201 kan als webcam functioneren
maar is aso donker :? gamma/brightnes kan je niet instellen ?!?!?! vaag... iig met mijn cam kan et USB(Foto's ophalen)/PC CAM

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dat is de op de memory stick, maar kan het niet direct op de pc met usb kabeltje?
Zoiets noemen we een Smartmedia geheugenkaart. SONY gebruikt Memorysticks... Ik blijf het net zo lang zeggen totdat iedereen het snapt (lang dus).

Iedere camera met een TV-out kun je op de TV-in van je PC aansluiten en zo als webcam gebruiken (met wat extra webcamsoftware die je zo'n beetje overal gratis kan downloaden). Via de TV-out komt geen stroom binenn dus zal je steeds met accu's/batterijen zitten kloten of een netvoeding moeten kopen (kost meer dan een webcam).

Sommige camera's hebben een dedicated Webcam functie zoals de Fuji Finepix 50i, Agfa CL18, Samsung digimax 35. Dit zijn meestal de meer 'gadget achtige' camera's dus niet echt geschikt voor het 'echte' fotografische werk.

Een webcam kost tegenwoordig niet zo veel meer dus je mocht je er echt graag eentje willen kun je die het beste kopen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57
Mijn Fuji FinePix 2600Z kan ook als Webcam dienen.
Maar net als bij de Fuji A201 is het beeld erg donker |:(
Is er iemand die weet hoe dit komt of nog beter, hoe dit te verhelpen is?
Er zit toch een veel lichtsterkere lens in als in een gemiddelde normale webcam... :?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

De finepix A101/201 geeft idd een donker beeld, ik heb daarom een apparte digicam en webcam van logitech. Ik rad je aan dat ook te doen.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

Op donderdag 02 mei 2002 19:10 schreef noki_JA het volgende:
De finepix A101/201 geeft idd een donker beeld, ik heb daarom een apparte digicam en webcam van logitech. Ik rad je aan dat ook te doen.
ik heb/had al de logitech webcam 3000 pro en die is zowieso veel beter dan die webcam van digidam :{

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57
Op donderdag 02 mei 2002 19:10 schreef noki_JA het volgende:
Toch blijft het vreemd dat een zo goeie camera als een Fuji A201 of 2600Z geen helder webcambeeld kan weergeven. Denk je dat de kwaliteit van de camera voor Webcammen een beetje "overdone" is, krijg je slechter beeld als met een gemiddeld webcammetje van pakweg 40 euro.... :( (verder wel een heel fijn cameraatje hoor!!!) :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1