[car audio] verschil voorspeakers en hoedenplanksp

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
is er verschil tussen geadverteerde hoedenplankspeakers en voorspeakers? ik denk zelf (maar dat kan grote onzin zijn!) dat de conus van voorspeakers van wat spatwaterdichter zijn vervaardigd. Is het niet mogelijk om gewoon hoedenplankspeakers in je voordeur te hangen? (eventueel aanpassingen aan de deur maken, zodat er geen water op de conus kan vallen).

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Alle autospeakers moeten spatwater bestendig zijn, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.

Waarschijnlijk het formaat, hoedenplank speakers zijn vaak 6 x 9 inch.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 14:53 schreef 0siris het volgende:
is er verschil tussen geadverteerde hoedenplankspeakers en voorspeakers? ik denk zelf (maar dat kan grote onzin zijn!) dat de conus van voorspeakers van wat spatwaterdichter zijn vervaardigd. Is het niet mogelijk om gewoon hoedenplankspeakers in je voordeur te hangen? (eventueel aanpassingen aan de deur maken, zodat er geen water op de conus kan vallen).
dat heeft te maken met het type speaker in de deur onstaat een soort klank kast daarom hoeft een deur speaker niet al te veel bas te leveren en een hoede plank speaker wel als je een hoede plank speaker in de deur bouwd heb je geen subwoofer meer nodig spreek uit ervaring

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dat klinkt als een buitengewoon wetenschappelijk verhaal, not..

hoedenplank speakers zullen vaak vanuit de gedachte van free-air toepassing ontworpen zijn of all-round. Daarmee krijgen ze een brede toepassing.

Ik denk echter dat frontspeakers dezelfde eigenschappen hebben, zodat ook deze speakers breed inzetbaar zijn. Elke deur is weer anders en speakers worden meestal niet per auto en type gemaakt. Ik denk dat er dan ook niet veel verschil in front of rearspeakers zit.

Goed dempen die deur, zorg dat alles stevig zit (desnoods met houten ring monteren en ook front speakers kunnen dan lekker bas blazen..