stroomuitval laat pc uit

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Een vriend van me belde me net met de vraag hoe hij zijn systeem weer aan kan krijgen. Een tijdje terug hadden ze stroomuitval gehad en nu wilde de pc niet meer aan. De stekker heeft er al die tijd ingezeten.

Ik heb hem gevraagd of er achterop een schakelaar zit - behalve de 230/115 V schakelaar - maar hij zag daar niks. Hoe krijgt hij nu z'n systeem weer aan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

stekker eruit. 20 sec knop ingedrukt houden en stekker er weer in. Boot hij dan niet » mobo mogelijk defect of PSU. In dat geval voeding eventjes proberen te kickstarten, lukt dit, dan is het mobo waarschijnlijk gaar, anders de PSU

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 14:43 schreef TromboneFreakus het volgende:
Een vriend van me belde me net met de vraag hoe hij zijn systeem weer aan kan krijgen. Een tijdje terug hadden ze stroomuitval gehad en nu wilde de pc niet meer aan. De stekker heeft er al die tijd ingezeten.

Ik heb hem gevraagd of er achterop een schakelaar zit - behalve de 230/115 V schakelaar - maar hij zag daar niks. Hoe krijgt hij nu z'n systeem weer aan?
Staat er wel spanning op het stopcontact :?
Heb je de stekker er wel in :?
Voeding stuk :?

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 14:46 schreef Terw_Dan het volgende:
stekker eruit. 20 sec knop ingedrukt houden en stekker er weer in. Boot hij dan niet » mobo mogelijk defect of PSU. In dat geval voeding eventjes proberen te kickstarten, lukt dit, dan is het mobo waarschijnlijk gaar, anders de PSU
bedoel je met kickstarten ff fysiek geweld op de psu? :)

• TromboneFreakus
Op zaterdag 23 februari 2002 14:46 schreef Terw_Dan het volgende:
Da's heel kort en krachtig, maar eh... wat is de PSU? Power s... Unit of zo? OFtwel de stroomvoorziening?

En hoe doe ik een kickstart?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Op zaterdag 23 februari 2002 14:58 schreef TromboneFreakus het volgende:

[..]

Da's heel kort en krachtig, maar eh... wat is de PSU? Power s... Unit of zo? OFtwel de stroomvoorziening?

En hoe doe ik een kickstart?
PSU = Power Supply Unit (je was bijna juist ;) )

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 23:33
Kickstart:

Het Groene draadje (spanning)(is er maar eentje van) verbinden met een Zwart draadje (aarde).

Pin 13 en 14 met elkaar verbinden uit m'n hoofd :)
(A.U.B. niet mij de schuld geven dat je nooit geen gel meer in je haar hoeft te smeren als het mis gaat (8>) (het gaat niet mis als je geen n00b bent >:) )

Dan gaat de voeding blazen. *D

• Praetorian
Het lijkt erop dat het goed is gegaan, ik heb nog geen schade-claims gehad althans >:)

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 15:16 schreef Praetorian2k het volgende:
Kickstart:

Het Groene draadje (spanning)(is er maar eentje van) verbinden met een Zwart draadje (aarde).

...

Dan gaat de voeding blazen. *D
correctie groen draadje is geen spanning maar is "den teir" gelijk ze zegge :p de draad naar de aarde dus
en zwart is dan wel spanning
kan ook aan stopcontact ligge (gewoon ies een lamp of zo in steke of zo den witte da direct)
'k kan draad breuk zijn in leiding van stopcontact
of kapotte zekering in verdeelbord
zit er op u mobo of bij de voeding soms geen klein zekeringske? mischien dat da kapot is :7

• TromboneFreakus
Waarom gedraagt zijn pc zich eigenlijk zo? Ik strek wel eens de stekker van mijn verdeeldoos bij mijn pc eruit zodat ik me makkelijker scheren. Vervolgens gaat de pc gewoon weer aan als ik de stekker erin stop en de knop indruk. Waarom bij hem niet?

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op zondag 24 februari 2002 00:08 schreef TromboneFreakus het volgende:
Waarom gedraagt zijn pc zich eigenlijk zo? Ik strek wel eens de stekker van mijn verdeeldoos bij mijn pc eruit zodat ik me makkelijker scheren. Vervolgens gaat de pc gewoon weer aan als ik de stekker erin stop en de knop indruk. Waarom bij hem niet?
Is een optie in de bios.
Iets van: start pc after power failure.

Heb ik bij mij uitgezet omdat mijn pc dan altijd aanging als ik de schakelaar die op mijn stekkerdoos zit aanzet. Beetje irri als je de pc dan niet nodig hebt ;)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Praetorian
"Power loss reboot" op disabled zetten...
Pagina: 1