Verwijderd
Veel succes!
Verwijderd
Hoe precies, Wat moet ik invullen bijOp zaterdag 23 februari 2002 14:25 schreef de_das het volgende:
afbeelding (jpg/gif) importeren in flash. vervolgens modify > trace bitmap. beetje expirimenteren met de waarden.
- Color Threshold
- Minimum Area
- Curve Fit
- Corner Threshold
Sorry maar ik ben een echte n00b
Verwijderd
Vul gewoon wat random waarden in, lijkt het goed dan houd je het zo, lijkt het niet dan doe je het nog eens, and again, and againOp zaterdag 23 februari 2002 14:37 schreef BrAiNtJe het volgende:
[..]
Hoe precies, Wat moet ik invullen bij
- Color Threshold
- Minimum Area
- Curve Fit
- Corner Threshold
De laatste keer dat ik checkte was Nelly Furtado een stuk mooier trouwens
de ene foto (te tracen pic) is de ander niet
is met illustrator gedaan, was even experimenteren met 't programma en techniek enzo

't is echt niet moeilijk, het kan in erg mooi in Illustrator (pen tool) maar in Photoshop is de lasso-tool je vriend.
haha, mooie bitmap trace met flash, probeer 't nu 's met de hand in illustratorOp zaterdag 23 februari 2002 15:47 schreef BrAiNtJe het volgende:
Mijn eerste, Ik ga nog ff knutselen
[afbeelding]
haha, jij hebt echt humorOp zaterdag 23 februari 2002 15:47 schreef BrAiNtJe het volgende:
Mijn eerste, Ik ga nog ff knutselen
[afbeelding]
* Yellow|A is van de trap gevallen en wist toen 'ie wakker werd van de klap alles...
|{ brrr }] |
roflolOp zaterdag 23 februari 2002 16:54 schreef Yellow het volgende:
Je kan het natuurlijk ook altijd zelf proberen te leren . met de hand, zo heeft prototype het ook geleerd...
* Yellow|A is van de trap gevallen en wist toen 'ie wakker werd van de klap alles...
mooi omschreven
Verwijderd
Als je al een pic heb, open het in flash en gebruik: Trace bitmap. Flash zet het om in vectoren.
met het menutje waarin je je opties kun maken kun je een beetje experimenteren. Niet mooi? ctrl-z!!
Je kunt dan het een beetje vereenvoudigen met je verfpotje.
voorbeeldje:
VOOR:

NA:
Verwijderd
Zo doe ik het ook meestal, gaat toch iets sneller dan in plain illustrator. Flash is in dit geval je maatjeOp zaterdag 23 februari 2002 14:25 schreef de_das het volgende:
afbeelding (jpg/gif) importeren in flash. vervolgens modify > trace bitmap. beetje expirimenteren met de waarden.
Verwijderd
Ik ben het volledig eens met Pelle. Meestal ziet het er handmatig ook iets minder realistisch uit, en dat is dan juist mooier vind ik.Op zaterdag 23 februari 2002 18:27 schreef Pelle het volgende:
Doeds, dit is toch niet leuk op die manier? Filtertje gebruiken, klaar. De genoegdoening is des te groter als je het voor elkaar krijgt zonder automated meuk en je er gewoon bloed zweet en tranen voor hebt moeten huilen om het voor elkaar te krijgen in (ofzoiets).
De details moet je weglaten, en lekker zelf gaan gokken waar je schaduw-grenzen moeten lopen enzo. Ik vind diee vectortekening van Pelle veel mooier dan die van Nelly Furtado
Verwijderd
misschien kijk jij iets teveel naar wie het is dan naar het plaatje zelfOp zaterdag 23 februari 2002 18:31 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Ik ben het volledig eens met Pelle. Meestal ziet het er handmatig ook iets minder realistisch uit, en dat is dan juist mooier vind ik.
De details moet je weglaten, en lekker zelf gaan gokken waar je schaduw-grenzen moeten lopen enzo. Ik vind diee vectortekening van Pelle veel mooier dan die van Nelly Furtado
ik vind de flash optie beter en mooier
Verwijderd
gewoon in flash doen en exporteren naar illustrator en nog een beetje finetunen en hier posten dat je er een week mee bezig geweest in illustratorOp zaterdag 23 februari 2002 18:27 schreef Pelle het volgende:
Doeds, dit is toch niet leuk op die manier? Filtertje gebruiken, klaar. De genoegdoening is des te groter als je het voor elkaar krijgt zonder automated meuk en je er gewoon bloed zweet en tranen voor hebt moeten huilen om het voor elkaar te krijgen in (ofzoiets).
Want ik weet niet eens hoe je meerdere paths moet maken
wat een bullshit!Op zaterdag 23 februari 2002 18:37 schreef de_das het volgende:
[..]
gewoon in flash doen en exporteren naar illustrator en nog een beetje finetunen en hier posten dat je er een week mee bezig geweest in illustrator
zo leer je toch nooit met zo'n prachtig mooi programma omgaan...illustrator verdient het!
Ik heb het geluk dat ik jaren voor een beletteringsbureau logo's en andere meuk heb moeten tracen en namaken, dan leer je zo'n programma goed kennen en kun je het op z'n waarde schatten.
ik zeg het nog één keer:
Illustrator heerst!
Verwijderd
ik meende tussen de regels door te lezen dat we niet met een doorgewinterde proffesional te maken hadden vandaar mijn suggestie het in flash te doen. het is misschien heel leerzaam om het in illustrator te doen maar voor deze toepassing lijkt me dat vrij omslachtig.Op zaterdag 23 februari 2002 20:12 schreef hangoor het volgende:
[..]
wat een bullshit!
zo leer je toch nooit met zo'n prachtig mooi programma omgaan...illustrator verdient het!
Illustrator heerst!
illustrator is inderdaad een kicken programma!!
Maar das lang nie so mooi als in illustrator.
Bij de weg, is dit ook makkelijk te doen met Freehand??
jamaar,jamaar, ik heb ook nergens gelezen dat hij het maar voor een eenmalig doel nodig heeft?Op zaterdag 23 februari 2002 20:23 schreef de_das het volgende:
ik meende tussen de regels door te lezen dat we niet met een doorgewinterde proffesional te maken hadden vandaar mijn suggestie het in flash te doen. het is misschien heel leerzaam om het in illustrator te doen maar voor deze toepassing lijkt me dat vrij omslachtig.
illustrator is inderdaad een kicken programma!!
misschien wil die jongen juist leren om met de hand zulk artwork ala Andy Warhol te maken?
Men gaat het hier zovaak vanuit dat het een commercieel of eenmalig doel heeft, terwijl het evenzovaak zo niet vaker een leercurve of leergierigheid betref...
Denk breder peeps...
Verwijderd
Als je een echte n00b bent lukt het je nooit, en je zou het niet moeten verwachten. Soms doe je er een half uurtje over en soms 5 uur. Dus alleen software heb je niet nodig, vooral geduld.Op zaterdag 23 februari 2002 14:37 schreef BrAiNtJe het volgende:
[..]
Hoe precies, Wat moet ik invullen bij
- Color Threshold
- Minimum Area
- Curve Fit
- Corner Threshold
En als je de legale versie had wist je het wel hoor...
Verwijderd
Creatie van Jaap is trouwens gemaakt in de superlooper-stijl en die gasten r0cken! Neem daar maar eens een voorbeeld aan, en dan bedoel ik niet dat je z'n artwork moet gaan tracen maar gewoon of je dat zelf in illustrator kan tekenen, gewoon om te leren.
vectorize staat trouwens ook nog wat, is z'n personal portfolio
bij vectorize kan je onder de link portfolio een tutorial vinden van de master himself
Verwijderd
Dat is ook precies wat superlooper uitlegt in z'n tutorial op vectorizeOp zondag 24 februari 2002 12:52 schreef raptorix het volgende:
Je kan ook even met wat PS filters (photocopy ofzo) om in ieder geval een vakverdeling te krijgen, daarna tracen en fillen in je favoriete vector progje.
Verwijderd
Verwijderd
The Designers Republic haalt overigens flink uit naar mensen die een plaatje importeren naar Flash en het dan tracen, 1,2,3 klaar. lekker origineel...
De methode die CA special toepast (ongeveer):
1. plaatje in photoshop openen, filter: posterize toepassen
2. in illustrator openen, layer locken en niet meteen auto trace gebruiken
3. met de pen tool gebieden maken die je 1 één kleur wilt hebben
4. kleuren kiezen in het palet die in de buurt zitten van het origineel
5. de vershillende vormen op verschillende layers zetten en inkleuren
6. alle lagen samenvoegen en een keyline toevoegen van 8pt
vergt denk ik wel wat oefening (ik moet t nog gaan doen) maar het reslutaat gaat er dan beter uitzien dan een simpele bitmap trace.
Verwijderd
Ok. Ik pass jou de originele foto, en probeer dan maar eens dit resultaat te krijgen. Dat lukt je echt niet, believe me.Op zondag 24 februari 2002 17:05 schreef Geqxon het volgende:
In psp de kleuren heel laag zetten, dan krijg je dit ook
Ik vat dat Illustrator nog niet helemaal dus moet nog effe alle functies kennen. Jammer dat Photoshop dit allemaal niet heeft, dat ken ik wel