Toon posts:

Bang voor de Hel

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk wel es als iemand zegt: 'God is een verzinsel, een paar lui wisten niet wat een zondsverduistering veroorzaakte, dus d88 ze een god.'

Maar wat nou als je niet in hem geloofd en hij bestaat wel, ga je misschien naar de hel! Ik ben soms wel es bang als ik niet in god geloof dat ik dan in de hel kom...

En als je wel gelooft... en je doet er veel aan, en er is nix na de dood... dan baal je ook!

wat zou het beste zijn om te doen.. risico nemen heet dat.. en daar gaat denk ik het geloof om.

reacties plz

Verwijderd

lijkt me dat je gewoon wel in god geloofd :)
beetje raar als je niet in god gelooft maar wel in een hemel en hel

ik geloof gewoon in mezelf, sommige andere mensen en niemand of nix anders en maak me er dan ook niet druk om
als ik dood ben ben ik dood en is er nix meer, dan heb je ook geen gedachten meer dus het is nutteloos om hierover te denken :)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je zinsopbouw is nogal choatisch... verander dat even aub :) dat lokt meer reacties zegmaar. M`n volgende post hier wordt dan ontopic.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Als er een hel bestaat, dan bestaat er ook een hemel (anders kan de hel immers niet slecht zijn, zonder tegengesteld vergelijkingsmateriaal). Als er een hemel bestaat, bestaat er een god. Als er een GOd bestaat, dan moet die zo intelligent zijn dat ik niet geloof dat hij je naar de hel stuurt (goed doen is immers intelligenter dan slecht doen). Dus, als God bestaat zit je altijd goed.

Als god niet bestaat, dan is er gewoon niks na je dood. Don't worry be happy in dat geval.

En als er reincarnatie bestaat, dan besef je niet eens dat je dood bent. Je leeft dan immers weer een geheel nieuw leven.

Geen probleem dus, hoe dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
reincarnatie en hemel, lijken me DE 2... maar dont worry be happy en hel dat lijkt me zo'n !#%%!!^%

maar hopen op de eerste 2 dan maar :'(

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:27
Op zaterdag 23 februari 2002 14:17 schreef MasterOverdrive het volgende:
Maar wat nou als je niet in hem geloofd en hij bestaat wel, ga je misschien naar de hel!
Ik ken het NT niet zo goed, maar volgens mij staat daar niet dat je naar de hel gaat als je niet in God gelooft. Dat is iets wat de verschillende geloven er van gemaakt hebben.

Het idee is dat als je een goed leven leidt (met als belangrijkste punten de 10 geboden), je na je dood er voor wordt beloond. Dit is ook wat Jezus verkondigd heeft.

Het zou natuurlijk erg onterecht overkomen dat een gelovige dat vanalles en nog wat uitvreet wel in de hemel komt, en een niet-gelovige die 'goed' leeft niet. Zeker omdat het gelovig zijn erg afhangt van waar je geboren bent, en de omgevingsfactoren als ouders en vrienden.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Er lopen al wat topics waarover je over dit onderwerp kunt discussieren:
[topic=413774/1/25]
[topic=412530/1/25]
[topic=406232/1/25]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.