CPU fan aansluiten op voeding

Pagina: 1
Acties:

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 00:48
Om mijn CPU fan op 7 volt te laten draaien, wil ik deze graag met een verloop stukje aansluiten op mijn voeding, aangezien ik niet het 3-aderige stekkertje van de fan wil afknippen.

Ik ben naar de lokale computerboer geweest, en de beste man wist niet waar ik het over had, volgens hem bestonden dat soort dingen niet.

Maarja ik laat me niet zomaar met een kluitje in het riet sturen, dus daarom vraag ik de tweaker om advies! waar kan ik zo'n verloopstekkertje krijgen ?

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

om een 12 volt van op 7 volt telaten lopen? die bestaan idd niet.... maar wel een 3 polig ding naar molex.. die bestaan wel gewoon...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

waarom koop je niet ff een tussen molex(splitter) knip je de 5v er af en klaar

Verwijderd

Een molex gebruiken, + is 12 v en - is 5 v. potentiaal 7 volt. Koop een molex vrouwtje en soldeer het daarin, en steek daarin een molexmannetje.

• CyberTijn
Op zaterdag 23 februari 2002 14:10 schreef DAMAGE het volgende:
om een 12 volt van op 7 volt telaten lopen? die bestaan idd niet.... maar wel een 3 polig ding naar molex.. die bestaan wel gewoon...
Ja zo'n ding bedoel ik, van een 3 polig ding naar molex :+

• CyberTijn
Op zaterdag 23 februari 2002 14:10 schreef muaddib het volgende:
Een molex gebruiken, + is 12 v en - is 5 v. potentiaal 7 volt. Koop een molex vrouwtje en soldeer het daarin, en steek daarin een molexmannetje.
Ja dat is op zich een goed idee, maar ik wil gewoon een beetje experimenteren, dus als 7Volt me niet bevalt, dat ik dan gewoon weer naar 12 Volt over kan gaan.
En als ik het 3-aderige stekkertje erop laat zitten, kan ik hem gewoon weer zo op m'n mobo prikken als ik dat wil :)
Pagina: 1