Toon posts:

[vba] Aantal pagina's in Word tellen

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Euj iedereen,

Volgende vraag van vandaag! Hoe kan ik vanuit VB het aantal pagina's in een Worddocument tellen? Ik kan het niet vinden in MSDN (ook niet op pscode.com!)

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Waarom maak jij steeds nieuwe threads aan voor elke nieuwe vraag?
Je kan toch gewoon een nieuwe vraag onderaan de oude plakken... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Dan klopt de topictitel niet, en dan vliegen er een hoop mensen overheen!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

CyberKnutselaar, na een search op je username lijkt het net alsof je hier alleen komt om voor elk simpel (?) probleempje een nieuw topic te openen.

Nou mag je hier best vragen stellen, maar probeer daar een beetje niveau in te houden.
Zeker met vragen die sterk aan elkaar gerelateerd zijn kan je de vragen net zo goed in 1 topic houden.

Verwijderd

Topicstarter
Owkee... ik dacht altijd dat je topictitel te maken moest hebben met je topicinhoud, maar dat blijkt dus niet...

Verwijderd

ontopic:

In welke versie van Word wil je het doen? (97/2000/XP).

Ik neem aan dat je een stuk VBA wilt bakken met een leuk formuliertje ?

Als je mij duidelijk kan maken waar je het voor wilt gebruiken, dan kan ik het antwoord daar op aanpassen.

Je kan namelijk ergens een icoontjes maken dat er een popup-windowtje komt met het aantal woorden, maar je kan ook hele formulieren maken met allerlei statistieken.

Het aantal woorden kan je rechtstreeks uit word zelf halen.
Rechtstreeks uit de help van VBA als je een tekst geselecteerd hebt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
This example displays the number of words in the selection.

If Selection.Words.Count >= 1 And _
      Selection.Type <> wdSelectionIP Then
    MsgBox "The selection contains " & Selection.Words.Count _
      & " words."
End If

Als je gewoon een VBA userform wilt gebruiken, dan kan je het beste de statistieken van het document uitlezen. Zo voorkom je dat Word opnieuw alles gaat tellen, terwijl ie dat al gedaan heeft.

Magic Keyword in deze is: ReadabilityStatistics.
Klik maar s op File--> Properties.
Voila: Statistieken windowtje (in Word XP althans)

In de help staat dit:
Using the ReadabilityStatistic Object
Use ReadabilityStatistics(index), where index is the index number, to return a single ReadabilityStatistic object. The statistics are ordered as follows: Words, Characters, Paragraphs, Sentences, Sentences per Paragraph, Words per Sentence, Characters per Word, Passive Sentences, Flesch Reading Ease, and Flesch-Kincaid Grade Level. The following example returns the character count for the active document.

Msgbox ActiveDocument.Content.ReadabilityStatistics(2).Value

Verwijderd

offtopic:

Ik zie inderdaad net dat Cyberknutselaar een groot fan aan het worden is van VB / VBA en hopelijk ook straks VB.NET.

Ik stoor me er overigens helemaal niet aan dat mensen voor elke vraag een nieuw topic aanmaken.

Jammer is wel dat veel mensen deze vragen niet beantwoorden, ondanks het hoge RTFM gehalte.

Maar je moet ergens beginnen en als je eenmaal je draai gevonden hebt en een juiste manier voor het zoeken van oplossingen voor je programmeerproblemen, dan staat de volgende newbie weer voor de deur die precies dezelfde fouten maakt. Daar doen al die FAQ's ook niet veel aan.

Bewijs? Het begint bij je ouders die zeggen dat drugs en roken slecht voor je is, mensen gaan er echt dood aan
Maar toch doen mensen het ondanks dat overal staat dat het de gezondheid kan schaden....

Ook bij GoT komen en gaan er mensen. En iedereen moet het een keer leren. Daar kunnen al die |:( icoontjes niets aan doen, iedereen slaat wel s een plank mis :), ook ik.
Pagina: 1