Naar aanleiding van [topic=391553/1/50] kreeg ik de neigingen om zelf een desktop te maken dat erop leek maar echt lukken wou het me niet 
Dus na lang zoeken en tieren is het me toch uit eindelijk gelukt en ik merkte dat veel mensen die niet zoveel verstand van PC's hebben toch hetzelfde willen hebben dus vandaar deze topic... Enjoy
Waarom doe je dit
Ikzelf heb gezien dat mensen goed overweg konden met HTML bij GoT en logischer wijze enorm snel en enorm mooi hun desktop d.m.v Active Desktop te verfraaien en ik zat er maar mee te klooien en te zoeken om het ook zo te krijgen. Het meeste kon ik wel vinden maar de 'technische snufjes' niet bepaald
( Kinda
I know).
Maar het viel mij op dat er geen "tutorial" was geschreven voor de HTML nieuwelingen onder ons, En aangezien ik er zelf 1tje ben maar nu wel weet hoe je alles tevoorschijn krijgt schrijf ik dus deze tutorial (en ook omdat er echt veel mensen waren die GoT niet kennen bij mij kwamen om ook zo'n Desktop te krijgen
).
Met wat voor een O/S werk je
Windows XP Prof. Englisch edition, Ga me dus a.u.b niet vragen hoe je dit allemaal krijgt met 98/2000/ME, Maar aangezien ik dit schrijf voor de mensen die weinig van Pc's af weten zullen hun waarschijnlijk ME of XP hebben...
Ok, Maar lachen de mensen van GoT je niet uit
Uh? Say what? Tja, Als ik stom toevallig een oplossing op een probleem heb gevonden en het wel oplos maar op een enorm domme manier, Dan misschien wel, En ook omdat ik schijnbaar best simpele dingen uit leg. Maar de mensen die dus nihil PC verstand hebben of simpelweg html niet kennen zullen dit enorm kunnen waarderen dus doe ik het toch
Wat is het allemaal dan precies en wat heeft het voor nut
Simpel, Het is gewoon een manier om je Desktop er mooier uit te laten zien, Sneller bij dingen kan komen en er mee showen (
).
Ikzelf vind het enorm irritant als er enorm veel items in mijn desktop staan en nu heb ik alleen nog maar 2 items (Deze Computer en Prullenbak).
Kan je ons een voorbeeld laten zien
Jep, Sterker nog. Ik ga nu deze tutorial schrijven om alles precies zoals dit te krijgen.
De tweakers onder ons zullen zien dat ik geen tweakers.net info erbij heb gedaan omdat de meeste mensen die geen verstand van Pc's dat toch niet intereseren
Let wel, Je hebt verschillende manieren om dit allemaal zo te krijgen, Ik doe het alleen zoals ik het gedaan heb
Ja ok, Leuk allemaal, Begin maar met de tutorial!!
Mkay. Het eerste wat je dus moet doen is het programma (of addon... is maar hoe je het wilt noemen
) "Active desktop" Downloaden. Deze kun je HIER downloaden.
Zodra je hem gedownload heb, Unzip je hem (extract all bij XP) en kopieer je hem naar bijv. "C:\Active" (de hele map dus).
Vervolgens ga je naar "control panel" en ga je naar "display" (of je drukt gewoon op de rechter muisknop op je achtergrond en drukt op "properties" of "eigenschappen").
Vervolgens ga je naar "customize desktop"
Voorbeeld

Vervolgens ga je naar "web" en druk je op new. Als je "active desktop" gekopieert heb naar "c:\active" moet je bij location dit in vullen "c:\active\index.html"
Voorbeeld

Klik vervolgens alles weg door simpelweg overal op Ok te drukken.
Als het goed is moet nu je Desktop een beetje schokken en krijg je links boven een >
Druk daarop.
Je krijgt als het goed is dit te zien:

LET OP!Wat je op deze screenshot ziet is meteen alles hoe ik het heb ingesteld dus niet schrikken als het niet hetzelfde is.LET OP!
MSN Messenger
Dit is dus ook 1 van de simpele dingen maar ik leg het toch uit.
Klik box 1 aan, en bij Iframe URL vul je in "msn.html" (natuurlijk zonder de "). Druk vervolgens op Apply & Save Settings. Dan moet je als het goed is je MSN messenger in beeld zien zoals op mijn allereerste screenshot, Je kan dan alles naar eigen smaak aanpassen, De breedte en grootte verander je door bij "width" en "height" aan te passen totdat hij tot gewenste grootte is gemaakt.
Het Weer
De weers verwachtingen zijn ook makkelijk te verkrijgen maar net zoals bij MSN schrijf ik het alsnog op.
Klik Box 2 aan, En vul bij Iframe URL "weer.html" in. vervolgens druk je op apply & save settings en je moet een boxje in beeld zien komen met het weer.
LET OP! Je ziet alleen het weer als je verbonden bent met het internet LET OP!
Vervolgens kan je alles nog zelf aan passen zoals bij MSN maar het plaatje blijft dezelfe grootte.
Cool Info
Laatik ten eerste uit leggen wat Coolinfo is, Coolinfo is datgene wat je ziet links boven bij het voorbeeld screenie (Deze screenie dus).
Het laat je allemaal info zien over je eigen pc, De meeste mensen die weinig met hun pc doen intereseren dit toch niet, Dus vandaar raad ik jullie aan om dit dan simpelweg achterwege te laten. De mensen die dit soort info wel willen hebben lees verder
Allereerst moet je dus Coolinfo downloaden, Deze kan je hier downloaden.
Als het gedownload heb, Installeer je hem. Hij installeerd hem automatisch naar C:\Program Files\DaisyManSoftware
Ga naar die map en klik op coolmon in die map.
Je krijgt op dat moment waarschijnlijk wat vage teksten in beeld en een extra icoontje in je taakbalk:

Druk met je rechter muisknop op dat icoontje zodat je een menu tevoorschijn krijgt
Voorbeeld

Vervolgens druk je op Display Items.
Als je precies hetzelfde als mij wilt hebben vul je dit in:
Je kan ook natuurlijk Alles aan passen tot eigen smaak, Als je bijv je schijf E erbij wilt hebben vul je dit in:
En wil je schijf X vul je gewoon i.p.v de F een X bij de bovenstaande regel.
De regels met Mouse, Soundcard, Videocard en username heb ik zelf bij gevoegd, Dat kan je ook naar je eigen pc veranderen, Dat doet hij niet automatisch

Nu moet je dit nog mooi in je beeld krijgen...
Dit doe je door op > te klikken links boven (Je active desktop dus
).
Vervolgens klik je Box 3 aan, Apply & Save Settings en zoek je extra boxje op.
Klik en sleep je coolinfo tekst over dat boxje heen en sleep gewoon je tekst in de positie waarin jij het wilt. Als het niet groot genoeg is druk je met je rechter muisknop op je coolinfo icoon en klik je Set Form Width and Height aan.
Vervolgens vul je een getal in tot hij groot genoeg is tot je eigen smaak.
Zodra je alles een beetje in orde heb gaan we hem vergrendelen en transparant maken.
Dit doe je eerst om Coolinfo tekst vast te zetten, Dit doe je door met je rechtermuisknop weer op je coolinfo icoon te drukken en vervolgens klik je de volgende menu items aan:
Lock Form
Pin Item to desktop
Transparant
En voila, je hebt je coolinfo tekst in een boxje
Als je dat niet heb, Sleep dan met dat boxje heen en weer totdat hij mooi overeen komt met je tekst.
Nu komt het gedeelte waar ik moeite mee had als HTML n00b...
Het links (snelkoppelingen) gedeelte
Mkay. Ten eerste open je dus wordpad. Vul dan dit in:
Sla het op als "links.html" en bewaar het in c:\active
Vervolgens ga je naar c:\active, Zoek je links.html op en druk je op edit.
Ok. Om de html nieuwelingen onder ons sneller op weg te helpen heb ik een beginnetje voor jullie:
Van hier uit kan je dus al je eigen schijven aanpassen ervoor, Als je nog een schijf E er bijv bij wilt, Neem je deze regel over:
En dan verander je bij "file:///C|" de C in een E, En dan verander je bij "C:\ (hoofdschijf)" in wat je wilt voor benaming.
Op deze manier kan je voor jezelf alles in vullen en bewerken tot je eigen smaak.
Als je net zoals bij mij Spaties er tussen wilt + "headlines" in wilt hebben lees verder
VOORBEELD

Ik geef jullie de code hoe je dit bovenstaande kunt krijgen :
Je kan op deze manier dus gemakkelijk alles voor jezelf aan passen, Dit is alles wat je nodig heb om de links goed te krijgen. Het is veel werk maar als je het eenmaal heb is het mooi gedaan... Niet waar

Als je wilt zien hoe je ver je bent of je wilt het simpelweg ff zien hoe goed je wel niet bent met html, Druk dan op de > links boven en klik box 4 aan. Vul bij IFrame URL links.html in.
In wordpad van links.html druk je op save, en druk vervolgens op apply & save settings.
Als je ziet dat je boxje te klein is, Verander dan de waardes bij "width" en "height" totdat je je gewenste formaat heb.
Als je eenmaal al je links klaar heb, Vergeet niet om dit onderaan je tekst document te zetten:
Anders wordt hij niet transparant

Achtergronden
Als je je achtergrond wilt veranderen moet je dat niet via settings doen maar via Active desktop zelf. Als je de mijne wilt kun je hem HIER downloaden.
Om het makkelijker te maken moet je het plaatje wat je als achtergrond wilt hebben kopieren naar C:\active\images . Vervolgens druk je op de > .
Druk bij Backgrond op browse:

en klik je op het plaatje wat je als achtergrond wilt hebben. Vervolgens uiteraard op Apply & Save Settings en voila
Tot nu toe hebben we alles gehad van me desktop, Je kunt het meeste zelf aan passen, Dus het heeft geen nut om echt alles uit te leggen want ik ga niet voor iedereen aparte links maken
Corner Amp
Opzich kan iedereen dit zelf wel maar ik leg het alsnog even uit voor de mensen die dit kunnen waarderen (weinig dus
).
Ten eerste heb je dus Winamp beta 3 nodig,Deze kun je HIER downloaden bij "Get winamp beta 3 now!".
Download en installeer het (dat heeft denk ik geen uitleg nodig he
).
Vervolgens download jeDIT bestandje en Unzip je hem opdezelfe manier zoals je bij Active Desktop deed. Vervolgens kopieer je die hele map naar : C:\Program Files\Winamp3\Skins
LET OP! Dit is dus de standaard installatie map van Winamp beta 3!LET OP!
Start winamp beta 3 op, Druk op skins en klik "corner amp" aan en VOILA!.
De laatste beetjes info
Je hebt dan precies hetzelfde als wat ik heb op me desktop..
Ok niet precies PRECIES maar dat is ook omdat smaak persoonlijk is.
Ik wou voor de rest alleen nog rb338 bedanken voor zijn mooi ontwerp van Active Desktop
En voor de rest sta ik open om veranderingen te maken in deze Tutorial, Ik weet van mezelf dat ik niet echt foutloos kan tikken (lees veel taalfoutjes kan maken...) en dat ik wel eens wat vergeet. Maar goed... Dit was dan het einde van de tutorial, Ik hoop dat ik de meeste heb kunnen helpen en veel plezier met je Desktop...
DISCLAIMER
Dus na lang zoeken en tieren is het me toch uit eindelijk gelukt en ik merkte dat veel mensen die niet zoveel verstand van PC's hebben toch hetzelfde willen hebben dus vandaar deze topic... Enjoy
Waarom doe je dit
Ikzelf heb gezien dat mensen goed overweg konden met HTML bij GoT en logischer wijze enorm snel en enorm mooi hun desktop d.m.v Active Desktop te verfraaien en ik zat er maar mee te klooien en te zoeken om het ook zo te krijgen. Het meeste kon ik wel vinden maar de 'technische snufjes' niet bepaald

Maar het viel mij op dat er geen "tutorial" was geschreven voor de HTML nieuwelingen onder ons, En aangezien ik er zelf 1tje ben maar nu wel weet hoe je alles tevoorschijn krijgt schrijf ik dus deze tutorial (en ook omdat er echt veel mensen waren die GoT niet kennen bij mij kwamen om ook zo'n Desktop te krijgen
Met wat voor een O/S werk je
Windows XP Prof. Englisch edition, Ga me dus a.u.b niet vragen hoe je dit allemaal krijgt met 98/2000/ME, Maar aangezien ik dit schrijf voor de mensen die weinig van Pc's af weten zullen hun waarschijnlijk ME of XP hebben...
Ok, Maar lachen de mensen van GoT je niet uit
Uh? Say what? Tja, Als ik stom toevallig een oplossing op een probleem heb gevonden en het wel oplos maar op een enorm domme manier, Dan misschien wel, En ook omdat ik schijnbaar best simpele dingen uit leg. Maar de mensen die dus nihil PC verstand hebben of simpelweg html niet kennen zullen dit enorm kunnen waarderen dus doe ik het toch
Wat is het allemaal dan precies en wat heeft het voor nut
Simpel, Het is gewoon een manier om je Desktop er mooier uit te laten zien, Sneller bij dingen kan komen en er mee showen (
Ikzelf vind het enorm irritant als er enorm veel items in mijn desktop staan en nu heb ik alleen nog maar 2 items (Deze Computer en Prullenbak).
Kan je ons een voorbeeld laten zien
Jep, Sterker nog. Ik ga nu deze tutorial schrijven om alles precies zoals dit te krijgen.
De tweakers onder ons zullen zien dat ik geen tweakers.net info erbij heb gedaan omdat de meeste mensen die geen verstand van Pc's dat toch niet intereseren
Let wel, Je hebt verschillende manieren om dit allemaal zo te krijgen, Ik doe het alleen zoals ik het gedaan heb
Ja ok, Leuk allemaal, Begin maar met de tutorial!!
Mkay. Het eerste wat je dus moet doen is het programma (of addon... is maar hoe je het wilt noemen

Zodra je hem gedownload heb, Unzip je hem (extract all bij XP) en kopieer je hem naar bijv. "C:\Active" (de hele map dus).
Vervolgens ga je naar "control panel" en ga je naar "display" (of je drukt gewoon op de rechter muisknop op je achtergrond en drukt op "properties" of "eigenschappen").
Vervolgens ga je naar "customize desktop"
Voorbeeld
Vervolgens ga je naar "web" en druk je op new. Als je "active desktop" gekopieert heb naar "c:\active" moet je bij location dit in vullen "c:\active\index.html"
Voorbeeld
Klik vervolgens alles weg door simpelweg overal op Ok te drukken.
Als het goed is moet nu je Desktop een beetje schokken en krijg je links boven een >
Druk daarop.
Je krijgt als het goed is dit te zien:
LET OP!Wat je op deze screenshot ziet is meteen alles hoe ik het heb ingesteld dus niet schrikken als het niet hetzelfde is.LET OP!
MSN Messenger
Dit is dus ook 1 van de simpele dingen maar ik leg het toch uit.
Klik box 1 aan, en bij Iframe URL vul je in "msn.html" (natuurlijk zonder de "). Druk vervolgens op Apply & Save Settings. Dan moet je als het goed is je MSN messenger in beeld zien zoals op mijn allereerste screenshot, Je kan dan alles naar eigen smaak aanpassen, De breedte en grootte verander je door bij "width" en "height" aan te passen totdat hij tot gewenste grootte is gemaakt.
Het Weer
De weers verwachtingen zijn ook makkelijk te verkrijgen maar net zoals bij MSN schrijf ik het alsnog op.
Klik Box 2 aan, En vul bij Iframe URL "weer.html" in. vervolgens druk je op apply & save settings en je moet een boxje in beeld zien komen met het weer.
LET OP! Je ziet alleen het weer als je verbonden bent met het internet LET OP!
Vervolgens kan je alles nog zelf aan passen zoals bij MSN maar het plaatje blijft dezelfe grootte.
Cool Info
Laatik ten eerste uit leggen wat Coolinfo is, Coolinfo is datgene wat je ziet links boven bij het voorbeeld screenie (Deze screenie dus).
Het laat je allemaal info zien over je eigen pc, De meeste mensen die weinig met hun pc doen intereseren dit toch niet, Dus vandaar raad ik jullie aan om dit dan simpelweg achterwege te laten. De mensen die dit soort info wel willen hebben lees verder
Allereerst moet je dus Coolinfo downloaden, Deze kan je hier downloaden.
Als het gedownload heb, Installeer je hem. Hij installeerd hem automatisch naar C:\Program Files\DaisyManSoftware
Ga naar die map en klik op coolmon in die map.
Je krijgt op dat moment waarschijnlijk wat vage teksten in beeld en een extra icoontje in je taakbalk:
Druk met je rechter muisknop op dat icoontje zodat je een menu tevoorschijn krijgt
Voorbeeld
Vervolgens druk je op Display Items.
Als je precies hetzelfde als mij wilt hebben vul je dit in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <U><B><NAME=DateTime FORMAT="dddd dd mmmm yyyy"></b>, <NAME=DateTime FORMAT="HH:nn"></U> <U><B>System</b></U> CPU INFO: XP 1700+ (1466MHz) Mouse: Intellieye Explorer Soundcard: Soundblaster Audigy Platinum! Videocard: ASUS V8200 Deluxe (Geforce 3 64 MB) Username: Raven CPU Usage: <NAME=ProcUsage DECIMAL SIZE=5 FORMAT="ALL">% <U><b>Usage<b></U> Threads: <NAME=Threads SIZE=5> Processes: <NAME=Processes SIZE=5> Most consuming: <NAME=TopProc FORMAT="Title"> RAM Usage: <NAME=RAMUsed> / <NAME=RAMTotal> MB Page Usage: <NAME=PageUsed> / <NAME=PageTotal> <U><b>Drives Space</b></U> Drive C: <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="C FREE">GB of <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="C TOTAL">GB Drive D: <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="D FREE">GB of <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="D TOTAL">GB Drive F: <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="F FREE">GB of <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="F TOTAL">GB Drive G: <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="G FREE">GB of <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="G TOTAL">GB <U><b>Internet</b></U> Upload: <NAME=NetWrite DECIMAL SIZE=5 FORMAT="ALL">KB/s Download: <NAME=NetRead DECIMAL SIZE=5 FORMAT="ALL">KB/s <U><b>Uptime</b></U> <NAME=Uptime FORMAT="*d*d *H*h *M*m *S*s " SIZE=20> |
Je kan ook natuurlijk Alles aan passen tot eigen smaak, Als je bijv je schijf E erbij wilt hebben vul je dit in:
code:
1
| Drive F: <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="F FREE">GB of <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="F TOTAL">GB |
En wil je schijf X vul je gewoon i.p.v de F een X bij de bovenstaande regel.
De regels met Mouse, Soundcard, Videocard en username heb ik zelf bij gevoegd, Dat kan je ook naar je eigen pc veranderen, Dat doet hij niet automatisch
Nu moet je dit nog mooi in je beeld krijgen...
Dit doe je door op > te klikken links boven (Je active desktop dus
Vervolgens klik je Box 3 aan, Apply & Save Settings en zoek je extra boxje op.
Klik en sleep je coolinfo tekst over dat boxje heen en sleep gewoon je tekst in de positie waarin jij het wilt. Als het niet groot genoeg is druk je met je rechter muisknop op je coolinfo icoon en klik je Set Form Width and Height aan.
Vervolgens vul je een getal in tot hij groot genoeg is tot je eigen smaak.
Zodra je alles een beetje in orde heb gaan we hem vergrendelen en transparant maken.
Dit doe je eerst om Coolinfo tekst vast te zetten, Dit doe je door met je rechtermuisknop weer op je coolinfo icoon te drukken en vervolgens klik je de volgende menu items aan:
Lock Form
Pin Item to desktop
Transparant
En voila, je hebt je coolinfo tekst in een boxje
Als je dat niet heb, Sleep dan met dat boxje heen en weer totdat hij mooi overeen komt met je tekst.
Nu komt het gedeelte waar ik moeite mee had als HTML n00b...
Het links (snelkoppelingen) gedeelte
Mkay. Ten eerste open je dus wordpad. Vul dan dit in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <html><head> <title>Headlines</title> <link rel="stylesheet" href="style.css"> <script> d=document; var bgcol = location.search.substring(1); col = bgcol? bgcol : '#243462'; d.write('<style>body { scrollbar-face-color: '+col+'; scrollbar-shadow-color: '+col+ '; scrollbar-highlight-color: '+col+'; scrollbar-3dlight-color: '+col+'; scrollbar-darkshadow-color: '+col+ '; scrollbar-track-color: '+col+'; scrollbar-arrow-color: #ffffff } </style>'+ '<meta http-equiv="refresh" content="1800; URL=links.html?'+col+'">'); </script> </HEAD> <script>d.write('<BODY BGCOLOR='+col+'>');</script> <ul> |
Sla het op als "links.html" en bewaar het in c:\active
Vervolgens ga je naar c:\active, Zoek je links.html op en druk je op edit.
Ok. Om de html nieuwelingen onder ons sneller op weg te helpen heb ik een beginnetje voor jullie:
code:
1
2
3
4
5
| <li><B>My Computer</B></li><BR><BR> <li> <a href="file:///C|" target="_blank">C:\ (Hoofd Schijf)</a><BR></li> <li> <a href="file:///D|" target="_blank">D:\ (Slave Schijf)</a><BR></li> <li> <a href="file:///F|" target="_blank">F:\ (Backup Schijf)</a><BR></li> <li> <a href="file:///G|" target="_blank">G:\ (Mp3 Schijf)</a><BR></li> |
Van hier uit kan je dus al je eigen schijven aanpassen ervoor, Als je nog een schijf E er bijv bij wilt, Neem je deze regel over:
code:
1
| <li> <a href="file:///C|" target="_blank">C:\ (Hoofd Schijf)</a><BR></li> |
En dan verander je bij "file:///C|" de C in een E, En dan verander je bij "C:\ (hoofdschijf)" in wat je wilt voor benaming.
Op deze manier kan je voor jezelf alles in vullen en bewerken tot je eigen smaak.
Als je net zoals bij mij Spaties er tussen wilt + "headlines" in wilt hebben lees verder
VOORBEELD
Ik geef jullie de code hoe je dit bovenstaande kunt krijgen :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <li> <a href="C:\Documents and Settings\Raven\My Documents" target="_blank">My Documents</a><BR></li> <li> <a href="C:\Documents and Settings\Raven\My Documents\My Pictures" target="_blank">Mijn Digitale Foto's</a></li> <BR><BR> <li> <B>Web-URL's</b><BR><BR></li> <li> <a href="http://forum.powerweb.nl/messages/board-topics.html" target="_blank">Pu-Forum</a></li> <li> <a href="http://www.tweakers.net" target="_blank">Tweakers.Net</a></li> <li> <a href="ftp://krijgjedusniet.com/" target="_blank">Me FTP server</a></li> <li> <a href="http://home.planet.nl/~stingwcw/" target="_blank">Me site BLANCO</a></li> |
Je kan op deze manier dus gemakkelijk alles voor jezelf aan passen, Dit is alles wat je nodig heb om de links goed te krijgen. Het is veel werk maar als je het eenmaal heb is het mooi gedaan... Niet waar
Als je wilt zien hoe je ver je bent of je wilt het simpelweg ff zien hoe goed je wel niet bent met html, Druk dan op de > links boven en klik box 4 aan. Vul bij IFrame URL links.html in.
In wordpad van links.html druk je op save, en druk vervolgens op apply & save settings.
Als je ziet dat je boxje te klein is, Verander dan de waardes bij "width" en "height" totdat je je gewenste formaat heb.
Als je eenmaal al je links klaar heb, Vergeet niet om dit onderaan je tekst document te zetten:
code:
1
2
3
| </ul> </body> </html> |
Anders wordt hij niet transparant
Achtergronden
Als je je achtergrond wilt veranderen moet je dat niet via settings doen maar via Active desktop zelf. Als je de mijne wilt kun je hem HIER downloaden.
Om het makkelijker te maken moet je het plaatje wat je als achtergrond wilt hebben kopieren naar C:\active\images . Vervolgens druk je op de > .
Druk bij Backgrond op browse:
en klik je op het plaatje wat je als achtergrond wilt hebben. Vervolgens uiteraard op Apply & Save Settings en voila
Tot nu toe hebben we alles gehad van me desktop, Je kunt het meeste zelf aan passen, Dus het heeft geen nut om echt alles uit te leggen want ik ga niet voor iedereen aparte links maken
Corner Amp
Opzich kan iedereen dit zelf wel maar ik leg het alsnog even uit voor de mensen die dit kunnen waarderen (weinig dus
Ten eerste heb je dus Winamp beta 3 nodig,Deze kun je HIER downloaden bij "Get winamp beta 3 now!".
Download en installeer het (dat heeft denk ik geen uitleg nodig he
Vervolgens download jeDIT bestandje en Unzip je hem opdezelfe manier zoals je bij Active Desktop deed. Vervolgens kopieer je die hele map naar : C:\Program Files\Winamp3\Skins
LET OP! Dit is dus de standaard installatie map van Winamp beta 3!LET OP!
Start winamp beta 3 op, Druk op skins en klik "corner amp" aan en VOILA!.
De laatste beetjes info
Je hebt dan precies hetzelfde als wat ik heb op me desktop..
Ok niet precies PRECIES maar dat is ook omdat smaak persoonlijk is.
Ik wou voor de rest alleen nog rb338 bedanken voor zijn mooi ontwerp van Active Desktop
En voor de rest sta ik open om veranderingen te maken in deze Tutorial, Ik weet van mezelf dat ik niet echt foutloos kan tikken (lees veel taalfoutjes kan maken...) en dat ik wel eens wat vergeet. Maar goed... Dit was dan het einde van de tutorial, Ik hoop dat ik de meeste heb kunnen helpen en veel plezier met je Desktop...
DISCLAIMER
- Ja ik weet dat ik typfouten heb
- Ik weet dat de mensen die veel verstand van Pc's hebben dit allemaal al wisten...
- Ja ik heb niets te doen