Active Desktop Tutorial voor beginners

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21905

Topicstarter
Naar aanleiding van [topic=391553/1/50] kreeg ik de neigingen om zelf een desktop te maken dat erop leek maar echt lukken wou het me niet :)
Dus na lang zoeken en tieren is het me toch uit eindelijk gelukt en ik merkte dat veel mensen die niet zoveel verstand van PC's hebben toch hetzelfde willen hebben dus vandaar deze topic... Enjoy :)

Waarom doe je dit :?

Ikzelf heb gezien dat mensen goed overweg konden met HTML bij GoT en logischer wijze enorm snel en enorm mooi hun desktop d.m.v Active Desktop te verfraaien en ik zat er maar mee te klooien en te zoeken om het ook zo te krijgen. Het meeste kon ik wel vinden maar de 'technische snufjes' niet bepaald :) ( Kinda |:( I know).
Maar het viel mij op dat er geen "tutorial" was geschreven voor de HTML nieuwelingen onder ons, En aangezien ik er zelf 1tje ben maar nu wel weet hoe je alles tevoorschijn krijgt schrijf ik dus deze tutorial (en ook omdat er echt veel mensen waren die GoT niet kennen bij mij kwamen om ook zo'n Desktop te krijgen :o :)).

Met wat voor een O/S werk je :?

Windows XP Prof. Englisch edition, Ga me dus a.u.b niet vragen hoe je dit allemaal krijgt met 98/2000/ME, Maar aangezien ik dit schrijf voor de mensen die weinig van Pc's af weten zullen hun waarschijnlijk ME of XP hebben... :)

Ok, Maar lachen de mensen van GoT je niet uit :?

Uh? Say what? Tja, Als ik stom toevallig een oplossing op een probleem heb gevonden en het wel oplos maar op een enorm domme manier, Dan misschien wel, En ook omdat ik schijnbaar best simpele dingen uit leg. Maar de mensen die dus nihil PC verstand hebben of simpelweg html niet kennen zullen dit enorm kunnen waarderen dus doe ik het toch :)

Wat is het allemaal dan precies en wat heeft het voor nut :?

Simpel, Het is gewoon een manier om je Desktop er mooier uit te laten zien, Sneller bij dingen kan komen en er mee showen (:P ;)).
Ikzelf vind het enorm irritant als er enorm veel items in mijn desktop staan en nu heb ik alleen nog maar 2 items (Deze Computer en Prullenbak).

Kan je ons een voorbeeld laten zien :?

Jep, Sterker nog. Ik ga nu deze tutorial schrijven om alles precies zoals dit te krijgen.
De tweakers onder ons zullen zien dat ik geen tweakers.net info erbij heb gedaan omdat de meeste mensen die geen verstand van Pc's dat toch niet intereseren :)
Let wel, Je hebt verschillende manieren om dit allemaal zo te krijgen, Ik doe het alleen zoals ik het gedaan heb :)

Ja ok, Leuk allemaal, Begin maar met de tutorial!! :)

Mkay. Het eerste wat je dus moet doen is het programma (of addon... is maar hoe je het wilt noemen :z :)) "Active desktop" Downloaden. Deze kun je HIER downloaden.
Zodra je hem gedownload heb, Unzip je hem (extract all bij XP) en kopieer je hem naar bijv. "C:\Active" (de hele map dus).
Vervolgens ga je naar "control panel" en ga je naar "display" (of je drukt gewoon op de rechter muisknop op je achtergrond en drukt op "properties" of "eigenschappen").
Vervolgens ga je naar "customize desktop"

Voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/ad1.JPG

Vervolgens ga je naar "web" en druk je op new. Als je "active desktop" gekopieert heb naar "c:\active" moet je bij location dit in vullen "c:\active\index.html"
Voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/ad2.JPG

Klik vervolgens alles weg door simpelweg overal op Ok te drukken.
Als het goed is moet nu je Desktop een beetje schokken en krijg je links boven een >
Druk daarop.
Je krijgt als het goed is dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/ad3.JPG

LET OP!Wat je op deze screenshot ziet is meteen alles hoe ik het heb ingesteld dus niet schrikken als het niet hetzelfde is.LET OP!

MSN Messenger

Dit is dus ook 1 van de simpele dingen maar ik leg het toch uit.
Klik box 1 aan, en bij Iframe URL vul je in "msn.html" (natuurlijk zonder de "). Druk vervolgens op Apply & Save Settings. Dan moet je als het goed is je MSN messenger in beeld zien zoals op mijn allereerste screenshot, Je kan dan alles naar eigen smaak aanpassen, De breedte en grootte verander je door bij "width" en "height" aan te passen totdat hij tot gewenste grootte is gemaakt.

Het Weer

De weers verwachtingen zijn ook makkelijk te verkrijgen maar net zoals bij MSN schrijf ik het alsnog op.
Klik Box 2 aan, En vul bij Iframe URL "weer.html" in. vervolgens druk je op apply & save settings en je moet een boxje in beeld zien komen met het weer.
LET OP! Je ziet alleen het weer als je verbonden bent met het internet LET OP!
Vervolgens kan je alles nog zelf aan passen zoals bij MSN maar het plaatje blijft dezelfe grootte.

Cool Info

Laatik ten eerste uit leggen wat Coolinfo is, Coolinfo is datgene wat je ziet links boven bij het voorbeeld screenie (Deze screenie dus).
Het laat je allemaal info zien over je eigen pc, De meeste mensen die weinig met hun pc doen intereseren dit toch niet, Dus vandaar raad ik jullie aan om dit dan simpelweg achterwege te laten. De mensen die dit soort info wel willen hebben lees verder :)

Allereerst moet je dus Coolinfo downloaden, Deze kan je hier downloaden.
Als het gedownload heb, Installeer je hem. Hij installeerd hem automatisch naar C:\Program Files\DaisyManSoftware
Ga naar die map en klik op coolmon in die map.
Je krijgt op dat moment waarschijnlijk wat vage teksten in beeld en een extra icoontje in je taakbalk:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/ad4.JPG

Druk met je rechter muisknop op dat icoontje zodat je een menu tevoorschijn krijgt
Voorbeeld

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/ad5.JPG

Vervolgens druk je op Display Items.
Als je precies hetzelfde als mij wilt hebben vul je dit in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<U><B><NAME=DateTime FORMAT="dddd dd mmmm yyyy"></b>, <NAME=DateTime FORMAT="HH:nn"></U>
<U><B>System</b></U>
CPU INFO: XP 1700+ (1466MHz)
Mouse: Intellieye Explorer
Soundcard: Soundblaster Audigy Platinum!
Videocard: ASUS V8200 Deluxe (Geforce 3 64 MB)
Username: Raven

CPU Usage: <NAME=ProcUsage DECIMAL SIZE=5 FORMAT="ALL">%
<U><b>Usage<b></U>
Threads: <NAME=Threads SIZE=5>
Processes: <NAME=Processes SIZE=5>
Most consuming: <NAME=TopProc FORMAT="Title">
RAM Usage: <NAME=RAMUsed> / <NAME=RAMTotal> MB
Page Usage: <NAME=PageUsed> / <NAME=PageTotal>
<U><b>Drives Space</b></U>
Drive C: <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="C FREE">GB of <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="C TOTAL">GB
Drive D: <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="D FREE">GB of <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="D TOTAL">GB
Drive F: <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="F FREE">GB of <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="F TOTAL">GB
Drive G: <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="G FREE">GB of <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="G TOTAL">GB
<U><b>Internet</b></U>
Upload: <NAME=NetWrite DECIMAL SIZE=5 FORMAT="ALL">KB/s
Download: <NAME=NetRead DECIMAL SIZE=5 FORMAT="ALL">KB/s
<U><b>Uptime</b></U> <NAME=Uptime FORMAT="*d*d *H*h *M*m *S*s " SIZE=20>

Je kan ook natuurlijk Alles aan passen tot eigen smaak, Als je bijv je schijf E erbij wilt hebben vul je dit in:
code:
1
Drive F: <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="F FREE">GB of <NAME=DriveSpace SIZE=5 FORMAT="F TOTAL">GB

En wil je schijf X vul je gewoon i.p.v de F een X bij de bovenstaande regel.
De regels met Mouse, Soundcard, Videocard en username heb ik zelf bij gevoegd, Dat kan je ook naar je eigen pc veranderen, Dat doet hij niet automatisch :o :)

Nu moet je dit nog mooi in je beeld krijgen...
Dit doe je door op > te klikken links boven (Je active desktop dus :)).
Vervolgens klik je Box 3 aan, Apply & Save Settings en zoek je extra boxje op.
Klik en sleep je coolinfo tekst over dat boxje heen en sleep gewoon je tekst in de positie waarin jij het wilt. Als het niet groot genoeg is druk je met je rechter muisknop op je coolinfo icoon en klik je Set Form Width and Height aan.
Vervolgens vul je een getal in tot hij groot genoeg is tot je eigen smaak.
Zodra je alles een beetje in orde heb gaan we hem vergrendelen en transparant maken.
Dit doe je eerst om Coolinfo tekst vast te zetten, Dit doe je door met je rechtermuisknop weer op je coolinfo icoon te drukken en vervolgens klik je de volgende menu items aan:
Lock Form
Pin Item to desktop
Transparant

En voila, je hebt je coolinfo tekst in een boxje :)
Als je dat niet heb, Sleep dan met dat boxje heen en weer totdat hij mooi overeen komt met je tekst.

Nu komt het gedeelte waar ik moeite mee had als HTML n00b... :)

Het links (snelkoppelingen) gedeelte

Mkay. Ten eerste open je dus wordpad. Vul dan dit in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<html><head>
<title>Headlines</title>
<link rel="stylesheet" href="style.css">
<script>
d=document; var bgcol = location.search.substring(1); col = bgcol? bgcol : '#243462';
d.write('<style>body { scrollbar-face-color: '+col+'; scrollbar-shadow-color: '+col+
'; scrollbar-highlight-color: '+col+'; scrollbar-3dlight-color: '+col+'; scrollbar-darkshadow-color: '+col+
'; scrollbar-track-color: '+col+'; scrollbar-arrow-color: #ffffff } </style>'+
'<meta http-equiv="refresh" content="1800; URL=links.html?'+col+'">');
</script>
</HEAD>
<script>d.write('<BODY BGCOLOR='+col+'>');</script>
<ul>

Sla het op als "links.html" en bewaar het in c:\active
Vervolgens ga je naar c:\active, Zoek je links.html op en druk je op edit.
Ok. Om de html nieuwelingen onder ons sneller op weg te helpen heb ik een beginnetje voor jullie:
code:
1
2
3
4
5
<li><B>My Computer</B></li><BR><BR>
<li> <a href="file:///C|" target="_blank">C:\ (Hoofd Schijf)</a><BR></li>
<li> <a href="file:///D|" target="_blank">D:\ (Slave Schijf)</a><BR></li>
<li> <a href="file:///F|" target="_blank">F:\ (Backup Schijf)</a><BR></li>
<li> <a href="file:///G|" target="_blank">G:\ (Mp3 Schijf)</a><BR></li>

Van hier uit kan je dus al je eigen schijven aanpassen ervoor, Als je nog een schijf E er bijv bij wilt, Neem je deze regel over:
code:
1
<li> <a href="file:///C|" target="_blank">C:\ (Hoofd Schijf)</a><BR></li>

En dan verander je bij "file:///C|" de C in een E, En dan verander je bij "C:\ (hoofdschijf)" in wat je wilt voor benaming.
Op deze manier kan je voor jezelf alles in vullen en bewerken tot je eigen smaak.

Als je net zoals bij mij Spaties er tussen wilt + "headlines" in wilt hebben lees verder :)
VOORBEELD

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/ad6.JPG

Ik geef jullie de code hoe je dit bovenstaande kunt krijgen :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<li> <a href="C:\Documents and Settings\Raven\My Documents" target="_blank">My Documents</a><BR></li>
<li> <a href="C:\Documents and Settings\Raven\My Documents\My Pictures" target="_blank">Mijn Digitale Foto's</a></li>
<BR><BR>
<li> <B>Web-URL's</b><BR><BR></li>
<li> <a href="http://forum.powerweb.nl/messages/board-topics.html" target="_blank">Pu-Forum</a></li>
<li> <a href="http://www.tweakers.net" target="_blank">Tweakers.Net</a></li>
<li> <a href="ftp://krijgjedusniet.com/" target="_blank">Me FTP server</a></li>
<li> <a href="http://home.planet.nl/~stingwcw/" target="_blank">Me site BLANCO</a></li>

Je kan op deze manier dus gemakkelijk alles voor jezelf aan passen, Dit is alles wat je nodig heb om de links goed te krijgen. Het is veel werk maar als je het eenmaal heb is het mooi gedaan... Niet waar :? :)
Als je wilt zien hoe je ver je bent of je wilt het simpelweg ff zien hoe goed je wel niet bent met html, Druk dan op de > links boven en klik box 4 aan. Vul bij IFrame URL links.html in.

In wordpad van links.html druk je op save, en druk vervolgens op apply & save settings.
Als je ziet dat je boxje te klein is, Verander dan de waardes bij "width" en "height" totdat je je gewenste formaat heb.

Als je eenmaal al je links klaar heb, Vergeet niet om dit onderaan je tekst document te zetten:
code:
1
2
3
</ul>
</body>
</html>

Anders wordt hij niet transparant :o :)

Achtergronden

Als je je achtergrond wilt veranderen moet je dat niet via settings doen maar via Active desktop zelf. Als je de mijne wilt kun je hem HIER downloaden.
Om het makkelijker te maken moet je het plaatje wat je als achtergrond wilt hebben kopieren naar C:\active\images . Vervolgens druk je op de > .
Druk bij Backgrond op browse:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/ad7.JPG

en klik je op het plaatje wat je als achtergrond wilt hebben. Vervolgens uiteraard op Apply & Save Settings en voila :)

Tot nu toe hebben we alles gehad van me desktop, Je kunt het meeste zelf aan passen, Dus het heeft geen nut om echt alles uit te leggen want ik ga niet voor iedereen aparte links maken :P

Corner Amp

Opzich kan iedereen dit zelf wel maar ik leg het alsnog even uit voor de mensen die dit kunnen waarderen (weinig dus :P).
Ten eerste heb je dus Winamp beta 3 nodig,Deze kun je HIER downloaden bij "Get winamp beta 3 now!".
Download en installeer het (dat heeft denk ik geen uitleg nodig he :)).
Vervolgens download jeDIT bestandje en Unzip je hem opdezelfe manier zoals je bij Active Desktop deed. Vervolgens kopieer je die hele map naar : C:\Program Files\Winamp3\Skins
LET OP! Dit is dus de standaard installatie map van Winamp beta 3!LET OP!
Start winamp beta 3 op, Druk op skins en klik "corner amp" aan en VOILA!.

De laatste beetjes info :)
Je hebt dan precies hetzelfde als wat ik heb op me desktop.. :)
Ok niet precies PRECIES maar dat is ook omdat smaak persoonlijk is.
Ik wou voor de rest alleen nog rb338 bedanken voor zijn mooi ontwerp van Active Desktop :)
En voor de rest sta ik open om veranderingen te maken in deze Tutorial, Ik weet van mezelf dat ik niet echt foutloos kan tikken (lees veel taalfoutjes kan maken...) en dat ik wel eens wat vergeet. Maar goed... Dit was dan het einde van de tutorial, Ik hoop dat ik de meeste heb kunnen helpen en veel plezier met je Desktop... ;)

DISCLAIMER
  • Ja ik weet dat ik typfouten heb :)
  • Ik weet dat de mensen die veel verstand van Pc's hebben dit allemaal al wisten...
  • Ja ik heb niets te doen :D
Met een beetje credits aan Type nog voor het helpen met het link gedeelte :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27983

hmm

niet mis, flinke lap text

maar ik geloof dat alle problemen die hier instaan al in het topic van rb338 zijn behandeld, of niet? :)

+1 overbodig, imho...

misschien iets voor op PU-forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 13:42 schreef Type het volgende:
hmm

maar ik geloof dat alle problemen die hier instaan al in het topic van rb338 zijn behandeld, of niet? :)

+1 overbodig, imho...

Klopt, Maar ik zet er niet voor niets bij "voor beginners" bij want de meeste mensen hebben niet de zin of tijd om het allemaal zelf uit te pluizen dus heb ik dit geschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

een heel groot applaus voor Raven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 23 februari 2002 13:43 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Klopt, Maar ik zet er niet voor niets bij "voor beginners" bij want de meeste mensen hebben niet de zin of tijd om het allemaal zelf uit te pluizen dus heb ik dit geschreven :)
hmm, is waar...

maar in dat geval wil ik wel even credits voor het helpen van jou bij je links.html, en die css style shit daaro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

Op zaterdag 23 februari 2002 13:42 schreef Type het volgende:
hmm

+1 overbodig, imho...

overbodig? dit is noig het handigste active desktop topic wat er is :), ke kunt gewoon lekker zelf meedoen dan leer je het sneller :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:09
Mooi man Raven.........

een ding ...ze zullen blijven vragen !! hahaha IoI 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 23 februari 2002 13:45 schreef ugamer het volgende:

[..]

overbodig? dit is noig het handigste active desktop topic wat er is :), ke kunt gewoon lekker zelf meedoen dan leer je het sneller :D
* Anoniem: 27983 heeft het zelf gedaan

ik heb ook de search aangepast (google images en astalavista erin)
en ik heb Raven_ geholpen/voorgezegd van die links, dat hele bestand heeft'ie van mij

dus zelf uitzoeken helpt ook hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 13:46 schreef Type het volgende:

dus zelf uitzoeken helpt ook hoor ;)
Op zaterdag 23 februari 2002 13:43 schreef Raven_ het volgende:

[..]

^^^^ !!!! :X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 23 februari 2002 13:47 schreef Raven_ het volgende:

[..]

[..]

^^^^ !!!! :X :)
:X zoek en gij zult vinden :X
:X niet geschoten is altijd mis :X

moet ik doorgaan >:)

:P

[nu maar ONTOPIC dan :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43685

Goed Gedaan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Zelf heb ik een hekel aan active desktops of vage backgrounds maar ik vind het altijd een compliment waard als iemand een tutorial schrijft op welk niveau dan ook.
Voor zover ik kan zien, is ie duidelijk geschreven en zullen AD-ers er ongetwijfeld iets aan hebben.
BTW als je ook nog een uitgebreid UML document kan schrijven met real life cases in full color dan ben je wat mij betreft de man :).

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Best leuk, ik weet nu tenminste ook waarom ik mijn links niet transparant kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34193

Koel Raaf :) (en type ook een beetje :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00

tomic

Smexylittlebabe!

nice work, nu alleen nog een site voor alle addons bij elkaar en alles is compleet.... :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 20:49
leuke tutorial.
Jammer dat ik er net zelf eentje heb geschreven >:)

Overigens: de echte HTML-n00bs moeten ook eens hier kijken

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 15:28 schreef Swinnio het volgende:
leuke tutorial.
Jammer dat ik er net zelf eentje heb geschreven >:)
Laat zien dan... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Op zaterdag 23 februari 2002 17:18 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Laat zien dan... :X
Die was voor ComputerIdee, dus dat mag ik niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 23 februari 2002 15:28 schreef Swinnio het volgende:
Overigens: de echte HTML-n00bs moeten ook eens hier kijken
nopes, de ECHTE n00b moet HIER kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Op zaterdag 23 februari 2002 17:35 schreef Type het volgende:

[..]

nopes, de ECHTE n00b moet HIER kijken :)
Het kan natuurlijk altijd _nog_ simpeler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48751

coolmon wil nie transparant worden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 17:21 schreef Swinnio het volgende:

[..]

Die was voor ComputerIdee, dus dat mag ik niet >:)
Active Desktop in de ComputerIdee? :?
uhuh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Op zaterdag 23 februari 2002 18:22 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Active Desktop in de ComputerIdee? :?
uhuh :)
Let maar eens op dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 18:24 schreef Swinnio het volgende:

[..]

Let maar eens op dan...
Naah. Ik koop Computer Idee toch niet. Dat is voor de hopeloze pc'ers onder ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Netjes gedaan!
Helder en duidelijk uitgelegd allemaal :)

:*
Op zaterdag 23 februari 2002 18:24 schreef Swinnio het volgende:

[..]

Let maar eens op dan...
Wat zeg je nou?
Active desktops in het algemeen in de computeridee, bedoel je zeker?

Ik neem niet aan dat mijn creatie erin komt althans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 18:27 schreef rb338 het volgende:
Netjes gedaan!

Als het plekje op de site kan krijgen zou ik blij wezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Op zaterdag 23 februari 2002 18:28 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Als het plekje op de site kan krijgen zou ik blij wezen ;)
Ik zal 'm vertalen naar het Engels en op de site zetten, inclusief een linkje naar dit topic voor mensen die de Nederlandse versie willen lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 18:29 schreef rb338 het volgende:

[..]

Ik zal 'm vertalen naar het Engels en op de site zetten, inclusief een linkje naar dit topic voor mensen die de Nederlandse versie willen lezen :P
Uiteraard met }:O letters erbij
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/reef.JPG
:P :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Op zaterdag 23 februari 2002 18:25 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Naah. Ik koop Computer Idee toch niet. Dat is voor de hopeloze pc'ers onder ons ;)
Pas op, die betalen wel mooi mijn salaris he :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Op zaterdag 23 februari 2002 18:27 schreef rb338 het volgende:
Netjes gedaan!

[..]

Wat zeg je nou?
Active desktops in het algemeen in de computeridee, bedoel je zeker?

Ik neem niet aan dat mijn creatie erin komt althans :P
Een algemeen verhaal inderdaad. Gewoon zelf stap voor stap wat stukjes HTML toevoegen.
Maar wel geinspireerd door jouw creatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 19:26 schreef Swinnio het volgende:

[..]

Pas op, die betalen wel mooi mijn salaris he :7
En de luchtmacht betaald mijn salaris dus jij mag niet zeggen dat de F16 zuigt... m.a.w, geen logica :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46542

ik vind dat de heer raven hier tog ff een goed werk heeft verricht: da iz nl. nogal n stuk typen geweest

type: kun je ff die search dinge geven voor google imgz enz??? trouwuz laat maar het duurt nog wel ff voordat ik i.net heb op mn xp pc... :(

iemand een id hoe je een link naar n prog maakt zonder dat ie komt met het overbekende 'downloaden/starten' venstertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Op zaterdag 23 februari 2002 20:37 schreef Raven_ het volgende:

[..]

En de luchtmacht betaald mijn salaris dus jij mag niet zeggen dat de F16 zuigt... m.a.w, geen logica :P :)
Omdat die hopeloze PC'ers voor CID willen betalen, bestaat dat blad. Moet dus een beetje aardig voor ze zijn.
Wel logica dus, alleen begrijp je em niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 21:10 schreef LiNiaaL het volgende:
iemand een id hoe je een link naar n prog maakt zonder dat ie komt met het overbekende 'downloaden/starten' venstertje?
Dat gaat nog gefixed worden door rb338.. Als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Op zaterdag 23 februari 2002 23:46 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Dat gaat nog gefixed worden door rb338.. Als het goed is :)
Inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

rb338, zou jij hier misschien even naar kunnen kijken.
[topic=420677/1/25] want volgens mij door het gebruik van de scripts is het niet mogelijk om een plaatje te laten laden in een Iframe ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9106

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45522

Op zaterdag 23 februari 2002 13:35 schreef Raven_ het volgende:
[KNIP]

[/KNIP] :P
zeer nice m8.. ik zal er eens mee aan de gang gaan en ff lekker kijken hoe ik dit kan krijgen..trouwens op ME moet wel werken maar op vreemde manier :D dus ik zal het onder ME ff gaan testen morgen... heb ik hele dag voor .. post nog wel hoe het onder ME moet..post ik ook wel welke extra programma's je nodig hebt.. heb al gelezen dat je dan extra programma's nodig hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32045

hmmmm ik had de hoop al bijna opgegeven
tnx m8 nu get ik t een beetje!

YEAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35769

hartstikke bedankt
:D
ziet er goed en netjes uitgelegd uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok. er staat bij de README van het programmaatje (voor active desktop) dat het voor XP is en dat hij niet weet of het voor 98 enz werkt...

ik heb zelf ME en heb het hierop getest en het loopt als een trein.. gewoon zelfde doen als bij tutorial en je komt er helemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15878

Ik heb bijna alles gedaan wat hier stat en het werkt bijna allemaal goed behalve daat mijn coolmon na een tijdje zichzelf afsluit weet iemand hier hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388

Ik heb het ff geactiveerd op mijn windows 2000 systeem het werkt perfect (je moet alleen wel IE6 hebben). Ik heb gelijk een 'plugin' geschreven voor ID&T Radio. Het is niet super geschreven, ik heb alleen snel ff wat inmekaar geflanst maar werkt perfect. Zo ziet-ie eruit:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ringo004/idt.jpg
je kunt hem hier downen:
KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 16:17 schreef MRwimlex het volgende:
Ik heb het ff geactiveerd op mijn windows 2000 systeem het werkt perfect (je moet alleen wel IE6 hebben). Ik heb gelijk een 'plugin' geschreven voor ID&T Radio. Het is niet super geschreven, ik heb alleen snel ff wat inmekaar geflanst maar werkt perfect. Zo ziet-ie eruit:
[afbeelding]
je kunt hem hier downen:
KLIK
Wel nice gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45433

Applaus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45433

Op zondag 24 februari 2002 16:17 schreef MRwimlex het volgende:
[afbeelding]
je kunt hem hier downen:
KLIK
Nice :), ik heb wel even die blauwe achtergrond en die text weggehaald, en autoplay op "0" gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben nog opzoek naar het script om in plaats van winamp 3 voor winamp 2.78 te kunnen doen .. (player dus op je actieve desktop) weet niet of iemand anders al zo'n script heb maar heb er eigenlijk wel belang bij want winamp3 is te veel gevraagd van me pc :D

winchip 200MHz
200 MB SDRAM 133 Mhz
S3 Virge + Voodoo 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mij doet die winamp skin het ook niet.
ik heb de goede versie van winamp maar hij zegt dat die skin niet werkt voor deze versie van winamp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 24 februari 2002 19:44 schreef matthijs1985 het volgende:
ik heb de goede versie van winamp maar hij zegt dat die skin niet werkt voor deze versie van winamp :?
die cornerskin is alleen voor winamp 3
niet 2.78 :D maar ik wou handmatig een script maken dat de commands aanroept in 2.78 :D dat moet gewoon wel te doen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ook wimanp3 speciaal nog gedownload van die link die hij gaf ik had eerst ook verkeerde beta maar hij doet het toch niet :'(

ik weet niet hoe het bij jullie is maar als ik die file unzip krijg ik 5 mappen en in de map van corneramp zitten 4 elge mappen. als ik kan kiezen bij skins krijg ik ook 5 mogelijkheden. en als ik die mappen goed probeer te zetten en dan laad in winamp crasht winamp helemaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet iemand ook de html-code om FOK!-nieuws bij te houden net zoals T-net? zou wel leuk wezen. (heeft iemand ook een goede tutorial voor zulk soort dingen?).
Op zondag 24 februari 2002 19:44 schreef matthijs1985 het volgende:
je moet winamp 3 beta3 hebben, in beta2 of lager werkt hij njet.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Even voor de duidelijkheid:
dit is niet het topic voor de Active Desktop.

Ik merk dat het 'officiële' topic best wel dood is en iedereen hier ineens alles vraagt. Da's dus niet de bedoeling.

Het topic voor vragen over Active Desktop is: [topic=418646/1/50]

Anders krijgen we namelijk weer hetzelfde verhaal: iedereen gaat vragen stellen die allang gesteld zijn. Beetje onzinnig he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 24 februari 2002 20:42 schreef rb338 het volgende:
Even voor de duidelijkheid:
dit is niet het topic voor de Active Desktop.

Ik merk dat het 'officiële' topic best wel dood is en iedereen hier ineens alles vraagt. Da's dus niet de bedoeling.

Het topic voor vragen over Active Desktop is: [topic=418646/1/50]

Anders krijgen we namelijk weer hetzelfde verhaal: iedereen gaat vragen stellen die allang gesteld zijn. Beetje onzinnig he? :P
oowww jah :D naja dan post ik daar maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30611

Als ik op aply & save settings druk krijg ik de volgende foutmelding:
Er is een runtime fout opgetreden
Wilt u beginnen met de foutopsporing?

regel:28
fout'onplus' is niet gedefinieerd

Als ik vervolgens op ja drukt zegt die iets van dat ie hem niet kan debuggen.
Hoe krijg ik deze foutmelding weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15332

netjes reef >:) :9~ wel l33t hoor die desktop :7

binnekort zelf is ff aan de slag hiermee :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

hmzm , ik heb ff een vraagje......

Ik heb ook active desktop...nu wil ik een ander achtergrondje :)

maar hij staat er dan voor de helft op :|
Is er ook een optie om het te spreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Op woensdag 27 februari 2002 20:14 schreef Metal-Kool4 het volgende:
hmzm , ik heb ff een vraagje......

Ik heb ook active desktop...nu wil ik een ander achtergrondje :)

maar hij staat er dan voor de helft op :|
Is er ook een optie om het te spreiden?
Foute topic, zie [topic=418646/1/50]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37906

Dat heb je heel mooi uitgelegd man, ben je heel dankbaar :)
Nu ziet mijn desktopje er weer mooi uit, THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50331

hoe kan je die randen van die coolmon rond maken
standaard staan ze gewoon hoekig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46435

Op zondag 24 februari 2002 20:39 schreef Darkmagic het volgende:
Weet iemand ook de html-code om FOK!-nieuws bij te houden net zoals T-net? zou wel leuk wezen. (heeft iemand ook een goede tutorial voor zulk soort dingen?).
[..]

je moet winamp 3 beta3 hebben, in beta2 of lager werkt hij njet.
Zelfde probleem....hij doet het niet terwijl ik beta 3 heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 06-06 17:12

DinX

Motormuis

Als je de skin-directory van corneramp opent, zie je dat daar nog een map corneramp onderstaat. De installer zet dit verkeerd. Ff die dir corneramp onder corneramp in corneramp kopieren (kan je nog volgen :? )
code:
1
2
3
4
dus  winamp > skins > corneramp > corneramp
                     ^    ---------
                     |   |
                     ---------

nadien is het dus
winamp > skins > corneramp

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar kan dus niet corneramp in corneramp plakken?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 06-06 17:12

DinX

Motormuis

Dat zeg ik juist, in de map corneramp heb je nog een map corneramp. De gegevens die in die 2de map staan moet je onder de eerste map zetten en nadien die 2de map verwijderen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Achsoo thx dude :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49901

Ik snap er geen fuck van...

Ik ga dus naar Display Properties -> Desktop -> Customize Desktop. Ik zie daar geen Web staan. Alleen opties welke desktop icons getoont moeten worden, Icons veranderen en Desktop cleanup. Ik gebruik WinXP Pro, maar waar kijk ik scheel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43030

Zeg beste gozer(s) het is natuurlijk wel allemaal wel leuk en aardig maar
hoe krijg ik dan m'n icoontje/snelkoppelingen weer transperant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00

tomic

Smexylittlebabe!

Op donderdag 07 maart 2002 16:00 schreef Smokehead het volgende:
Zeg beste gozer(s) het is natuurlijk wel allemaal wel leuk en aardig maar
hoe krijg ik dan m'n icoontje/snelkoppelingen weer transperant ?
niet :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Op donderdag 07 maart 2002 15:54 schreef apocalypsenow het volgende:
Ik snap er geen fuck van...

Ik ga dus naar Display Properties -> Desktop -> Customize Desktop. Ik zie daar geen Web staan. Alleen opties welke desktop icons getoont moeten worden, Icons veranderen en Desktop cleanup. Ik gebruik WinXP Pro, maar waar kijk ik scheel :?
Zoek in je register naar de key NoActiveDesktop ofzow. :)

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Kunnen we het echter niet even allemaal in [topic=418646/1/25] afhandelen?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47190

RAVEN

Niks anders dan lof voor je inzet om anderen een handje te helpen!!! Voorbeeldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

raven heel erg bedankt, ik was echt noep op dit gebied en je hebt me heel erg geholpen, als mn desktopje perfect is maak ik wel ff screenshot nog ff wat links klooien eerst ;)

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47071

is er eigenlijk ook een manier om die CPU speed door de pc te laten zeggen? dus niet dat je het zelf zegt in de manier van:
<U><B>System</b></U>
CPU INFO: XP 1700+ (1466MHz)
Mouse: Intellieye Explorer
Soundcard: Soundblaster Audigy Platinum!
Videocard: ASUS V8200 Deluxe (Geforce 3 64 MB)
Username: Raven
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

De volgende topic kan je gebruiken voor al je vragen over Active Desktop:

[topic=418646/1/100]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Als we nou gewoon allemaal Raven bedanken voor zijn mooie tutorial en dan dit topic op slot gooien zodat er niet meer gepost (lees: vragen gesteld) kan worden..
Gaan ze vanzelf wel in AD verder..

Dus bij deze, thx Raven :)

Desnoods bij de 1e page van AD een link erbij naar zn tutorial (daar waar al die linkjes staan op page1)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

weet iemand misschien waar je ergens anders corner amp kan downen??? via die link kan het namelijk nier meer ;(

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:54
niet het origineel maar wel corner amp: http://www.deviantart.com/deviation.php?id=168734
is een iets andere skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
helaas kan deze skin niet gedownload worden, de file is kwijt :(
kan iemand die deze skin heeft hem niet even hosten of zo? ik wil em zo graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 15:28
maar ik merk dat als ik ad draai mijn pc slomer is en dingen vaker crashen.
terwijl mijn systeem tweaked altijd superstabiel is.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51209

Heb ik weer, doe ik een tutorial en verheug ik me op Corner Amp, zijn die servers plat, :D.
Kan een vrijgevig type mij misschien ff die corner amp mailen @ koendebruyn@planet.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
CornerAmp is er nog steeds niet, heeft echt niemand hem meer ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Bingo gevonden, Corneramp is te downloaden op het volgende adres:

http://www.skinz.org/skin...052fa23f7c26036060085aa2b

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39723

het gedeelte met de links lukt me niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 20-05 20:53
geforceddq schreef op 28 augustus 2002 @ 17:05:
Bingo gevonden, Corneramp is te downloaden op het volgende adres:

http://www.skinz.org/skin...052fa23f7c26036060085aa2b
Geweldig!!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64026

ik weet het dit is een oude topic maar ik zet het hier
als ik de handleiding volg van active destkop en ik ga naar buzuaeblad en dan naar buruaeblad aanpassen waar moet ik dan in godsnaam die tab WEB vinden .
ik gebruik win xp pro NL kan ieman,d mij alsjeblief helpen ben er al hele tijd naar op zoek en kheb alle topics over actieve destkop al nagelzen en niks over gevonden ( tenzij er ff overgeleezen natuurlijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertolli
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
dat tabje zit naast algemeen, dus configuratiescherm->beeldscherm->bureaublad aanpassen. Dan heb je twee tabjes algemeen en daarnaast web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64026

sorry maar bij staat alleen enkel buruaebladpictogrammen en buruaeblad opruiemn en verder niks als iemad mij een goei programmatje geeft zal ik er eens een screen van maken
thnx
bokko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
als ik met mijn muis bovenin het beeld kom dan komt er een balkje naar beneden waar ik kan kiezen om de active desktop te verkleinen/sluiten
kan deze ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24127

Zeg, stel nou dat ik mn dir met films of muziek in een venster wil krijgen... hoe doe ik dat ?

(Niet te moeilijk vertellen, want ik ben hmtl noob)

Verder is dit echt gaaf !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Laatst online: 06-05 19:41
http://ad.rb-338.com/

euh, is die site nou offline ofzo? ik kan er niet opkomen

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
aighty, nu weer wel ineens,

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
is het nu eigenlijk al mogelijk om programma's te runnen vanaf die ad zonder die rare save as melding?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67935

over dat hokje onderin met het tweakers.net nieuws dat wordt bij mij niet bijgewerkt.

maar verder vind ik active desktop zeer makkelijk raven bedankt hier voor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68246

ik vind het allemaal geweldig wat je hier neer gekwakt hebt echt TOP ma hoe krijg ik dat programmatje Active Desktop want die link werkt niet meer; pagina kan niet worde weergegeven

dit zouk graag ef weten

alsvast bedankt

mzzls

Mick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 68246 schreef op 17 oktober 2002 @ 15:44:
ik vind het allemaal geweldig wat je hier neer gekwakt hebt echt TOP ma hoe krijg ik dat programmatje Active Desktop want die link werkt niet meer; pagina kan niet worde weergegeven

dit zouk graag ef weten

alsvast bedankt

mzzls

Mick

[rml]Active Desktop - Hier is ie [ Deel 4][/rml]

PS. Lees dit even door: Begroeting onder posts & replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 10:24
die link voor de actieve desktop werkt niet... :'(
weet iemand toevallig waar ik die vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoopbles
  • Laatst online: 05-06 10:24
je bedoeld de link http://ad.rb-338.com/ ???
bij werkt ie niet... :'( kan je anders ff het bestandje naar mij toemailen?
peterschoep@planet.nl

thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Laatst online: 15-03 15:48

Dark4ever

Huh?

w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Laatst online: 26-05 20:08
Jongens even een vraagje he, ik heb nu MSN 5.0 en nu wil ik graag dat ik hierbij ook mijn Online "vrienden" kan zien, maar ik kan nergens vinden hoe dit te doen...

Iemand een ideetje misschien?

Anoniem: 72127

Kan je ook net zoals die linken van die site's ook met je game's doen dat je geen iconen meer heb dat is nog moojer lijk mij
Pagina: 1 2 Laatste