linux installeren p133

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:50
Ik wil Suse 7.3 installeren op en pentium 133. Ik heb eel live-eval cd-rom gedownload en gebrand. In de BIOS heb ik cd-rom al s first boor device ingesteld maar hij geeft een fout aan. Ik heb een boordisk met rawrite aangemaakt en hij leest de diskette niet verder. Wel ingesteld in de BIOS. Hij start windows gewoon op. CD-Rom en Floppy werken in windows wel goed.

Wat moet ik doen?

Verwijderd

Naar de winkel gaan en de boxed set halen of via ftp installeren. De live eval versies zijn niet te installeren.
/edit typo

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38
Why suse met die commerciele rommel? :)

Try iets anders.

• the-hell
waarom zijn die niet te installeren?

• airwalker_nl
  • Laatst online: 29-10-2022
je kan beter Redhat 7.2 ofzo nemen... >:)

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

• the-hell
ik vond eerst suse 7.0 wel erg gebruiksvriendelijk. En kan ik hem via een proxy installeren?

Verwijderd

Omdat SuSE ook ergens van moet bestaan. Dus als je SuSE wilt installeren heb je 2 opties:
- boxed set (te koop in de winkel)
- ftp install
Anders kun je ook kiezen voor RedHat of Mandrake. Kijk ook even of je pc aan de eisen voor installatie voldoet, de gebruiksvriendelijke distro's willen toch al snel iets van 32 MB of zo. Zie ook het draadje Welke distro moet ik nemen .

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 23 februari 2002 13:24 schreef Erik999 het volgende:
Ik wil Suse 7.3 installeren op en pentium 133. Ik heb eel live-eval cd-rom gedownload en gebrand. In de BIOS heb ik cd-rom al s first boor device ingesteld maar hij geeft een fout aan. Ik heb een boordisk met rawrite aangemaakt en hij leest de diskette niet verder.

Wel ingesteld in de BIOS. Hij start windows gewoon op. CD-Rom en Floppy werken in windows wel goed.
1) Floppy is waarschijnlijk brak
2) Hoeveel geheugen heb je in die computer zitten ? SuSE wil 64 MB in die machine zien zitten, zoals hier staat..
Of je moet de aangepaste installatie doen, dat staat ook ergens op die pagina, maar daar heb ik geen ervaring mee.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• the-hell
64 mb. ik zal die tread wel ff doorlezen :Z

tnx

Verwijderd

stop er een windows boot floppy in (win98) start met cd-rom ondersteuning als je bent geboot ga naar de cd-rom (bv D:)
en typ setup. kies de taal die je wild en daar na hoef je enkel nog maar een paar keer op enter te drukken om de loadin te starten. >:) ik had eerst het zelfde probleem maar heb dat op deze manier opgelost. :)

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 13:37 schreef Tweak-Metallica het volgende:
stop er een windows boot floppy in (win98) start met cd-rom ondersteuning als je bent geboot ga naar de cd-rom (bv D:)
en typ setup. kies de taal die je wild en daar na hoef je enkel nog maar een paar keer op enter te drukken om de loadin te starten. >:) ik had eerst het zelfde probleem maar heb dat op deze manier opgelost. :)
sorry onder de verkeerde account gepost deze stond nog ingelogt :(

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

• the-hell
Op zaterdag 23 februari 2002 13:37 schreef Tweak-Metallica het volgende:
dat kan met een live-eveal disk? ik die in windows geen setup.iets erop staan :?

• cold
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 13:42 schreef Erik999 het volgende:

[..]

dat kan met een live-eveal disk? ik die in windows geen setup.iets erop staan :?
oeps nee alleen met de gewone cd's en anders moet je zelf de loadin instellen die kan je vast gewoon downloaden

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

• the-hell
als ik hem nou boor met mijn suse 7.0 disk? Kan ik dan verder met de 7.3 cd-rom??

• cold
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 13:47 schreef Erik999 het volgende:
als ik hem nou boor met mijn suse 7.0 disk? Kan ik dan verder met de 7.3 cd-rom??
is misgien wel mogenlijk je krijgt na het booten met een loadin namenlijk de keuze om de installatie te starten als je voor je de installatie start de cd's omwillseld kan het mogenlijk zijn.
hij mount de cd dan eerst en dan kun je kiezen of je grafich wild installeren of niet voor grafich heb je 64mb ram nodig en in text mode is het wat minder mooi en je hebt geen muis maar verder kun je met enter spatsie balk en tab alles doen (het is geen comando line)

• the-hell
welke distro's hebben ook een nl versie?
dan doe ik die. Of als ik de engelse download, zit de nederlandse KDE er dan bij?

Verwijderd

KDE is eenvoudig in het Nederlands te krijgen in elke distro. Gewoon kde-i18n-nl installeren.

• the-hell
oke. ik ben nu SuSE 7.3 aan het downloaden. Bedankt!

:Y)

Verwijderd

Ik heb ook en p133 met 64 ram
wat is de beste linux keus
ik heb nu mandrake suse en redhat
en hoe moet ik da dan installeren
???

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

klown

geek

Op zaterdag 23 februari 2002 16:29 schreef masterqwerty het volgende:
Ik heb ook en p133 met 64 ram
wat is de beste linux keus
ik heb nu mandrake suse en redhat
en hoe moet ik da dan installeren
???
die vraag kun je het beste
hier -> [topic=152316/1/25] stellen.
Ik denk dat je het beste voor Slackware of debian of een andere doe-het-zelf-distro kan kiezen. Het vereist wat doorzettingsvermogen, maar dan heb je ook wat :o
Of moet ik uit mandrake, suse en redhat kiezen? dan zou ik voor redhat gaan, omdat die ook in console-modes kan, geloof ik 8-)

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Pagina: 1