[solaris] wat is een goede (gratis) mailserver?

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik ben al mn software compleet aan het maken om een solaris server op te zetten, maar ik zoek nog een mailserver, heeft iemand goede ervaringen? ik zoek het allerliefste freeware ofcourse :)

ik heb al wat gezocht en het enige wat ik zag was netscape mailserver.20 ofzo

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 23 februari 2002 13:22 schreef M4RTiN het volgende:
ik ben al mn software compleet aan het maken om een solaris server op te zetten, maar ik zoek nog een mailserver, heeft iemand goede ervaringen? ik zoek het allerliefste freeware ofcourse :)

ik heb al wat gezocht en het enige wat ik zag was netscape mailserver.20 ofzo
Dan heb je dus niet goed genoeg gezocht ;)

Sendmail & Exim zijn er i.i.g. al 2 die je zo, met simpele search op http://freshmeat.net had kunnen vinden :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ow stom, jah ik wist niet dat solaris daar ook onder viel |:(

naja ik zal daar ook wel ff rondneuzen

Verwijderd

sendmail/fetchmail..

of

qmail/fetchmail

(de laatste is imo DE keuze)

Verwijderd

Waarvoor zou je fetchmail gebruiken op je eigen mailserver... ? Tenzij je natuurlijk via een client in je eigen LAN de mail van je mailserver weer wil ophalen.. ?

Bij een mailserver stel ik mij een bak voor, waar de wereld mail naar toe kan sturen, niet een bak die mail van andere mailservers naar zich toe sleurt.. :z

[edit] en trouwens hezik, in je sig staat malto: ipv mailto:..

Verwijderd

Waarvoor zou je fetchmail gebruiken op je eigen mailserver... ? Tenzij je natuurlijk via een client in je eigen LAN de mail van je mailserver weer wil ophalen.. ?
Soms kan dat heel handig zijn om mailboxen tot een vergaarbak te maken. Zo heb ik op m'n eigen mailserver 1 account waarop (via fetchmail) al m'n mail-accounts binnenkomen. Maar goed, in jouw geval is mijn antwoord: Qmail :)
[edit] en trouwens hezik, in je sig staat malto: ipv mailto:..
thx, heb het even gefixxed.. blijkbaar was jij de 1e die er op klikte :)

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 15:27 schreef hezik het volgende:
thx, heb het even gefixxed.. blijkbaar was jij de 1e die er op klikte :)
Ik klikte er niet op! Mijn 1154x864 @ 120 Hz ogen scande een syntax error op het scherm toen ik er met mijn muis overheen vloog :D
Pagina: 1